Henk{GP}'s V60 T8 Pebble Grey

wiseguy76
2nd Gear member

Henk{GP} schreef: 25.03.2023 - 15:38 .... Ik heb een ander voetje gekocht op Ali en die klemt perfect tussen het leder van de tunnelconsole het het middenconsole.
En dan zit alles stevig genoeg? Of moet er ook nog een plakker onder?
Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat alleen het klemmen tussen het leer en de middenconsole zo sterk is dat dat continu blijft zitten....
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Henk{GP}
2nd Gear member

wiseguy76 schreef: 12.04.2023 - 18:57
Henk{GP} schreef: 25.03.2023 - 15:38 .... Ik heb een ander voetje gekocht op Ali en die klemt perfect tussen het leder van de tunnelconsole het het middenconsole.
En dan zit alles stevig genoeg? Of moet er ook nog een plakker onder?
Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat alleen het klemmen tussen het leer en de middenconsole zo sterk is dat dat continu blijft zitten....
Er zit een goedkope standaard plakker onder, maar het schuift vooral niet weg omdat het voetje ribbels heeft, denk ik. Na dikke 600km dit weekend en er extra op letten vind ik nog steeds dat het goed stevig zit. Af en toe schommelt het wat maar de telefoon blijft goed zitten.
kawaman
5th Gear member

kawaman schreef: 11.04.2023 - 20:18 De sierstukken zitten ietwat geklemt .
Maar je moet ze richting de demper duwen/trekken en dan zou je ze met wat draaien er uit moeten krijgen.
Ik heb een S60 T5 MY2019, kan zijn dat er ondertussen één en ander is gewijzigd waardoor de bumper er wel af moet.
Nog even terug komen op mijn vorige bericht, ik moest de uitlaat zelf ook laten zakken om de sierstukken te verwijderen/wisselen.
Of door uit de ophangrubbers halen of door de "haak" waar de rubbers in gemonteerd zitten, los halen van de auto.
Ik las dit terug in een ander topic, kan die alleen niet meer zo snel terug vinden.
Dan is een brug wel heel handig, of ja, toch de bumper los nemen
Erik

S60 T5 R-design
Henk{GP}
2nd Gear member

Afbeelding

De Bergpassen Machine
Afgelopen week de vrienden van Bowers en Wilkins uitgelaten op de Autobahn maar vooral de Zwitserse Bergpassen. De Stelvio️ ging 1 juni weer open en dat was mooi sturen in relatief rustig verkeer. De oude Gotthard, Furka en Grimsel Pass zijn ook aanrader en voor de liefhebber kan je ook nog leuk rijden met mooi uitzicht over de Albula Pass. Persoonlijk favoriet is de combinatie Grimsel en Furka.

Vertrokken uit NL met een gemiddeld verbruik van 1:18 (over 4000km) en iedere rit een dosis zonnepanelen energie. Het verbruik in de bergen valt mij persoonlijk wel mee. Niet zuinig maar ook niet verschrikkelijk slecht (niet geladen aan een paal). De T8 in de power modus vreet het asfalt als zoete koek, in stijl op de steile klimmetjes. Uiteraard lust het motorblok met supercharger en turbo dan ook wel een slok... Flink Autobahnen met 300pk resulteerde dan ook gemiddeld op 1:10 en op de bergpassen gemiddeld 1:12. Je kietelt het gaspedaal en je staat boven. Of je voet ietsjes naar voren en iedereen zit in je achteruitkijkspiegel waar ze horen. Voordeel na vele hairpins naar beneden is dat je weer met half volle accu beneden staat (vandaar iets efficiënter).

Enfin voor de een zal het gelden als benzine slurper en voor de ander als een redelijk resultaat gezien de pret.

Nu op de Nederlandse 100 wegen maar weer lekker cruisen op de piloot en elektrisch kachelen. Eens kijken of we het gemiddelde verbruik weer een beetje in het gareel krijgen..
Henk{GP}
2nd Gear member

Afbeelding

Ramentinter (Delftgauw)
Vandaag vanaf de B-stijl laten tinten met 20% folie.
Uiteindelijk ook voor deze lichtdoorlatendheid gekozen omdat het goed overeenkomt met de tint van het panorama dak van binnen uit gezien.

Erg tevreden met het resultaat :)

Je kan hier goed terecht, dot-matrix netjes toegepast, die overgang zie je niets meer van.
Henk{GP}
2nd Gear member

Tijdje geen updates maar we zijn inmiddels weer aardig wat kilometers verder met de V60.

Afbeelding

Klapband
Een nieuwe band en opnieuw gerichte velg, helaas O.O. Dikke pech en even flink balen.
Gelukkig had ik deze klapband niet ver van huis en was het redelijk snel op te lossen, omdat m'n winterwielen op 35min rijden lagen opgeslagen.
Na een rappe afsleep toch maar ff zelf gewisseld (met wat hulp) en met de winterwielen op de achteras weer de oprit opgereden.

Afbeelding

Vakantie Zwitserse Alpen - FR des Écrins - FR Provence
Heerlijke trip achter de rug met mooi sturen en rijden over de verschillende bergpassen en wegen.
Terug naar huis de auto-pilot vastklikken op 137 en met 7.3L/100km GEM voor de terugrit naar huis gekomen (via Frankrijk).
Autobahnen is iets minder zuinig. Het is een ultieme vakantie auto :-) :-).

Trip statistiek:
-3640 km
-282 liter benzine
-244 kWh verbruikt en 244kWh geregenereerd
-verbruik: 1 : 12,9km

Volledige statistiek V60 T8 (sinds aanschaf)
-13.167 km
-6,5L / 100km met 513kWh toegevoegd via (thuis)laden.

Dat redde ik niet met mijn V60 T3 motor, overall gemiddelde ter vergelijk 7,9 L/100km (sportief rijden ook). En met de kWh's ertussenuit gerekend 7,3 tegen 7,9.
raspaardje
6th Gear member

Ja, de V60 is de ultieme vakantieauto, helemaal als je wat leuke stuurmanswegen opzoekt...:-)

Klapband was domme pech of was er een oorzaak aan te wijzen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
mees
6th Gear member
Contacteer:

Ik ben het vaak met je eens en waardeer zeker je bijdragen.
Maar om nu te stellen dat de V60 de ultieme vakantie auto is....... :)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
raspaardje
6th Gear member

mees schreef: 17.07.2023 - 11:01 Ik ben het vaak met je eens en waardeer zeker je bijdragen.
:-)
Voor mij wel iig!
Ruimte genoeg, blazen op de Autobahn (>180 km/h), op de PA door Frankrijk en lekker sturen met het sportchassis op stuurmanswegen.
Binnenkort rijd ik naar de Costa Verde/Picos de Europa, genoeg leuke weggetjes daar.
Henk{GP}
2nd Gear member

raspaardje schreef: 17.07.2023 - 10:28 Ja, de V60 is de ultieme vakantieauto, helemaal als je wat leuke stuurmanswegen opzoekt...:-)

Klapband was domme pech of was er een oorzaak aan te wijzen?
Domme pech houd ik het op. Low Tyre Pessure warning ging aan, ik had nog net genoeg tijd om te bedenken ,,ah dat systeem werkt ook'' - thuis ff de banden oppompen en paar seconden later trilt de hele handel achter. Platte band met ~100km/u, moest iets sturen binnen de weghelft en zie daarna direct de band wegvliegen in de achteruitkijkspiegel. Nou dat was dus binnen 30sec een enkeltje vluchtstrook. Volgende keer zo min mogelijk sturen en remmen denk ik, maarja dan is het wel veel gevaarlijker - zo 's avonds even stilstaan op de linkerbaan wil je ook niet. De velgranden waren in ieder geval nog goed en het was snel opgelost met wat hulp en door Profile.
mees schreef: 17.07.2023 - 11:01 Ik ben het vaak met je eens en waardeer zeker je bijdragen.
Ja, de ultieme vakantie auto. Deze draait nog op Sensus (haha grapje). Maar precies wat raspaardje zegt: Pilot brengt je zonder al te veel inspanning thuis in Nederland (je rijdt echt makkelijker 1000km weg). Bergwegen omhoog vreet ie het asfalt onder je vandaan en naar beneden kan je lekker rustig elektrisch rijden - zo kom je toch nog voordelig uit. Geluidsbeleving met gelaagd glas en B&W is super goed. Met de App stap je in een voorgekoelde auto na een dagje strand. Het enige vervelende wat is kan bedenken is het strandzand in het geperforeerde leder van de stoelen ^^. Maar al met al heel tevreden Zwitserland en Frankrijk doorgereden.
raspaardje
6th Gear member

Zo, nog nooit meegemaakt, gelukkig goed afgelopen.

En idd, gelaagd glas zorgt op de lange afstand voor extra comfort.
Henk{GP}
2nd Gear member

Recent weer ruim 4000km verder en mooie ervaringen uit Scandinavië rijker. Alleen maar sturen en benzine erin, klaar. Geen gedoe (na 2 zomers met lekke band en klapband eindelijk een keer geen gezeik - heerlijk :) Inmiddels de 100k op de teller gepasseerd maar de V60 rolt nog dikke prima :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Almerev70
4th Gear member

Mooi plaatje zo, en zo te lezen op naar de volgende 100k
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”