hoe (on)veilig is zo'n scherm
Geplaatst: 18.11.2024 - 10:18
Kan je gewoon aanpassen Hans. Als jij een zwart scherm met enkel 1 app wilt dan kan dat ook.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Okee Martin, dat wist ik niet. Wat meer kleuren in mijn navigatie aanbrengen, gaat niet lukken...Urbexpeditie schreef: ↑18.11.2024 - 10:18 Kan je gewoon aanpassen Hans. Als jij een zwart scherm met enkel 1 app wilt dan kan dat ook.
Ik zie op dat scherm dingen die bij de Sensus Volvo's één handeling meer vergen (swipen dan wel een keer drukken op het scherm).
OEM navigatie kan bijna nooit tegen Google Maps op.AdB1955 schreef: ↑18.11.2024 - 11:14 Niet alleen de kleuren van het navigatiebeeld zijn beperkt, ook (en dat is vervelender) het getoonde wegennet. Hele vlakken zijn leeg/wit en alleen bij flink inzoomen krijg je wat meer info. En dat in- en uitzoomen moet je met je vingers doen, niet met een simpele draaiknop. Aangezien de navigatie van Volvo mij verschillende keren onnodig door onherbergzaam gebied liet rijden, gebruik ik (vooral tijdens vakantie met de sleurhut achter me) bij voorkeur Google Maps.
Dat is duidelijk een paar stappen meer tov een Sensus Volvo!Urbexpeditie schreef: ↑18.11.2024 - 11:27 Standaard heeft de Sub TomTom als navigatie. Maar ik gebruik altijd Google Maps.
Als ik de navigatie (maps) instel krijg ik de route op het middenscherm en tevens op het dashboard achter het stuur.
Via Android Auto kan ik het navigatiescherm ook op volledig scherm zetten zonder al die toeters en bellen er onder. Als het donker is schakeld het naar nachtmodus. Heb standaard de satelietmodus dan uitstaan.
Heee……ik ben 75…..maar heb er geen moeite mee…..ik gebruik wel voice waar het kanUrbexpeditie schreef: ↑15.11.2024 - 10:28 Het is ook waar je mee opgegroeid bent. Kan mij voorstellen dat iemand van 70 hier meer moeite mee heeft dan iemand van 35. Deze laatste is met de ontwikkeling opgegroeid.
En gezondheid speelt ook parten.
Ik gebruik zelf zo nu en dan de voice-bediening. Werkt prima.
Zag dat zelfs het handschoenenkastje middels het middenscherm geopend moet worden bij de nieuwe Teslahen123drik schreef: ↑18.11.2024 - 14:13 Nou, ik ben 34 en ben ook geen fan van de huidige trend waarbij alles via een scherm gaat. Nu is het bij volvo met sensus nog te overzien, en vindt ik persoonlijk de ideale balans tussen schermpjes/knopjes bij veel auto's uit de jaren 2010-2018 van een aantal merken (volvo, BMW) liggen. Echter heb ik het idee dat er met de komst van de EV niet alleen een andere krachtbron is gekomen, maar dat ook de hele filosofie is veranderd. Als voorbeeld: ga eens in een tesla model y zitten; de ruitenwissers kun je met een knopje enkel op de automatische stand zetten, 'handmatige' bediening gebeurt via een menu op het scherm. Zo gaat het bij die auto met eigenlijk alles wat je tijdens het rijden wél echt tijdens het rijden wil instellen/veranderen. Dat is voor mij echt een voorbeeld van doorgeslagen minimalisme.
Helaas onjuiste informatie. Met het scrollwieltje op het stuur kun je de verschillende snelheden regelen.hen123drik schreef: ↑18.11.2024 - 14:13Als voorbeeld: ga eens in een tesla model y zitten; de ruitenwissers kun je met een knopje enkel op de automatische stand zetten, 'handmatige' bediening gebeurt via een menu op het scherm.
Of met de spraakopdracht “open dashboardkastje” zonder 1 moment je ogen van de weg te halen…Urbexpeditie schreef: ↑18.11.2024 - 14:22Zag dat zelfs het handschoenenkastje middels het middenscherm geopend moet worden bij de nieuwe Teslahen123drik schreef: ↑18.11.2024 - 14:13 Nou, ik ben 34 en ben ook geen fan van de huidige trend waarbij alles via een scherm gaat. Nu is het bij volvo met sensus nog te overzien, en vindt ik persoonlijk de ideale balans tussen schermpjes/knopjes bij veel auto's uit de jaren 2010-2018 van een aantal merken (volvo, BMW) liggen. Echter heb ik het idee dat er met de komst van de EV niet alleen een andere krachtbron is gekomen, maar dat ook de hele filosofie is veranderd. Als voorbeeld: ga eens in een tesla model y zitten; de ruitenwissers kun je met een knopje enkel op de automatische stand zetten, 'handmatige' bediening gebeurt via een menu op het scherm. Zo gaat het bij die auto met eigenlijk alles wat je tijdens het rijden wél echt tijdens het rijden wil instellen/veranderen. Dat is voor mij echt een voorbeeld van doorgeslagen minimalisme.![]()
Is dat nu óok niet het geval bij de nieuwe EX30? Of heb ik het verkeerd?Urbexpeditie schreef: ↑18.11.2024 - 14:22 Zag dat zelfs het handschoenenkastje middels het midden scherm geopend moet worden, bij de nieuwe Tesla.
Dit betreft de nieuwe generatie. ik doel eigenlijk op de 3008 van het jaar 2019, toen ik nog de Opel Grandland X reed (Stellantis)