DSTC sport of ESC OFF

Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3641
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Schakelen bij ca 2500 tpm in S bij automatische stand
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1418
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Dat doet hij bij mij dus niet, gaat daar ruim overheen en schakelt dan niet op.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14328
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Frits V70 schreef: 16.12.2023 - 13:08 Dat doet hij bij mij dus niet, gaat daar ruim overheen en schakelt dan niet op.
? raadsel
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3699
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

draadje los ergens?
Andere bak ooit ingegaan?
Ik volg dit verbazende onderwerp met interesse Frits.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14328
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Frits als je in de buurt zou wonen zou ik zeggen kom ff langs...

andere praktische oplossing is e garage aanrijden en eens opheldering vragen... Je zou toch niet die ene XC70 hebben zonder de mogelijkheden die andere XC70 hebben.... 8)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1418
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik heb het vanmiddag nog even getest. Pook naar links, S verschijnt in mijn versnellingsbak schermpje rechts in mijn paneel en ik zie in welke versnelling hij staat.

Ik kan gasgeven tot in het rode gebied, maar hij schakelt niet automatsich op. Dat moet ik dan met de hand doen.

Was trouwens bij mijn XC60 en eerder de D5 ook zo.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7847
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Frits V70 schreef: 16.12.2023 - 19:22 Ik heb het vanmiddag nog even getest. Pook naar links, S verschijnt in mijn versnellingsbak schermpje rechts in mijn paneel en ik zie in welke versnelling hij staat.

Ik kan gasgeven tot in het rode gebied, maar hij schakelt niet automatsich op. Dat moet ik dan met de hand doen.

Was trouwens bij mijn XC60 en eerder de D5 ook zo.
Klopt wat je schrijft Frits. Staat ook zo beschreven op de website van Volvo.
In de "S" stand zetten en dan naar voren duwen (+) om op te schakelen. Naar achteren (-) om af te schakelen.
De sportstand schakeld wel terug als je bijvoorbeeld in de vijfde versnelling rijdt en het toerental te laag wordt.
De bak kent verder geen automatische "S". Enkel handmatig!

Volvo informatie 👇🏻

Met de automatische versnellingsbak Geartronic kunt u ook handmatig schakelen. Bij het loslaten van het gaspedaal wordt de auto op de motor afgeremd.

U activeert de handmatige schakelstand door de hendel zijwaarts vanuit de stand D naar de eindstand bij "+S-" te bewegen. Het symbool "+S-" op het instrumentenpaneel verkleurt van WIT naar ORANJE en de cijfers 1, 2, 3 enzovoort worden in een kader getoond en komen overeen met de zojuist ingeschakelde versnelling.

Duw de hendel naar voren naar de + (plus) om een hogere versnelling in te schakelen en laat deze weer los – de hendel veert terug naar de neutrale stand tussen + en –.
of

Trek de hendel naar achteren naar de "–" (min) om een lagere versnelling in te schakelen en laat deze weer los.
Handmatig schakelen "+S–" is tijdens het rijden op elk moment te activeren.

Om schokken en afslaan van de motor te voorkomen, schakelt Geartronic automatisch terug als u langzamer gaat rijden dan wat voor de gekozen versnelling gepast is.

Om de automatische rijstand te hervatten:
Zet de hendel helemaal naar links in stand D.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"The forest has music for those who listen"
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1418
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Klopt als een bus Urb!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7847
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Volgens mij zit er verder weinig verschil in tussen de bakken. Kan op het Zweeds forum er ook niet zo heel veel over vinden.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"The forest has music for those who listen"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3641
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Voor mij een raadsel, dit gebeuren. Bij mij is het totaal anders. Van D in S door pook naar links te drukken en het schakelen blijft volautomatisch. Er komt pas een getal in beeld als ik de pook voor of achteruit duw en overga op handmatig.
Ik gebruik de S heel vaak bij uitrollen. Voor een bocht van D naar S en gas los, auto remt af, in de bocht weer van S naar D, automaat schakelt vrijwel gelijk weer op en dan gas bij en versnellen op koppel. Zo valt een rotonde bijvoorbeeld heerlijk soepel te nemen zonder te hoeven remmen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14328
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan zo doe ik het ook. IK begrijp ook niet hoe het bij Frits gaat....moet nog hetzelfde zijn.... :(
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7847
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

In 2015 was dit onze XC70 en de sportstand werkte exact hetzelfde als bij de XC70 van Frits.

Screenshot_20231218_102219_Instagram.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"The forest has music for those who listen"
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2218
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Heel bijzonder inderdaad, mijn ervaring is exact gelijk aan DB200 en Bob.
Life is what happens while you're busy making other plans
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7847
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Waarschijnlijk toch verschil in versnellingsbakken
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"The forest has music for those who listen"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3641
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Verschil tussen FWD en AWD?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1418
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Slim opgemerkt! Zou kunnen. Die van mij is een FWD.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14328
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Frits dan heb je geen "ECHTE" XC70..... :lol:
:-P
Bijzonder dat FWD contre AWD dat schakelverschil zou maken...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3699
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Maar hij heeft wel de S in beeld,
wat in mijn 'beleving' staat voor: automatisch door- en terugschakelen bij hogere toerentallen en ook 'hoger/langer' die lock-up vasthouden.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1418
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Zoals Urb het hierboven beschreef vanuit de Volvo manual, zo is het bij mij. En ja Bob, het is toch een "echte" XC. :).
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14328
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Frits V70 schreef: 19.12.2023 - 16:49 Zoals Urb het hierboven beschreef vanuit de Volvo manual, zo is het bij mij. En ja Bob, het is toch een "echte" XC. :).
Beste Frits, vanzelfsprekend heb je een super XC, :-D (soms een beetje plagen...)

Kort vraagje Off Topic. Heb je er wel over nagedacht aandrijving keuze FWD/AWD of stond deze XC gewoon voor je neus zeg maar...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”