Pagina 3 van 3
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 29.12.2022 - 21:12
door V480-S60
Vlak La Belgique/België ook niet uit. Die gaan op sommige punten nog veel verder. Die maken het straks voor Diesels nog moeilijker dan Nederland.
Maarre, terug On Topic.
Ik begrijp Niets van het besluit van VOLVO Nederland om de Plug Inn van de XC40 uit de prijslijst te halen.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 29.12.2022 - 21:52
door Hans Eilander
V480-S60 schreef: ↑29.12.2022 - 21:12 Maar, terug On Topic. Ik begrijp Niets van het besluit van VOLVO Nederland om de Plug Inn van de XC40 uit de prijslijst te halen.
Eens. Zelfs het besluit van Volvo, om nu al de puur benzine motoren uit te bannen, vind ik veel te abrupt. De consument is hier nog niet aan toe. En de energiesector, is al helemaal niet berekend om die enorme massale overstap, aan te kunnen.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 14:23
door mga1600
Bover schreef: ↑29.12.2022 - 18:22
Nederland staat vooraan in de rij voor de uitschakeling van fosiele auto s. Mogelijk ook het makkelijkste land daarvoor.. Klein land oppervlakte, goede en makkeleijke infra structuur nuts voorzieningen en plat , relatief homogene bevolking, Bij de top vier volvo minded en gefaciliteerd door de Staat dmv MRB en BPM
Niet helemaal waar: wij zijn wel snel in NL maar Noorwegen ligt voorop en in Duitsland is nu 22% van de nieuwe auto’s een EV. Daar kunnen wij nog niet aan tippen.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 14:57
door OGA244
Noorwegen klopt, in Duitsland is er minder interesse in een EV en lijken de diesels zelfs weer wat beter te verkopen
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 16:34
door NielsPHEV
Hans Eilander schreef: ↑29.12.2022 - 21:52
V480-S60 schreef: ↑29.12.2022 - 21:12 Maar, terug On Topic. Ik begrijp Niets van het besluit van VOLVO Nederland om de Plug Inn van de XC40 uit de prijslijst te halen.
Eens. Zelfs het besluit van Volvo, om nu al de puur benzine motoren uit te bannen, vind ik veel te abrupt. De consument is hier nog niet aan toe. En de energiesector, is al helemaal niet berekend om die enorme massale overstap, aan te kunnen.
Stoppen met de ICE as is kan ik wel begrijpen. Die mild en plugin hybrids zijn toch een prima alternatief en niets anders dan een modernere meer efficiënte uitvoering van een de ICE. Dat ze vervolgens ook de PHEV stoppen te leveren in de XC40 vind ik niet te begrijpen je zou verwachten dat dit in NL in iedergeval flinke consequenties gaat hebben qua verkoopcijfers.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 16:41
door OGA244
precies, zachte dwang en symboolpolitiek
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 16:53
door V480-S60
Maar het lijkt een besluit van Volvo NL. Aangezien ze in Duitsland en België nog wel leverbaar zijn. Tenzij.............. de XC40 over 2 jaar ook einde verhaal is en vervangen gaat worden.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 17:05
door OGA244
Life cycle is 8 jaar, 2026 dus
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 17:05
door Hans Eilander
V480-S60 schreef: ↑30.12.2022 - 16:53 Tenzij................. de XC40 over 2 jaar ook einde verhaal is en vervangen gaat worden.
Dat zou al helemaal geen handige zet zijn. Ze zeggen toch niet voor niks: "Never change the winning team?!" De XC40 is nog steeds een topper in de verkoop.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 17:28
door V480-S60
OGA244 schreef: ↑30.12.2022 - 17:05
Life cycle is 8 jaar, 2026 dus
Daarom ook: Tenzij.........................
Het is een heel vreemde move.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 30.12.2022 - 17:43
door Bover
mga1600 schreef: ↑30.12.2022 - 14:23
Bover schreef: ↑29.12.2022 - 18:22
Nederland staat vooraan in de rij voor de uitschakeling van fosiele auto s. Mogelijk ook het makkelijkste land daarvoor.. Klein land oppervlakte, goede en makkeleijke infra structuur nuts voorzieningen en plat , relatief homogene bevolking, Bij de top vier volvo minded en gefaciliteerd door de Staat dmv MRB en BPM
Niet helemaal waar: wij zijn wel snel in NL maar Noorwegen ligt voorop en in Duitsland is nu 22% van de nieuwe auto’s een EV. Daar kunnen wij nog niet aan tippen.
Jeetje dat zijn zeker andere cijfers inderdaad....Zo zie je maar...... THX
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 02.01.2023 - 20:05
door RoaldH
NielsPHEV schreef: ↑30.12.2022 - 16:34
Hans Eilander schreef: ↑29.12.2022 - 21:52
V480-S60 schreef: ↑29.12.2022 - 21:12 Maar, terug On Topic. Ik begrijp Niets van het besluit van VOLVO Nederland om de Plug Inn van de XC40 uit de prijslijst te halen.
Eens. Zelfs het besluit van Volvo, om nu al de puur benzine motoren uit te bannen, vind ik veel te abrupt. De consument is hier nog niet aan toe. En de energiesector, is al helemaal niet berekend om die enorme massale overstap, aan te kunnen.
Stoppen met de ICE as is kan ik wel begrijpen. Die mild en plugin hybrids zijn toch een prima alternatief en niets anders dan een modernere meer efficiënte uitvoering van een de ICE. Dat ze vervolgens ook de PHEV stoppen te leveren in de XC40 vind ik niet te begrijpen je zou verwachten dat dit in NL in iedergeval flinke consequenties gaat hebben qua verkoopcijfers.
Tja Niels, ik snap niet waarom ze de XC40 PHEV geen grotere accu geven als de Lynk & Co 01. Dan zouden alle PHEV’s van Volvo een Long Range zijn. Via CbV begreep ik dat ze alle mild Hybrid en PHEV modellen willen uitfaseren op korte termijn. Mogelijk is dat een van de redenen om te stoppen.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 02.01.2023 - 20:46
door OGA244
Volvo heeft reeds een EV met n "grote" actieradius , Lynk&co niet
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 02.01.2023 - 21:28
door Hans Eilander
OGA244 schreef: ↑02.01.2023 - 20:46 Volvo heeft reeds een EV met n "grote" actieradius , Lynk&co niet
Dát bedoel ik. Wil je een beresterke EV, neem je de XC40 Twin Engine, de P8. Bloedsnel, en veel mooier dan de Lynk & Co. Zit je wat krapper bij kas, dan ga je voor de XC40 Single Engine de P6. Nog steeds een prima alternatief. Sommigen zijn zelfs meer tevreden met de P6, dan met een P8.

Maar als ze vanaf 2030 alleen nog elektrisch willen produceren, had ik het uit fraseren van de benzine, en Mild Hybrid, en PIH, in 2028 vroeg genoeg gevonden.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 02.01.2023 - 22:45
door Theo V70
Nou krap bij kas zou voor mij niet de belangrijkste oorzaak zijn om voor de single engine te kiezen…
Het enige significante verschil tussen de twin engine en de single engine is de veel snellere acceleratie van de eerste. Maar of dat verschil me nou ruim € 10.000,— waard zou zijn

Het bereik tussen beide versies is minimaal dus dat is het grote prijsverschil sowieso niet waard.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 02.01.2023 - 23:01
door Hans Eilander
Theo V70 schreef: ↑02.01.2023 - 22:45 Nou krap bij kas zou voor mij niet de belangrijkste oorzaak zijn om voor de single engine te kiezen…Het enige significante verschil tussen de twin engine en de single engine is de veel snellere acceleratie van de eerste. Maar of dat verschil me nou ruim € 10.000,— waard zou zijn. Het bereik tussen beide versies is minimaal dus dat is het grote prijsverschil sowieso niet waard.
Klopt. Nog afgezien van het prijsverschil, zou ik persoonlijk voor de Single Engine, de P6 gaan. Al komt er voor mij voorlopig echt geen EV.

Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 03.01.2023 - 13:25
door diesel01
Vandaag een monteur gesproken die een XC40 PIH krijgt in mei, hij is per heden niet meer te bestellen en de laatste rolt in juni van de band.
De monteur is caravan bezitter en was blij met de personeelsconditie waarbij hij op een heel gezonde manier van zijn V40 D2 af kon en een nagelnieuwe XC40 recharge mocht aanschaffen.
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 03.01.2023 - 13:29
door mga1600
Theo V70 schreef: ↑02.01.2023 - 22:45
Nou krap bij kas zou voor mij niet de belangrijkste oorzaak zijn om voor de single engine te kiezen…
Het enige significante verschil tussen de twin engine en de single engine is de veel snellere acceleratie van de eerste. Maar of dat verschil me nou ruim € 10.000,— waard zou zijn

Het bereik tussen beide versies is minimaal dus dat is het grote prijsverschil sowieso niet waard.
Dat verschil in vermogen vind ik niet het grootste verschil wat je merkt als je in beide (P6 en P8) rijdt: de P6 ( de huidige voorwielaangedreven variant tenminste) breekt aan de voorkant snel uit als je een beetje pittig rijdt - dat vond ik echt oppassen geblazen! Ook gauw wielspin. De P8 rijdt juist als een skelter: hij doet (dankzij de constante 4-wiel aandrijving) precies wat je ‘m vraagt, nooit wielspin en een volkomen neutraal stuur karakter. Ik ben het wel eens dat de 408 Pk en 660 Nm van de P8 best overdreven veel is, maar die wegligging 4 wiel aandrijving deed het bij mij! Als er een variant met 4wd en 300 PK zou zijn is dat natuurlijk ook prima.
Straks als de single engines overgaan op RWD zal het rijden daarmee vast en zeker beter worden - maar dat is voor de standaard range single pas tegen het eind van het jaar. Ook de P8 gaat over op een andere configuratie waarbij het eigenlijk niet meer constante 4wd is maar AWD met de focus op RWD waarbij de FWD alleen wordt bijgezet als dat nodig is qua tractie. Ik ben nog niet overtuigd dat dat net zo lekker zal rijden als de huidige, maar dat hoeft ook niet omdat ik deze week mijn nieuwe C40 P8 volgens het oude concept afgeleverd krijg…..
Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
Geplaatst: 03.01.2023 - 14:31
door RoaldH
mga1600 schreef: ↑03.01.2023 - 13:29
Theo V70 schreef: ↑02.01.2023 - 22:45
Nou krap bij kas zou voor mij niet de belangrijkste oorzaak zijn om voor de single engine te kiezen…
Het enige significante verschil tussen de twin engine en de single engine is de veel snellere acceleratie van de eerste. Maar of dat verschil me nou ruim € 10.000,— waard zou zijn

Het bereik tussen beide versies is minimaal dus dat is het grote prijsverschil sowieso niet waard.
Dat verschil in vermogen vind ik niet het grootste verschil wat je merkt als je in beide (P6 en P8) rijdt: de P6 ( de huidige voorwielaangedreven variant tenminste) breekt aan de voorkant snel uit als je een beetje pittig rijdt - dat vond ik echt oppassen geblazen! Ook gauw wielspin. De P8 rijdt juist als een skelter: hij doet (dankzij de constante 4-wiel aandrijving) precies wat je ‘m vraagt, nooit wielspin en een volkomen neutraal stuur karakter. Ik ben het wel eens dat de 408 Pk en 660 Nm van de P8 best overdreven veel is, maar die wegligging 4 wiel aandrijving deed het bij mij! Als er een variant met 4wd en 300 PK zou zijn is dat natuurlijk ook prima.
Straks als de single engines overgaan op RWD zal het rijden daarmee vast en zeker beter worden - maar dat is voor de standaard range single pas tegen het eind van het jaar. Ook de P8 gaat over op een andere configuratie waarbij het eigenlijk niet meer constante 4wd is maar AWD met de focus op RWD waarbij de FWD alleen wordt bijgezet als dat nodig is qua tractie. Ik ben nog niet overtuigd dat dat net zo lekker zal rijden als de huidige, maar dat hoeft ook niet omdat ik deze week mijn nieuwe C40 P8 volgens het oude concept afgeleverd krijg…..
De nieuwe Polestar 2 Performance met 350kW is ook een RWD biased AWD systeem, omdat de ERAD achter sterker is dan de ERAD aan de voorkant.