Volvo EX30 weer ingeruild

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Breezer
2nd Gear member

Ik begin me aardig te ergeren, maar dat ligt aan mij. Daarom doe ik ook niet aan sociale media waar iedereen maar wat kan roepen zonder gehinderd te zijn door enige kennis. Dan ontstaat er al snel desinformatie en nepnieuws en ik zie dat ook hier gebeuren. Kennelijk wordt daar niet op gemodereerd.

Als je zegt dat iets zo is, moet je dat kunnen onderbouwen. Verwijzen naar andere forums waar dezelfde roeptoeters zitten als hier, versterkt het fakenieuws alleen maar.
En moet je de EX30 geweldig vinden inclusief de stoelen? Nee, natuurlijk niet. Je mag er alles van vinden wat je wilt, maar probeer niet je gelijk te halen zonder deugdelijke onderbouwing. Dat is hier op dit forum niet goed en dat is in het geheel niet goed. Het leidt in no time tot polarisatie en uiteindelijk doe je daarmee ook jezelf tekort. Zeg gewoon wat je vindt, zelfs als je het een bagger auto vindt, maar durf niet te stellen dat je gelijk hebt. Dat is op zijn minst aanmatigend en respectloos naar anderen die een andere mening zijn toegedaan.

Sorry, dit moest er even uit.
V480-S60
Geartronic member

100 punten Breezer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
dimitripb
4th Gear member

iHansz schreef: 01.09.2024 - 09:50 Daarbij, de EX30 is de benjamin van de familie en daardoor ook kleiner dan de EX40.
Dat snap ik, maar die rand had daar niet hoeven zitten. Dat is gewoon vragen om problemen en nu ook één van de grootste klachten. Als de ruimte er gewoon niet is vanwege de grootte van het model is het niet anders, maar dit is gewoon een ongelukkige keuze van de interieurdesigner.
Breezer
2nd Gear member

dimitripb schreef: 01.09.2024 - 14:53 nu ook één van de grootste klachten
... en waaruit blijkt dat dit één van de grootste klachten is? Persoonlijk vind ik het mooi en handig en ik zit er nooit tegenaan. En vind je dit een ongelukkig keuze of is dat gewoon zo omdat jij dat vindt? Alsjeblieft mensen, nogmaals... een beetje minder stellig. Laat ruimte aan andere meningen.
dimitripb
4th Gear member

Breezer schreef: 01.09.2024 - 15:30 en waaruit blijkt dat dit één van de grootste klachten is?
Het is hier een discussieforum en geen wetenschappelijk onderzoeksbureau. Het is vrij logisch dat mensen niet voortdurend iedere post beginnen met “ik vind” en “ik ben van mening dat…”.
Nadat ik mijn proefrit had gemaakt begon ik tegen de verkoper direct over die kunststof rand en hij gaf aan dat dat één van de meest gehoorde klachten was. Dat was dus mijn bron en ik heb geen reden om aan hem te twijfelen.
raspaardje
6th Gear member

Je leest dat hier toch veelal op het forum, Breezer?
Terwijl over de stoelen van de andere modellen nauwelijks klachten bestaan? Of iig nauwelijks over geschreven wordt. Dat is volgens mij zo...:)

Daar hoef je toch niet met cijfers/statistieken over te komen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Urbexpeditie
7th Gear member

Iets goed of minder goed vinden is in dit geval een persoonlijke ervaring. Dat mag je gerust benoemen. Het is ook wat je er van verwacht en hoe kritisch je bent. Dat kan je niet onderbouwen met cijfertjes.
Bovendien mag je gerust kritisch zijn. En sommigen verpakken hun kritiek nu eenmaal niet in mooi pakketje met roze strik.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
iHansz
3rd Gear member

dimitripb schreef: 01.09.2024 - 14:53
Dat snap ik, maar die rand had daar niet hoeven zitten. Dat is gewoon vragen om problemen en nu ook één van de grootste klachten. Als de ruimte er gewoon niet is vanwege de grootte van het model is het niet anders, maar dit is gewoon een ongelukkige keuze van de interieurdesigner.
Je bedoeld dus deze rand (cirkel)? Hoe krijg je het voor elkaar daar met je knie(?) tegenaan te komen. Je hebt je been (pijl) toch op het stroompedaal, zit je te kort bij, of rij je met opgetrokken benen? Ja dat doe ik als ik op Pilot Assist rij, maar ook dan stoot ik m'n knie niet er niet aan. En hoezo één van de grootste klachten? Ik hoor het hier pas voor het eerst, terwijl ik genoeg andere fora over de EX30 lees. Ben zelf 186 en m'n wederhelft 182, hebben normale benen en beide hebben er geen last van. Dus ik snap het niet.

Trouwens, dan zal de EX90 daar ook last van gaan hebben, want die heeft ook zo'n rand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
dimitripb
4th Gear member

Iedereen is anders gebouwd. Proportie tussen bovenbenen, onderbenen en romp is bij iedereen anders. Het feit dat de verkoper aangaf dat het één van de meest gehoorde klachten na een proefrit is geeft wel aan dat ik zeker niet de enige ben.
Paul
Geartronic member

Maar zit je dan niet veel te dicht op je stuur?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ruuds70
5th Gear member

Ik vind het steeds meer een rechtbank worden, we kunnen hier om ‘bewijzen vragen’ en vervolgens de bewijzen afdoen met een ongestaafde mening dat het geen bewijs is. Of het meer een eurovisiesongfestival waarin we 100 punten mogen geven ?

Ik mij zorgen over Volvo en de ontwikkelingen van hun modellen, zorgen omdat ik mij er steeds minder door aangetrokken voel omdat ze enkele dingen die ik zeer aantrekkelijk vond niet meer herken, dit gezegd hebbende hoef ik het niet meer te herhalen.
Ik maar me verder zorgen over het Volvo Forum, hier herken ik mij ook steeds minder, maar goed dat is voor jullie een zorg minder.

Het gaat u allen goed, keep them rolling.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Hans Eilander
7th Gear member

Zelf herinner ik me niets van deze rand als storende factor, tijdens de proefrit met de EX30. Omdat ik zelf +1.90 ben, moest wel de stoel in de achterste stand. En wat mij toen stoorde was, dat je dan naar links kijkend, direct tegen de B stijl kijkt. @dimitri, als je met je knie tegen de rand komt, (zoals op de getoonde foto met rode cirkel) lijkt het me óok onmogelijk, om het dashboardkastje te openen.... ;) .
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 02.09.2024 - 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Breezer
2nd Gear member

Ik blijf het vreemd vinden dat onderwerpen als feitelijk vastgesteld worden benoemd, terwijl het slechts een mening is. Een bron van fakenieuws, maar ik moet er maar mee dealen zoals ik de reacties hier lees. Ik ga mijn best doen.
Een verkoper die het heeft over een meest gehoorde klacht weegt dat mogelijk af tegen het minder aantal klachten op andere onderdelen, maar zal sowieso het aantal niet klagers buiten beschouwing laten. Dus dan blijft het subjectief en relatief.

Als je die rand niks vindt, dan is dat natuurlijk hartstikke prima. Ik vond het juist echt weer eens wat anders en bovendien handig om iets op te leggen / zetten zonder dat het er gelijk afglijdt (natuurlijk voornamelijk als je stilstaat).

En dat heb ik vooralsnog met de hele auto; net of je een stap in de toekomst zet. Films en series die ik vroeger keek als sciencefiction, worden met de EX30 voor mij een stukje werkelijkheid.
iHansz
3rd Gear member

"En dat heb ik vooralsnog met de hele auto; net of je een stap in de toekomst zet. Films en series die ik vroeger keek als sciencefiction, worden met de EX30 voor mij een stukje werkelijkheid."
Grappig, dat is nou net wat ik ook ervaar! :)
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
puccini
2nd Gear member

Over elke auto is wel wat te zuren maar zo iets belangrijks als "de zit" dat probeer je toch uit tijdens een proefrit, of vergis ik me nu?
En achteraf tot de conclusie komen dat "de zit" toch wat minder prettig is heb je dan aan je zelf te danken.
Het ligt in dit geval helemaal aan je zelf iets anders kan ik er niet van maken.
EX30 SMER plus Onyx
Edgecrusher
4th Gear member

Beetje dooddoeners allemaal, beide kanten op, de positieve ervaringen zijn natuurlijk net zo subjectief.

Aangezien je eerder kunt bestellen dan kan proefrijden, of alleen maar hebt kunnen proefzitten in het begin, denk ik dat een behoorlijk aantal mensen besteld hebben zonder te (kunnen) hebben gereden.
Net zoals bij de nieuwe Polestar modellen en de nieuwe EX90.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
V480-S60
Geartronic member

ruuds70 schreef: 02.09.2024 - 09:18 Ik vind het steeds meer een rechtbank worden, we kunnen hier om ‘bewijzen vragen’ en vervolgens de bewijzen afdoen met een ongestaafde mening dat het geen bewijs is. Of het meer een eurovisiesongfestival waarin we 100 punten mogen geven ?

Ik mij zorgen over Volvo en de ontwikkelingen van hun modellen, zorgen omdat ik mij er steeds minder door aangetrokken voel omdat ze enkele dingen die ik zeer aantrekkelijk vond niet meer herken, dit gezegd hebbende hoef ik het niet meer te herhalen.
Ik maar me verder zorgen over het Volvo Forum, hier herken ik mij ook steeds minder, maar goed dat is voor jullie een zorg minder.

Het gaat u allen goed, keep them rolling.
Hej Ruud, je mag je zorgen zeker blijven uiten. Ik snap zeker wat je bedoelt. Zeker op basis van jou historie met Volvo. En ik deel je zorgen voor een groot deel ook.
De reactie leken mij echter niet van toepassing op je zorgen. Maar meer op het feit dat sommige zaken als niet te overtreffen waarde worden bestempelt alleen omdat één persoon dat zo vindt en dat dus,geldt voor iedereen.

En dat laatste is helaas een trend die hier op Volvo forum ook veel voorkomt.

"Ik vind dat. Dus is dat gewoon zo voor iedereen". "En degenen die dat niet vinden hebben ongelijk" Dat is zo afbrandend.

Laten we ieders eigen mening blijven respecteren en je eigen mening niet zomaar als de waarheid verkondigen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Hans Eilander
7th Gear member

puccini schreef: 02.09.2024 - 09:37 Maar zo iets belangrijks als "de zit" dat probeer je toch uit tijdens een proefrit, of vergis ik me nu? En achteraf tot de conclusie komen dat "de zit" toch wat minder prettig is heb je dan aan je zelf te danken.
Dat is waar. De XC40 was de eerste auto die ik gekocht heb, zonder vooraf een proefrit te maken. (Wel in de showroom er in gezeten) Toch geen moment spijt van deze XC40. Sterker nog, een fantastische Volvo. Met de introductie van de EX30, was ik echt onder de indruk. Fantastisch mooi Design. Toch ik ben ongelooflijk blij dat ik deze niet gekocht heb, zonder eerst proef te rijden. Want later bij de korte proefrit van een half uur, kwam ik er achter dat dit absoluut niet mijn auto is, en nooit gaat worden. Mijn rug is onderin deels vastgezet, daarom is de in en uitstap in de EX30 voor mij een regelrechte ramp. De zit (eenmaal achter het stuur), en het rijden gaat wel. Alhoewel ik de klokken voor mijn neus mis in de EX30. De Volvo EX30 is zeker voor het jongere publiek een zeer gewilde auto. Maar iedereen beleeft het rijden met een zeer compacte EV weer op een andere manier. Zou ik ooit over moeten stappen naar een EV, dan werd het een Volvo EX40 als ondergrens.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Breezer
2nd Gear member

Neem nou eens een moderne receiver en vergelijk die met één van jaren geleden. Weg zijn vele knoppen waaronder die waarmee je een naald over de frequenties bewoog. De één heeft niets met die ontwikkelingen en de ander juist wel. Dat vind ik nou zo leuk. Dat we allemaal verschillend zijn, tenminste als we dat allemaal van elkaar accepteren en respecteren.

Ik kom al mijn hele volwassen leven in de Verenigde Staten en daar heb ik altijd in een automaat gereden. Ik vond dat altijd een verademing, maar de gemiddelde Europeaan vond dat niet sportief. Door de elektrische auto is schakelen voorbij en wordt dit vanzelfsprekend en one pedal drive voegt ook weer wat toe en ook hier zetten mensen dat weer om verschillende redenen uit.

Vaak wil ik begrijpen waarom iemand er anders in staat dan ik. Om van te leren denk ik en soms ook om te discussiëren. Niet om mijn gelijk te halen, maar om een ander perspectief te tonen en te horen. Dat is volgens mij toch ook een reden waarom er een forum is.

Een aantal van jullie is afgeknapt op de stoelen en ik ben er juist zeer over te spreken (inclusief mijn rug met rugklachten). Dat maakt maar duidelijk dat wat voor de één werkt, dat voor een ander totaal niet doet. Mijn vorige auto was een BMW 3 serie en die zit waarschijnlijk voor menigeen uitstekend, maar je zit daarin bijna op de grond. Ik strompelde eruit en mijn rug had het daarna zwaar te verduren. Nu heb ik geen centje pijn. Dus het is denk ik ook maar net waar je vandaan komt en wat je verwachtingen zijn.

Dan zijn er nog wat software issues, waarvan het merendeel denk ik is verholpen. Persoonlijk loop ik er tegenaan dat pilot assist niet automatisch beschikbaar komt tijdens het rijden, maar dat ik het menu in moet duiken om pilot assist opnieuw te selecteren, terwijl dat al geselecteerd is.

Daarna kan ik de rechterhendel aan het stuurwiel omlaag drukken om pilot assist te activeren. Misschien is dat gerelateerd aan de Core uitvoering die ik heb. Vooralsnog is daar prima mee te leven.
C30BlackStone
4th Gear member

Breezer schreef: 01.09.2024 - 13:23 Ik begin me aardig te ergeren, maar dat ligt aan mij. Daarom doe ik ook niet aan sociale media waar iedereen maar wat kan roepen zonder gehinderd te zijn door enige kennis. Dan ontstaat er al snel desinformatie en nepnieuws en ik zie dat ook hier gebeuren. Kennelijk wordt daar niet op gemodereerd.

Als je zegt dat iets zo is, moet je dat kunnen onderbouwen. Verwijzen naar andere forums waar dezelfde roeptoeters zitten als hier, versterkt het fakenieuws alleen maar.
En moet je de EX30 geweldig vinden inclusief de stoelen? Nee, natuurlijk niet. Je mag er alles van vinden wat je wilt, maar probeer niet je gelijk te halen zonder deugdelijke onderbouwing. Dat is hier op dit forum niet goed en dat is in het geheel niet goed. Het leidt in no time tot polarisatie en uiteindelijk doe je daarmee ook jezelf tekort. Zeg gewoon wat je vindt, zelfs als je het een bagger auto vindt, maar durf niet te stellen dat je gelijk hebt. Dat is op zijn minst aanmatigend en respectloos naar anderen die een andere mening zijn toegedaan.

Sorry, dit moest er even uit.
. (Punt)
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
Plaats reactie

Terug naar “EX30”