Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Deed het met een pers natuurlijk. Gewoon een grote dop op de rand van het rubber zetten en dan erin persen.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Mark V
1st Gear member

gvanminnen schreef:Teflon bussen kan niet in de voorste draagarmen, omdat de bussen verticaal staan. Dit worden de standaard rubbers dus. Achter kan ik dit wel maken dus dat komt later dan een keer.

Motorsteun is niet 1 2 3 vervangen helaas, zit echt op een rotplek. Deze laat ik dus vervangen en dan doe ik gelijk de krukaskering en een verlicht vliegwiel erin.

Grotere turbo heb ik info voor gevraagd en word uitgezocht.

Silicone slangen voor de intercooler bestel ik van de week.

Zo genoeg te doen dus.
Mooi project hoor!

De bussen kan je beter van nylon maken, dit is wat taaier werd mij verteld. Ik heb ze zelf ook gemaakt voor de autocross, scheelt echt een hoop in stabiliteit. Ik heb ze gemaakt met een stalen bus in het midden. Het nylon bestaat uit 2 delen met een borst eraan tegen schuiven ed.
Afbeelding

Succes iig :wink:
gvanminnen
4th Gear member

Teflon is hier niet echt geschikt voor volgens sommige. Teflon gaat smeren en daardoor krijg je heel snel speling. Jouw bussen staan horizontaal en dan kan het. Bij mij staan ze verticaal en door de stijfheid van de bus kan de arm niet meer kantelen en hierdoor zal het dus gaan breken.

Stalen bus erin moet natuurlijk anders draai je de nylon bus kapot met aandraaien. Ziet er netjes uit wat je gemaakt hebt.

Heb wat onderdelen besteld en hoop deze einde van de week binnen te hebben.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
SchoutenCC
5th Gear member

Bij mij ook gewoon met de pers erin gezet. Oude eruit halen, nieuwe erbovenop en erin persen (wel wat blokjes gezet tussen rubber en pers om rechte oppervlakken te hebben). Zit nu al anderhalf jaar en twee APK-keuringen goed op zijn plek. Rubber bussen kosten misschien 10, 15 euro bij de dealer. Zijn ze allemaal op? Anders kun je natuurlijk ook gewoon afdoen met enkel de defecte te vervangen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Kootje
3rd Gear member

Zark3 schreef:Bij mij ook gewoon met de pers erin gezet. Oude eruit halen, nieuwe erbovenop en erin persen (wel wat blokjes gezet tussen rubber en pers om rechte oppervlakken te hebben). Zit nu al anderhalf jaar en twee APK-keuringen goed op zijn plek. Rubber bussen kosten misschien 10, 15 euro bij de dealer. Zijn ze allemaal op? Anders kun je natuurlijk ook gewoon afdoen met enkel de defecte te vervangen.
Bij mij zijn de draagarmrubbers linksvoor ook versleten ( en misschien rechtsvoor ook). De rubbers kosten zo'n €15 per stuk en een komplete draagarm €90 a €100. Is het ook mogelijk om de rubbers er mbv een bankschroef oid er in te persen (huis-, tuin- en keukenmiddelen dus :lol:)? En is er verschil in rubbers? Ik zie vaak de term 'silentblock' voorbijkomen.
SchoutenCC
5th Gear member

Het zal misschien wel lukken, maar je bent zekerder van een onbeschadigd gemonteerd rubber lijkt me met een pers.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
gvanminnen
4th Gear member

Nieuwe draagarmrubbers zitten erin. Was wel een aardig klusje zeg.
Wat een verschil met sturen, hij rijd weer veel strakker!

Moet nu nog de achterste motorsteun onder het schutboord vervangen.
Deze zit goed weg gestopt en je kan er heel slecht bij. Iemand nog tips hiervoor? Doe je dit van onder of van bovenaf?
gvanminnen
4th Gear member

Vandaag een middenarmsteun gehaald met bekerhouders voor 20,- euro.

Afbeelding

Nog een foto van me meters:

Afbeelding
leip11
5th Gear member
Contacteer:

die zijn wel strak weggewerkt. ook die meters boven je asbak.

bekerhouders zien er goed uit.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
gvanminnen
4th Gear member

Auto is APK goed gekeurd en kan weer verder met tunen :D

Omdat de achterste motorsteun kapot was gegaan en de turbo er elke keer zo hard in komt heb ik een extra motorsteun gemaakt. Heb hem aan het hijsoog gemaakt en lijkt mij een sterk sterk genoeg punt. Heb de strip er naar toe gemaakt van aluminium dus zou het rubber te sterk zijn en het blok te ver bewegen naar achter buigt de strip wel mee. Het motorblok ligt nu wel veel strakker en rustiger met overschakelen.
Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de accubak in de ruimte van het reserve wiel geplaats dus heb weer een grote kofferbak en het ziet er netter uit.

Ook nog gesport tegen een leuke tegenstander, namelijk een bmw m3 e30.
Kwam uit me werk en zag een strakke mooie orange m3 staan voor het stoplicht dus dacht ga er achter staan kijken of die wil. Zaten 2 gasten in en die wilde wel dus ik erachter aan. Kwam eerst nog een drempel, maar daarna ging het gas erop van 40 tot 160 kmh en liep hierbij iets in op de bmw :)
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Heb je weer netjes gemaakt ! :)

Waarneer zien we nou eens een filmpie op de testbank :D
gvanminnen
4th Gear member

Dit jaar komt er wel een filmje van een testbankrun. Intercooler slangen zijn binnen gekomen dus kan aan de slag. Heb ook de juiste turbo gevonden met een groot inlaathuis en een klein achterhuis, zodat die nog wel vroeg opspoelt. De turbo moet ik alleen nog bestellen.

Vandaag een universele centrale deurvergrendeling ingebouwd met afstandbediening. Werkt perfect. Alleen een motor bij de bestuurderskant geplaats. Hierdoor had ik de beugels en bevestigingen over van de andere deuren, daardoor kon ik het hoofdmotortje extra goed vastzetten.

Onderste beugeltje later nog aangepast, want deurpaneel ging er niet op.
Stroom kon ik niet uit de deur vandaag halen, want deze had 9 volt. Door het deurrubber een draad trekken was echt een k.t klus.
Kootje
3rd Gear member

Blijf je vorderingen met interesse volgen! Wat voor turbo is de juiste turbo die je gevonden hebt?
gvanminnen
4th Gear member

Vandaag een begin gemaakt met de intercooler. Hing op de foto met 1 bout vast zat en hing dus nog scheef. Zo komt het er ongeveer uit te zien:

Afbeelding

Kentekenplaathouder moet er ook nog af, want die houd nu iets van de wind tegen :D
Moet nog wat buizen zien te regelen en dan kan ik het afmaken.
gvanminnen
4th Gear member

Wilde eerst voor deze turbo gaan: http://www.turbo-parts.de/product_info. ... 65731e3c18

Maar het is een goedkoop chinees ding die misschien weer binnen 8.000 km aan vervanging toe is. Hij kan wel 2 bar hebben, maar vertouw het niet helemaal. Daarom heb ik vandaag een nieuwe Holset turbo gekocht. Foto's ervan komen nog, want heb hem nog niet binnen. Eerst van het weekend de intercooler afmaken als het niet regent.
darksideT4
2nd Gear member
Contacteer:

mooi project, maar doe je de intercooler voor je bumper?

gaat die dan niet snel beschadigen door steenslag en zo.

heeft zo geen enkele bescherming, het lijkt wel ruig hoor.
Volvo 440 Turbo bleedvalve(0,8bar)
gvanminnen
4th Gear member

Intercooler hangt en heb hem al goed getest. Tijd volgas gereden en sprintjes volgas achter elkaar en dan loopt de temperatuur amper op.
Intercooler kant die weer naar de motor gaat, blijft echt koud.

Hier wat intercooler pijpen die ik gemaakt had. Heb er 1 niet gebruikt, maar had er een extra gemaakt op me werk, zodat ik zowiezo niks te kort kwam of misschien iets scherpere bocht nodig had. Randjes erin gedraait met de draaibank, zodat de slang er niet gemakkelijk af kan schieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Accu zit nu in de ruimte van het reservewiel, zodat ik weer meer ruimte heb.
Afbeelding

Hier wat foto's van de motorruimte:

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook nog bezig met het uitlaatsysteem wat volledig RVS word. Diameter is 60mm, niet zo heel groot om het geluid normaal te houden en achter bij de achteras is niet heel veel ruimte. Hier alvast de demper die ik zelf gemaakt heb.
Afbeelding

Heb een Holset turbo gekocht, alleen nog geen goede foto's ervan. Pakkingset moet ik nog bestellen ervoor.
Afbeelding
Kootje
3rd Gear member

Wow 8) ! Goed bezig weer! Ben je niet bang voor schade aan je intercooler? Ziet er zo kwetsbaar uit. Je motorruimte ziet er ook geweldig uit :thumbleft:
gvanminnen
4th Gear member

Raak de intercooler zowiezo niet met hobbels, maar voor steenslag ben ik wel een beetje bang. Zie het wel vaker bij auto's en anders doe ik er fijn racegaas voor.

Hier een foto met de bumperlip eronder:
Afbeelding
EvertBram
2nd Gear member

Gave bak! Rij em niet in de prak met al dat geweld onder de kap 8)
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”