Pagina 22 van 27
Geplaatst: 28.12.2011 - 22:02
door Oceanracer
Ben schreef:Onder een doekje?
Zo kennen we hem al:

Geplaatst: 29.12.2011 - 13:42
door Thamar
Waarom de V40 in Geneve voorstellen als die in Gent gaat gebouwd worden. Ik snap niet waarom al die merken altijd vasthouden aan bepaalde salons om hun modellen voor te stellen. Op het salon van geneve gaan ze verdwijnen in de massa, bij dat van Brussel zouden ze één van de weinigen zijn...
Geplaatst: 29.12.2011 - 14:15
door Ben
Thamar schreef:Waarom de V40 in Geneve voorstellen als die in Gent gaat gebouwd worden. Ik snap niet waarom al die merken altijd vasthouden aan bepaalde salons om hun modellen voor te stellen. Op het salon van geneve gaan ze verdwijnen in de massa, bij dat van Brussel zouden ze één van de weinigen zijn...
Omdat Het salon van Brussel een lokale verkoopbeurs is. Daar komt de internationale pers niet op af.
Geplaatst: 29.12.2011 - 23:51
door casper
Ben schreef:Thamar schreef:Waarom de V40 in Geneve voorstellen als die in Gent gaat gebouwd worden. Ik snap niet waarom al die merken altijd vasthouden aan bepaalde salons om hun modellen voor te stellen. Op het salon van geneve gaan ze verdwijnen in de massa, bij dat van Brussel zouden ze één van de weinigen zijn...
Omdat Het salon van Brussel een lokale verkoopbeurs is. Daar komt de internationale pers niet op af.
Klopt niet helemaal. In Brussel stonden ook al wereldpremières waar de internationale pers op af kwam. Dit jaar zijn er ook een paar.
Volvo V en XC40 volgens Autobild
Geplaatst: 29.12.2011 - 23:53
door casper
Zo ziet Autobild de Volvo V40 en XC40:
De V40: (verschilt alleszins al met wat er onder het doek te zien is op de teaserfoto)
De XC40
Bron : Autobild.de
Geplaatst: 30.12.2011 - 00:18
door sanco
hmmm... vind de "ogen" niet zo fraai.. beetje teveel 206 achtig....
Geplaatst: 30.12.2011 - 09:30
door Oceanracer
En die achterkant is net een Seat. Zo'n klein model station. Is dat een Ibiza?
Geplaatst: 30.12.2011 - 09:47
door Cavallino
Geen erg nette photoshop; de raamlijn aan de zijkant (achterste zijraam) verschilt afhankelijk van het aanzicht, kijk maar naar het voor- en achteraanzicht van die rode. De V40 onder het doekje toont duidelijk een andere raamlijn.
En als ik Phacoid mag geloven staat de V40 al op de nieuwe SPA-basis en niet (zoals AutoBild beweert) simpelwegop de basis van de ouwe Focus.
Geplaatst: 30.12.2011 - 11:39
door Phacoid
Cavallino schreef:Geen erg nette photoshop; de raamlijn aan de zijkant (achterste zijraam) verschilt afhankelijk van het aanzicht, kijk maar naar het voor- en achteraanzicht van die rode. De V40 onder het doekje toont duidelijk een andere raamlijn.
En als ik Phacoid mag geloven staat de V40 al op de nieuwe SPA-basis en niet (zoals AutoBild beweert) simpelwegop de basis van de ouwe Focus.
Het kan verkeerd zijn. De persoon uit de fabriek wist mij te vertellen dat deze wagen op het nieuwe platform gebouwd wordt. Of dat nieuwe platform dan een doorontwikkeling is van het focus-platform, dat kan wel zijn misschien. De vraag die ik mij stel is dan waarom het ombouwen van de productielijn in de fabriek zolang duurde. Als het een doorontwikkeling is dan neem ik aan dat de veranderingen niet zo ingrijpend zouden zijn.
Als het lukt probeer ik diezelfde persoon er nog eens over aan te spreken. Die vond de V40 zelf heel mooi en reageerde niet positief op de vraag "Is het een V60 voorkant?". En de achterkant was volgens hem ook geen V60, het leek hem meer neigen naar de C30. Eén van de dingen die hij onmiddellijk duidelijk maakte was dat de kofferruimte gewoon zeer beperkt is en dat er gekozen is voor extra beenruimte.
Vanaf november zou de XC40 ook in Gent gebouwd worden. Over dat platform, ik stelde gewoon de vraag "Wordt hij gebouwd op het nieuwe platform?" waarop de persoon gewoon positief ja zei. De hamvraag is dan als hij de doorontwikkeling als "nieuw" ziet. Ik zeg, het lijkt mij mogelijk. Als de V40 en XC40 voor Gent zijn en een levensduur hebben van zo'n 7 jaar dan moeten ze pas later op het SPA-platform overschakelen.
Volgende keer dat ik hem zie vraag ik wat meer erover (maar wanneer ik hem zal terugzien, dat kan ik niet dadelijk zeggen).
Edit: Wanneer ik verkeerd ben wil ik het gerust toegeven, en in dit geval blijkt het zo te zijn. Ik heb confirmatie gekregen dat het niet gaat om het SPA-platform, maar inderdaad om het doorontwikkelde C1-platform (doorontwikkelde staat bij deze dan gelijk aan "hetzelfde platform waar de nieuwe focus op gebouwd wordt). Bij deze mijn excuses voor de verkeerde berichtgeving
Geplaatst: 07.01.2012 - 05:02
door rona222
Geplaatst: 07.01.2012 - 13:35
door Reader
rona222 schreef:
Zet maar voor de deur!
Geplaatst: 07.01.2012 - 14:10
door Discovery
@ Phacoid: Het ombouwen van de productielijn gaat natuurlijk om veel meer dingen dan alleen het onderstel, alles moet worden afgesteld op een nieuw type auto en dat vergt nou eenmaal veel tijd. SPA is alleen bedoelt voor de grotere modellen, dus S60+.
Geplaatst: 09.01.2012 - 09:43
door CJH
rona222 schreef:
Hoewel dit een gekrompen V60 'shop lijkt, kan dit me wel bekoren. Zet maar voor de deur idd.
Geplaatst: 10.01.2012 - 12:28
door gold
Is er al meer bekend t.a.v. motoren?
Krijgen we een 14% versie?
Geplaatst: 10.01.2012 - 13:06
door Phacoid
gold schreef:Is er al meer bekend t.a.v. motoren?
Krijgen we een 14% versie?
Yup. Enkel nieuwe motoren met maximaal vier cilinders.
Geplaatst: 10.01.2012 - 13:08
door bart simpson
en minimaal?
Geplaatst: 10.01.2012 - 13:09
door Walter
Phacoid schreef:gold schreef:Is er al meer bekend t.a.v. motoren?
Krijgen we een 14% versie?
Yup. Enkel nieuwe motoren met maximaal vier cilinders.
Mag ik vragen waar jij de gegevens vandaan haalt? Ik heb ook wel vermoedens en hoop maar heb specifiek nog niet terug kunnen vinden
Geplaatst: 10.01.2012 - 13:10
door bart simpson
D3 en D4 zouden met dit bericht exit zijn... klopt dus geen moer van
Geplaatst: 10.01.2012 - 14:30
door Phacoid
Walter schreef:Phacoid schreef:gold schreef:Is er al meer bekend t.a.v. motoren?
Krijgen we een 14% versie?
Yup. Enkel nieuwe motoren met maximaal vier cilinders.
Mag ik vragen waar jij de gegevens vandaan haalt? Ik heb ook wel vermoedens en hoop maar heb specifiek nog niet terug kunnen vinden
Of beter gezegd de eerste met VEA...
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18233 ... -volvo-v40
Dat betekent trouwens helemaal niet dat het gedaan is met D2/D3. Die nieuwe strategie heeft een beperking naar boven toe, niet naar beneden toe. De XC60 Plug-in hybrid (met VEA) noemt de T8. De benamingen blijven hetzelfde. Er kan toch gerust een nieuwe 1.6D motor geïntroduceerd worden onder het VEA-platform...
Geplaatst: 10.01.2012 - 15:26
door bart simpson
nauwelijks een bron met echte nieuwswaarde (sorry phacoid)