Maximaal koppel/vermogen Geartronic V90 T5
Geplaatst: 03.07.2023 - 22:48
Degene die standaard onder cq met de 20 inch Inscription velgen zijn geleverd. Uit mijn hoofd Pirelli P Zero.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Houdt er rekening mee dat in de eerste 2/3 versnellingen het vermogen beperkt is en de wielspin dus nog veel ergerlijker zou kunnen zijn.S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:04 Merken jullie niet dat door meer vermogen in pk's en koppel, de voorwielen slippen? Ik heb de afgelopen 20 jaar louter achterwiel aangedreven en een 4wd gereden, waardoor het voor mij echt wennen is.
En de leeftijd en de hoeveelheid profiel?S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:48 Degene die standaard onder cq met de 20 inch Inscription velgen zijn geleverd. Uit mijn hoofd Pirelli P Zero.
Die 750i drukte zichzelf in de aangedreven wielen waardoor deze nog wat meer grip kregen.S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:04 k heb bijvoorbeeld een BMW 750i gehad met 367 pk. Deze kon je bij wijze van spreken "vloeren" bij optrekken, terwijl ik bij mijn T5, veel telkens moet oppassen dat hij niet gaat spinnen, indien een keer wat vlotter optrek.
De banden zijn nog zo goed als nieuw. Ik ben het met je eens wat je aangeeft wb het vergelijk met rwd en awd. Jammer dat ze ooit voor fwd hebben gekozen, want de grote tanks van vroeger hadden toch rwd, meen ik mij te herinneren?raspaardje schreef: ↑04.07.2023 - 11:47En de leeftijd en de hoeveelheid profiel?S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:48 Degene die standaard onder cq met de 20 inch Inscription velgen zijn geleverd. Uit mijn hoofd Pirelli P Zero.
Een Volvo heeft niet de grip van een RWD of een 4WD maar toch kunnen banden een heel groot verschil maken.
Uit mijn hoofd was de maat achter 275 en voor weer ik echt niet meer. Is inmiddels 10 jaar geleden dat ik hem inruilde. Het waren overigens 19 inch wielen.fredhead schreef: ↑04.07.2023 - 13:17Die 750i drukte zichzelf in de aangedreven wielen waardoor deze nog wat meer grip kregen.S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:04 k heb bijvoorbeeld een BMW 750i gehad met 367 pk. Deze kon je bij wijze van spreken "vloeren" bij optrekken, terwijl ik bij mijn T5, veel telkens moet oppassen dat hij niet gaat spinnen, indien een keer wat vlotter optrek.
Daarnaast gok ik dat ze een andere (lees bredere) maat waren dan de S90 heeft
Ik heb zelf een S60 diesel gehad met 500 nm op de voorwielen, in combinatie met goede banden en een goed onderstel moest ik gek doen om met flinke wielspin rond te rijden.
Ja, die hadden RWD.S90 Inscription schreef: ↑04.07.2023 - 22:13De banden zijn nog zo goed als nieuw. Ik ben het met je eens wat je aangeeft wb het vergelijk met rwd en awd. Jammer dat ze ooit voor fwd hebben gekozen, want de grote tanks van vroeger hadden toch rwd, meen ik mij te herinneren?raspaardje schreef: ↑04.07.2023 - 11:47En de leeftijd en de hoeveelheid profiel?S90 Inscription schreef: ↑03.07.2023 - 22:48 Degene die standaard onder cq met de 20 inch Inscription velgen zijn geleverd. Uit mijn hoofd Pirelli P Zero.
Een Volvo heeft niet de grip van een RWD of een 4WD maar toch kunnen banden een heel groot verschil maken.