Pagina 3 van 3

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 08:49
door Bover
V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 08:10 Eens met Niels, ik kom al jaren bij dezelfde dealer. Nu helaas "gedwongen" door omstandigheden bij een andere vestiging. Dat is even wennen en ging niet gelijk goed. Weer een goed gesprek gahad met de eigenaar en de manager van die vestiging en het loopt nu weer goed. We weten weer wat we aan elkaar hebben.
ha ha zei je zeker ......op het Volvoforum.....en toen ging het goed... :lol:


CitaatJeroen
En het antwoord daar op was 'dan staat die auto daar maar een dag'. Zo simpel dachten ze er over.
Wat ze verder nog zeiden gaf ons de indruk dat ze schijt hadden aan de particulier die een Volvo koopt en zelf moet onderhouden.
Die gun ik dus niets meer. (einde citaat)
______
Tja Jeroen jij schrijft het ik denk dat soms ook....."de indruk dat ze schijt hadden aan de particulier die een Volvo koopt en zelf moet onderhouden."

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 09:16
door V480-S60
Sorry Bover, maar nu sla je de plank volledig mis. Zo ga je dus niet met een bedrijf of klanten om.

En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.

En mijn ervaring is dat ik als particulier gewoon de aandacht krijg die nodig is. (En misschien zelfs beter is dan bij mij als leaserijder.)

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 09:26
door OGA244
Particuliere klanten zijn een constante factor voor dealers, vaak merktrouw en erg loyaal , leaserijders stappen morgen voor een lagere bijtelling in n merk dat ze zelf nooit zouden kopen, ergo daar heb je als dealer echt minder aan... Bepaald onderhoud mag niet eens, discussie over alles, maar voor garantie weet een leasemaatschappij de dealer wel te vinden

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 09:32
door Urbexpeditie
V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 09:16 Sorry Bover, maar nu sla je de plank volledig mis. Zo ga je dus niet met een bedrijf of klanten om.

En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.

En mijn ervaring is dat ik als particulier gewoon de aandacht krijg die nodig is. (En misschien zelfs beter dan bij mij als leaserijder.)
+1
Ben het met je eens. Als garagebedrijven op dergelijke manieren met hun klanten zouden omgaan, dan hebben ze volgende week een leeg bedrijf. Zo simpel is bet.

Kijk eens in het topic "Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer"...
Daarnaast is het nogal erg flauw van Bovert dat wanneer hij een keertje geen koffie bij de Franse dealert krijgt, meteen dealers over één kam scheert.
Nog niet zo lang geleden schreef Bovert zelfs nog dat hij zeer tevreden was over een dealer terwijl deze hun werkzaamheden voor de helft uitgevoerd hadden. Onderdelen moesten zelfs nagezonden worden...
Dus waar baseert hij zijn ervaring op? Die ene keer misgelopen bak koffie op maandagochtend?

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 10:16
door NielsPHEV
Naming en shaming moet je niet doen en zolang je niet op een correcte manier je ongenoegen uit, dit bespreekt en de tegenpartij de gelegenheid geeft zich te revancheren dan moet je al zeker niet op internet gaan posten, is gewoon kwalijk

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 10:22
door V480-S60
Dat dus. 👍🏻

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 10:37
door JeroenSpock
V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 09:16En ik snap de ervaring van Jeroen ook niet, dit is dat bedrijf onwaardig namelijk.
En toch is het zo. In Farmsum werden we gewoon weg gelachen.
Veendam valt onder dezelfde dealer trouwens, en daar heb ik wel goede ervaringen en kom ik nog wel regelmatig. Ik heb geen probleem met het bedrijf, enkel met die ene persoon maar er staat wel een naam op zijn shirt.
Als ik zoiets doe in de bus heb ik de volgende dag een klacht.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 11:42
door teebee
Ik begrijp niet zo goed waar Bover ‘de plank volledig mis slaat’…..
Hij geeft een gedachte weer welke hij nav ervaringen wel eens heeft.
Daar kan je wat van vinden maar het is zijn gedachte (en die van Jeroen maar dat terzijde).
Ik heb beide ervaringen bij mijn (en andere) dealers, zowel met lease als particulier werd (word) ik uitstekend geholpen.
En mbt de gemiste kop koffie van Bover: dat moet je denk ik in een veel breder kader zien; Fransen zijn nu eenmaal ‘anders’ en dat ervaart Bover.
Hij heeft daar een gemiddeld beeld van en ook daar kan je wat van vinden maar het is wel zijn beeld.
De opmerking ‘zeer tevreden zijn’ over een dealer welke onderdelen na moest zenden dient imho ook niet geïsoleerd te worden; zo’n uitdrukking kan maar zo mede gevormd worden door eerdere slechtere ervaringen elders. Dan kan het zijn dat grijs schril afsteekt tegen zwart.
De TS ‘names en shames’ (en blijft daar imho behoorlijk in hangen), daar vinden we wat van maar het lijkt nu ineens om Bover te gaan…. Beetje flauw.

Mij lijkt een slotje geen verkeerd idee, volgens mij heeft de TS zn gal gespuwd en heeft hij suggesties gekregen om zaken constructief aan te pakken (zijn keuze uiteraard).
Het topic blijft nu uitnodigen tot meer ‘namen en shamen’ en daarmee een 2e topic ‘wie is er wel tevreden over zijn dealer’ te worden.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:02
door V480-S60
Bover slaat de plank volledig mis met dat ik zou gaan dreigen met Volvo Forum etc. Naming en Shaming dreigen doe ik niet aan.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:12
door Urbexpeditie
teebee schreef: 07.10.2023 - 11:42 ...
Je zal op sommige punten ongetwijfeld gelijk hebben. Ik ben van mening dat je je mening niet kan baseren op één enkele slechte ervaring. Dat is ten opzichte van de overige dealers niet eerlijk. Vooral niet wanneer je elders schrijft dat je juist wel tevreden bent.

Wat betreft TS
En iets ergens van vinden mag. Ik vind van sommige dealers ook wat. Maar ik zou eerst mijn gal bij de juiste persoon spuien. Of deze er wat mee gaat doen is aan het betreffende bedrijf zelf. Doen ze er niets mee, ook prima. Maar dan ben ik weg als klant. Heb ik mijn best gedaan.
En dat men het hier op het forum zet, ook prima. Maar neem dan wel eerder gemaakte adviezen aan en doe er wat mee. Anders ga je kijken bij een ander. Niet te veel drama....

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:13
door raspaardje
En toch kan dat voor sommigen nog als de enige uitweg voelen om hun ongenoegen/frustratie te uiten na zoveel pogingen er onderling uit te komen/de verwachtingen uitgesproken te hebben.

Begrip krijgen voor elkaars situatie is stap 1.
Met een simpel "we kunnen het niet veranderen" doe je imo onvoldoende je best om begrip te creëren.

En ik hoop dat topicstarter zichzelf in de spiegel kan kijken dat hij er alles aan gedaan heeft om begrepen te worden.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:17
door teebee
V480-S60 schreef: 07.10.2023 - 12:02 Bover slaat de plank volledig mis met dat ik zou gaan dreigen met Volvo Forum etc. Naming en Shaming dreigen doe ik niet aan.
Ik ga er vanuit dat Bover met de emoticon ( :lol: ) achter die opmerking ook aangeeft dat hij dat niet serieus bedoelt….

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:21
door teebee
De oplossing ligt bij TS zelf denk ik.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 12:47
door Hans Eilander
Nu kan ik de emoties van TS deels begrijpen. Als je zulke negatieve ervaringen hebt, dat je niet begrepen word, of eenvoudig weg gezet, is zeker niet prettig met een dure Volvo. Maar om daarmee te suggereren dat de service bij Volvo niet meer bestaat, vind ik niet juist. Ik heb juist zeer prettige/goede ervaring met mijn Volvo dealer. Je merkt daar óok geen verschil, of je nu een XC40 rijd, of een XC90. Je word met dezelfde vriendelijkheid en vakbekwaamheid geholpen. Wel met die aantekening, dat ik tot op heden met geen enkele storing, of kapot onderdeel heb gehad. Pas bij een storing of een defect, komt de kwaliteit van de dealer openbaar. En je kan nooit alle Volvo dealers over één kam scheren. ;)

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 14:10
door WillyWortel2
Voordat je plubliekelijk klaagt over een bedrijf zou je toch eerst dat bedrijf de kans moeten geven te reageren op je klacht.
Zover ik kon zien heeft Eric 65 dat nog niet gedaan.
Een klacht leg je neer bij de aftersales manager of in dit geval bij de eigenaar.

Het loopt hier spaak op het verwachtingspatroon van de klant.
De reparatie duurt niet langer dan 5 uur. Wanneer het onderdeel op tijd beschikbaar is kun je verwachten dat de auto dezelfde dag klaar is.
Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
Zou een dealer dit onderdeel op voorraad moeten hebben? In principe wel tenzij Volvo net als bij stuurhuizen drie of meer verschillende type compressoren monteert. Dan wordt op voorraad houden lastig.

Eric65 zal zich ongetwijfeld prettiger voelen bij een kleine vrije werkplaats. Daar rij je even langs en vraagt of er even naar de airco gekeken kan worden. In een kwartiertje is vast te stellen dat de compressor vervangen moet worden.
De werkplaats bestelt de compressor, de klant brengt de auto en haalt hem aan het eind van de werkdag weer op.

De dealer zou deze werkwijze ook kunnen hanteren maar doet dat niet. Door gebrekkige communicatie gaat de dealer werkplaats er van uit dat de klant de auto twee dagen kan missen.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 16:20
door Gouwe
WillyWortel2 schreef: 07.10.2023 - 14:10 ....Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
Zou een dealer dit onderdeel op voorraad moeten hebben? In principe wel tenzij Volvo net als bij stuurhuizen drie of meer verschillende type compressoren monteert. Dan wordt op voorraad houden lastig.....
De dealers worden 3x per dag bevoorraad. Zelf voorraad houden als dealer is daarom echt totaal onzinnig (een ook nog eens waanzinnig kostbaar) en je geeft in je laatste zin al precies aan waarom. Je hebt altijd precies het verkeerde onderdeel wel op voorraad.... En ik denk dat Volvo veel meer dan drie verschillende compressoren monteert. Geloof me, per type auto kunnen het er zo al 2 of 3 zijn. Denk aan andere diameter van de poelie, de aansluitingen van de LD en HD leidingen zitten telkens op een andere plek, etc. En het voorraad houden is echt niet het probleem. Het gaat om snappen wat je klanten willen en je daarin kunnen en willen inleven. Ik ben er van overtuigd dat dealers die dat doen succesvol zijn en de anderen dus niet/minder.
En omgekeerd zijn er natuurlijk ook genoeg klanten die volstrekt irreële verwachtingen hebben van een dealer en moet alles nu en wel meteen!

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 16:25
door Fredhead
Wat veel mensen ook verwachten is dat de auto 's ochtends direct de werkplaats in gaat.
De ene keer zal dat zo zijn en de andere keer is dat pas 's middags en dan is het pas de volgende dag als ze pech hebben dat het onderdeel binnen is.

Ik heb ook wel eens die gedachte gehad, korte uitleg van de betreffende dealer over de planning en geen kwaad woord over en weer.
Alles valt of staat met communicatie en daar lijkt hier ook het probleem mee te zijn begonnen.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 19:49
door Hoekstra
Bij nieuwenhuijse Zwolle ( wellicht groter??) heb ik dit verhaal gelukkig nog niet meegemaakt. Als dit wel het geval zou zijn is dat voor mij reden een ander te bezoeken. Ik ben niet gebonden aan 1 autobedrijf.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 21:36
door V480-S60
[Mods Break]
Gehakketak tussen leden verwijderd.

Volvo service bestaat niet meer

Geplaatst: 07.10.2023 - 23:52
door WillyWortel2
Gouwe schreef: 07.10.2023 - 16:20
WillyWortel2 schreef: 07.10.2023 - 14:10 ....Ik ga er van uit dat de auto niet meteen 's morgens is geïnspecteerd. Dan komt het onderdeel te laat binnen om de auto nog dezelfde dag gerepareerd te hebben.
De dealers worden 3x per dag bevoorraad. Zelf voorraad houden als dealer is daarom echt totaal onzinnig (een ook nog eens waanzinnig kostbaar) en je geeft in je laatste zin al precies aan waarom. Je hebt altijd precies het verkeerde onderdeel wel op voorraad.... En ik denk dat Volvo veel meer dan drie verschillende compressoren monteert. Geloof me, per type auto kunnen het er zo al 2 of 3 zijn. Denk aan andere diameter van de poelie, de aansluitingen van de LD en HD leidingen zitten telkens op een andere plek, etc. En het voorraad houden is echt niet het probleem. Het gaat om snappen wat je klanten willen en je daarin kunnen en willen inleven. Ik ben er van overtuigd dat dealers die dat doen succesvol zijn en de anderen dus niet/minder.
En omgekeerd zijn er natuurlijk ook genoeg klanten die volstrekt irreële verwachtingen hebben van een dealer en moet alles nu en wel meteen!
Al worden de dealers 10 keer per dag bevoorraad wanneer het onderdeel te laat besteld wordt kan de reparatie niet meer dezelfde dag worden uitgevoerd.

De onvrede is terug te voeren tot het verwachtingspatroon van de klant waar de dealer niet aan kan voldoen.
Dat wordt nog erger door gebrekkige communicatie van de dealer.
Wat ook de de reden is Volvo ziet kans op auto's van het zelfde type een flinke variatie van onderdelen te monteren.
Stuurhuizen zijn daar een treffend voorbeeld van. Daar kun je versnellingsbakken en aandrijfassen nog aan toevoegen.