Pagina 21 van 23

Geplaatst: 30.10.2013 - 12:52
door Ben
Laden op Schiphol:

Geplaatst: 30.10.2013 - 13:08
door Paul
Mooi!

Geplaatst: 01.11.2013 - 10:52
door Arnold
De lader in combinatie met RFID pas, op de zaak is door Nuon geleverd. Door lokaal installatiebedrijf geïnstalleerd. Verder een beugel om de lader gemonteerd om "gemakkelijk" meenemen te voorkomen.

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:36
door RichieB
Netjes. Nu nog zo'n blauw bord "Alleen parkeren met EV auto's"..

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:40
door Arnold
RichieB schreef:Netjes. Nu nog zo'n blauw bord "Alleen parkeren met EV auto's"..
Bord is al binnen, via internet besteld. :D , Nog even ophangen.

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:46
door Ben
Of deze

Geplaatst: 04.11.2013 - 20:42
door Arnold
Dit is mijn oplossing in de garage. Bevalt prima.

Geplaatst: 04.11.2013 - 20:55
door RichieB
Netjes. Als je deze beugel buiten hangt, kan je hem toch ook op slot doen?

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:14
door Arnold
Ja, de deksel kan met een hangslotje worden vastgezet.

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:19
door Paul
Zelf gemaakt?

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:22
door RichieB
Dan kan hij wel heel mooi graveren! Het is een Volvo accessoire.

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:28
door Paul
Wat leuk zeg! Soms mis ik die boekjes...

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:30
door Arnold
Kost wel wat!!

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:32
door Paul
Ik vind het sjiek!

Geplaatst: 04.11.2013 - 21:49
door basvolvo75
En hier eindelijk mijn eigen laadoplossing, opensource, instelbaar amperage en op toekomst voorbereid want mogelijkheid om later met hogere amperages te gaan laden of 3 fasen.
Knutselen ervan kostte enkele uurtjes, dubbel gezekerd op aparte groep aangesloten.

Oh ja, zonnepanelen leveren deel van verbruikte stroom:-)
Afbeelding

Afbeelding

http://i40.tinypic.com/15hym4x.jpg

Geplaatst: 05.11.2013 - 11:30
door RichieB
Heb jij nu een Bas kabel verknipt hiervoor? Foei! ;-)

Geplaatst: 05.11.2013 - 11:47
door basvolvo75
haha Richard,
dat was plan 1, leek me wat zonde van de losse stekker dus gelukkig kon er ook los snoer met aangeklonken stekker geleverd worden door de firma.
Inmiddels zijn de kabels goedkoper geworden, dus voor een nieuw te bouwen laadpunt dat zou ik inderdaad een kabel 'verknippen'.

Geplaatst: 05.11.2013 - 12:08
door NielsPHEV
zie er goed uit bas waar heb je het laadstroom regelaartje met display vandaan ? Je kan ook nog een spiraalsnoer overwegen kun je het snoer buiten of onder de kast houden en op een soort dummy stekker steken. hoeft je kastje niet elke keer open voordat je kunt inpluggen

Geplaatst: 11.11.2013 - 21:33
door daaldijk
basvolvo75 schreef:En hier eindelijk mijn eigen laadoplossing, opensource, instelbaar amperage en op toekomst voorbereid want mogelijkheid om later met hogere amperages te gaan laden of 3 fasen.
Knutselen ervan kostte enkele uurtjes, dubbel gezekerd op aparte groep aangesloten.

Oh ja, zonnepanelen leveren deel van verbruikte stroom:-)
nette oplossing! Zoiets lijkt me ook wel wat. Ik vind de laadpalen die op de markt zijn schandalig duur. Of is dit per saldo net zo duur?

Geplaatst: 12.11.2013 - 14:04
door basvolvo75
kosten voor opensource hardware zijn beperkt (reken op ca 140-200E afhankelijk van mate van doe-het-zelf solderen tot gebouwd, dan dus alleen draadjes aansluiten), kabel is nog steeds aan prijzige kant (tenzij de VW kabel te koop komt, dan 140E per kabel), dan nog uurtjes werken eraan en uiteindelijk ben je toch aan onderdelen snel zo'n 350E kwijt... maar dan heb je ook wat!

als je minder gecharmeerd bent van doe het zelf gebeuren dan is dit ook nog wel een fraaie en in verschillende kleuren en opties te verkrijgen:

Afbeelding

via firma: http://wallb-e.jimdo.com/shop/

kost 595E incl btw

mocht er interesse voor de zelfbouw zijn dan kan ik via pm details mailen,