Net de auto weer opgehaald bij de schadehersteller. Uitlaatstukken van de poedercoater net op tijd binnen om eronder te laten zetten en de r-design bumper (onderstuk erop). Mis enkel nog de zwarte letter volvo, maar eerst laat ik de lak even uitharden alvorens ik de klep even netjes polijst en dan de letters erop, vind het nu een beetje te leeg.
De r-design voorbumper is ook gespoten, ook hier wacht ik even tot de lak is uitgehard voordat ik de grilletjes en de bumper zelf plaats.
Next de styling kit zijskirts en de flaps op de achterklep (nieuwe voorbumper had ze al)
Plaatje bij het praatje:
Anor's v60 t8 inscription 2020
- Almerev70
- 4th Gear member
Mooi weer! Uitlaat is ook wel gaaf zo.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Anor
- 2nd Gear member
Zoals eerder gemeld de r-design voorbumper ook laten spuiten, helaas mis ik een houder. Deze is niet los te bestellen bij volvo, aangezien deze gemonteerd op een nieuwe bumper komt. Nu is mijn vraag waar dient deze bevestiging voor? Lijkt n.l een specifiek onderdeel voor de r-design bumper te zijn en zit niet op de inscription of momentum bumper. Onderdeel nummer is 31690534 (dealer kan niks vinden op dat nummer, bijgevoegd een foto met de houder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- kawaman
- 5th Gear member
Hierbij een foto van mijn R-Design bumper tijdens het wisselen van de grill.
Het lijkt er op dat door dit onderdeel de kabelboom op z'n plek word gehouden.
Het lijkt er op dat door dit onderdeel de kabelboom op z'n plek word gehouden.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- Anor
- 2nd Gear member
Vandaag weer een lekker productief dagje gehad.
Nog even gebruik gemaakt van het weer en besloten om de r-design bumper te plaatsen, helaas kwam ik erachter dat de kapjes voor de koplamp sproeiers niet uitwisselbaar zijn dus dese even bestellen, spuiten en monteren.De gepoedercoate dakrails te monteren en de zwarte volvo letter achterop te plakken. Al met al weer een dagvullend programma.
Exterieur kit, tenminste de zijskirts zijn inmiddels onderweg deze ga ik tzt zelf spuiten.
Nog even gebruik gemaakt van het weer en besloten om de r-design bumper te plaatsen, helaas kwam ik erachter dat de kapjes voor de koplamp sproeiers niet uitwisselbaar zijn dus dese even bestellen, spuiten en monteren.De gepoedercoate dakrails te monteren en de zwarte volvo letter achterop te plakken. Al met al weer een dagvullend programma.
Exterieur kit, tenminste de zijskirts zijn inmiddels onderweg deze ga ik tzt zelf spuiten.
-
- 1st Gear member
Ziet er keurig uit! 
- Anor
- 2nd Gear member
Bedankt. Vind het zelf leuk om dingen zelf te doen, als er dan iets niet goed is kan ik mijzelf alleen maar de schuld geven.
@kawaman,
Ik heb zelf wat tiewrap houders geprint op mijn 3d printer en op de bumper geplakt om zo de kabelboom netjes op zijn plek te houden.
@kawaman,
Ik heb zelf wat tiewrap houders geprint op mijn 3d printer en op de bumper geplakt om zo de kabelboom netjes op zijn plek te houden.
-
- 1st Gear member
Was het erg lastig om de dakrails te demonteren en weer monteren? Ik heb me laten vertellen dat de hemel eruit moet en deze erg kwetsbaar is en kan “knikken”. 
- Anor
- 2nd Gear member
Nee, nou moet ik wel zeggen dat het makkelijker is met een panorama dak. Kwestie van handgrepen losmaken, en de bevestigingen van de haken van het cargonet. Dan de dakbekleding naar beneden trekken. En dan de 4 (per kant) moeren (m6, dop/steeksleutel 10mm). De meest lastige is de 2e van voren, net achter de b stijl. Dat knikken viel reuze mee.
De hemel zit met klitteband vas aan met dak, dus erg makkelijk los te trekken. Ik heb het kunnen doen zonder kunstof delen lost te halen.
Wel even opletten dat er behalve 4 moeren er ook nog 2 kunstof bevestigingen in de rails zitten, maar met wat kracht komen deze los.
Ikzelf heb een momentum railsset gekocht a 125,- en deze laten poedercoaten, samen met de uitlaattips was dat iets van 165,- . Orginele r-design dakrails is lastig te vinden en er word de hoofdprijs voor gevraagd. Dealer heb ik niets eens gevraagd.
De hemel zit met klitteband vas aan met dak, dus erg makkelijk los te trekken. Ik heb het kunnen doen zonder kunstof delen lost te halen.
Wel even opletten dat er behalve 4 moeren er ook nog 2 kunstof bevestigingen in de rails zitten, maar met wat kracht komen deze los.
Ikzelf heb een momentum railsset gekocht a 125,- en deze laten poedercoaten, samen met de uitlaattips was dat iets van 165,- . Orginele r-design dakrails is lastig te vinden en er word de hoofdprijs voor gevraagd. Dealer heb ik niets eens gevraagd.
- kawaman
- 5th Gear member
- Anor
- 2nd Gear member
We hebben de auto alweer bijna een jaar en was het dus tijd voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Zoals verwacht geen gekke dingen en de dingen die wel naar voren kwamen wist ik al. Het rubber van het panorama dak sluit niet meer goed aan maar lekt nog niet. De dealer wil deze vervangen maar aangezien ik wist dat dit een veel voorkomend probleem is heb ik gevraagd om coulance en ook gekregen (40%). Helaas kon dit niet meer op dezelfde dag dus dat gebeurt binnenkort. Ook de banden zijn aan vervanging toe, maar de winterbanden liggen klaar en zodra het wat kouder word gaan deze eronder en dan kan ik op mijn gemak de zomerbanden zoeken. Binnenkort ook preventief de remblokken vervangen, maar dat doe ik zelf. Wellicht ook gelijk de remklauwen een kleurtje geven, maar nog niet 100% zeker. Enerzijds is de polestar kleur erg gaaf, maarja het is geen polestar
Aangezien het nog relatief warm is geweest ben ik in de gelegenheid geweest om de side skirts van het exterieur styling kit te spuiten, en op wat kleine vuiltjes na, welke ik met wetsanden en polijsten er redelijk uit heb gekregen, ben ik erg tevreden over hoe het eruit ziet. Ook de kapjes van de koplamp sproeiers inmiddels binnen, gespoten en geplaatst. Vandaag de sideskirts geplaats en het begint er steeds meer op te lijken. Nu enkel nog de winglets aan de achterzijde bestellen en spuiten.
Aangezien het nog relatief warm is geweest ben ik in de gelegenheid geweest om de side skirts van het exterieur styling kit te spuiten, en op wat kleine vuiltjes na, welke ik met wetsanden en polijsten er redelijk uit heb gekregen, ben ik erg tevreden over hoe het eruit ziet. Ook de kapjes van de koplamp sproeiers inmiddels binnen, gespoten en geplaatst. Vandaag de sideskirts geplaats en het begint er steeds meer op te lijken. Nu enkel nog de winglets aan de achterzijde bestellen en spuiten.
- EVO500
- 4th Gear member
Ziet er netjes uit Anor!
-
Vwb rubbers (vind ik) over het algemeen dat deze matig aansluiten. Dit voor de deuren als ook achterklep. Niet dat er geluid ofzo door naar binnen komt maar wel water en vuil als ik bijvoorbeeld door de wasstraat ben gereden.
Dit heb ik vele malen minder met mijn andere auto's. Is iets wat me al opvalt sinds ik de auto heb.
-
Vwb rubbers (vind ik) over het algemeen dat deze matig aansluiten. Dit voor de deuren als ook achterklep. Niet dat er geluid ofzo door naar binnen komt maar wel water en vuil als ik bijvoorbeeld door de wasstraat ben gereden.
Dit heb ik vele malen minder met mijn andere auto's. Is iets wat me al opvalt sinds ik de auto heb.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- Philken
- 5th Gear member
Mocht je interesse hebben: ik heb nog de winglets achter nieuw liggen(voor ook trouwens) ongespoten, ongebruikt
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Anor
- 2nd Gear member
Eigenlijk alweer een paar weken geleden maar met de wissel van zomer naar wintertijd de remblokken en gelijk de winterbanden/velgen gemonteerd.
Remblokken ben ik voor brembo's gegaan omdat ik daar eigenlijk altijd goede ervaringen mee heb. Volgen jaar eens kijken of we de klauwen eens een kleurtje kunnen geven om alles weer wat netter te krijgen.
Ik heb van Philken's aanbod gebruik gemaakt en de winglets voor een schapelijke prijss overgenomen om zo de styling kit af te kunnen maken. Helaas wat foutjes gemaakt met spuiten en het naderhand polijsten dus duurde het wat langer dan gehoopt. Maar het plaatsen was een fluitje van een cent en zeer tevreden met het resultaat.
Nu eens kijken of de auto wat kan zakken zonder al te veel comfort te verliezen maar dat word pas volgend jaar ergens.
Remblokken ben ik voor brembo's gegaan omdat ik daar eigenlijk altijd goede ervaringen mee heb. Volgen jaar eens kijken of we de klauwen eens een kleurtje kunnen geven om alles weer wat netter te krijgen.
Ik heb van Philken's aanbod gebruik gemaakt en de winglets voor een schapelijke prijss overgenomen om zo de styling kit af te kunnen maken. Helaas wat foutjes gemaakt met spuiten en het naderhand polijsten dus duurde het wat langer dan gehoopt. Maar het plaatsen was een fluitje van een cent en zeer tevreden met het resultaat.
Nu eens kijken of de auto wat kan zakken zonder al te veel comfort te verliezen maar dat word pas volgend jaar ergens.