Tsja, die marters, dat zijn geen bezoekers waar je de rode loper voor uitrolt. wel beschermd, maar of ze dat nu zo expliciet nodig hebben....
Maar dat is een andere discussie. zo wie zo vraag ik me de laatste tijd af, of we hier in Nederland nog wel goed bij ons hoofd zijn, als je kijkt naar alle flora en fauna regels.
Duurt niet lang meer, dan kunnen we beter zelf het land uitgaan .... zijn wij het groot wild geworden..
Voor wat betreft het uitlezen, er was geen storing van belang actueelk aanwezig of terug te vinden.
Na nog eens verder de opties afgelopen te hebben, toch ook de accu maar even gecontroleerd.
Ondanks de langere rit naar de garage, was de spanning slechts 12.6V.
Nog even de tester er aan, en toen was ons wel duidelijk dat we hier maar eerst mee gaan beginnen. Capaciteit ver benenden de norm.
Vermoedelijk gaat de boordspanning teveel zakken tijdens het vragen van de startstroom, waardoor de rest van de metingen / besturing (net) niet meer voldoet.
Morgen ff de AGM accu vervangen en het accu laadsysteem resetten, en dan hoop ik dat dit de oplossing zal blijken te zijn.
Ik laat het daarna wel weten.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
- sanco
- 5th Gear member
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
- Bover
- 8th Gear member
Spanning tot 11.8 kan toch dacht ik, doch niet ideaal.. Mijn Bosch accu geeft na lange rit= dus meer dan een uur, 12.9-13.4 de batterij en is pas twee jaar oud en een loodaccu 95AMP/ 800
De auto s vragen veel vermogen voor hun elektronische bataljon onder de motorkap. Na een 45 min radio aan zonder motor zegt die al 'lage accuspanning"
Sanco iedereen weet dat gedierte en ongedierte soms ingedamd moet worden naast andere preventieve maatregelen. . Ik meen gehoord te hebben dat ratten verdelgen met effectief gif niet meer mag en ja dan heb je dus na een half jaar een rattenplaag... Laatst nog voor een vrind iets gekocht hier om uitbreiding gezinsleven fam. Rat te stoppen en opgestuurd naar NL..
Stuur je PM hoe de " auto-marters " te vangen en verder af te voeren
De auto s vragen veel vermogen voor hun elektronische bataljon onder de motorkap. Na een 45 min radio aan zonder motor zegt die al 'lage accuspanning"
Sanco iedereen weet dat gedierte en ongedierte soms ingedamd moet worden naast andere preventieve maatregelen. . Ik meen gehoord te hebben dat ratten verdelgen met effectief gif niet meer mag en ja dan heb je dus na een half jaar een rattenplaag... Laatst nog voor een vrind iets gekocht hier om uitbreiding gezinsleven fam. Rat te stoppen en opgestuurd naar NL..
Stuur je PM hoe de " auto-marters " te vangen en verder af te voeren
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- sanco
- 5th Gear member
Dank Bob, zeer gewaardeerd. Inmiddels durf ik na ruim 2 weken wel te stellen dat het slecht starten toch te wijten is geweest aan de slechte accu. Dat in combinatie met niet meer dagelijkse de rit naar het werk, ivm het geweldige kantoortuin idee, waarom ik bij voorkeur niet meer daar verschijn, en de nachtvorst op dat moment was de trigger.
Gelukkig maar, kunnen we weer lekker verder tokkelen.
Gelukkig maar, kunnen we weer lekker verder tokkelen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
- Bover
- 8th Gear member
ba ba kantoortuinen.... in mijn interim directie tijd in Randstad ook gezien en ik heb toen stevig ingegrepen en laten verbouwen zodat iedereen meer privicy heeft, Iedereen kan alles horen van elkaar, waardoor de inhoud van de gesprekken soms bepaald wordt. Onderzoek toen gedaan in 2014 laat lezen dat er meer stress ervaren wordt door het totale gebrek aan privacy.
De productiviteit daalt en verhoudingen worden bepaalt door de zitplekken. Ik heb gezien dat mensen om °700 komen om een 'goede plek' te hebben in die geweldige tuin. Mezelf ook. Zat je als directie in de tuin...dat werkt dus niet....Ouote als voorbeeld: ""He jongens zie je dat?... Bob praat met Sanco' van afdeling Volvo accu bedrijf, zou die promotie krijgen of een nieuwe leasebak, ze wijn wel dik met elkaar...ze lachen samen "" en dat nonsens. .
Ik dacht dat die tuinen verdwenen waren? Je hebt inmiddels een nieuwe accu en de temp zijn ook niet winters te noemen...
Vreselijk werken en dan is deze nog ruim...zie de foto
De productiviteit daalt en verhoudingen worden bepaalt door de zitplekken. Ik heb gezien dat mensen om °700 komen om een 'goede plek' te hebben in die geweldige tuin. Mezelf ook. Zat je als directie in de tuin...dat werkt dus niet....Ouote als voorbeeld: ""He jongens zie je dat?... Bob praat met Sanco' van afdeling Volvo accu bedrijf, zou die promotie krijgen of een nieuwe leasebak, ze wijn wel dik met elkaar...ze lachen samen "" en dat nonsens. .
Ik dacht dat die tuinen verdwenen waren? Je hebt inmiddels een nieuwe accu en de temp zijn ook niet winters te noemen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- DB200
- 6th Gear member
Ja die kantoortuin van Klaas ken ik. Heel erg hip & happening onder de titel Connect & Create. Wie er met elkaar wordt verbonden en of er dan kortsluiting ontstaat is wel de vraag. Om nog maar te zwijgen over welke creaties (gedrochten?) er worden bekokstoofd.
Maar we dwalen af. Gelukkig blijft de XC70 heerlijk steady old-skool.
Maar we dwalen af. Gelukkig blijft de XC70 heerlijk steady old-skool.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
yEP net in de Parkeergarage Vichy liep een Porsche Cayenne of zoiets vast bij de ingang. Stonden we stil, de boel achteruit, stond er net toevallig een andere XC70 achter me en we keken elkaar aan bij Parkeren en moesten lachen... Niets gezegd maar een knikje en dat was voldoende.... la dernière vraie Volvo et cette Porsche...