Pagina 21 van 28
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:03
door 945i
+1, maar ook aan Volvo's waarbij ze onderin de bumper zitten, ook te vel en op de verkeerde plek.
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:05
door Walter
mee eens. En als ik met mijn mistlampen aan rijdt, heb ik de politie aan het dansen
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:07
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:bart simpson schreef:het gaat hier nog steeds om een functionele verlichtingsvoorziening, niet om kunst
Nou, kom op Bart. Het is maar goed dat auto's niet puur functioneel worden ontworpen. Het bepaalt toch mee in de uitstraling en dat is emotie en emotie heb je nodig voor veel kopers.
dat mag met de vorm van een auto het geval zijn, dichterlijke vrijheden met verlichting gaan mij te ver.
Die idiotie met een mistlamp die oplicht als je een hoek omgaat, het gaat toch nergens over?
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:09
door Paul
Valt reuze mee
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:20
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:23
door Walter
dat extra licht is handig bij krappe bochten op donkere plekken. Niet bij iedere rijbaanwissel...
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:26
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:29
door bart simpson
het is simpel te koppelen aan een lichtsensor, adaptieve xenon bij Volvo adaptieft niet als het licht is
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:31
door bart simpson
Er zijn ten aanzien van verlichting ooit eisen geformuleerd door de RDW, al die kermisverlichting voldoet in principe niet aan die gestelde eisen maar heeft een ontheffing.
Doe jij eens zo'n led sliertje in je koplamp van je 340 en het is APK afkeur
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:31
door 945i
Opgeadaptieft dus..
maar gelukkig heeft de MY'12 V70/XC70 geen irilichten in de bumper.
of wel?? :shock:
Geplaatst: 14.04.2011 - 22:52
door Rudyvg
Zal toch hopelijk niet!
Geplaatst: 14.04.2011 - 23:04
door Thom
BMW heeft de fraaiste verlichting, zónder irritante kermis in de onderbumper e.d. Overdag fraaie ringen, 's avonds een ongekend zicht, aangepast aan de situatie. Volvo zou als 'safety brand' bij uitstek best mogen investeren in betere (xenon)verlichting, nu is het middelmatig, net als de remcapaciteit. Sorry, het is gewoon objectief aangetoond, alle City Safety/Collision Warning/Pedestrian Detection's ten spijt, op het gebied van actieve veiligheid is er nog de nodige ruimte voor verbetering.
Geplaatst: 14.04.2011 - 23:10
door 945i
Punt bij Volvo is, zulke dingen kosten tijd en geld. BMW heeft daar jaren voor gehad en heeft geld, Volvo moet eigenlijk opnieuw beginnen, vandaar de achterstand op verschillende vlakken.
Geplaatst: 15.04.2011 - 09:10
door Walter
bart simpson schreef:Er zijn ten aanzien van verlichting ooit eisen geformuleerd door de RDW, al die kermisverlichting voldoet in principe niet aan die gestelde eisen maar heeft een ontheffing.
Doe jij eens zo'n led sliertje in je koplamp van je 340 en het is APK afkeur
Volgens mij mag je bij de apk vooraan maximaal 6 lichtbronnen hebben; stadslicht, dim-/grootlicht en mistlicht. Daarom moeten de "Zweedse stralers" eraf gehaald worden. Hoe doe je dat dan bij zo'n strip ledjes, dat zijn zomaar 8-10 lichtbronnen per kant...
Geplaatst: 15.04.2011 - 09:15
door 945i
Daar komt 1 draadje uit, dan wordt dat gezien als 1 lamp... :roll:
Geplaatst: 15.04.2011 - 09:51
door diesel01
Thom schreef:BMW heeft de fraaiste verlichting, zónder irritante kermis in de onderbumper e.d. Overdag fraaie ringen, 's avonds een ongekend zicht, aangepast aan de situatie. Volvo zou als 'safety brand' bij uitstek best mogen investeren in betere (xenon)verlichting, nu is het middelmatig, net als de remcapaciteit. Sorry, het is gewoon objectief aangetoond, alle City Safety/Collision Warning/Pedestrian Detection's ten spijt, op het gebied van actieve veiligheid is er nog de nodige ruimte voor verbetering.
Dat ben ik niet met je eens.
Zoals ik al eerder schreef woon ik in een gebied van NL waar het in de avond ook echt donker is.
Mijn adaptief bi-xenon lampen geven in dimtrim goed licht, bij grootlicht wordt halogeen bijgeschakeld en wordt dmv een spiegel het xenon licht omhoog gezet.
Dit kun je zien doordat genomen bochten met grootlicht erg vel xenonlicht meedraait, dit geeft een zee van licht die bij helder weer verder komt dan 800meter.
Dit kan gemakkelijk getest worden doordat wij hier een aantal N wegen hebben met hectometerpaaltjes, 100 meter uitelkaar.
Vwb de remmen ik heb nooit problemen gehad met onderbemeten remmen, onderbemeten afstand met mensen die achter mij rijden wel overigens.
Ik denk dat jouw problemen met de remmen daar wellicht gezocht moeten worden, afstand tot overig verkeer.
@volvomaffia mij is door een apkmeester verteld dat grootlicht max 4 lampen mag bedragen, zijn het er meer moet je ze uit kunnen zetten middels een schakelaar op het dashboard.
Op deze manier wordt in de transport al jaren gewerkt en Volvotrucks heeft op de lichtknop 2 standen gewoon dimlicht met std grootlicht en dimlicht met grootlicht+verstralers waar een hele batterij aan verstralers aangekoppeld kan worden.
Geplaatst: 15.04.2011 - 10:27
door Thom
Mijn 'bron' zijn gegevens uit testen, zoals de remweg 100-0m. Daarbij vind ik het gevoel in het rempedaal erg 'sponzig', dat hebben die Duitsers beter voor elkaar.
@diesel01: ik neem direct aan dat het zicht in het donker prima is, maar heb je vergelijkingsmateriaal? Test bv. ook eens een 5 serie (F10) op je vaste route, ben benieuwd naar je bevindingen!
Geplaatst: 15.04.2011 - 13:18
door diesel01
Ik heb begrepen de xenon lichtopbrengst van nieuwe Volvo's is verbetert tov het oudere systeem.
Eind mei krijgt iemand in mijn omgeving een nieuwe F10 gelevert en dan zal ik mss wel worden uitgenodigd om een ritje mee te maken als passagier.
Overigens staat er dan wel een auto met een prijskaartje waar je u tegen zegt en dat voor de instap diesel..
Maar ik blijf mij verbazen over het feit dat er mensen zijn die schijnbaar last hebben van een sponzig rempedaal danwel fading.
Ik denk dat ik best wel ervaring heb met verschillende auto's in verschillende omgevingen en tenzij je een rijstijl hebt waarbij je constant vol remvermogen vraagt is er met de remmerij van Volvo weinig aan de hand.
Ik denk ook dat het prijsverschil tussen Volvo en bijv BMW, bij BMW wordt gebruikt door toepassing van andere materialen til je daar heel zwaar aan is de nieuwe F10 wellicht de auto voor je.
Indien dat minder zwaar weegt hou je mooi een C30 in de zak.

Geplaatst: 15.04.2011 - 21:40
door timewa
Het verschil is in mijn geval inderdaad een C30: De V70MY12 LE die ik besteld heb is bijna 20K goedkoper dan een vergelijkbaar uitgeruste 520d touring. Dat zegt wel wat over hoe sterk die MY12 Limited Edition aanbieding is.
Daar moet wel bij worden vermeld dat de BMW F10/F11 toch echt wel de betere auto is (ik heb hem gereden) maar ook wel wat krapper. Het is mij persoonlijk het grote verschil in bijtelling niet waard.
Geplaatst: 15.04.2011 - 21:51
door least
VolvoMafia schreef:ik erger me dood aan die Audi's, dat licht is veel te fel
maar die van de volvo zijn zo gedimmed, dat deze niets toevoegen, laat dan maar