Carplay V40 - Inbouw stap voor stap met foto's

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
vankol
4th Gear member

OsmiumV40 schreef: 26.02.2024 - 19:33
vankol schreef: 23.02.2024 - 19:24 Swedesolutions heeft nieuwe software op de site staan, waarbij we de aux niet meer nodig hebben.
Alles werkt dan via Bluetooth.

Ging probleemloos bij mij.
Dat is goed nieuws! Hoe werkt het nu precies, en zijn er nog andere (merkbare) verschillen?
Volgens een ander form lid werkt niet alles, maar wat ik er mee doe, werkt.
Dus muziek afspelen, navigatie, telefoon. geloof dat Mirror screen niet werkt.
Opstarten gaat nu beter naar AA met de usb aansluiting moest ik nog wel eens de ext. gebruiken om te schakelen.

Via de site SwedeSolutions kan je 2x software updaten via een usb stick, installatie gaat verder zoals je ook de eerste keer alles ge updated heb.
Media op je Volvo scherm zet je op Blutooth ipv Ipod.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
mjdaane
Starter

Ik heb ook de test update geïnstalleerd. Geen enkel probleem ervaren met het installeren.

Nu tijdens gebruik merk ik dat de audio kwaliteit via Bluetooth super is. Volume kan nu nog harder 😁

Tip: je iPhone moet je verbinden met de Bluetooth van je V40 voor zowel media als telefoon. Ik had eerst alleen media gedaan, maar dan hoor je niks als je gaat telefoneren 🙈

Wat ik nu pas merk, zodra ik de auto aanzet start CarPlay automatisch op. Dit gebeurde bij mij niet met de vorige software versie. Ook doet mijn achteruitrijcamera het nu elke keer, met de vorige software deed hij het soms niet.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze test update 👍
Bijter
Starter

OsmiumV40, Hallo, Heb zojuist zelfde geinstalleerd. Alles werkt behalve dat ik geen geluid heb zodra ik de carplay gebruik. Gebruik ik de V40 gewoon dan heb ik wel geluid. Iemand suggesties?
Groet Bijter
Bijter
Starter

Tss alles opgelost met de laatste update :)
JoskeV60
1st Gear member

Allereerst: Dank voor deze handleiding, heb ik veel plezier van gehad. Hier nu ook een tevreden gebruiker van een dergelijke Android Auto box (mijne aangeschaft bij Audiovolt).

Een vraagje voor degenen die de originele camera werkend hebben:
Audiovolt geeft aan dat ik hiervoor een geschakelde draad moet trekken vanuit het achteruitrijdlicht en die moet aansluiten op het draadje dat daarvoor bestemd is.
Dit gaat dus om de OEM camera, die werkt dus niet als de auto het Android Auto menu weergeeft. De achteruitrijdsensoren gelukkig wel.
Was dat voor degenen die het hier werkend hebben hetzelfde? Want wijzigen in de instellingen werkt hier dus niet, het zou echt een draad trekken worden. Daar heb ik weinig trek in. Als ik nu beeld wil moet ik handmatig even schakelen naar het Sensus menu.
Hoor graag jullie ervaringen.

Gr joske
Janneman1969
Starter

Vraag betreffende de inbouw. Ik heb de unit besteld bij Swedesolutions en ingebouwd via de foto handleiding hier. Ging allemaal prima, echter bleef ik met de vraag wat te doen met de kabeltjes voor de AUX aansluiting. Kast besteld met aangevinkt "Sensus" en geen Aux module ontvangen, dus ging ervanuit deze niet nodig te hebben.
Geprobeerd de updates te installeren, echter werden deze net voor voltooing telkens afgebroken. Nu krijg ik zelfs het standaard Volvo scherm niet meer en was gisteren de accu leeggetrokken tot 2,6 V (2 weken niet gebruikt). Iemand tips? Van Swedesolutions heb ik tot op heden geen antwoorden ontvangen. Al 3 meldingen gemaakt de afgelopen 3 weken, maar helaas totaal geen reactie.
Kick
5th Gear member

Uit m'n hoofd; met alleen Sensus (dus zonder wereldbolletje) heb je wel degelijk die AUX nodig dacht ik. Dus of je hebt het verkeerde besteld of het verkeerde is geleverd?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Janneman1969
Starter

Heb inmiddels toch reactie mogen ontvangen. Waarschijnlijk is de CarPlay unit kapot. Ik moet nu de blauwe stekker loshalen, om te kijken of de standaard display dan weer werkt.
Janneman1969
Starter

Na loshalen blauwe stekker , werkt het originele Volvo scherm weer en wordt de accu niet meer leeggetrokken. De CarPlay unit is dus kapot. Dit gemeld en wederom weer wachten op een reactie. Ik weet niet wat jullie ervaring is met Swedesolutions, maar als ik van tevoren had geweten hoe zij handelen, had ik er nooit aan begonnen. Het is tenslotte geen broodje wat je bij de bakker koopt.
JoskeV60
1st Gear member

Wat een gedoe, snap je helemaal. Heb zelf een unit van Audiovolt en nog geen ondersteuning nodig gehad, maar zou er dan ook flink ziek van zijn.
Mijne is een keer vastgelopen en ik kwam erachter dat ik door de "5" toets ingedrukt te houden de box kan resetten. Maar goed, spanning eraf doet hetzelfde (al is die toets makkelijker als de unit lastig bereikbaar is door inbouw).

Mss dat dat bij jou iets doet, zo.n reset?

Ps mijne heeft dipswitches aan de achterkant, daar al naar gekeken? Als 1 verkeerd staat heb ik geen beeld
Janneman1969
Starter

Mijn accu werd ook helemaal leeg getrokken. Nu de unit eruit is, blijft de accu weer op niveau. Met unit zelfs naar 2,6 Vdc na een week stilstand. Helaas nog steeds geen reactie van Swedesolutions. Blijkbaar als het moeilijk wordt geeft er niemand meer thuis…….
JoskeV60
1st Gear member

Nou geen aanrader dus dat bedrijf :-( Zonde.
Kick
5th Gear member

Het is ook vakantietijd en volgens mij gaat het om een eenmansbedrijf....
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Janneman1969
Starter

Eindelijk reactie. Mag de CarPlay module terugsturen en krijg dan een nieuwe…..wordt vervolgd!
JoskeV60
1st Gear member

Top!
OsmiumV40
1st Gear member

Nou, ben een tijdje niet op het forum geweest maar dacht dat het wel tijd was voor een update!

Het systeem zit er inmiddels alweer meer dan een jaar in. Mijn lange termijn bevindingen zijn over het algemeen zeer positief!
Vrijwel altijd werkt het systeem vlekkeloos en ben er inmiddels zo erg aan gewend dat het lijkt alsof het origineel in de auto zit. Alles loopt soepel, geluid is goed en bellen werkt ook top. Ik heb standaard maps, flitsmeister en een radio of muziek app lopen.

Sporadisch ziet hij de telefoon niet, maar dat is met alle carplay systemen zo geloof ik. Auto aan en uit en het werkt weer.
Sinds ik hem heb is hij iets van 5 keer vastgelopen, midden in de rit loopt de audio vast en blijft haperen. Het beeld ververst dan gek genoeg wel gewoon. Na auto aan en uit ook weer in orde. Kan de oorzaak daarvan niet vinden maar komt zo weinig voor dat het eigenlijk ook geen issue is.

Enige jammere in de winter is dat de stoelverwarming nog steeds niet zichtbaar is in het display. Maar verder, mega tevreden! Rapportcijfer 9 :)

Oja en de issues die ik in het begin had (demo software in beeld, wat instabiel e.d.), de unit bleek niet in orde en heel makkelijk bij swedesolutions kunnen inwisselen voor een nieuwe. Sinds dien dus helemaal happy!
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
vankol
4th Gear member

Heb ook die van Swedesolutions, ook super blij mee.
Heb de test update erop gezet met bluetooth verbinding, voor geluid.
Werkt helemaal stabiel.
Wil niet meer zonder.
Met de stoelverwarming tel ik hoe vaak ik hem indruk, of kijk evt met de ext toets.
edovet1
Starter

En als je verkeerd geteld hebt, kom je er snel genoeg achter :-)

Ik heb ook de box van Swedesolutions. In eerste instantie had ik wat gedoe met geluid bij het afspelen van podcasts. Leek erop dat dat komt doordat de podcast ook automatisch werd afgespeeld via Sensus, want nu ik mijn telefoon daar heb verwijderd, is dat probleem ook weg.

Mijn vraag is hoe de connectie werkt met de testupdate. Klopt het dat je dan met Sensus verbindt via BT, vervolgens vanzelf via BT met CarPlay, waarna CarPlay een wifi verbinding opzet? Zo ja, dan moet je dus wel automatisch verbinding maken met Sensus neem ik aan?

Als dit klopt, zou dat volgens mij ook een ander probleem verhelpen. Ik gebruik CarPlay samen met mijn vriendin. Als ik als laatste verbonden ben geweest, moet zij handmatig verbinding maken met de BT van CarPlay. Niet handig. Terwijl Sensus wel op zoek gaat neer de laatste verbinding, maar als hij die niet kan vinden, verbindt hij met een ander bekend toestel. Ben benieuwd hoe jij dit ervaart.
Michel van Eunen
1st Gear member

OsmiumV40 schreef: 02.10.2024 - 15:15 Nou, ben een tijdje niet op het forum geweest maar dacht dat het wel tijd was voor een update!

Het systeem zit er inmiddels alweer meer dan een jaar in. Mijn lange termijn bevindingen zijn over het algemeen zeer positief!
Vrijwel altijd werkt het systeem vlekkeloos en ben er inmiddels zo erg aan gewend dat het lijkt alsof het origineel in de auto zit. Alles loopt soepel, geluid is goed en bellen werkt ook top. Ik heb standaard maps, flitsmeister en een radio of muziek app lopen.

Sporadisch ziet hij de telefoon niet, maar dat is met alle carplay systemen zo geloof ik. Auto aan en uit en het werkt weer.
Sinds ik hem heb is hij iets van 5 keer vastgelopen, midden in de rit loopt de audio vast en blijft haperen. Het beeld ververst dan gek genoeg wel gewoon. Na auto aan en uit ook weer in orde. Kan de oorzaak daarvan niet vinden maar komt zo weinig voor dat het eigenlijk ook geen issue is.

Enige jammere in de winter is dat de stoelverwarming nog steeds niet zichtbaar is in het display. Maar verder, mega tevreden! Rapportcijfer 9 :)

Oja en de issues die ik in het begin had (demo software in beeld, wat instabiel e.d.), de unit bleek niet in orde en heel makkelijk bij Swede Solutions kunnen inwisselen voor een nieuwe. Sinds dien dus helemaal happy!
Dat vast lopen van de audio heb ik ook al meerdere keren gehad inmiddels. Best vervelend, Swede Solutions al twee keer over gemaild, maar enige vorm van contact blijft helaas uit... valt me best tegen, want toen ik nog moest kopen was er binnen enkele momenten antwoord...

Anyhow... Het lijkt mij met mijn beperkte kennis een crash van de DAC. Wat bij mij helpt dan is EXIT vasthouden op je stuur zodat je weer in je standaard Volvo radio systeem komt. Dan weer EXIT vasthouden en start je de CarPlay box weer opnieuw op en werkt alles weer. Hoef je niet je auto aan de kant te zetten en het contact UIT en AAN. In feite dus ook een reset, wat mij het gevoel geeft dat er een dienst/service crashed wat met een simpele reset weer opgelost is...
vankol
4th Gear member

edovet1 schreef: 02.10.2024 - 19:00 En als je verkeerd geteld hebt, kom je er snel genoeg achter :-)

Ik heb ook de box van Swedesolutions. In eerste instantie had ik wat gedoe met geluid bij het afspelen van podcasts. Leek erop dat dat komt doordat de podcast ook automatisch werd afgespeeld via Sensus, want nu ik mijn telefoon daar heb verwijderd, is dat probleem ook weg.

Mijn vraag is hoe de connectie werkt met de testupdate. Klopt het dat je dan met Sensus verbindt via BT, vervolgens vanzelf via BT met CarPlay, waarna CarPlay een wifi verbinding opzet? Zo ja, dan moet je dus wel automatisch verbinding maken met Sensus neem ik aan?

Als dit klopt, zou dat volgens mij ook een ander probleem verhelpen. Ik gebruik CarPlay samen met mijn vriendin. Als ik als laatste verbonden ben geweest, moet zij handmatig verbinding maken met de BT van CarPlay. Niet handig. Terwijl Sensus wel op zoek gaat neer de laatste verbinding, maar als hij die niet kan vinden, verbindt hij met een ander bekend toestel. Ben benieuwd hoe jij dit ervaart.

Ja klopt BT van Sensus is ook aangemeld, zwel via de Media knop als in het menu
Plaats reactie

Terug naar “V40”