Pagina 3 van 3

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 11:41
door V480-S60
Nou, die wagen is géén goedkoop. Dat is het nu net.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 19:28
door Bover
Henry82 schreef: 28.04.2025 - 09:19 Deze auto is in maart 2024 voor $2850 geveild in de USA. De foto's staan er keurig bij.
https://en.bidfax.info/volvo/xc70/22840 ... 89057.html

Ik zou hem in elk geval niet hoeven te hebben, en een eerlijke handelaar zou het netjes vertellen.
De schade valt toch mogelijk wel mee, ziet het er niet erger uit dan de term 'total los" oproept??

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 19:31
door V480-S60
$20.000 reparatiekosten is bij een waarde van $21.000 toch echt (economisch) Total Loss

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 19:55
door Bover
Begrijp ik maar is deze schade technisch goed te repareren naar volvo maatstaf ? Je weet niet of chassis een opdonder heeft gehad, dan zou ik er niet mee mee willen rijden omdat ik bedenk dat de sterkte eruit is bij een volgende klap...

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 20:00
door volvo440special
Joh het zijn wrakken die voor weet ik hoeveel te koop staan, horen in de pers. Dat men hier nog maniertjes zoekt, om het goed te praten, zegt al genoeg over het niveau alhier. :]

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 20:16
door OGA244
Het verkopen van wrakken/schadeautos houdt premies beheersbaar, de uitkeringen vallen tenslotte lager uit (maar je hebt wel een zeker nivo nodig om dat dan weer te begrijpen)

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 21:01
door WillyWortel2
Hier lopen een aantal verschillende zaken die weinig met elkaar te maken hebben door elkaar.
Het zakelijke deel van de handel in schade auto's en de technische mogelijkheden grote schades goed te herstellen.

In de meeste EU landen komt een voertuig na een zware aanrijding niet zomaar meer op de weg.
Bij dat soort aanrijdingen wordt het kentekenbewijs geblokkeerd totdat de auto na herstelling is gekeurd door de bevoegde instantie. In Nederland is dat de RDW. In extreme gevallen wordt het kentekenbewijs zelfs ingetrokken en het ingeslagen chassisnummer verwijderd door het te doorboren.

Ingevoerde wrakken uit niet EU landen worden gekeurd op grond van APK eisen zonder dat daarbij speciale aandacht wordt gegeven aan het schadeverleden. Dat schadeverleden is immers niet bekend.


Verzekeraars hebben altijd een dubieuze rol gespeeld bij de handel in schade auto's.
Tientallen jaren werd geprobeerd zoveel mogelijk geld te krijgen voor auto's met zware schade tot de verzekeraars zich realiseerden dat zij daarmee een nieuwe schade claim uitlokten.
Voor de wrakken werd veel geld geboden waarbij de koper helemaal niet geïnteresseerd was om de schade te herstellen.
De identiteit van de schade auto werd vlot overgezet op een gestolen auto. Het chassisnummer overzetten op een identieke gestolen auto was een kleine moeite.
Deze criminele actie werd onmogelijk gemaakt door verzekeraars die het chassisnummer uit het wrak verwijderden en het kenteken afmelden bij de RDW.

Autohandel heeft moeiteloos de dubieuze plaats ingenomen van paardenhandel.
Vergeet niet dat verzekeraars daar tientallen jaren volop aan meegewerkt hebben.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 02.05.2025 - 21:58
door Bover
WW dank voor de uitgebreide uitleg maakt 'deze handel' inzichtelijker.:)
Uit moreel oogpunt zou je dus zeker geen import schade auto moeten kopen, zonder heldere herkomst.....

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 03.05.2025 - 08:29
door volvo440special
OGA244 schreef: 02.05.2025 - 20:16 Het verkopen van wrakken/schadeautos houdt premies beheersbaar, de uitkeringen vallen tenslotte lager uit (maar je hebt wel een zeker nivo nodig om dat dan weer te begrijpen)
Met andere woorden:

In de USA zijn ze blij.

Maar wij hebben helemaal niets aan wrakken, die rechtgetrokken zijn en voor veel te veel verkocht worden, zonder het eerlijke verhaal.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 03.05.2025 - 09:05
door OGA244
Waarom koopt men überhaupt n US import?
Doorgaans rare afwijkende specs, vrijwel altijd een wazig verhaal
Koopjes vind je er i.i.g. niet

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 03.05.2025 - 09:44
door Frits V70
OGA244 schreef: 03.05.2025 - 09:05 Waarom koopt men überhaupt n US import?
Doorgaans rare afwijkende specs, vrijwel altijd een wazig verhaal
Koopjes vind je er i.i.g. niet
Wij weten het, maar de gemiddelde koper weet gewoon niet waar de auto vandaan komt en wat dan de geschiedenis van die auto is.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 08:04
door OGA244

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 08:20
door Bover
Inderdaad een plaag en feitelijk een misdaad. Het advies geschreven in de link door Oga geplaatst is feitelijk het beste ""koop gewoon geen importauto’s uit Amerika""

Citaat:
Twijfel je? Zoek bijvoorbeeld via een partij als Carfax met het chassisnummer naar de historie van je auto en onderzoek op die manier of er een luchtje zit aan de occasion die je op het oog hebt. Of koop gewoon geen importauto’s uit Amerika

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 08:27
door OGA244
Dat gaat ook al voor onbeschadigde auto’s op, onderdelen zijn vaak verschillend en hier moeilijk of niet verkrijgbaar

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 13:59
door DB200
OGA244 schreef: 03.05.2025 - 09:05 Waarom koopt men überhaupt n US import?
Misschien wel juist vanwege de afwijkende specs. De C123 (W123 coupé) van Mercedes-Benz is in de USA geleverd als 3 liter turbodiesel. Idem voor de W116 en W126 serie. Deze 3 liter turbodiesel werd in Europa alleen maar geleverd in de S123 (W123 station). En als je per se een krachtige diesel wilt en specifiek op zoek bent naar een bepaalde klassieker, dan is import een afweging. Maar ik ben het verder wel met je eens.
Tjenare! schreef: 27.04.2025 - 21:50 Nog een voorbeeld van een herstelde Amerikaan:
https://saabforum.nl/viewtopic.php?f=39 ... d508644c36
Het linkje wat Tjenare deelt van het saabforum is zeer de moeite waard om te lezen, er staan goede tips in.
WillyWortel2 schreef: 28.04.2025 - 05:13 Klaus Kienle
Wat deze meneer bij elkaar fraudeerde is ongelofelijk. En Mercedes-Benz wil er vooral niets van weten omdat dan het sprookje van de 300SL wordt doorgeprikt. De SWR docu is te vinden op:


Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 14:37
door stinus
DB200 schreef: 11.05.2025 - 13:59
Misschien wel juist vanwege de afwijkende specs. De C123 (W123 coupé) van Mercedes-Benz is in de USA geleverd als 3 liter turbodiesel. Idem voor de W116 en W126 serie. Deze 3 liter turbodiesel werd in Europa alleen maar geleverd in de S123 (W123 station). En als je per se een krachtige diesel wilt en specifiek op zoek bent naar een bepaalde klassieker, dan is import een afweging. Maar ik ben het verder wel met je eens.
Eén van de weinige auto's waarvoor ik de Amerikanen echt benijdt.. Zo'n 300 CD turbo.. en dan natuurlijk wel even ombouwen naar euro bumpers en lichten.

Zit je ook op het Saabforum DB200?

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 15:01
door DB200
stinus schreef: 11.05.2025 - 14:37 Zit je ook op het Saabforum DB200?
Nee, ik heb alleen het linkje even gelezen.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 15:17
door OGA244
Ik had ooit een klant die belastingvrij een auto mee mocht nemen naar de US, dat werd een V70D5 daar hij met n jaar weer terug kwam..
Vrijwel Iedere keer dat hij tankte kwam men naar buiten gerend dat het fout ging, diesel is het daar niet helemaal

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 22:26
door WillyWortel2
Frits V70 schreef: 03.05.2025 - 09:44
OGA244 schreef: 03.05.2025 - 09:05 Waarom koopt men überhaupt n US import?
Doorgaans rare afwijkende specs, vrijwel altijd een wazig verhaal
Koopjes vind je er i.i.g. niet
Wij weten het, maar de gemiddelde koper weet gewoon niet waar de auto vandaan komt en wat dan de geschiedenis van die auto is.
Wie een jonge auto voor veel geld koopt mag wel een beetje onderzoek doen.
Begin maar met het chassis nummer. Vraag bij een dealer of het om een auto met EU specificatie gaat of dat de auto uit een ander werelddeel afkomstig is.
Kijk bij een importauto naar het BPM bedrag. Is dat erg laag dan is de auto als schade auto ingevoerd en wordt de BPM verlaagd.
Deskundigen hebben een aantal mogelijkheden om vast te stellen of een auto schade heeft gehad.
Het is technisch mogelijk een schade zo goed te herstellen dat vrijwel niet meer is vast te stellen dat het om een auto gaat met een schade verleden.

Ik heb ooit een discussie bij de BOVAG gevolgd over knoeien met kilometerstanden.
Het ging zoals te verwachten is over auto's waarvan de kilometerstand verlaagd was.
Toen heb ik de vraag gesteld of het bekend is dat er ook kilometerstanden omhoog gezet werden.
Daar begreep niemand wat van. Waarom zo je dat doen?

Onder schadeherstellers zitten echte kunstenaars. Die zijn in staat een zware schade zodanig te herstellen dat zelfs de importeur niet kan vaststellen dat er sprake is van een auto met een schade verleden.
Een vakman heeft soms een half jaar nodig om z'n auto te herstellen. Heeft de auto binnen korte tijd na aanschaf z'n schade geleden dan roept de verkoop een half jaar later vragen op omdat er maar een paar duizend kilometer op de teller staat.
In z'n geval wordt de kilometerteller vooruit gezet om de auto een geloofwaardige kilometerstand te geven bij verkoop.

Er vindt heel veel bedrog plaats in de autohandel. Er zijn ervaren handelaren bij die vrij snel zien dat er dingen niet kloppen.
Dat zijn de mannen die bij inruil van een kostbare auto zien dat er dingen niet kloppen. Dat kan geknoei zijn met de datum eerste te naam stelling. Dan is er feitelijk sprake van een overjarige auto die soms wel een jaar te laat op naam gezet is.

In die gevallen spelen merk dealers een dubieuze rol. Laat ik er maar mee stoppen straks durft niemand nog een jonge gebruikte Volvo te kopen. Dat is zeker niet de bedoeling.

Waarschuwing import XC70 - HHT-90-Z vin: YV4902NC9F1189057

Geplaatst: 11.05.2025 - 22:46
door WillyWortel2
DB200 schreef: 11.05.2025 - 13:59
WillyWortel2 schreef: 28.04.2025 - 05:13 Klaus Kienle
Wat deze meneer bij elkaar fraudeerde is ongelofelijk. En Mercedes-Benz wil er vooral niets van weten omdat dan het sprookje van de 300SL wordt doorgeprikt. De SWR docu is te vinden op:

Mercedes heeft met medeweten, ik zou bijna schrijven medewerking van het Duitse OM, meegewerkt aan het zo snel mogelijk afdekken van dit schandaal. De fabriek heeft alle voorraden van Kienle voor een zacht prijsje overgenomen van de curator in het faillissement.
Mercedes Benz was er alles aan gelegen hun klanten te beschermen tegen een schandaal met auto's die in veel gevallen meer dan een miljoen euro waard zijn. Mercedes heeft ook een groot aantal vakmensen uit het bedrijf van Kienle overgenomen.
Deze specialisten werken nu bij een speciale afdeling van Mercedes aan het onderhoud en de restauratie van kostbare klassieke Mercedessen.