Pagina 3 van 5

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 07.03.2025 - 09:37
door Walter
Beter zo dan andersom.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 07.03.2025 - 11:00
door Paul
Walter schreef: 07.03.2025 - 09:37 Beter zo dan andersom.
Eens, normaal gesproken toch eerst die Twin Engines, denk dat ze nu een wat betere start hebben.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 07.03.2025 - 12:57
door wasbeer2006
Ik begin hem steeds lelijker te vinden zeker schuin van achter met die zwarte schuine lijn, die hem lager moet lijken (reeds bij alle merken standaard).

Ik verwachte er veel van met de sneak preview foto,s maar het is geen vlees geen vis. En waarom hebben ze dat ding 5 tot 7cm te hoog gelegd, daar hebben ze toch een EX90 voor of snappen ze eigenlijk zelf ook wel dat niemand onder de 60 dit ding gaat kopen.

Er zitten mooie elementen in wat het echt een hele mooie auto had kunnen maken, maar waarom moet iemand van 3 jaar nou van 5km afstand kunnen zien dat het een ev is?

Veel systemen omdat de markt het vraagt waar maar 1% wat aan heeft. Een lekker complex systeem om super snel te laden. Heel fijn, maar halveer die accu dan dat scheelt 400 kilo en dan draag je iig nog iets bij aan het miljeu.

Jammer de start was veelbelovend en het had heel mooi kunnen zijn. Nu zal ie ook niet voro europa gemaakt zijn, als ze de helft van de S90 verkopen lijkt dat me al extreem optimistisch.

Let wel mooi is een smaak, als je hem wel mooi vind, lekker kopen. Het zal best een hele fijne auto zijn.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 07.03.2025 - 14:25
door Fulaks
Ik vind de achterzijde ook wat minder geslaagd dan de voorzijde. Eerst maar eens in het echt kijken. Wil je een lagere EV in dit segment dan wordt de Polestar 5 misschien wel wat.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 07.03.2025 - 19:49
door wasbeer2006
Ja of een i5. Ben geen audi fan maar ben ook benieuwd naar de A6, zowel ev als hybrid.
Twijfel ook nog, segment V60 /3 serie vind ik ook prima. Moet nog ruim een jaar dus wie weet hoe de kaarten dan liggen.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 10:59
door C30BlackStone
Mooi model. Stoer en modern, breed en uitdagend. Top! Zal ongetwijfeld een markt voor zijn......

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 11:26
door raspaardje
2700kg voor de versies met grote accu...8{

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 12:24
door Hans Eilander
raspaardje schreef: 08.03.2025 - 11:26 2700kg voor de versies met grote accu...8{
= groot rijbewijs... :lol:

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 15:48
door mga1600
Hans Eilander schreef: 08.03.2025 - 12:24
raspaardje schreef: 08.03.2025 - 11:26 2700kg voor de versies met grote accu...8{
= groot rijbewijs... :lol:
Da’s overdreven.. het is net 2500 kg

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 16:01
door C30BlackStone
Precies. Eerst de specificaties goed lezen….

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 16:02
door raspaardje
Gelukkig, dan valt het gewicht nog mee...:p

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 17:41
door Hans Eilander
Of de nieuwe Volvo ES90 nu 2500 kg of 2700 kg weegt. Het is geen auto voor mij. A. te duur. B. te lage instap. ;)
Maar wel een hele mooie sedan/hatchback, dat wel.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 17:53
door diesel01
Hans Eilander schreef: 08.03.2025 - 17:41 Of de nieuwe Volvo ES90 nu 2500 kg of 2700 kg weegt. Het is geen auto voor mij. A. te duur. B. te lage instap. ;)
Maar wel een hele mooie sedan/hatchback, dat wel.
Hoe deden we dat vroeger dan, toen we een Patrol hadden voor de boeren en allemaal verder gewoon een normale instap hadden?
Allemaal meer bewegen, squats doen en dan kunnen we allemaal gewoon in een auto stappen.
Wanneer wij straks naar de italiaan fietsen doen we dat op gewone light weight sport fietsjes zonder trap ondersteuning, dat is 12km enkele reis….

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 19:04
door NielsPHEV
Aan het uiterlijk moet ik wennen maar dat moet ik bij bijna elk nw model. Dat er geen estate komt begrijp ik niet, is ook anders dan wat eerder aangegeven is maar ze zullen er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben, een volgende stap die volvo minder mijn merk maakt

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 08.03.2025 - 19:46
door Hans Eilander
diesel01 schreef: 08.03.2025 - 17:53 Hoe deden we dat vroeger dan, toen we een Patrol hadden voor de boeren en allemaal verder gewoon een normale instap hadden?
Vroeger was een lage instap voor mij geen probleem. Ik heb tot 2002 altijd auto's gehad met een lage instap. In 2002 kocht ik mijn eerste Opel Zafira. Maar na 2 zware rugoperaties, waar 2x wervels zijn vastgezet, kan ik niet meer in een auto met lage instap. Zo simpel is het. Zelfs een EX30 is voor mij een No-Go.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 09.03.2025 - 08:13
door wasbeer2006
Tuurlijk zijn er hele goede redenen voor een hoge instap te kiezen.
Daarnaast snap ik ook heel goed dat heel veel mensen dat gewoon fijn vinden, fit of niet.

Ik wil graag laag om leuk te kunnen rijden, waar kan kan dat nog in ons land.
Dus los van verbruik/gewicht etc, is hoog voor velen gewoon prettig.

Maargoed gisteren ook even bij de nieuwe A6 EV gaan kijken. Van buiten echt een hele mooie auto.
Zit er enorm dik uit in "standaard" trim.

Maar dan de binnenkant, ik ben echt geschrokken, het goedkope plastic, ik durf kunstof niet eens te noemen bij de deuren. Dat zie je niet eens in een Dacia. Het klepje voor de bekerhouder. Het lijkt wel een goedkoop rolkastje van de action. Afdekplaatjes op plekken dat ik me afvraag wat er überhaupt zou moeten zitten....... ga echt kijken, want jullie geloven me niet -:). Het lijkt er als je gaat zitten wel prima uit te zien, maar als je echt gaat voelen en kijken. Ik ben echt geschrokken.

Passat ook gekeken, buitenkant een beetje mehhhh. De binnenkant, echt heel mooi, schitterende materialen, alcantara hemeltje, alcantara in de deuren. Echte "losse" knoppen. Veel meer ruimte achterin, met een wat hogere zit en langere banken. En dat voor 25k minder dan de A6. Met de binnenkant van de passat in de A6 had mijn volgende auto een nobrainer geweest.

Passat was 68k, A6 92K

De ES90 ook even door de configuratie gehaald. In vapor Grey of iets wat er op lijk en de donkere 22" wielen ziet ie er al 3x beter uit dan die suffe zilvergrijze met die tamme wielen in yt filmpjes en artikelen. Dan blijf ik hem nog te hoog vinden, maargoed dan is het nog wel een stoere auto.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 12.03.2025 - 07:56
door iHansz
Iemand op Reddit is aan het fotoshoppen geweest en zo zou een EV90 eruit kunnen zien. En eerlijk, die is wel heel erg mooi.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 12.03.2025 - 10:26
door diesel01
iHansz schreef: 12.03.2025 - 07:56 Iemand op Reddit is aan het fotoshoppen geweest en zo zou een EV90 eruit kunnen zien. En eerlijk, die is wel heel erg mooi.
Doe die maar...
Iemand moet de eerste 35k afschrijving even voor zijn rekening nemen en dan neem ik hem graag over!

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 12.03.2025 - 10:55
door Hans Eilander
iHansz schreef: 12.03.2025 - 07:56 Iemand op Reddit is aan het fotoshoppen geweest, en zo zou een EV90 eruit kunnen zien. En eerlijk, die is wel heel erg mooi.
Dat is zeker een mooi ontwerp. Daar zullen wel liefhebbers voor te vinden zijn.

De nieuwe, volledig elektrische Volvo ES90

Geplaatst: 12.03.2025 - 10:58
door raspaardje
Heel aardig! Maar toch moet ook deze Estate variant 10 cm hoger zijn dan we gewend zijn van de huidige line up.
Het is simpelweg een enorme auto zonder de ruimte bieden die we gewend zijn bij het formaat van zo'n auto.

Kleinere en lichtere accu's met efficientere elektromotor(en), please.
Met 800V techniek reeds snel genoeg op te laden.
Daarmee kan de gehele auto omlaag, iets dat de wegligging én range ten goede komt.

Die techniek is nog niet productierijp, denk ik.
Nog een paar jaar wachten dus.