V70 R-Edition
-
- 1st Gear member
Heb de mijne sinds begin jan. levertijd 6 weken maar helaas net tegen einde nov bij de dealer. Werd dus maandje wachten maar was het zeker waard. Heb hier heel wat Audi collega leaserijders in een A4 die met koeienogen staan te kijken wat ze hadden kunnen rijden voor hetzelfde geld
))))

V70 2.0T R-edition
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
En nog een witte ook! Foto's!!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Mefistofele
- 1st Gear member
Zoals ik in het voorsteltopic al aangaf ben ik voornemens dit weekend de V70 2.0T R-Edition automaat in Electric Silver met volledig zwarte stoelen aan te schaffen. Ik overweeg de auto nog te laten voorzien van het Comfortpakket en het Rear seat entertainment. Graag ontvang ik over deze laatste twee punten nog advies:
Oh ja, heeft iemand ervaring met deze iPod-kabel van Oehlbach? Lijkt mee een prima kabel (van 0,5 m).

- Werkt de achteruitrijcamera goed? Heeft al iemand ervaring op dit punt?
- Hoe zijn de ervaringen met het Rear seat entertainment. Is het beeld scherp en helder? Wat is de kwaliteit van het geluid van de hoofdtelefoons?
Oh ja, heeft iemand ervaring met deze iPod-kabel van Oehlbach? Lijkt mee een prima kabel (van 0,5 m).

- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Al die camera pruttel is leuk maar zodra je op een vochtige morgen weg wilt rijden is alles wazig en beslagen. Je zou er al een ritueel van moeten maken om voor het instappen met een zeempje alle lensen schoon te maken.
De nieuwste aanwinst in de familie heeft 5 camera's op de auto, neus links rechts, zijkanten en achter, en met regenachtig cq vochtig weer zie je nog niks.
RSE werkt mooi. Weet alleen niet of deze nog dezelfde is als in de 2009 versie.
Klein minpuntje is dat de DVD in de middensteun zit en je bij DVD wissel tijdens het rijden als bestuurder even de hoek in moet om de steun te openen.
Kids waren er wel blij mee.
De nieuwste aanwinst in de familie heeft 5 camera's op de auto, neus links rechts, zijkanten en achter, en met regenachtig cq vochtig weer zie je nog niks.
RSE werkt mooi. Weet alleen niet of deze nog dezelfde is als in de 2009 versie.
Klein minpuntje is dat de DVD in de middensteun zit en je bij DVD wissel tijdens het rijden als bestuurder even de hoek in moet om de steun te openen.
Kids waren er wel blij mee.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die iPod kabel lijkt ook goed. Standaard wit kabeltje is niks idd.
Volvotech heeft geloof ik ook mooie dikke kabels.
Zelf denk ik dat ik een brodithouder ga aanschaffen om de iPhone netjes te plaatsen op het dashboard. Alleen even kijken hoe ik de kabel dan het beste kan laten lopen.
Volvotech heeft geloof ik ook mooie dikke kabels.
Zelf denk ik dat ik een brodithouder ga aanschaffen om de iPhone netjes te plaatsen op het dashboard. Alleen even kijken hoe ik de kabel dan het beste kan laten lopen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Mefistofele
- 1st Gear member
Wie/wat is Volvotech? Waar kan ik Volvotech bereiken?
V70 R-Edition (Electric Silver) uit 2011
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
www.volvotech.eu is forumsponsor. Je kunt naar de website, hij heeft ook een account alhier. Kijk maar op zijn site
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
De park assist camera uit het comfortpakket werkt prima. Het is een beetje een gadget, want zonder camera lukt parkeren e.d. ook wel. Ik heb 'm ook laten monteren. Ik vind het het zicht meevallen als het regent.
Je kan de dealer vragen een demo te geven, eventueel op een andere Volvo met park assist camera. Het ontloopt elkaar waarschijnlijk niet zoveel.
Wat ik persoonlijk een aardige aanvulling vind t.o.v. de standaard park assist is dat de camera functie ook de resterende afstand in centimeters weergeeft op het RTI scherm.
Zie ook dit topic voor meer info over de park assist camera.
Neem het maar gewoon, het is in ieder geval een heel leuke gadget.
Je kan de dealer vragen een demo te geven, eventueel op een andere Volvo met park assist camera. Het ontloopt elkaar waarschijnlijk niet zoveel.
Wat ik persoonlijk een aardige aanvulling vind t.o.v. de standaard park assist is dat de camera functie ook de resterende afstand in centimeters weergeeft op het RTI scherm.
Zie ook dit topic voor meer info over de park assist camera.
Neem het maar gewoon, het is in ieder geval een heel leuke gadget.
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
-
- 1st Gear member
De park assist camera is beslist een aanrader. De invloed van regen of vuil vind ik erg meevallen; eens in de paar weken een doekje over de lens is voldoende voor een scherp beeld.
Door het groothoek beeld met resterende afstand kun je veiliger achteruit rijden en nog strakker (file)parkeren dan met de normale afstandsradar. Al een paar keer verbaasde blikken in de binnenstad meegemaakt, toen ik de V70 binnen een paar tellen parkeerde op een plaats waar een Polo doorgaans nog moeite mee zou hebben
Toen ik de camera bestelde leek het me niet meer dan een gadget, maar vanaf de eerste dag merk je de toegevoegde waarde.
Door het groothoek beeld met resterende afstand kun je veiliger achteruit rijden en nog strakker (file)parkeren dan met de normale afstandsradar. Al een paar keer verbaasde blikken in de binnenstad meegemaakt, toen ik de V70 binnen een paar tellen parkeerde op een plaats waar een Polo doorgaans nog moeite mee zou hebben
Toen ik de camera bestelde leek het me niet meer dan een gadget, maar vanaf de eerste dag merk je de toegevoegde waarde.
V60 D6 PIH, MY2014
V70 2.0T Kinetic, MY2010, Polestar
- Mefistofele
- 1st Gear member
Maar hoelang duurt het voordat je op het scherm van je navigatie beeld hebt van de achteruitrijcamera (ervan uitgaande dat je navigatie niet aan staat) op het moment dat je de auto in zijn achteruit zet? 2 seconden? 5 seconden? 10 seconden?
-
- 1st Gear member
Je hebt onmiddellijk beeld zogauw je in zijn achteruit schakelt, het duurt alleen een seconde of 5 voordat je RTI scherm helemaal omhoog is.
Als je weinig geduld hebt kun je ervoor kiezen om het scherm altijd omhoog te laten staan. Ikzelf heb me echter aangewend om bij het achteruit wegrijden de auto altijd eerst in zijn achteruit te schakelen en dan pas de gordel, licht, temperatuur en zo te regelen. In die paar seconden is het scherm meestal wel klaar.
Als je weinig geduld hebt kun je ervoor kiezen om het scherm altijd omhoog te laten staan. Ikzelf heb me echter aangewend om bij het achteruit wegrijden de auto altijd eerst in zijn achteruit te schakelen en dan pas de gordel, licht, temperatuur en zo te regelen. In die paar seconden is het scherm meestal wel klaar.
V60 D6 PIH, MY2014
- Mefistofele
- 1st Gear member
Dank je, Boem, voor je reactie.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mefistofele, ik zou niet te lang wachten met het selecteren van een R-Edition, de beschikbaarheid is beperkt aangezien de auto's tot eind december te bestellen waren.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Mefistofele
- 1st Gear member
Weet ik, VolvoMafia. Zaterdag heb ik een proefrit. Direct aansluitend zet ik alles in bestelling. Komt goed (is mij afgelopen vrijdag door Van Roosmalen uit Den Bosch verzekerd). Dank voor je betrokkenheid.
Zaterdag (of zondag) geef ik nog wel tekst en uitleg hoe e.e.a. zaterdagochtend is verlopen. Ik heb er in ieder geval zin in.
Zaterdag (of zondag) geef ik nog wel tekst en uitleg hoe e.e.a. zaterdagochtend is verlopen. Ik heb er in ieder geval zin in.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
De iPod kabel (dank voor je attentie op dit artikel per PM) is natuurlijk prima.
Nou zijn er meetbare auduele verschillen tussen een standaard iPod/usb kabel en die van hoge kwaliteit.
Echter, in de auto heb ik (redelijk audiofiel) het verschil nog niet kunnen horen.
Dit komt met name omdat de lengte van de kabel beperkt blijft en de rest van de aansluiting niet veel beter is...
(de bekabeling vanaf het usb poortje naar de radio unit is gewoon koperdraad, niet afgeschermd...)
Nou zijn er meetbare auduele verschillen tussen een standaard iPod/usb kabel en die van hoge kwaliteit.
Echter, in de auto heb ik (redelijk audiofiel) het verschil nog niet kunnen horen.
Dit komt met name omdat de lengte van de kabel beperkt blijft en de rest van de aansluiting niet veel beter is...
(de bekabeling vanaf het usb poortje naar de radio unit is gewoon koperdraad, niet afgeschermd...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Mefistofele
- 1st Gear member
Dus de kabel in het artikel dat ik je per pb stuurde is eigenlijk te duur voor hetgeen ik het ga gebruiken? Alternatieven? Linkjes?VolvoTech schreef:De iPod kabel (dank voor je attentie op dit artikel per PM) is natuurlijk prima.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zou gewoon eens beginnen met de kabel die bij je iPod zat...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Mefistofele
- 1st Gear member
Die is al kapot. Ik laad mijn iPod en iPhone nu op via een portable sounddock-systeem van Bose (ooit gekocht voor vakanties). Verre van ideaal.VolvoTech schreef:Zou gewoon eens beginnen met de kabel die bij je iPod zat...
Ik moet dus een nieuwe kabel hebben. Natuurlijk kan ik zo'n goedkoop prul van Apple kopen, maar ik doe het liever direct goed. Aan de andere kant wil ik ook niet met geld smijten wanneer het onzinnig is.