Pagina 3 van 3
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 11:50
door J33Bee
Erwin_002 schreef: ↑12.08.2024 - 11:46
J33Bee schreef: ↑10.08.2024 - 23:49
ACC doet het trouwens tot 180 km/h. Straks nog even geprobeerd over de grens.
Paar maand geleden nog de grens over geweest en de limiter is niet echt puur 180. Als je er tegenaan drukt dan heeft ie wat tollerantie. Bij ongeveer 190 stopte hij bij werkelijk met door-accelereren.
190 km/h? Heb jij de begrenzer eraf laten halen dan? De MY21 alhier stopt gewoon op 185 km/h...
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 11:57
door Erwin_002
J33Bee schreef: ↑12.08.2024 - 11:50
Erwin_002 schreef: ↑12.08.2024 - 11:46
J33Bee schreef: ↑10.08.2024 - 23:49
ACC doet het trouwens tot 180 km/h. Straks nog even geprobeerd over de grens.
Paar maand geleden nog de grens over geweest en de limiter is niet echt puur 180. Als je er tegenaan drukt dan heeft ie wat tollerantie. Bij ongeveer 190 stopte hij bij werkelijk met door-accelereren.
190 km/h? Heb jij de begrenzer eraf laten halen dan? De MY21 alhier stopt gewoon op 185 km/h...
Er is nooit iets aan gedaan en heb dit ook bij de werkplaats aangegeven en vonden het ook vreemd. Wss heeft het iets met Polestar model te maken. De limiter is wss op basis van een balans van de basismodellen gemaakt en door de Polestar tweaks lijkt het alsof dat balans qua berekening wss net wat anders uitpakt. Veel mensen vergeten dat snelheid op de wielen wordt gemeten en niet via GPS ofzo en dat met tuning en andere aanpassingen de ratio-metingen kunnen afwijken. Wss is deze afwijking bij hogere snelheden dan net iets meer. Maar sowieso vind ik hard rijden niet zoveel aan. Was meer een test. Meestal cruise ik op de autobahn gewoon 130~160 max.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:30
door EVO500
Erwin_002 schreef: ↑12.08.2024 - 11:57
Er is nooit iets aan gedaan en heb dit ook bij de werkplaats aangegeven en vonden het ook vreemd. Wss heeft het iets met Polestar model te maken.
Bij mij is dit ook zo. Met 20" is de afwijking overigens nog zeer gering door de hogere wielomtrek. Ook ik rijd zelden de max tegenwoordig. Te druk op de weg en de boetes zijn iets anders als 15 jaar terug toen ik nog een St*nger in de auto had.
Zou het eens met dragy moeten weten wat de werkelijke snelheid dan is.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:41
door J33Bee
Hier ook een test. Ik krijg de ACC niet hoger gedrukt dan 180 km/h. De MY21 alhier houdt in bij 185 km/h op de teller, maar ACC is er dan al vanaf geschoten.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:45
door Erwin_002
Het kan natuurlijk ook zijn dat je op de autobahn wegen vaker helling ervaart. Mss kan de overshoot ook mogelijk zijn door bijv 1~2% daling die de auto net die extra snelheid geeft en dat het niet meer van de acceleratie komt. Kan niet meer herinneren of de auto nog werkelijk echt gas bij gaf na de 180.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:46
door J33Bee
Nope, op de 31 ook vaker kunnen doorrijden, stopte altijd op die 185 km/h en dat was primair vlakke autobahn. Een beetje berg op is ook geen moeite. Je voelt meteen dat er nog genoeg in het vat zit, maar de limiter in actie komt. In Zuid Duitsland is altijd wel met familie erbij, dan rijd ik nooit zo hard.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 17:14
door Jers3n
Is ook mijn ervaring, auto trekt (met gemak) door tot 185 km/h. Harder gaat ie (op vlakke weg) niet, maar er zit overduidelijk meer in. Nu heb ik dat ook niet vaak gedaan, over ‘t algemeen leende/leent de verkeerssituatie zich, de keren dat ik in Duitsland rij, er ook niet voor. En bij die snelheid de ACC niet aan, zou dat ook niet zo snel doen, vind dat ik bij die snelheid (cq snelheidsverschillen) zelf gewoon op moet letten/alert moet zijn en verder naar voren moet kijken/anticiperen dan wat de ACC doet/kan.
Maar vind 130-160 normaalgesproken eigenlijk ook gewoon hard zat. De V70 en XC70 daarvoor konden wel 200+, maar met beide ook slecht 1 keer de 200 aangetikt, en dat in 12 jaar tijd. Dus wat dat betreft maakt die begrenzing mij niet uit.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 17:18
door Erwin_002
Kan je ook vertellen dat in de Polestar Engineered met de vering op bijna de hardste stand je niet eens zo hard wilt rijden, want je hebt na 100km geen rug meer over
Vroeger deed je tuning voor €400 ofzo en zie nu dat die limiter er af krijgen als zo €1200+ kost. Absurd. Ik snap dat het moeilijk was voor de tuners om het gedaan te krijgen, maar elke beurt gooit Volvo het er ook weer af. En voorheen had je een kastje dat je de tuning weer terug kon zetten, maar dat lijkt bij deze tweak (is eigenlijk geen tuning te noemen) ook niet een optie.
Mijn oude S60 D5 kon ook wel 250, maar is echt niet fijn rijden ofzo.
aankoop advies
Geplaatst: 12.08.2024 - 17:27
door raspaardje
Op die hogere snelheden wil ik de boel ook in eigen hand houden, dus voor mij zijn de 138 (PA) en 180 km/h limieten (ACC) niet beperkend.
Dat zou de 180 km/h snelheidslimiet ook niet zijn, wel kan ik melden dat het prima zoeven is boven de 185 km/h met een moderne Volvo...

Laat ik er een nieuwe, andere Volvo voor staan? Zeker niet.