Huh, dat wist ik niet

Er is wel degelijk een 'sound recording' optie, ik ben misleid door een reactie hier op het forum waarin werd aangegeven dat er geen geluid wordt opgenomen
Dit snap ik niet zo goed. Ik dacht dat alle auto met een CO2 uitstoot onder 50gr/km in aanmerking komen voor het verlaagde wegenbelastingtarief. Dus ook een nieuwe auto die nu geleverd wordt. Je hebt er alleen minder lang profijt van aangezien volgend jaar het laatste jaar is waarin de 50% korting gegeven wordt, jaar daarna 25% en daarna afgelopen volgens de huidige regels.Rdinh0 schreef: ↑14.09.2023 - 14:53
De auto die wij hebben gekocht valt nog onder de overgangsregeling m.b.t. motorrijtuigen belasting, t/m 2024 half tarief en wordt zo afgebouwd. Vanaf een 2021 (en volgens mij 2020 'recharge' ) model kun je hier geen gebruik van maken. Verder is de auto begrensd op 180km, niet heel spannend.
Maar i.i.g. veel succes!
Info van het Internet:lanfeest schreef: ↑24.09.2023 - 23:32Dit snap ik niet zo goed. Ik dacht dat alle auto met een CO2 uitstoot onder 50gr/km in aanmerking komen voor het verlaagde wegenbelastingtarief. Dus ook een nieuwe auto die nu geleverd wordt. Je hebt er alleen minder lang profijt van aangezien volgend jaar het laatste jaar is waarin de 50% korting gegeven wordt, jaar daarna 25% en daarna afgelopen volgens de huidige regels.Rdinh0 schreef: ↑14.09.2023 - 14:53
De auto die wij hebben gekocht valt nog onder de overgangsregeling m.b.t. motorrijtuigen belasting, t/m 2024 half tarief en wordt zo afgebouwd. Vanaf een 2021 (en volgens mij 2020 'recharge' ) model kun je hier geen gebruik van maken. Verder is de auto begrensd op 180km, niet heel spannend.
Maar i.i.g. veel succes!
Heb ik dit verkeerd begrepen/gelezen?
WLTP:lanfeest schreef: ↑26.09.2023 - 15:48 Ik heb een XC60 T6 in bestelling. Als ik op de Volvo website kijk ( https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 51311fedcd ) dan zie ik een WLTP van max 30gr staan. Is mijn aanname incorrect dat de halfwaarde dan van toepassing is op de nog te leveren XC60? Ik dacht WLTP onder de 50gr dus laag tarief.
Als er bij RDW 52 staat dan kun je inderdaad geen gebruik maken van het laag tarief. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de RDW dit aanpast.
Dat laatste is in ieder geval niet correct. Ik heb een XC60 T8 R-design uit 2020 (geïmporteerd via dealer uit Zweden) op 19" R-design velgen en met een CO2 uitstoot van 42 gram NEDC en 55 gram WLTP volgens de RDW gegevens. Ik betaal halftarief (had ik ook specifiek gecheckt voor aanschaf, scheelt me dik €750 op jaarbasis aan MRB).marsman schreef: ↑26.09.2023 - 14:22 Ik haak even aan op dat halftarief. Ik heb ook een T8 R-design, die is geimporteerd. De Belastingdienst wil het halftarief niet toepassen, omdat er geen NEDC waarde staat genoteerd. Volgens mij zijn alle T8's met dit bouwjaar in Nederland op 49 gram de km geleverd. Bij de RDW staat mijn auto op 52 gram de km. Ik weet niet hoe dat kan of dat wellicht een foutje is. Is er een manier om dit met de Belastingdienst alsnog op halftarief te krijgen? Ik heb al gebeld, maar kreeg een 'computer says no' antwoord.
EDIT; via dit topic lees ik dat alleen de Momentum onder de 50 gram zit. Een R-design dus niet? Kan iemand dat bevestigen>?
Nee, dit klopt niet. De auto die wij morgen gaan ophalen is een importauto uit Duitsland en heeft een uitstoot van 42 g/km.