melding Volvo over remprobleem?
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13673
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Volvo geeft aan waar een fabrikant aan moet voldoen, als constructeur kun je je niet achter toeleveranciers verschuilen, JIJ bent als fabrikant/constructeur namelijk altijd aansprakelijk en verantwoordelijk.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
"Assumption is the mother of all fuckups"
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Pfff, probeer nu niet een ander de schuld in de schoenen te schuiven, zo werkt het echt niet, het gaat om de totale software die moet kloppen en daar is Volvo voor verantwoordelijk.EVV schreef: ↑23.06.2025 - 19:23Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Het resultaat bestaat uit de som der delen.EVV schreef: ↑23.06.2025 - 19:23Dat klopt, de fabrikant is eindverantwoordelijk, maar ze mogen er ook vanuit gaan dat een toeleverancier zijn module goed getest heeft. Uiteindelijk schrijven die de software en kunnen alles doortesten. Een eindklant kan hooguit blackbox testen uitvoeren waarin het heel lastig is alle software paden af te testen.
Bij Hybrides is het remcircuit uitgebreid met het systeem voor het terugwinnen van remenergie.
Wie zegt mij dat dit systeem van dezelfde leverancier afkomstig is? Het is maar een veronderstelling die mogelijke de rol van Volvo probeert duidelijk te maken. Ik begeef me niet graag in speculaties. Toch wil ik er mee aangeven hoe complex de techniek is geworden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.