Ik heb toch een paar kraakjes en rammeltjes, maar niks verontrustens.
Ik vind ook iid dat de 5e versnelling wat langer zou mogen ivm lawaai, de volgende wordt hoe dan ook een 6 geartronic.
Verder blijf ik de souplesse van het blok prachtig vinden 60 km/h in zijn 5 en zonder morren gewoon oppakken en versnellen.
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Het voelt gewoon als vloeken in de kerk om minpunten te gaan noemen met zo'n mooie auto maar goed:
De draaicirkel is echt van een olietanker. Deze zomer met een camper van 6,5 meter op stap geweest en gevoelsmatig was de draaicirkel daarvan 2 keer zo klein.
De regensensor moet je altijd weer handmatig aanzetten. Je kan hem niet oneindig aan laten staan, motor aan en uit = ruitenwisser uit en aan bij de eerstvolgende bui. Of misschien dat ie als je lang genoeg wacht vanzelf gaat maar ik wil ook graag de eerste minuut naar buiten kunnen kijken. Tips welkom.
De automaat vergt wel enige gewenning voordat je weet hoe je die kan duidelijk maken wat je wilt (met name terugschakelen of juist niet). Mis de handbak wat dat betreft wel maarja mijn vrouw mag alleen automaat rijden + het is ook wel weer heerlijk relaxed.
De draaicirkel is echt van een olietanker. Deze zomer met een camper van 6,5 meter op stap geweest en gevoelsmatig was de draaicirkel daarvan 2 keer zo klein.
De regensensor moet je altijd weer handmatig aanzetten. Je kan hem niet oneindig aan laten staan, motor aan en uit = ruitenwisser uit en aan bij de eerstvolgende bui. Of misschien dat ie als je lang genoeg wacht vanzelf gaat maar ik wil ook graag de eerste minuut naar buiten kunnen kijken. Tips welkom.
De automaat vergt wel enige gewenning voordat je weet hoe je die kan duidelijk maken wat je wilt (met name terugschakelen of juist niet). Mis de handbak wat dat betreft wel maarja mijn vrouw mag alleen automaat rijden + het is ook wel weer heerlijk relaxed.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- Waytogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 21.03.2008 - 09:46
- Locatie: Heelsum
De zachte zwarte lak (ik heb geen metallic).
Vogelpoep moet er eigenlijk meteen af anders krijg je vlekken in de lak die je er bijna niet meer weg gepoetst krijgt.
En we nemen wel eens een langere route naar huis omdat hij zo lekker zit en rijd, kost weer extra brandstof.
Vogelpoep moet er eigenlijk meteen af anders krijg je vlekken in de lak die je er bijna niet meer weg gepoetst krijgt.
En we nemen wel eens een langere route naar huis omdat hij zo lekker zit en rijd, kost weer extra brandstof.
S60 2.4 Edition Black Sapphire met Thor Silver Bright 2001.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.10.2009 - 17:25
- Locatie: Haarlem
Tsja als ik echt iets moet bedenken: Over mijn C30
- beetje windgeruis bovenzijde portieren boven de 140 km/uur
- wat ik hier al vaker lees, de sleutel is erg groot en niet inklapbaar
- ik mis motorvermogen
- ik mis een 6de versnelling
- als erg warm is zakt de binnenspiegel, die moet je elke 3 weken iets hoger zetten, een vriend van mij heeft dat ook met zijn C30
- kleine kofferbak (maar ja dan had ik een V50 moeten nemen dus eigen schuld)
- erg veel bekijks als je langs een terras rijd
- het afdekzeiltje van de kofferruimte (ligt op zolder...)
Maar het is een van mijn fijnste auto's ooit en niet mijn laatste Volvo
- beetje windgeruis bovenzijde portieren boven de 140 km/uur
- wat ik hier al vaker lees, de sleutel is erg groot en niet inklapbaar
- ik mis motorvermogen
- ik mis een 6de versnelling
- als erg warm is zakt de binnenspiegel, die moet je elke 3 weken iets hoger zetten, een vriend van mij heeft dat ook met zijn C30
- kleine kofferbak (maar ja dan had ik een V50 moeten nemen dus eigen schuld)
- erg veel bekijks als je langs een terras rijd
- het afdekzeiltje van de kofferruimte (ligt op zolder...)
Maar het is een van mijn fijnste auto's ooit en niet mijn laatste Volvo
Ex: C30 1.8 Summum 2008 titanium grijs, leder antraciet, xenon, 17" Zaurak,
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- Piepen en Kraken interieur
- Centrale vergrendeling die gedeeltelijk uitvalt (achterdeuren, benzineklep)
- Lompe ECC
- Heb er nog steeds niet het kwaliteitsgevoel bij zoals bij mijn vorige VAG auto's
- Schokdempers bij 100k, Stabilisatorstangen bij 100k stuk, bij VAG nooit gehad (auto's met > 200k).
Maar wat istie mooi om te zien !!
- Centrale vergrendeling die gedeeltelijk uitvalt (achterdeuren, benzineklep)
- Lompe ECC
- Heb er nog steeds niet het kwaliteitsgevoel bij zoals bij mijn vorige VAG auto's
- Schokdempers bij 100k, Stabilisatorstangen bij 100k stuk, bij VAG nooit gehad (auto's met > 200k).
Maar wat istie mooi om te zien !!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
V50 1.6d:
- verbruik (1:18,5 i.p.v. 1:20 fabrieksopgave) ik rijdt volkswagens altijd zuiniger dan de fabrieksopgave.
- kraakjes in dashboard
- duur onderhoud (remschijven vervangen bij slechts 1 mm slijten, de garagehouder bij mij achter verklaart de dealer voor gek.....)
- wat onhandige opbergvakjes
- niet geschikt voor terreinrijden (moet ik maar uit het bos blijven, maar is helaas mijn werk af en toe...)
- ik mis de 6e versnelling, boven de 120 te veel toeren om zuinig te rijden....
- verbruik (1:18,5 i.p.v. 1:20 fabrieksopgave) ik rijdt volkswagens altijd zuiniger dan de fabrieksopgave.
- kraakjes in dashboard
- duur onderhoud (remschijven vervangen bij slechts 1 mm slijten, de garagehouder bij mij achter verklaart de dealer voor gek.....)
- wat onhandige opbergvakjes
- niet geschikt voor terreinrijden (moet ik maar uit het bos blijven, maar is helaas mijn werk af en toe...)
- ik mis de 6e versnelling, boven de 120 te veel toeren om zuinig te rijden....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
V50 1.6D MY09
Nadelen in volgorde van ergernis...
— kraken middenarmsteun!
— te kleine tank
— alu inleg zéér kras- en putjesgevoelig
— kraken voorste ramen als ze halfopen staan
— instap bij de deuren achteraan is niet beschermd
(is zeker nodig als je kinderen hebt)
Binnenkort heb ik de auto alweer twee jaar. Ben er verder heel tevreden over, het is een veilige en comfortabele wagen. Koffer en ruimte binnenin is voor onze noden voldoende, ook op reis. Het is heerlijk rijden op de autosnelweg en vind het nog steeds een "beauty" als er naartoe wandel 's morgens. (niet onbelangrijk
)
Nadelen in volgorde van ergernis...
— kraken middenarmsteun!
— te kleine tank
— alu inleg zéér kras- en putjesgevoelig
— kraken voorste ramen als ze halfopen staan
— instap bij de deuren achteraan is niet beschermd
(is zeker nodig als je kinderen hebt)
Binnenkort heb ik de auto alweer twee jaar. Ben er verder heel tevreden over, het is een veilige en comfortabele wagen. Koffer en ruimte binnenin is voor onze noden voldoende, ook op reis. Het is heerlijk rijden op de autosnelweg en vind het nog steeds een "beauty" als er naartoe wandel 's morgens. (niet onbelangrijk

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
V50 2.0D 2008
-kraakjes en piepjes
-te kleine tank
-kraakjes en piepjes
-te kleine tank
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
S60 2.0T AUT 2005/5
- Draaicirkel (al vanaf 17 inch behoorlijk maar met 18 inch eigenlijk een stap te ver, Schiphol P2/P1 bijvoorbeeld constant achteruit en steken want je red het niet...)
- Kraakjes en piepjes (al heb je dat met elke auto van 5 jaar oud wel lijkt mij zo)
- Ruimte voor passagiers achterin is eigenlijk te krap (kofferbak valt me heel erg mee)
- Automaat valt bij sportief rijden tegen (ter info, met de kennis van nu had ik alsnog voor de automaat gekozen, maar ik begrijp de kritiek hier wel)
pluspunten
- uiterlijk en imago van volvo (al is uiterlijk smaak natuurlijk)
- betrouwbaarheidsgevoel (nog nooit heeft een Volvo ons laten staan)
- makkelijk zelf upgrades uit te voeren (Er is al veel voorbedraad/geïnstalleerd)
- leren bekleding ziet er na 5 jaar nog heel behoorlijk uit (wel regelmatig onderhouden)
- RTI bediening op het stuur
groeten
Rick
- Draaicirkel (al vanaf 17 inch behoorlijk maar met 18 inch eigenlijk een stap te ver, Schiphol P2/P1 bijvoorbeeld constant achteruit en steken want je red het niet...)
- Kraakjes en piepjes (al heb je dat met elke auto van 5 jaar oud wel lijkt mij zo)
- Ruimte voor passagiers achterin is eigenlijk te krap (kofferbak valt me heel erg mee)
- Automaat valt bij sportief rijden tegen (ter info, met de kennis van nu had ik alsnog voor de automaat gekozen, maar ik begrijp de kritiek hier wel)
pluspunten
- uiterlijk en imago van volvo (al is uiterlijk smaak natuurlijk)
- betrouwbaarheidsgevoel (nog nooit heeft een Volvo ons laten staan)
- makkelijk zelf upgrades uit te voeren (Er is al veel voorbedraad/geïnstalleerd)
- leren bekleding ziet er na 5 jaar nog heel behoorlijk uit (wel regelmatig onderhouden)
- RTI bediening op het stuur
groeten
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
S60 D5 2003
- Zoals Rick H benoemd is de draaicirkel met de 17 inch velgen erg groot.
- Tijdens een regenbui komt er veel water(nevel) op de spiegels. De spiegelverwarming krijgt het er niet af. Bij mijn vorige auto (Peugeot 307) had ik daar nooit zo last van en die had geeneens spiegelverwarming.
- Ook veel water op de zijruiten tijdens een regenbui, die van de Peugeot bleven gewoon droog tijdens het rijden.
- Heerlijk warme billetjes door de stoelverwarming! Maar door het ontbreken van stuurverwarming heb ik ijskoude klauwen :-x
- Kraakjes in het dashboard wanneer je met 1 wiel langzaam van een stoep af rijdt.
Verder zijn er zoveel pluspunten ten opzichte van mijn vorige auto dat ik absoluut niet hoef te klagen!
- Zoals Rick H benoemd is de draaicirkel met de 17 inch velgen erg groot.
- Tijdens een regenbui komt er veel water(nevel) op de spiegels. De spiegelverwarming krijgt het er niet af. Bij mijn vorige auto (Peugeot 307) had ik daar nooit zo last van en die had geeneens spiegelverwarming.
- Ook veel water op de zijruiten tijdens een regenbui, die van de Peugeot bleven gewoon droog tijdens het rijden.
- Heerlijk warme billetjes door de stoelverwarming! Maar door het ontbreken van stuurverwarming heb ik ijskoude klauwen :-x
- Kraakjes in het dashboard wanneer je met 1 wiel langzaam van een stoep af rijdt.
Verder zijn er zoveel pluspunten ten opzichte van mijn vorige auto dat ik absoluut niet hoef te klagen!
- RVF
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:08
V70 2.4T 2002 LPi
- de draaicirkel.. vooral na mijn 960 viel dat zwaar tegen;
- de kwetsbaarheid van de zwarte niet-metallic lak voor krassen en vogelpoep;
- de cassiopeia-velgen die veel te snel aan alu-roest ten onder gingen;
- de kostprijs van de wisselstukken.
voor de rest voorlopig niet dan goeds.
- de draaicirkel.. vooral na mijn 960 viel dat zwaar tegen;
- de kwetsbaarheid van de zwarte niet-metallic lak voor krassen en vogelpoep;
- de cassiopeia-velgen die veel te snel aan alu-roest ten onder gingen;
- de kostprijs van de wisselstukken.
voor de rest voorlopig niet dan goeds.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het enige wat een beetje tegenvalt is het olie- en benzineverbruik. En na 3 ton worden de zittingen een beetje slap.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Minpunt van de C30 DrivE is dat je soms vergeet te tanken 
Maar serieus, dat je om de 20.000km een beurt hebt.

Maar serieus, dat je om de 20.000km een beurt hebt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
off topic:Paul schreef:Minpunt van de C30 DrivE is dat je soms vergeet te tanken
Maar serieus, dat je om de 20.000km een beurt hebt.
20.000 km interval is relatief.
Ik weet het er zijn ook auto's dir om de 30.000 km mogen.
Maar als ik nog terug denk aan m'n vorige werkgever, 1985, een Opel Ascona 1.6 D (54 PK!!!!)
Vlak voor de vakantie een beurt, een paar weken naar Zweden en gelijk na de vakantie weer een beurt.....
on-topic;
Minpunten, even in 'zeur' modes, er zit geen dealer meer in de buurt sinds Svenscar Alblasserdam dicht is.
Maar eigenlijk speelt het even niet voor mij, want ik zit weer in een huurauto. (Een C4 Grand Picasso :oops: )
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)