Pagina 3 van 7

Geplaatst: 23.04.2006 - 14:05
door hennyw
Ik heb eerst een v40 phase 1 gehad, daar had ik ook dat de ruitenwisser van de bestuurderskant tegen de a stijl kwam, bijstellen hielp niet. ook maaakte te airco(ecc) een raar geluid, leek af en toe wel een vissenkom. ik heb deze ingeruild voor een v40 phase 3 bi-fuel :razz: . geen raar geluid meer bij de ruitenwissers, en een heerlijk stille airco die tevens ijskoud is.( was de vorige ook ) ook zit er nu navigatie en cruuise controle in. is een heerlijke auto en ben hier ook weer heel blij mee.

Geplaatst: 23.04.2006 - 21:29
door Edwin
joost schreef:.... In mijn geval kan dat ook minder kwaad vanwege de fel rode kleur. ...
Dat is laatst onderzocht; waardoor valt een auto nu het meeste op?

Wat blijkt? De kleur maakt weinig tot niets uit. Wel de glans die een auto heeft. Dus een gepoetste/gewassen grijze auto valt meer op dan een felrode of oranje die niet gewassen is.
Aangezien een auto na het wassen vaak binnen enkele dagen alweer een vieze laag over de (glans v/d) lak heeft is uiteindelijk het voeren van koplampen het veiligst. Die schijnen altijd, net zoals diredt na het wassen de lak dus eigenlijk "schijnt" en zo als het ware licht terugkaatst!!

gr. Edwin. 8)

Geplaatst: 23.04.2006 - 22:30
door marissen
Ik kan mij na een klein jaar V40 ook maar weinig minpunten herinneren.
De auto (V40 phase ''3" Bi-fuel) bevalt erg goed, geen rammels, luxe en compleet. Er zijn eigenlijk maar een paar zaken die me iets minder bevallen, maar in mijn ogen geen minpunt zijn:
* Cruise control ''ratelt'' bij snelheidsveranderingen (hoor je met name goed als je niet zo hard rijdt)
* Achterveren liggen al erg snel ''op de blokken'' bij een belading van 2 volwassenen achterin, zware boodschappen of een caravan. Deze week komen er progressieve veren onder.
* Lichte bekleding is vlek gevoelig. Daar moet ik mijn vrouw maar eens op los laten :D

Als ik zo in de loop van het jaar de diverse reacties op dit forum lees valt me op dat de meeste problemen van de V40 zijn opgelost met de komst van de laatste facelift van Phase II (de veelbesproken fase ''III'') Kan het zo zijn dat Volvo al diverse nieuwe zaken en elektronica van de V50 in deze types heeft verwerkt als ''test''?? Volgens mij hebben de eigenaren (waaronde ikzelf) van deze laatste types maar weinig te klagen?? :D

Geplaatst: 24.04.2006 - 12:39
door SiR-ROUND
Ik moet zeggen dat ik die wegligging van onze Fase 1 toch wel ruk vind.

Het kost gewoon moeite om recht te blijven rijden. Uitlijnen/ balanceren maakt niks uit.

Ach ja.

Geplaatst: 24.04.2006 - 16:15
door joost
Wegligging van PhII is ook niet alles. Ik denk wel dat je het een verbetering vindt t.o.v. de PhI.

Joost.

Geplaatst: 24.04.2006 - 18:25
door Guestuser
Andere schokdempers eronder als bij mij, Koni en dan de standaard nog wel. Mijn phase1 rijdt als op rails ook door bochten niet overhellen enzo.

Misschien had de 20T destijds al een strakker onderstel?

Minpuntje, rammel in mijn rechtervoorportier, aaargh. keer openmaken denk ik?

Geplaatst: 25.04.2006 - 14:41
door yerun
Voordelen

+ Comfort (airco)
+ Stoelen / zitpositie
+ Wegligging (brede banden, lekker stabiel)
+ Binnenruimte
+ deuren gaan automatisch weer op slot bij openklikken als er na 2 min. geen deur is geopend
+ nooit vergeten verlichting uit doen doen --> lege accu
+ inklapbare buitenspiegels (had vorige auto niet)
+ electrische ramen voor + achter

Nadelen

- Kleine oneffenheden probleem phase I (zie post van VineVinyl)
- bijgeluid waterpomp (gereutel)
- schakelen naar 5 niet messcherp
- wegrijden met koude motor (gaspedaal moet diep ingedrukt worden, motor hapert, zie andere post)
- lampjes gaan vrij snel stuk
- extra slag ruitenwisser bij sproeien (heb vaak net strepen na die laatste slag)

Verder eigenlijk geen klachten (ok branstofverbruik is redelijk hoog, vooral in de stad, maar dat kan worden verwacht van een dergelijke zware auto)

Geplaatst: 06.05.2006 - 12:12
door 360Degreez
Voordelen

+ Mooie lijn, een van de mooiste stations ooit
+ Comfort (Airco etc)
+ Duidelijke indeling Dashboard
+ Rustig rijgedrag bij hogere snelheden
+ Heerlijke stoelen
+ Veel verlichting in het interrieur
+ Lekker veel ruimte voor speakers
+ Zitcomfort achterbank
+ Standaard mooie uitlaat (Ja!)

Nadelen

- Voelt wiebelig aan in de bochten
- Hoge rand in de kofferbakruimte
- Onwijs saai grijs dashboard
- Diesel is ronduit traag en lawaaiig (Ph-1 1.9TD)
- Airco lijkt wel heel veel motorvermogen weg te nemen
- Versnellingsbak is niet al te best (bekende busjes probleem)
- Verbruik is geen pijl op te trekken
- Brandstof meter is onbetrouwbaar
- Stuurbekrachtiging veel te licht! (ben 360GLT gewend)

Geplaatst: 06.05.2006 - 12:22
door Remon
S40 Phase II 115pk diesel
Voordelen:

+Een fijne motor die genoeg kracht levert als je er om vraagt (bij inhalen)
+Ergonomisch goed ingerichte auto
+Technisch goed degelijk en betrouwbaar
+Tijdloos disign
+Prijs kwaliteit is erg goed
+De belangrijkste dingen zijn standaard fabriek geleverd
+geen patser imago (erg prettig gezien mijn leeftijd)

Nadelen:
-Originele volvo radio is erg duur
-Zware koppeling
-cruise controll die het gaspedaal niet vasthoud maar terug gaat naar stationaire positie


Voordelen van Volvo rijden:

De enorme service die doorgaat wanneer jij stopt. Volvo assistence. Het advantage programma dat veel mogelijkheden bied om je volvo te leren kennen. Een dealer die altijd voor je klaar staat en je persoonlijk bij je naam noemt. Geen woeker prijsen.
Goede inzet van de veiligheid en het leven (kanker stichting donatie).

Geplaatst: 06.05.2006 - 12:45
door marissen
Voelt wiebelig aan in de bochten
Ik heb er sinds een week verzwaarde achterveren (de z.g.n. progressieve veren) onderzitten. Dit scheelt wel heel behoorlijk bij belading (minder doorzakken) maar geeft niet meer stabiliteit aan de auto. Iets waar ik wel op gehoopt had :( In bochten, met name de lange doordraaiers op de snelwegen, voel je de auto ''wiebelen''

Geplaatst: 06.05.2006 - 15:14
door BlackWolf
- punten
1.Verbruik
2.Verbruik
3.Had ik gezegd dat het te veel verbruik? :p

Voor de rest heb ik geen andere dingen te melden, ik ben hartstikke blij mee. Zoals ik al zei :p wat er opgegeven is als specifiekatie voor verbruik zit behoorlijk naast. Ik mag blij zijn als ik 1 op 9,5 haal gecombineerd met stads en snelweg verkeer. Auto heeft net een grote beurt gehad dus daar ligt het niet aan.

Geplaatst: 10.03.2007 - 21:42
door stief 'o
blijft soms wel een een beetje tobben met de schakelbusjes. Na vervangen gaat het wel een stuk beter maar het blijft soms nog wel een wat 'tandenpoetsen' als je achteruit wilt inparkeren.

Geplaatst: 10.03.2007 - 21:43
door stief 'o
Ach wat zeur ik eigenlijk, als dat nou zo goed als het enige is. (naast het kraken van schokdempers voor).....

Geplaatst: 10.03.2007 - 22:28
door 360Degreez
en achter....

oh, en de renault motoren hoewel ik moet zeggen dat mijn ouwe 1.9D (90pk) na een revisie waarbij de kop compleet verbouwd is superlekker en soepel draait, en op sommige momenten (bergafwaards met spiegels ingeklapt en dakantenne losgeschroefd) zelfs redelijk vlot te noemen is!

Verder gewoon een super-automobiel! ik rijdt als een koning.

Geplaatst: 11.03.2007 - 09:02
door JoostVolvo
Denniskl schreef:Rick,

Dat heb ik dus ook. Het blijft altijd vochtig in de auto.
En eenmaal beslagen ramen, vooral met meerdere mensen in de auto, krijg je ze bijna niet "schoon".
Daar hebben meer auto's last van hoor Opel Astra o.a., gewoon airco even vol aanzetten, en dan op de ruiten richten is meteen weg.

Geplaatst: 11.03.2007 - 10:16
door bas_geluid
Ik heb een V40 phase II 1,9D eind 2001.

Ik ben ook zeer tevreden met mijn auto.

Er is 1 puntje wat mij het meeste Irriteerd en dat is de radio ontvangst. Ik heb mijn radio van mijn vorige auto mee genomen en de ontvangst is stukken minder geworden. (geen volvo radio maar de antenne versterker krijgt wel signaal via de radio)

van het voorjaar toch maar even de hemel openhalen en kijken of we dit kunnen verbeteren.

Verder vind ik het een fantastische auto, natuurlijk als je naar nieuwere modelen kijkt, zul je altijd weer puntjes vinden die stukken beter kunnen, maar als je dat wilt moet je gewoon even goed doorsparen voor een nieuwer model.

Ik hoop nog velen kilometers te kunnen maken met mijn auto, ik heb hem gisteren pas op de 2 ton gezet, dus hij is net ingereden.

Geplaatst: 12.03.2007 - 09:23
door J
Opvallende pluspunten zijn
de stoelen
het vermogen (mag ook wel met een 2.0T)
werking van de climate (zeker beter dan diverse Peugeot en vag gebakjes)
windgeruis

minpunten zijn er ook
bestuurdersraam komt niet automatisch naar boven (detail)
relatief weinig aflegruimte (kaarten, telefoon, cd's etc.)

verder erg tevreden met 'm

Geplaatst: 12.03.2007 - 09:36
door Barry (Grillmeister)
Plus vind ik het weggedrag en de luxe die er in zit,
Min vind ik dat de V40 net te klein is achterin passagiers/laad ruimte.

Groet Barry

Geplaatst: 12.03.2007 - 11:22
door bert67
plus: stoelen, model, compleetheid ondanks basis versie.
min: geluid van de motor, wegligging, kleine kwaaltjes.

Geplaatst: 21.03.2007 - 10:29
door masirtuka
Ik heb een paar kleine irritaties die ik niet teruglees op deze topic. Misschien ligt het aan mijn auto: S40 1.8 1998

-Bij het verlaten van bochten (bijv. rotondes) gaat vaak de richtingaanwijzer niet vanzelf uit. De bocht is dan net iets te flauw voor het aangrijppunt. Vergeleken met mijn eerdre autos (VW, Mazda, Audi en Ford) moet je heel veel sturen voordat je de klik in je stuur hoort en waarna dus de richtingaanwijzer vanzelf uitgaat bij het uitsturen van een bocht.

-Vervelend vind ik het ook dat je bij zeer lichte regenval of opspatten van water vanaf de wegdek niet de mogelijkheid hebt om de rutenwissers één keer droog te laten wissen. Zonder dat je ruitensproeiers gebruikt. Vaak zet ik de rutenwissers even aan en uit. Meeste autos hebben die mogelijkheid wel, hendeltje van rutenwissers naar voren of achteren duwen of zelfs een apart knopje op de hendel.