Pagina 3 van 3
Opties
Geplaatst: 09.07.2024 - 22:06
door J33Bee
raspaardje schreef: ↑09.07.2024 - 22:00
Wo middag, prima knallen daar.
Met collega's voor werk wel eens kunnen gassen omdat het inderdaad rustig was richting Praag, maar het is sporadisch. Daar kwam ik er dus ook achter dat de Pilot Assist er gewoon afschiet boven de 134 km/h... lekker in een bocht na het volgen van mijn voorligger. Ja het is een hulpmiddel, maar toen was het wel even schrikken.
Opties
Geplaatst: 09.07.2024 - 22:14
door raspaardje
teebee schreef: ↑09.07.2024 - 22:02
raspaardje schreef: ↑09.07.2024 - 22:00
Wo middag, prima knallen daar.
Ah… beetje lastig met schoolgaande kids
Hier ook hoor, gewoon beter regelen...

Opties
Geplaatst: 11.07.2024 - 13:42
door seppeg1987
Ik heb ook een occasion v60 gekocht die een paar opties mistte tov mijn vorige wagen.
Wat ik echt het HARD mis: keyless entry!
Eens je dat hebt gehad is dat zo'n gemak. Wanneer ik nu telkens naar m'n sleutel moet grijpen terwijl ipv gewoon die klink vast te pakken..
Dat is echt een optie die je moet hebben als je het in uw vorige wagen had. Oproep aan het forumvolk: als iemand dit kan installeren voor mij, zou super zijn :p
Adaptive cruise control komt dan als 2e maar dat is niet zo storend. De cruise control in de v60 is heel eenvoudig bij te stellen met 5 km/h per druk op het stuur.
Verwarmde zetels kan ook iets zijn. Onze auto staat altijd in inpandige garage dus da's niet zo erg.
Opbergruimte vooraan bij een V60 hybride is ook onbestaande maar daar kunnen opties niets aan doen

Opties
Geplaatst: 11.07.2024 - 15:06
door raspaardje
Keyless entry achteraf inbouwen is een erg kostbare zaak, vermoed ik.
Verder kan je de ACC iig bij Sensus nog met stapjes van 1 km/h verhogen dan wel verlagen door het pijltje iets langer in te drukken.
Opties
Geplaatst: 11.07.2024 - 16:50
door Philken
wasbeer2006 schreef: ↑09.07.2024 - 13:14
180...... het gaat in mijn hoofd niet goed. Maar objectief is het prima.
1: vrijwel elke vakantie rijd ik met een fiets achterop en dakkoffer. Dan is 140 zat.
2: Toevallig vorig jaar twee keer zonder geweest;
-De ene keer zat er een begrenzer naast me
-De andere keer heb ik totaal 45 minuten volgas kunnen rijden.
Ik heb persoonlijk dus last van een begrenzer voor 45 minuten in 5 jaar

Maar het blijft irritant dat wel.
mijn officiële begrenzer sinds 34 jaar, begint te morren boven de 115km/u
zondag reed ik mee met mijn officiêle begrenzer,(in haar Ibizaatje) heeft ze bijna niet onder de 130 geweest...
toen ik er wat van zei, kreeg ik als antwoord: je gaat toch niet zeggen dat je schrik had......
Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 13:07
door Miguel81
J33Bee schreef: ↑09.07.2024 - 22:06
raspaardje schreef: ↑09.07.2024 - 22:00
Wo middag, prima knallen daar.
Met collega's voor werk wel eens kunnen gassen omdat het inderdaad rustig was richting Praag, maar het is sporadisch. Daar kwam ik er dus ook achter dat de Pilot Assist er gewoon afschiet boven de 134 km/h... lekker in een bocht na het volgen van mijn voorligger. Ja het is een hulpmiddel, maar toen was het wel even schrikken.
Dat is toch wel vreemd, mijn ervaring is dat Pilot Assist blijft werken tot 139 km/h en bij overschrijding je eerst weer onder de 135 km/h moet komen voordat Pilot Assist weer beschikbaar komt. Dat was zo in m'n MY20 en is hetzelfde bij m'n MY24.
Is ook een van de redenen om 135 km/h op de teller aan te houden in NL en FR, weet je dat als je de max snelheid rijdt (waar 130 toegestaan) je effortless kunt rijden van PA helpt je de boel recht te houden en de meetcorrecties zijn groot genoeg om niet geflitst te worden.
Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 13:08
door Miguel81
raspaardje schreef: ↑11.07.2024 - 15:06
Keyless entry achteraf inbouwen is een erg kostbare zaak, vermoed ik.
Verder kan je de ACC iig bij Sensus nog met stapjes van 1 km/h verhogen dan wel verlagen door het pijltje iets langer in te drukken.
Same met AAOS.
Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 13:51
door J33Bee
Miguel81 schreef: ↑12.07.2024 - 13:07
Dat is toch wel vreemd, mijn ervaring is dat Pilot Assist blijft werken tot 139 km/h en bij overschrijding je eerst weer onder de 135 km/h moet komen voordat Pilot Assist weer beschikbaar komt. Dat was zo in m'n MY20 en is hetzelfde bij m'n MY24.
Is ook een van de redenen om 135 km/h op de teller aan te houden in NL en FR, weet je dat als je de max snelheid rijdt (waar 130 toegestaan) je effortless kunt rijden van PA helpt je de boel recht te houden en de meetcorrecties zijn groot genoeg om niet geflitst te worden.
Het zou kunnen dat het 139 is... Feit blijft dat het er gewoon afspringt icm ACC (wanneer je dus accelereert obv een voorligger die naar rechts gaat + vrije baan en ACC boven deze snelheden ingesteld), zonder ook maar iets van een melding. Minder je weer snelheid door ACC (dus onder die 135-139) springt Pilot Assist zelf weer aan. Ik vind dat alles behalve "des Volvo's", zeker in een (flauwe) bocht.
Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 14:55
door Miguel81
J33Bee schreef: ↑12.07.2024 - 13:51
Miguel81 schreef: ↑12.07.2024 - 13:07
Dat is toch wel vreemd, mijn ervaring is dat Pilot Assist blijft werken tot 139 km/h en bij overschrijding je eerst weer onder de 135 km/h moet komen voordat Pilot Assist weer beschikbaar komt. Dat was zo in m'n MY20 en is hetzelfde bij m'n MY24.
Is ook een van de redenen om 135 km/h op de teller aan te houden in NL en FR, weet je dat als je de max snelheid rijdt (waar 130 toegestaan) je effortless kunt rijden van PA helpt je de boel recht te houden en de meetcorrecties zijn groot genoeg om niet geflitst te worden.
Het zou kunnen dat het 139 is... Feit blijft dat het er gewoon afspringt icm ACC (wanneer je dus accelereert obv een voorligger die naar rechts gaat + vrije baan en ACC boven deze snelheden ingesteld), zonder ook maar iets van een melding. Minder je weer snelheid door ACC (dus onder die 135-139) springt Pilot Assist zelf weer aan. Ik vind dat alles behalve "des Volvo's", zeker in een (flauwe) bocht.
Op het moment dat PA eraf gaat geeft het stuur een trilling en veranderd het icoon van groen naar grijs. Tuurlijk kan het uitschakelen ook nog gepaard gaan van nog eens een auditieve melding (waar tegenwoordig iedereen over klaagt of niks vind, ik ook), maar dat is niet het geval. Hoe dan ook deze melding kan je niet ontgaan als je beide handen aan het stuur hebt en is onderdeel van de RTFM waar het ook in benoemd wordt als hulp systeem met beperkingen.
En nu weer on topic

Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 17:08
door J33Bee
Miguel81 schreef: ↑12.07.2024 - 14:55
Op het moment dat PA eraf gaat geeft het stuur een trilling en veranderd het icoon van groen naar grijs. Tuurlijk kan het uitschakelen ook nog gepaard gaan van nog eens een auditieve melding (waar tegenwoordig iedereen over klaagt of niks vind, ik ook), maar dat is niet het geval. Hoe dan ook deze melding kan je niet ontgaan als je beide handen aan het stuur hebt en is onderdeel van de RTFM waar het ook in benoemd wordt als hulp systeem met beperkingen.
En nu weer on topic
In een bocht handen aan het stuur met "ontzorging" (want er staat echt wel ineens wat extra kracht op je handen/polsen/armen als ineens Pilot Assist eraf gaat omdat ACC op gaat trekken) of gewoon niet hoger dan de limiet van Pilot Assist in kunnen stellen... Het is gewoon niet logisch. RTFM is juist wat ik aan het doen was, kijken wat het systeem kan/doet icm andere opties.
En hoezo weer on topic? Het gaat hier toch om opties? Welke een musthave zijn of niet? Pilot Assist werkt gewoon prima, maar heeft icm ACC wel gekke "mogelijkheden".
Opties
Geplaatst: 12.07.2024 - 17:13
door teebee
raspaardje schreef: ↑09.07.2024 - 22:14
teebee schreef: ↑09.07.2024 - 22:02
raspaardje schreef: ↑09.07.2024 - 22:00
Wo middag, prima knallen daar.
Ah… beetje lastig met schoolgaande kids
Hier ook hoor, gewoon beter regelen...
Beter ‘regelen’ dan de vrijdag afwezig melden gaat niet lukken zonder een scheven verhouding te riskeren. Dat is het me nou ook weer niet waard.
Opties
Geplaatst: 13.07.2024 - 02:24
door raspaardje
Lang weekend zonder de kids is dus geen optie...
