Pagina 22 van 37
Geplaatst: 07.10.2010 - 00:47
door cees klumper
C70 T5:
- kleine kofferbak
- beetje turbo-lag
- hinderlijke reflectie in voorruit door lichte dashboard
- draaicirkel
S80 T6:
- vocht in de koplampen
- teveel toeren bij koud stationair
- hinderlijke reflectie in voorruit door lichte dashboard
- draaicirkel
pluspunt dat ik wil noemen omdat het vaak als minpunt is genoemd is wel het verbruik: heel gunstig en voor de T6 zelfs nog beter dan voor de T5
Geplaatst: 15.10.2010 - 17:58
door l1on
c70: Draaicirkel, geen ruitenwisser achter..
Geplaatst: 15.10.2010 - 18:34
door Fredhead
V50 '04 2.0D:
Te kleine brandstoftank
Rammeltjes en kraakjes in het interieur
Ruitenwisser (te) snel aan vervanging toe
Geplaatst: 22.10.2010 - 11:23
door mightyspawn
740 gle sedan 1985.
Eigenlijk geen, behalve dan dat de benzine snel op is, maar dat neem ik voor lief. Om eerlijk te zijn toch een paar, maar misschien heeft dat meer te maken met dat de auto 25 jaar oud is.
-Roest onder de accubak
-mechanische injectie, bij storing hoge kosten. maar nog nooit storing aan gehad gelukkig
-hemel gaat hangen, gelukkig heb ik 3 740's waarbij t euvel niet voorkomt
Moest laatst naar een klant en mocht van de baas logischerwijs niet in de 740 daarheen. Dus moest ik zijn s60 meenemen, hij had eerst een s80 maar is die van afgestapt ivm dat t toch iets slechter ging met de zaak. Nou ik vond er echt niks aan en was weer blij toen ik s avonds weer in mijn eigen 740 zat.
dan maar over de s60:
-piepend interieur (echt heel erg in mijn ogen, over verkeersdrempel en je hoort t)
-klein bereik versnellingen, teveel schakelen dus
-ik kan de neus van de auto niet zien
-weinig beenruimte, kan mn linker been niet gestrekt naast de koppeling zetten
-geen gebruik van gemaakt, maar schrok van de beenruimte achterin en in de kofferbak, in de 740 kan ik in de kofferbak als t moet 5 mensen kwijt. Heb er ooit 5 scouting kinderen in gehad, niet mee rond gereden hoor, maar gekeken hoeveel dr in konden haha. Denk dat die bij de s60 met 2 koffers vol zit.
-geen achterwielaandrijving, ja ik merk t.
Geplaatst: 22.10.2010 - 11:25
door mightyspawn
RVF schreef:V70 2.4T 2002 LPi
- de draaicirkel.. vooral na mijn 960 viel dat zwaar tegen;
.
komt door de achterwielaandrijving van de 9 dat de draaicirkel zo klein is. Kleiner dan bij een suzuki alto bijna. En dan heb je nog geluk 10,3 vs 9,9 bij de 940. Koop eens een nieuwe v70 van model jaar 2010. Krijg je een draaicirkel van 11,2 meter. behoorlijk absurd
Geplaatst: 23.10.2010 - 13:56
door wim de jong
Tsja, met voorwiel aandrijving heb je gewoon beperkingen qua sturen. Met achterwiel aandrijving kun je je voorwielen bijna dwars zetten.
toen ik overstapte van de 940 naar de V70, was het verschil echt behoorlijk merkbaar...
Raar dat VOLVO niet eens probeert om de achterwielen licht mee te laten sturen bij de nieuwere modellen......verkleint behoorlijk je draaicirkel.
Ik meen dat Renault er eens mee ge-experimenteerd had.
Geplaatst: 23.10.2010 - 15:35
door DeNNiS_
dat mee sturen in de achterwielen heeft ook weer zo zijn nadelen
Geplaatst: 23.10.2010 - 15:52
door Leeuwarden
Misschien is het al genoemd maar dat een V70 een grotere draaicirkel heeft als een 850 was voor mij een confronterende ervaring...
Edit: ik zie dat dit minpunt in bijna elke post genoemd wordt

Geplaatst: 23.10.2010 - 15:53
door 945i
Confrontatie met een stoeprandje gehad?

Geplaatst: 23.10.2010 - 15:56
door Leeuwarden
Nee, ik woon in een hoekhuis uit de jaren 30. Brede straat voor en zijstraatje, waar mijn oprit is, is smal en gevuld met buren waarvan een deel begrip heeft en een deel niet. De discussie is grenzeloos, de irritatie groot. Met mijn 855 kwam ik er een stuk beter uit dan met de V70...
Geplaatst: 28.10.2010 - 05:53
door curtiss
Dat van die draaicircel valt mij ook op, moest in de parkeergarage bij elke bocht een keer steken, djiezzz. Oké, toegegeven, ik moet ook nog wennen, heb haar net twee weken maar toch, dat valt me enorm op. Ik reed hiervoor een VW transporter, een lange wielbasis notabene, nooit problemen mee gehad, in geen enkele parking, maar deze Volvo heeft het hele noordelijk half-rond nodig
Verder een topbak! En die stoelen... wil ik ook voor de TV!
V70D5 185PK '06 sportedition II sportonderstel nivomat
Geplaatst: 28.10.2010 - 09:09
door Quota
Zit er nog een groot verschil tussen de draaicirkel van de V70 Classic en de V70N Classic dan? Of ben ik al aan het ergste gewend?
Geplaatst: 28.10.2010 - 11:10
door Paul
Moet je die overslaan en naar de New V70 gaan

Geplaatst: 28.10.2010 - 14:35
door Quota
Paul schreef:Moet je die overslaan en naar de New V70 gaan

Ja lekker dan! Die is niet zo mooi als zijn voorganger en niet onbelangrijk, helemaal niet te betalen voor ons!
Maar ik maak uit je reactie op dat mij wat dat betreft dus nog een onaangename verassing staat te wachten? Nu wonen wij gelukkig niet al te klein en is de straat redelijk ruim opgezet...
Geplaatst: 28.10.2010 - 16:26
door wim de jong
Mijn ervaring was dat mijn classic (2000) een kleinere draaicirkel had dan mijn huidige (2005 - D5)
Geplaatst: 28.10.2010 - 17:47
door wouter76
Nadeel van mijn Volvo 340 is dat er steeds minder onderdelen voor leverbaar zijn, en de hoge toerentallen bij snelweg ritten (cvt)
De draaicirkel is daarentegen heerlijk klein

Geplaatst: 28.10.2010 - 18:13
door M@rcel
De weinige ruimte tussen de klapsleutel en mijn knie
Vandaag
opgelost 
Geplaatst: 28.10.2010 - 22:14
door bjacobs
XC70 2.5T:
- Belachelijk grote draaicirkel
- Verouderde graphics navigatiesysteem
- Gebrek aan Bluetooth geintegreerde telefoon
- Matige kwaliteit geluidsinstallatie
- Scheefhangende klep van 't dashboardkastje
- Verbruik
- Speling steekassen (verlijming noodzakelijk)
Geplaatst: 29.10.2010 - 09:22
door Paul
7 jaar later heb je inderdaad wat mooie graphics en bluetooth....
Geplaatst: 04.11.2010 - 20:59
door Silver_R
Al meerdere malen voorbij gekomen maar de draaicirkel van mijn V70R is echt belachelijk.
Bij dagelijks gebruik hier en daar een keer extra steken, tot daar aan toe.
Maar vd week stond ik in de parkeer garage van het Circus theater in Den Haag, bij elke! bocht 3x steken. Gelukkig kom ik daar niet dagelijks.
Voor de rest, WERELDSE AUTO