Al nieuw Louis? Waarom heb je hem weggebracht? De dealer had de bak toch ververst, en toen was alles goed?louis schreef:Mijn Volvo s60 staat nu bij Autrans voor reparatie van de automaat.
Op hoop van zegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
slechtste v70 d5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
In Nederland heb je onder de 1,6 mm gewoon een bon. Als ze het zien tenminste.MaXX99 schreef:ik mag mijn banden niet laten wisselen onder de 1.0 mm !!! (Gelukkig past de bandenboer daar wel een mouw aan ... want veel grip heb je dan niet meer)die je echt door laten rijden totdat je op 1,5mm profiel staat
Bij mij zijn ze met ± 3 mm al weg. Maarja, keuze is dan ook aan mij.

Betalen ook trouwens!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Wat ik nou zo raar vind...wordt volvo gezien als het merk vd duurzaamheid...
Maar ik heb met mn sierra cosworth met 350pk en 450+Nm al dik 2.5ton aan km's gereden...
De originele motor/koppeling/vliegwiel/drukgroep stabilisatorstangen zitten er nog in.
Dan denk ik...waarom is er nooit wat aan gedaan ivm dat vliegwiel probleem etc etc..
Een stabilisator vervangen...waarvoor...ik vind het knap van Volvo dat zoiets vervangen moet worden..
Ik vind het erg jammer om te lezen dat er zoveel geld uitgegeven moet worden om die mooie auto's aan de gang te houden...
Maar ik heb met mn sierra cosworth met 350pk en 450+Nm al dik 2.5ton aan km's gereden...
De originele motor/koppeling/vliegwiel/drukgroep stabilisatorstangen zitten er nog in.
Dan denk ik...waarom is er nooit wat aan gedaan ivm dat vliegwiel probleem etc etc..
Een stabilisator vervangen...waarvoor...ik vind het knap van Volvo dat zoiets vervangen moet worden..
Ik vind het erg jammer om te lezen dat er zoveel geld uitgegeven moet worden om die mooie auto's aan de gang te houden...
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Vroeger misschien ja, tegenwoordig is dit niet meer zo hoor. Voor duurzaamheid moet je bij Toyota zijn. Volvo is gewoon een middenmoter.wimwerf schreef:Wat ik nou zo raar vind...wordt volvo gezien als het merk vd duurzaamheid...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
Ja, ook ik moet dit beamen. Ik dit niet verwacht!IkeV70 schreef:Vroeger misschien ja, tegenwoordig is dit niet meer zo hoor. Voor duurzaamheid moet je bij Toyota zijn. Volvo is gewoon een middenmoter.wimwerf schreef:Wat ik nou zo raar vind...wordt volvo gezien als het merk vd duurzaamheid...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dit geldt inderdaad wel voor de techniek, maar helaas niet voor de aanschafprijs en onderhoudskosten.IkeV70 schreef:Volvo is gewoon een middenmoter.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
@edraket het verversen van de automaat hielp wel al was dit maar tijdelijk.
Automaat begon steeds slechter te schakelen. Ik had het gevoel dat de automaat slipte tijdens het schakelen.
Heb de auto inmiddels weer terug van Autrans.
Ze hebben het kleppenhuis van de automaat vervangen.
De automaat heeft het 3 dagen goed gedaan.
Nu zijn helaas de problemen weer terug.
Wel hadden ze van te voren gezegd dat ze niet konden garanderen dat dat ook de oplossing was. Voor een 100% oplossing moest de automaat compleet gereviseerd worden. Het bleef een gok.
Ik zal de automaat toch compleet moeten laten reviseren.
Kosten voor een revisie zijn 3000 euro.
Automaat begon steeds slechter te schakelen. Ik had het gevoel dat de automaat slipte tijdens het schakelen.
Heb de auto inmiddels weer terug van Autrans.
Ze hebben het kleppenhuis van de automaat vervangen.
De automaat heeft het 3 dagen goed gedaan.
Nu zijn helaas de problemen weer terug.
Wel hadden ze van te voren gezegd dat ze niet konden garanderen dat dat ook de oplossing was. Voor een 100% oplossing moest de automaat compleet gereviseerd worden. Het bleef een gok.
Ik zal de automaat toch compleet moeten laten reviseren.
Kosten voor een revisie zijn 3000 euro.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Phoe das balen zeg. Je hebt niet veel geluk met je auto volgens mij. Rijd je er nog wel met plezier in?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
wat 3000 euri? Wat kost een ruilbak dan wel niet? Om over een nieuwe maar helemaal niet te spreken...
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Ik durf er inderdaad bijna niet meer mee te rijden.
Bang dat er weer iets vreselijk kostbaars stuk gaat.
Momenteel begint de centrale deurvergrendeling ook kuren te vertonen.
Als ik de centale deurvergrendeling met de afstandsbediening open en dan de deur open doe gaat de vergrendeling af en toe spontaan omlaag en daarna direct weer omhoog.
Als ik mijn kofferbak dicht doe hoor ik ook af en toe de deurvergrendeling dicht gaan en daarna direct weer open.
Weet iemand wat dat kan zijn?
Bang dat er weer iets vreselijk kostbaars stuk gaat.
Momenteel begint de centrale deurvergrendeling ook kuren te vertonen.
Als ik de centale deurvergrendeling met de afstandsbediening open en dan de deur open doe gaat de vergrendeling af en toe spontaan omlaag en daarna direct weer omhoog.
Als ik mijn kofferbak dicht doe hoor ik ook af en toe de deurvergrendeling dicht gaan en daarna direct weer open.
Weet iemand wat dat kan zijn?
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Ben je echt zeker dat het om een Volvo gaat ?
Dat lijkt me mijn Opel Vectra waardig anders .... Daar heb ik ook niets dan vage problemen mee gehad !
Dat lijkt me mijn Opel Vectra waardig anders .... Daar heb ik ook niets dan vage problemen mee gehad !
2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dat eerste komt heel vaak voor. Zoek maar eens op dit forum. Alleen op te lossen met een nieuw slot (of zoals ik voor lief nemen, de extra deadlock na 20 sec sluit alsnog de deur af)louis schreef: Als ik de centale deurvergrendeling met de afstandsbediening open en dan de deur open doe gaat de vergrendeling af en toe spontaan omlaag en daarna direct weer omhoog.
Als ik mijn kofferbak dicht doe hoor ik ook af en toe de deurvergrendeling dicht gaan en daarna direct weer open.
Weet iemand wat dat kan zijn?
Dat tweede weet ik zo niet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Er is alleen een mogelijk probleempje: Ik heb hier al eens langs zien komen dat de haperende deursloten een kapotte ECC unit veroorzaakten. ? Hoe ? geen idee, misschien iets met piekspanningen ofzo.louis schreef:Ik neem het ook maar even voor lief.
Ik begin het ook een beetje zat te worden om iedere maand weer mijn salaris bij de Volvodealer te moeten inleveren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb nog een defect deurslot liggen. Dus als iemand het eens wil proberen de boel uit elkaar te halen in de hoop dat het weer zorgeloos gaat werken, moet ie 't maar komen halen. Ik wou dat eerst zelf doen, maar ik heb momenteel even helemaal mijn buik vol van Volvo!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
hmm als ie straks goed is meot je er ook wel 10 jaar in rijden:P maar wel serieus naadje dat je kar zo mondaymorning is... maar ik denk dat ie ook wel echt op z'n donder heeft gehad bij de vorige eigenaar
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
is dat een deurslot voor een v70 classic en dan ook nog rechtsachter?Oceanracer schreef:Ik heb nog een defect deurslot liggen. Dus als iemand het eens wil proberen de boel uit elkaar te halen in de hoop dat het weer zorgeloos gaat werken, moet ie 't maar komen halen. Ik wou dat eerst zelf doen, maar ik heb momenteel even helemaal mijn buik vol van Volvo!
dan wil ik het wel eens proberen.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.