Pagina 22 van 34
Geplaatst: 16.04.2012 - 20:14
door Oceanracer
Hans oet Twent schreef:Waar zit dat ding dan? Is dat dat gaatje met die lamellen ervoor onder de radio ergens?
De AQS zit rechts onder je voorruit. Als je de zwarte pinnetjes van je paravan (die zwarte kap onder je voorruit) verwijdert, kun je daar met je hand onder. Met wat gevoel kun je de recirculatieklep traceren en in die opening zit de sensor verstopt. Deze kun je verwijderen door hem een kwartslag te draaien en het stekkertje los te nemen.
Dit is hem:
En dit staat er op:
Volvo 8674719
Germany 16075
Behr 90219
Wil je nog meer lezen:
Oceanracer en zijn AQS
Dat gaatje (eigenlijk groefjes) waar jij op doelt is je binnenthermostaat, met daar achter een klein ventilatortje om de juiste waarde te kunnen meten, zonder dat deze wordt beïnvloed door de warmte van de radio en lampjes in het ECC-paneel zelf.
Geplaatst: 16.04.2012 - 20:32
door Hans oet Twent
JeroenSpock schreef:En hoe weet je of hij kapot is?
Je weet wat ik dan doe, ik trek zo die hele auto open en druk er een nieuwe in

Tja dat is ook een goeie, hoe weet je of deze kaduuk is?
Geplaatst: 16.04.2012 - 20:33
door Oceanracer
Door hem aan de computer aan te sluiten.
Geplaatst: 16.04.2012 - 20:54
door Hans oet Twent
Hmm ik merk niet dat ie kaduuk is dus laat het maar zitten.... Geloof het wel.
Geplaatst: 16.04.2012 - 21:13
door Oceanracer
Heel goed!
Geplaatst: 25.04.2012 - 08:14
door Thijs
Gister nieuw olie- en brandstof filtertje gekocht bij de dealer. Morgen weer wisselen!
Iemand nog tips voor het brandstof filter? Los schroeven, wisselen dicht maken en starten maar weer? Of eerst op contact laten staan voor ontluchten?
Geplaatst: 25.04.2012 - 09:45
door VolvoTech
@Thijs, bij een 2.4D zou ik ook even kijken of de regeneratie vloeistof bijgevuld moet worden.
Geplaatst: 25.04.2012 - 10:00
door edraket
Zit geen regeneratie vloeistof in (alleen 2.0D). Daar hoeft Thijs dus niet naar te kijken.
Als je het brandstof filter wilt vervangen moet je zorgen dat de tank vrij leeg is anders blijft er brandstof uit lopen. Je kunt ook met een slang even terugblazen de tank in vanuit het filter (als hij los is) dan stopt het ook met lopen.
Filterhouder zit vaak heel erg vast, dus een goede sleutel is onontbeerlijk.
Geplaatst: 25.04.2012 - 10:02
door VolvoTech
Weer wat geleerd

Geplaatst: 25.04.2012 - 11:05
door Thijs
Idd regeneratie met diesel helaas...
Ed, dank voor de tip. Morgen staat hij goed onder een kwart, laag genoeg??
Geplaatst: 25.04.2012 - 13:07
door edraket
Prima. Tot een half is ok, maar ik denk niet dat het peil bij jou stijgt of wel?
Geplaatst: 25.04.2012 - 15:50
door Thijs
Nope

Alhoewel ik wel met een recoordtank bezig ben. Al 1050 km en net op een kwart.. Das lang geleden dat ik dat gehad heb!
Geplaatst: 25.04.2012 - 16:05
door sbv
Hopelijk krijg je het filter brandstoffilter wat los. Onlangs bij een ander forum lig zijn we redelijk bezig geweest met loshalen en dat terwijl hij het stukje speciaal gereedschap van Volvo had.
Het kan best wel even duren voordat de auto aanslaat na het wisselen
Geplaatst: 25.04.2012 - 16:33
door JeroenSpock
Huh, tank loopt leeg als je het filter weg haalt?
Ik heb het brandstoffilter eraf gedraaid en kreeg alleen wat diesel over m'n hand van wat er in het filter zelf zat. Tank was zo goed als vol, net 200km gereden.
Nieuw filter er op gedraaid en sleutel op stand 2. Even wachten (halve minuut ofzo) en dan starten.
Geplaatst: 25.04.2012 - 16:55
door Quota
Thijs schreef:Nope

Alhoewel ik wel met een recoordtank bezig ben. Al
1050 km en net op een
kwart.. Das lang geleden dat ik dat gehad heb!
nog een kwart vol hoop ik.... :oops: :roll:
maar toch, mij valt het op dat hij na dat laatste kwart vaak ineens erg snel zakt....
Heb je nog nagedacht over het tunen van de auto Thijs?
Geplaatst: 25.04.2012 - 17:34
door Thijs
Quota schreef:Thijs schreef:Nope

Alhoewel ik wel met een recoordtank bezig ben. Al
1050 km en net op een
kwart.. Das lang geleden dat ik dat gehad heb!
nog een kwart vol hoop ik.... :oops: :roll:
maar toch, mij valt het op dat hij na dat laatste kwart vaak ineens erg snel zakt....
Heb je nog nagedacht over het tunen van de auto Thijs?
Nog een kwart er in idd! Maar zeker nog 200+ km te gaan tot helemaal leeg.
En tuning komt er wel, alleen welke weet ik nog niet. Hangt nog steeds af van de egr. Ik hoop dat fasttech die ook binnen kort dicht kan zetten, de punch van fasttech is er net even wat meer als die van rica. Alhoewel dat wel erg degelijk aanvoelde. Beetje in dubio en moet thuis er nog even van overtuigen.
Geplaatst: 25.04.2012 - 19:30
door edraket
Thijs schreef:Nope

Alhoewel ik wel met een recoordtank bezig ben. Al 1050 km en net op een kwart.. Das lang geleden dat ik dat gehad heb!
Dat HAD! ik altijd bij mijn vorige. Regelmatig 1400 km op een tank gedaan. Met de nieuwe is dat echt ondenkbaar. AL kwam ik er na de tweede tankbeurt achter dat de BC te weinig aangeeft bij mijn nieuwe.
Wat verbruik betreft mis de oude echt wel.
Geplaatst: 25.04.2012 - 20:11
door kuupertie
Heb vorige week het filter vervangen.
Ik heb niet naar mijn tankinhoud gekeken.
Op de parkeerplaats het tapplugje er uit gedraaid en toen ben ik gaan eten. Na het eten het filterhuis met twee handen losgedraaid.
Oude eruit, nieuwe erin...vastdraaien klaar.
1200 km red ik trouwens met mijn D5 niet.
Zit al tig duizend km gemiddeld op 5.5l (op de bc)
In het echt +/- 1:17
Geplaatst: 25.04.2012 - 20:16
door Thijs
Ook netjes voor een 185pk versie met roetfilter hoor!
Geplaatst: 25.04.2012 - 20:17
door JeroenSpock
kuupertie schreef:Op de parkeerplaats het tapplugje er uit gedraaid en toen ben ik gaan eten. Na het eten het filterhuis met twee handen losgedraaid.
Oude eruit, nieuwe erin...vastdraaien klaar.
Brandstoffilter? Ik kon het hele filter er onder weg draaien, geen tapplugje.
Dit ding dus:
