Pagina 21 van 23

Geplaatst: 28.03.2010 - 22:45
door bart simpson
945i schreef:Nu maar hopen dat "ze" Volvo niet gebruiken om technische know-how los te weken en dat te gebruiken om hun eigen wanstaltige producten beter, cq, beter verkoopbaar te maken in Europa en de USA.
:shock: dat zou "karaktermoord" zijn

Geplaatst: 28.03.2010 - 22:48
door 945i
Een soort Chinese harakiri.. :?

Geplaatst: 28.03.2010 - 22:53
door bart simpson
945i schreef:Een soort Chinese harakiri.. :?
ze kennen geen harakiri in het chinees: 一个中国harakiri类 :twisted:

Geplaatst: 28.03.2010 - 23:38
door RaoulC
Ford heeft buiten de opgelegde financieele verplichtingen Volvo de afgelopen tien jaar haar eigen weg laten gaan en dat zal onder Geely niet anders zijn. De "sentimenten" over de chinese overname zijn het zelfde als toen we door Ford werden overgenomen. We gaan de toekomst goed te gemoet zolang we als bedrijf/merk blijven overtuigen. En wat de techniek betreft, het gros van de automotive leveranciers laten hun productien al in China produceren, die technologie is er al een decenium aanwezig. Waar komt jou b-merk (niet origineel Volvo) onderdeel vandaan?

Geplaatst: 29.03.2010 - 00:14
door 945i
Als ze dus de laatste 10 jaar al "hun eigen weg" zijn gegaan, dan hebben ze in Zweden dus geslapen..... De achterstand wat betreft (schone en krachtige) motoren, automatische versnellingsbakken en de spreekwoordelijke betrouwbaarheid is lastig weer goed te maken... Misschien vervelend voor sommige, maar ik noem toch even de Duitsers die toch de beste zijn als het gaat om innovatie in de auto branche. En het derhalve (vooralsnog) zonder buitenlandse invloed kunnen redden.

IMHO was een partner die iets toe kan voegen beter geweest dan een partner die (waarschijnlijk) gaat "afkijken"..
Maar goed, ik ben realistisch genoeg om te zien dat die partners niet voor het oprapen liggen. Ford had een goede geweest als ze het "premium" merk Volvo, ook als zodanig behandeld hadden..

We zullen zien wat de toekomst brengt...

Geplaatst: 29.03.2010 - 07:34
door bart simpson
slapen is een te groot woord, de op handen zijnde 2.0D 5 cilinder is de 1e eigen ontwikkeling alweer van Volvo, men had tot recent gewoon de motoren van Ford te nemen, en die liep niet zo voorop

Geplaatst: 29.03.2010 - 08:30
door Dieselross
Waarom is Volvo niet gewoon van Volvo?

Geplaatst: 29.03.2010 - 09:06
door Richard
Tsja, het positieve aan het hele verhaal is dat Volvo gewoon blijft bestaan.

Geplaatst: 29.03.2010 - 09:21
door Ben
Dieselross schreef:Waarom is Volvo niet gewoon van Volvo?
Omdat Volvo daar niet genoeg geld voor heeft.

Geplaatst: 29.03.2010 - 09:29
door BlackSapphire
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Volvo blijft bestaan, dat is het mooie. En of Volvo Volvo blijft leert de toekomst vanzelf.

Geplaatst: 29.03.2010 - 09:44
door V480-S60
Nu het verhaaltje van Ad van Batenburg gezien.
Ik verwacht wel dat het zo zal gaan. Volvo blijft Volvo.

Geplaatst: 29.03.2010 - 09:52
door BlackSapphire
Wel redelijk eerlijk verhaal, lijkt me, van Van Batenburg. Het eerste waar klanten aan denken is toch: "Een chinese aandeelhouder, wat betekent dat nou?" Het eerste waar ik aan dacht was China? Landwind. Dat soort impulsieve reacties zal mee moeten worden afgerekend. Zelfstandigheid Zweden blijft sterk punt.

Geplaatst: 29.03.2010 - 10:20
door bart simpson
Geely is ook 50% eigenaar van Londoncab, ik zie geen verschillen

Geplaatst: 29.03.2010 - 10:23
door RaoulC
945i schreef:Als ze dus de laatste 10 jaar al "hun eigen weg" zijn gegaan, dan hebben ze in Zweden dus geslapen..... De achterstand wat betreft (schone en krachtige) motoren, automatische versnellingsbakken en de spreekwoordelijke betrouwbaarheid is lastig weer goed te maken... Misschien vervelend voor sommige, maar ik noem toch even de Duitsers die toch de beste zijn als het gaat om innovatie in de auto branche. En het derhalve (vooralsnog) zonder buitenlandse invloed kunnen redden.
Achter de schermen is er veel meer gebeurt dan nu naar voren komt ten aanzien van ontwikkeling van motoren. Ford had hier ook haar eisen liggen. De duitse automotive is niet zo sterk als het lijkt en wordt zwaar beschermd door de (locale) overheid, wat is erger, buitenlandse invloed?

Geplaatst: 29.03.2010 - 14:48
door BlackSapphire
Kreeg de eerste 'mop' al binnen via SMS, van natuurlijk jaloerse niet-Volvo-rijders :bad-words:

"Komt een man bij de Volvo-garage. Bij de balie vragen ze hem: Wat zal het zijn? De man antwoord: de auto een grote beurt, voor 2 nieuwe banden, en een portie Foe Yong Hai."

Geplaatst: 29.03.2010 - 15:05
door casper
BlackSapphire schreef:Kreeg de eerste 'mop' al binnen via SMS, van natuurlijk jaloerse niet-Volvo-rijders :bad-words:

"Komt een man bij de Volvo-garage. Bij de balie vragen ze hem: Wat zal het zijn? De man antwoord: de auto een grote beurt, voor 2 nieuwe banden, en een portie Foe Yong Hai."
Vind er niets grappigs aan...
Vroeg hij tot op vandaag een dikke burger bij zijn onderhoud misschien?

Geplaatst: 29.03.2010 - 15:52
door Richard
Tsja, en wat doet die gene die die grap maakte dan met alle in china gemaakte onderdelen in zijn auto? ;)

Geplaatst: 29.03.2010 - 15:53
door BlackSapphire
casper schreef:
BlackSapphire schreef:Kreeg de eerste 'mop' al binnen via SMS, van natuurlijk jaloerse niet-Volvo-rijders :bad-words:

"Komt een man bij de Volvo-garage. Bij de balie vragen ze hem: Wat zal het zijn? De man antwoord: de auto een grote beurt, voor 2 nieuwe banden, en een portie Foe Yong Hai."
Vind er niets grappigs aan...
Vroeg hij tot op vandaag een dikke burger bij zijn onderhoud misschien?
Hij rijdt Duits, dus 't zal wel een Bratwurst zijn :D

Geplaatst: 29.03.2010 - 16:29
door VolvoRob
De mijne moet binnenkort voor een grote beurt....... Euh, excuus, gLote Beult.

Geplaatst: 29.03.2010 - 16:30
door M@rcel
VolvoRob schreef:De mijne moet binnenkort voor een grote beurt....... Euh, excuus, gLote Beult.
Ah, een nummel 23!