Pagina 21 van 41

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 18.12.2015 - 15:25
door Mart van der Steeg
Of een 2.4 D5 163 pk tjoenen naar 185 pk, ik zit op ca. 5.7l/100 km op de bc, veel snelweg, dat wel.
Maar ik heb geen noemenswaardige toename van verbruik gehad.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 09:40
door Tsjemp
Roetfilter weg laten en EGR klep dicht laten programmeren en dan heb je weer een probleemloze D5-185PK.
Hij wordt er ook nog zuiniger van.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 09:57
door V70/2.4D/2003
Het was verboden, schijnt tijdelijk een maas in de wet te zijn en zal binnen afzienbare tijd dus weer verboden zijn.

En als jij nu denkt dat ik bereid ben om welke technische- en financiƫle gok ten aanzien van die auto dan ook maar te nemen, dan moet ik je teleurstellen. De auto weer conform de typegoedkeuring krijgen is al dusdanig duur dat ik daar zelfs een redelijk nette V70N voor had kunnen kopen. En dan volgend jaar zeker weer een bak poen er achter aan voor een nieuw roetfilter, nieuwe- originele software......NEIN DANK, geen haar op mijn hoofd.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 09:59
door Mart van der Steeg
Zo is het, wat nu even mag, is straks weer verboden, TNO werkt aan een verbeterde test daarvoor.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 10:19
door lint
Inderdaad heel verstandig om dat niet te doen, lijkt even leuk maar met de nieuwe regelgeving komt de nota van het weer in originele staat brengen van de auto.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 11:06
door Msuidgeest
Een originele auto is nog altijd het prettigst. Hij moet ten slotte ooit een keer verkocht worden ...

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 12:28
door V70/2.4D/2003
Net even op ziekenbezoek geweest.......mozeskriebel, wat een onderdelen, pakkingen.........maar voor de kerst NIET rijden, helaas.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 12:43
door lint
Wens de patiƫnt maar beterschap en dan maar na de kerst de V70 inrijden.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 14:30
door edraket
Mart van der Steeg schreef: Of een 2.4 D5 163 pk tjoenen naar 185 pk, ik zit op ca. 5.7l/100 km op de bc, veel snelweg, dat wel.
Maar ik heb geen noemenswaardige toename van verbruik gehad.
Daar heeft Ger toch niet zoveel aan? Een S60 is significant zuiniger dan een V70. bedoel, die m3 lucht moeten ook verplaatst worden en dat kost gewoon veel brandstof. Een V70-3 is heel wat hoger dan een V70-2 en die is weer heel wat hoger dan een S60. Dan heb ik het nog niet eens over het gewicht gehad.

En daarnaast, een 163pk 2.4D met roetfilter is identiek aan een 185 D5 op de software na.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 21.12.2015 - 14:46
door Mart van der Steeg
edraket schreef:
Mart van der Steeg schreef: Of een 2.4 D5 163 pk tjoenen naar 185 pk, ik zit op ca. 5.7l/100 km op de bc, veel snelweg, dat wel.
Maar ik heb geen noemenswaardige toename van verbruik gehad.
Daar heeft Ger toch niet zoveel aan? Een S60 is significant zuiniger dan een V70. bedoel, die m3 lucht moeten ook verplaatst worden en dat kost gewoon veel brandstof. Een V70-3 is heel wat hoger dan een V70-2 en die is weer heel wat hoger dan een S60. Dan heb ik het nog niet eens over het gewicht gehad.

En daarnaast, een 163pk 2.4D met roetfilter is identiek aan een 185 D5 op de software na.
Het ging ook niet om Ger.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:03
door V70/2.4D/2003
Update dan maar?

Hij loopt nog steeds niet!

Het wachten is op de komst van de cilinderkop. Alles is verder klaar, schoon en wat weet ik. Er ligt nog een doos pakkingen, bouten, klemmen, riemen en nog het een en ander in een doos naast de auto en dat moet er allemaal nog even in.......maar eerst moet dus die kop er op. De insteek van de garage is dat hij voor oud en nieuw weer loopt en rijbaar is en mijn hoop is daar ook op gevestigd maar of dat gaat lukken?

Vanaf 11 december verplaats ik mij in een Panda en een Skoda Yeti (met een 1200 TFSI motortje). De Panda is onze 2e auto, de Skoda van mijn moeder. Niet dat die Skoda slecht is maar de wegligging is niet je van het en dat motortje is te zwak. Het ding drinkt volgens de BC gemiddeld 10,9 ltr/100 km.....en dat ga ik met de D5 met de caravan er achter niet eens redden. We wachten rustig af maar missen ga ik hem steeds meer om over het verlangen naar de stoelen en de D5-sound maar te zwijgen. Keep you posted.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:34
door 4wielen
Interessant. Ik kreeg een keer een Jetta mee met de 1.2 tsi. Dat ding was zo zuinig dat ik het amper kon geloven, volgens mij iets van 1:22 ofzo...

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:41
door Mart van der Steeg
Qua concept lijkt mij die Yeti niet eens zo'n hele gekke auto. Maar dan moet er wel een redelijk aggregaat in't vooronder.
Maar die 1200 TSI, is dat de beruchte motor met kettingproblemen?

Zo zie je maar hoe comfortabel de Volvo eigenlijk is.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:43
door Oceanracer
Nee, dat was de 1.4TSI. Is trouwens gewoon opgelost door VW hoor.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:48
door Mart van der Steeg
Oceanracer schreef: Nee, dat was de 1.4TSI. Is trouwens gewoon opgelost door VW hoor.
nou gewoon..... er was wel wat voor nodig geloof ik..., in ieder geval in NL, maar ja, daar zit PON tussen.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:52
door lint
V70/2.4D/2003 schreef: Update dan maar?

Hij loopt nog steeds niet!

Vanaf 11 december verplaats ik mij in een Panda en een Skoda Yeti (met een 1200 TFSI motortje). De Panda is onze 2e auto, de Skoda van mijn moeder. Niet dat die Skoda slecht is maar de wegligging is niet je van het en dat motortje is te zwak. Het ding drinkt volgens de BC gemiddeld 10,9 ltr/100 km.....en dat ga ik met de D5 met de caravan er achter niet eens redden. We wachten rustig af maar missen ga ik hem steeds meer om over het verlangen naar de stoelen en de D5-sound maar te zwijgen. Keep you posted.
Dat is wel afzien op automobielgebied maar dan waardeer je de V70 weer veel meer als de reparatie is gedaan.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:53
door Msuidgeest
Iets met kettingen ... Maar dat gold uiteindelijk maar voor een kwart van de TSI-modellen.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:53
door V50 R
Ja echt soepel ging dat idd niet Mart.
Maar yeti is best grappige auto om te zien, en met 4motion en grotere diesel zie je ze veel in de alpen rijden. De locals zijn er wel gek op zo lijkt het.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 20:58
door 4wielen
Msuidgeest schreef: Iets met kettingen ... Maar dat gold uiteindelijk maar voor een kwart van de TSI-modellen.
Ik heb er toevallig dit weekend eens naar gekeken, omdat mijn vrouw wel gecharmeerd is van Audi. Maar ik lees alleen kommer en kwel wat de tsi-motoren betreft. De 2.0 TDI is ook niet probleemvrij. Toen eens naar BMW gekeken, maar de motoren voor 2012 kennen ook de nodige problemen. Zo blijft de keuze wel beperkt tot Volvo

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 29.12.2015 - 21:51
door Mart van der Steeg
4wielen schreef:
Msuidgeest schreef: Iets met kettingen ... Maar dat gold uiteindelijk maar voor een kwart van de TSI-modellen.
Ik heb er toevallig dit weekend eens naar gekeken, omdat mijn vrouw wel gecharmeerd is van Audi. Maar ik lees alleen kommer en kwel wat de tsi-motoren betreft. De 2.0 TDI is ook niet probleemvrij. Toen eens naar BMW gekeken, maar de motoren voor 2012 kennen ook de nodige problemen. Zo blijft de keuze wel beperkt tot Volvo
Ooit waren VW motoren probleemloos, zuinig enz. Heb TDI's rond 2000-2006 gereden, geen problemen.