melding Volvo over remprobleem?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13673
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo geeft aan waar een fabrikant aan moet voldoen, als constructeur kun je je niet achter toeleveranciers verschuilen, JIJ bent als fabrikant/constructeur namelijk altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1407
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

OGA244 schreef: 23.06.2025 - 19:17 Volvo geeft aan waar een fabrikant aan moet voldoen, als constructeur kun je je niet achter toeleveranciers verschuilen, JIJ bent als fabrikant/constructeur namelijk altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.
Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

"Assumption is the mother of all fuckups"
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

EVV schreef: 23.06.2025 - 19:23
OGA244 schreef: 23.06.2025 - 19:17 Volvo geeft aan waar een fabrikant aan moet voldoen, als constructeur kun je je niet achter toeleveranciers verschuilen, JIJ bent als fabrikant/constructeur namelijk altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.
Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
Pfff, probeer nu niet een ander de schuld in de schoenen te schuiven, zo werkt het echt niet, het gaat om de totale software die moet kloppen en daar is Volvo voor verantwoordelijk.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1230
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

EVV schreef: 23.06.2025 - 19:23
OGA244 schreef: 23.06.2025 - 19:17 Volvo geeft aan waar een fabrikant aan moet voldoen, als constructeur kun je je niet achter toeleveranciers verschuilen, JIJ bent als fabrikant/constructeur namelijk altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.
Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
Het resultaat bestaat uit de som der delen.
Bij Hybrides is het remcircuit uitgebreid met het systeem voor het terugwinnen van remenergie.
Wie zegt mij dat dit systeem van dezelfde leverancier afkomstig is? Het is maar een veronderstelling die mogelijke de rol van Volvo probeert duidelijk te maken. Ik begeef me niet graag in speculaties. Toch wil ik er mee aangeven hoe complex de techniek is geworden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13673
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik weet uit de tijd van de V60D6 dat n remservo iets van €1800 was en veel aansluitingen had waar een T3 €250 was en geen aansluitingen had
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”