Pagina 21 van 26

Geplaatst: 30.11.2013 - 14:17
door Volvoman
ErikV60D6 schreef:filmpje van de standaardacceleratie, ben benieuwd wat er na tuning te bereiken is. Als Rica beweert 2 seconden sneller te zijn tot 150 (dus 10.3 seconden) zou het wel heel rap zijn.

Waarschijnlijk wel teller km's ipv 'echt' km.

in dat filmpje gaat het natuurlijk niet om een MY14, maar dat hadden jullie natuurlijk gezien.

Geplaatst: 30.11.2013 - 14:18
door tomtom
@Ben; Heb je dan überhaupt wel een Volvo…..er staan er namelijk geen of mag alleen een PIH daar staan :-)!?

Geplaatst: 30.11.2013 - 14:19
door Ben
tomtom schreef:@Ben; Heb je dan überhaupt wel een Volvo…..er staan er namelijk geen of mag alleen een PIH daar staan :-)!?
Ik heb de afgelopen 20 jaar of langer allerlei Volvo's gereden.
Mijn huidige Volvo is te zien op mijn avatarfoto en wat het is staat er onder :D

Geplaatst: 30.11.2013 - 14:22
door Volvoman
Ben heeft een VOLVO, zo een met een grote vierkante kofferbak en achterwielaandrijving. :-$ :-$

Geplaatst: 30.11.2013 - 19:00
door tomtom
MI veruit de gaafste :-)! Is er al een elektrische…..?

Geplaatst: 30.11.2013 - 19:21
door Ben
Zeker, als je een beetje had opgelet de afgelopen jaren was je zeker de bijdragen van MartijnEV tegengekomen die geleid hebben tot: klik :D

Geplaatst: 01.12.2013 - 18:37
door RoaldH
@Ben: Martijn heeft dat professioneel aangepakt zeg!

Geplaatst: 03.12.2013 - 21:18
door noten093
Ik heb nu een paar dagen de Rica tuning met softloader. Kan ik hem zo terug zetten. Omdat ik de motor kan uitlezen op mijn aangepaste Sensus Connected Touch kan ik ook 0-100kmph via rotatiemeting en GPS meten. Mijn auto is net nieuw dus durf nog niet te veel. Als ik ben ingereden zal ik Torque logs en screen shots plaatsen. Ik merk duidelijk verschil trouwens. Je voelt de wielen eerder spinnen en het geluid gorgelt meer. De 700nm is goed te voelen. Ik heb vandaag een nieuwe update met de soft loader binnen gehaald en in de auto gezet. Nu worden alle foutcodes door het tunen gewist en is dit door de dealer niet meer te zien.

Geplaatst: 03.12.2013 - 23:22
door HFH
@ noten:
Begrijp ik goed dat Rica reeds na aanschaf van enkele dagen een update heeft voor tuning via de softloader?
En ontstaan er foutcodes door de eerdere tuningfile, of waren dat foutcodes tgv spelen met het Torque programma?
Verder benieuwd of de tuning het rustige schakelkarakter in hybride modus intact laat?
Standaard lijkt de geartronic in de power modus in de sportmodus te staan. De optie om de geartronic in sportmodus aan of uit te zetten is blijkbaar softwarematig uitgezet. Op zich logische indien je voor power kiest, echter wel meer nerveus karakter.
Het mooiste zou zijn, dat je in hybride wel de sport modus als optie hebt, maar niet standaard of door tuning te nerveus krijgt, immers op fors koppel rijden is prettiger.
Blijkbaar de softloader gekocht met tuningfile, echter moet je hiervoor de eerste keer naar Rica, of kun je gewoon online bestellen?
Laatste vraag, krijg je of kun je meerdere files krijgen, bijvoorbeelde de e-power file met 230 pk naast de stage 1 file met 245 pk, de e-power file is volgens mij de veilge polestar tuning.
Alvast dank voor alle antwoorden ;)

Geplaatst: 04.12.2013 - 08:36
door V70D5AWD
@noten, ben inderdaad benieuwd wat Rica nu allemaal heeft aangepast. Reageert de auto nu met een andere gaspedaal-response in Hybrid ? Ben je bij Rica headoffice geweest waar ze ok een 4WD rollenbank hebben ? (krijgen we testgegevens…)

Geplaatst: 04.12.2013 - 11:57
door noten093
@ V70D5AWD. Ben bij Rica in Wateringen geweest. Leuke gasten. Maar heb hem niet op de rolbank gehad. Kan ik tzt nog eens laten doen. Ik Hybrid blijft hij rustig rijden. Kan niet zeggen dat ik daar een verschil merk.

@HFH. Ik denk niet dat er al meerdere files zijn voor de PIH. Je synced gewoon met hun server en de softloader zet de nieuwste software erop. In de powermodus merk ik dat ik het irritant vind dat hij voor het stoplicht de motor uitzet. Dan mis je dit in de accelleratie. Ik zet hem op Geartronic, hand op pook, licht op groen, pook naar rechts en dan vol gas in powermode.

Ik moet het allemaal met geartronic nog proberen. Probeer eerst een normale hartslag te krijgen met die snelheid. Vanochtend nog achter een motormuis wegge-accelereert. Hij had totaal mijn snelheid niet verwacht, hield na 2 sec in en ik knalde bijna achterop. Er gaat dan een alarm in de auto af en rood licht knipperen onder de voorruit als waarschuwing voor een botsing. Allemaal erg adrenaline triggerend als je er nog niet aan gewend bent. :onfire:
Ik zal mijn Alpha Mio hartslaghorloge eens omdoen dan kan ik via de Android app een hartslagcurve naast de acceleratiecurve plakken om te kijken hoe zich dat verhoudt. Ik had dit weekend het idee dat mijn vader van 69 een hartritme stoornis kreeg toen hij mijn auto even uitprobeerde. Ze moeten deze wagen eigenlijk standaard leveren met een hartslagmonitor op de SCT. Kom je boven hartslag 170 grijpt het motormanagement met een beperking in.
Mijn maatje heeft een dikke Mercedes. V6 en 320nm. Hij kon mij niet geloven dat deze Volvo 700nm heeft en dan geen bijtelling en wel milieuregelingen.

Voor gerichte vragen kan je beter Rica bellen. Op mails krijg ik geen antwoord. Bij bellen geven ze je wel de aandacht.

Geplaatst: 04.12.2013 - 12:05
door IV39
In Hybrid merk je geen verschil geef je aan. In die stand had ik ook meer trekkracht verwacht.
Voel je, als je volgas geeft in hybrid, ook geen verschil?

Ik heb mijn auto nog niet, maar zoals ik hier lees rij je toch het meeste in Hybrid. Is het dan wel de moeite om dit te doen?

Geplaatst: 04.12.2013 - 12:48
door NielsPHEV
noten93 bij mijn pih blijft de motor draaien in power modus. Je koppeling van het vermogen aan hartslag is interssant. Mijn voorstel zou zijn meteen een vermogens begrenzing in te bouwen gebaseerd op een intelligentie test

Geplaatst: 04.12.2013 - 12:49
door Ben
Van de bestuurder, de eigenaar of gemiddeld van alle inzittenden Niels :D

Geplaatst: 04.12.2013 - 13:06
door Superfunky
NielsPHEV schreef:noten93 bij mijn pih blijft de motor draaien in power modus. Je koppeling van het vermogen aan hartslag is interssant. Mijn voorstel zou zijn meteen een vermogens begrenzing in te bouwen gebaseerd op een intelligentie test
Beter niet! Loopt de mijne 300+!!! :)

Geplaatst: 04.12.2013 - 13:08
door Walter
Briljant Niels. Ehh Franck, de factoren en de waarden waarop aanpassingen gedaan worden zijn nog niet vastgesteld. Wil je even niet op de zaken vooruit lopen.... Misschien kun jij de 400+ wel aan

Geplaatst: 04.12.2013 - 13:12
door Superfunky
Walter schreef:Briljant Niels. Ehh Franck, de factoren en de waarden waarop aanpassingen gedaan worden zijn nog niet vastgesteld. Wil je even niet op de zaken vooruit lopen.... Misschien kun jij de 400+ wel aan
Nee, dan laat ik 'm down-chippen!
Eén keer 320 gezien, dat waren er 20 teveel!

Geplaatst: 04.12.2013 - 21:14
door noten093
Beter koppelen aan karaktereigenschappen en/of een testosteronslot inbouwen.
Ik twijfel nog sterk aan mijn IQ. Kom er vandaag achter dat ik gewoon in de powershift moet rijden en dat hij dan een sportieve-automaat wordt. De modus wordt dan nog meegenomen. Dus Power modus en dan in powershift. Ik dacht dat de powershift los stond van de modi. Gaat hij nog sneller nu.
Ik heb ook meteen voor IV39 de hybrid modus getest. Kan dus ook weer in powershift. Gaat hij ook als de brandweer. In hybrid en dan niet in powershift gaat hij ook erg vlot. Gaat allemaal vlot. Als je in pure rijdt (kan niet in powershift) en je geeft gas, gaat hij ook vlot.
Elke dag weer wat nieuws te beleven.

Geplaatst: 04.12.2013 - 22:36
door HFH
De geartronic heeft wel het s teken van de sportstand, echter deze is bij mij zowel in de hybride als in de power modus niet te selecteren.
Heeft rica de sport stand van de geartronic blijkbaar weer geactiveerd.???
Zou je optioneel ook door dealer aan/ uit kunnen laten zetten, dacht ik.
Verder heb ik het gevoel dat de bak in powermodus al standaard de sport modus heeft, voelt nl net als in mijn oude T6. Geen tussenpozen, iets schokkeriger maar veel bijteriger.
Ga binnenkort nog een race houden met mijn oude v70t6 (heeft mijn collega nu) en ook tegen mijn eigen 911 996, misschien wel een leuk you tube filmpje voor de liefhebbers hier.
Of eerst nog even tunen....

Geplaatst: 04.12.2013 - 23:59
door HFH
@noten
Toch nog erg benieuwd naar antwoord op eerdere vraag:
Blijkbaar de softloader gekocht met tuningfile, echter moet je hiervoor de eerste keer naar Rica( dat ze iets moeten doen in je cpu om een en ander te inititieren )of kun je gewoon online bestellen?
Verder nieuwsgierig of je nu foutcodes tgv de tuning had, of alleen tgv spelen torque programma.
Voor alle andere toys for boys liefhebbers:
misschien groupsbuy organiseren, met specifieke tunings wensen richting rica..?
Met keuzes zoals epower 230 pk, stage 1 met 245 pk, met sportstand bak bij hybride en of power, volgens mij genoegliefhebbers.