Pagina 21 van 25
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 28.09.2014 - 08:32
door hans98
Damn you autocorrect...

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 29.09.2014 - 09:08
door V60Majolee
Pvdveen schreef:
Ik heb ook een mail gestuurd naar polyester en net bericht van de dealer dat het plakkertje klaar ligt.
Zaterdag tijdens apart 'Niham-dag' in Den Haag mijn auto laten tunen. Keurig met badge op de auto en blauw Polestar doosje opgeleverd. Certificaat wordt nagestuurd.
Mijn ervaring na gelijk een rit Limburg vv. Je merkt zowel met gas geven dat hij minder snel opschakelt. En 'gat' tussen 150 en 170 is inderdaad weg/minder. Kortom: Polestar maakt de beloofde driving performence waar!
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 29.09.2014 - 14:41
door jp-v60
ik heb het er ook opzitten sinds vrijdag, maar als ik eerlijk mag zijn. Ik merk niet zoveel. Heb ook geen badge en dergelijke gehad. Was op en ik zou gebeld worden als het binnen was.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 29.09.2014 - 21:29
door Magliaveli
Zou het verschil dan in de badge zitten? (Net als dit gele + 10 PK stickers op die japanse bakken)
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 29.09.2014 - 22:22
door jp-v60
nou dat hoop ik niet, maar ik heb niet het gevoel dat die getuned is. Misschien nog wat meer uitproberen.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 30.09.2014 - 08:00
door RichieB
Het was ook zo druk bij Niham, misschien Is er bij jou iets mis gegaan?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 30.09.2014 - 08:17
door jp-v60
Heb inmiddels wat meer in de powerstand gereden, en daar merk ik wel een verschil, zeker bij de overgang als de elektro afvalt.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 30.09.2014 - 16:15
door RoaldH
jp-v60 schreef:
Heb inmiddels wat meer in de powerstand gereden, en daar merk ik wel een verschil, zeker bij de overgang als de elektro afvalt.
In AWD en Power is het effect het grootst, omdat de D5 vanaf stilstand aan de bak moet en je meteen het extra koppel voelt.
Bij Hybrid komt de D5 er geleidelijk in en dat maskeert de tuning een beetje (tenzij je doortrekt).
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 30.09.2014 - 20:16
door X4er0
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef:
Heb inmiddels wat meer in de powerstand gereden, en daar merk ik wel een verschil, zeker bij de overgang als de elektro afvalt.
In AWD en Power is het effect het grootst, omdat de D5 vanaf stilstand aan de bak moet en je meteen het extra koppel voelt.
Bij Hybrid komt de D5 er geleidelijk in en dat maskeert de tuning een beetje (tenzij je doortrekt).
Ik wacht nog steeds op Vonkenvolvo's resultaat, hij had zonder tuning de PiH op de bank gezet en hij kwam er sterker uit.
Het zal heel naar zijn als de tuning ervoor zorgt dat hij opeens minder sterk is.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 06.10.2014 - 00:51
door mpc007
Vroeg me af, is het ook mogelijk om Polestar met behoud van fabrieksgarantie tuning uit te laten voeren zónder vermogenstoename?
Ik bedoel, PK en Nm heb je toch al zat, maar die Geartronic schijnt soms serieus vervelend te zijn. Dus, kan je ze alle dingen die ze normaal doen
(gasrespons, instellen automaat, stuurgedrag) laten doen zonder de chiptuning? Nogmaals, betere rij-eigenschappen lijken me bij deze auto belangrijker dan nóg meer power..
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.10.2014 - 20:50
door ZX10r
Badge binnen gekregen
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 14.10.2014 - 18:35
door AndreVolvo
Is het alleen een badge/sticker om op de achterklep te plakken of is er ook een emlbleem om te plaatsen in de grille?
Het verschil dat ik waarneem is met name dat het overschakelen wat soepeler gaat en de AWD- en Power-stand iets makkelijker doorlopen bij hogere snelheden.
De extra power is er maar het is niet dat je ineens moeite hebt/krijgt met het op de weg houden van de auto. Wielspin of torsie in de carosserie door de krachten kan ik niet/nauwelijks waarnemen. Bij eerdere auto's (van andere merken) is dat weleens anders geweest, dan voelde je, na tuning, de kracht in de hele auto en de moeite die de auto had om de power kwijt te kunnen/raken.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 15.10.2014 - 06:44
door ZX10r
alleen voor achter
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 15.10.2014 - 09:20
door Ben
Voor zover ik weet (en gezien heb) is de badge op de grill voorbehouden aan de échte Polestar Volvo's
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 15.10.2014 - 09:22
door NielsPHEV
Ben schreef:
Voor zover ik weet (en gezien heb) is de badge op de grill voorbehouden aan de échte Polestar Volvo's
Terwijl je van die auto's nou juist de grille maar kort zal kunnen zien en langer van de achterkant kan genieten. Mijn getunede PIH heeft nog helemaal geen stickertje zal er eens achteraan gaan
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 17.10.2014 - 11:03
door Fredhead
AndreVolvo schreef:
Het verschil dat ik waarneem is met name dat het overschakelen wat soepeler gaat en de AWD- en Power-stand iets makkelijker doorlopen bij hogere snelheden.
De extra power is er maar het is niet dat je ineens moeite hebt/krijgt met het op de weg houden van de auto. Wielspin of torsie in de carosserie door de krachten kan ik niet/nauwelijks waarnemen. Bij eerdere auto's (van andere merken) is dat weleens anders geweest, dan voelde je, na tuning, de kracht in de hele auto en de moeite die de auto had om de power kwijt te kunnen/raken.
Zo monsterlijk veel vermogen krijg je er niet bij
Polestar houd zich binnen de wettelijke grenzen om zo de typegoedkeuring te houden en het moet tenslotte ook een beetje veilig blijven
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 17.10.2014 - 11:14
door vaudi
Je merkt bij de normale instelling al dat ze na een software update de afstelling EV / diesel al fijner hebben ingesteld. Hier geen tuning, het verschil is te weinig. Daarbij is de auto qua trekkracht de beste die we ooit gehad hebben.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 23.10.2014 - 07:50
door Arnold
Een badge in de front grill is mogelijk voor het onzin bedrag van 330 euro excl. BTW. Je moet namelijk een complete Polestar grill bestellen. Gaat nergens over. Nu via EBay de juiste badge besteld en ga ik zelf wat maken. Stuur nog wel een foto als badge binnen is. (Over ca. een maand)
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 23.10.2014 - 08:31
door eriksc
Afgelopen vrijdag heb ik de Polestar tuning laten uitvoeren. Ik ervaar een behoorlijk verschil met de standaard. De " driverability" is beter. Response en performance is toegenomen.
Auto trekt nu lekker door waarbij de geartronic smooth opschakelt. Voorbij de 150 km/uur is de versnelling beter geworden. Viel daarvoor terug.
Ook bij gas los gaat de auto niet gelijk de diesel uitschakelen. Pas bij kort remmen valt hij terug op regeneratie.
Kortom de geringe toename van pk's en nm's lijkt zich toch te vertalen in een lekkere rijdende auto.
Ik vind echter wel dat deze zogenaamde tuning eigenlijk standaard door Volvo geleverd zou moet worden. Maar goed....
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 23.10.2014 - 09:26
door Paul
Zag toch op de scheldestraat eentje rijden die het ook alvin de grill had.
Maar zijn de losse polestar onderdelen nu te bestellen? Ik wil dat front