Pagina 22 van 47

Geplaatst: 16.09.2013 - 16:42
door TMacD
P-V60,
Denk dat de trailer voor Brabant leeg is (sorry)....dit was een kleine 5 kilometer voor de dichtsbijzijnde Volvo dealer.

Geplaatst: 16.09.2013 - 18:01
door RoaldH
TMacD schreef:
RoaldH schreef:Zie ik daar meerdere my2013 op die trailer?
volgens mij allemaal 2014 hoor....
Degene die achteraan en bovenop staat, lijkt me de oude neus het hebben.

Geplaatst: 16.09.2013 - 18:18
door TMacD
heel scherp + 1
je hebt gelijk bij nader inzien....als je het niet had gezegd had ik het niet gezien...

Geplaatst: 16.09.2013 - 18:49
door P-V60
TMacD schreef:P-V60,
Denk dat de trailer voor Brabant leeg is (sorry)....dit was een kleine 5 kilometer voor de dichtsbijzijnde Volvo dealer.
Haha, nou dan gaan we er gewoon vanuit dat-ie er al staat.

Geplaatst: 16.09.2013 - 19:29
door RoaldH
TMacD schreef:heel scherp + 1
je hebt gelijk bij nader inzien....als je het niet had gezegd had ik het niet gezien...
En ik twijfel een beetje over de laatste onderop. Blijkbaar is men nog steeds bezig om alle voorraden (my2013 en my2014) uit heel Europa naar Nederland te halen. :)

Geplaatst: 16.09.2013 - 20:22
door Superfunky
RoaldH schreef: Blijkbaar is men nog steeds bezig om alle voorraden (my2013 en my2014) uit heel Europa naar Nederland te halen. :)
Zekerheidje!! Wordt door de handel een enorme eindsprint voorbereid!

Geplaatst: 16.09.2013 - 20:41
door RoaldH
@SF: Is er voor jou al goed nieuws uit Duitsland?

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:48
door Superfunky
RoaldH schreef:@SF: Is er voor jou al goed nieuws uit Duitsland?
Als het is goed is ga ik vandaag meer horen. Zoals bekend is het mij om het even of het voor of na 1/1 wordt, maar ik krijg wel ontzettende zin om de auto nou eens in m'n vingers te krijgen! Ik zie er inmiddels zoveel rijden en nu alles wat ik erop en eraan wil hebben leverbaar is geworden, wil ik ook meespelen!!

Het is allemaal wel heel vaag. Duitsland kan/wil maar geen levertijd afgeven, terwijl ik 2 weken geleden een Zweedse relatie heb laten navragen wat de levertijd daar is: nu bestellen: eind nov/dec leveren!

Ook is bekend dat je via sommige leasemaatschappijen nog auto's via Zweden kunt krijgen tegen listprijs + 5k.
Dus maak mij maar gek: productiestraat half leeg laten omdat je de parallelroute via Duitsland wilt frustreren?? Het lijkt erop.

Na het zien van de test van Wouter (Autoblog) van het nieuwe D4 blok i.c.m. de nieuwe versnellingsbak (8-traps), begin ik me trouwens wel af te vragen of ik niet zou wachten op de MY2015 PiH. Of zal ik er dan gewoon nog eentje doen? Gewoon een witte voor in het weekend! :) :)

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:54
door RoaldH
@SF: ik hoop voor jou dat er vandaag goed nieuws is. Wanneer had je de contracten getekend? Je moet bij bestelling in Duitsland rekenen op 8/9 weken totdat de v60 op transport gaat nadat de configuratie definitief is gemaakt. Het is jammer dat ik geen familie heb in Zweden. Had je graag willen helpen.

Die D4 met 8 traps Aisin lijkt me een stuk zuiniger dan D5 met GT. Eigenlijk zouden ze die motor als basis moeten nemen voor de PIH.

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:20
door Superfunky
RoaldH schreef:@SF: ik hoop voor jou dat er vandaag goed nieuws is. Wanneer had je de contracten getekend? Je moet bij bestelling in Duitsland rekenen op 8/9 weken totdat de v60 op transport gaat nadat de configuratie definitief is gemaakt. Het is jammer dat ik geen familie heb in Zweden. Had je graag willen helpen.

Die D4 met 8 traps Aisin lijkt me een stuk zuiniger dan D5 met GT. Eigenlijk zouden ze die motor als basis moeten nemen voor de PIH.
Gaan ze ook zeker doen, dat wordt de MY2015 auto met een uitstoot onder de 40 gram en een verbruik van 1,5 l/100 gok ik.

Duitsland: ja daarom is het raar, auto's zijn al in juni definitief besteld.
Zweden route had niets opgeleverd, je krijgt geen korting in Zweden. Duitsland is het land waar de dealers het geld dat Volvo in NL extra binnentikt mogen uitgeven als korting om de auto te pushen (aangezien niemand daar 15k extra gaat betalen om max 2l per 100km te besparen). Mooi systeem hoor:
De NL belastingbetaler betaalt de korting van de Duitse kopers. Is waarschijnlijk een soort compensatie voor de gratis stroom die wij uit Duitsland krijgen vanwege hun idiote zonnepanelen stimulering.

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:40
door Bluemagics
SF, Wacht niet tot de MY2014, straks zijn er rond die tijd geen MIA/VAMIL regelingen meer (plus de bijtelling.) :)

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:46
door Superfunky
Bluemagics schreef:SF, Wacht niet tot de MY2014, straks zijn er rond die tijd geen MIA/VAMIL regelingen meer (plus de bijtelling.) :)
Goed punt!!
Zou ook niet goed voor m'n huwelijk zijn! Doodziek wordt ze van dat gezeik over die auto waarin ze nog nooit gereden heeft, maar die ze vooral foeilelijk vindt!

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:46
door RoaldH
Superfunky schreef: Gaan ze ook zeker doen, dat wordt de MY2015 auto met een uitstoot onder de 40 gram en een verbruik van 1,5 l/100 gok ik.

Duitsland: ja daarom is het raar, auto's zijn al in juni definitief besteld.
Zweden route had niets opgeleverd, je krijgt geen korting in Zweden. Duitsland is het land waar de dealers het geld dat Volvo in NL extra binnentikt mogen uitgeven als korting om de auto te pushen (aangezien niemand daar 15k extra gaat betalen om max 2l per 100km te besparen). Mooi systeem hoor:
De NL belastingbetaler betaalt de korting van de Duitse kopers. Is waarschijnlijk een soort compensatie voor de gratis stroom die wij uit Duitsland krijgen vanwege hun idiote zonnepanelen stimulering.
Als het eind juni is, valt het wat mij betreft nog binnen de tolerantie. Een auto van een vriend van me is 3/7 besteld (maar stond al gepland in de productie) en staat nu te wachten op zijn baasje...

Duitsland is een raar land. Enerzijds is Volvo Duitsland de auto aan het pushen, maar de gemiddelde Duitser zit er niet op te wachten. Daarnaast de intimidatie van de Duitse dealers om geen zaken te doen met Nederlanders. Ik verwacht dat de importeur de bestellingen van Nederlanders in Duitsland probeert te vertragen. Ik had graag een aantal mensen van het forum (of hun relaties) blij willen maken met een goede deal, maar mijn dealer krijgt "ineens" niet meer geleverd...

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:49
door Superfunky
RoaldH schreef:, maar mijn dealer krijgt "ineens" niet meer geleverd...
Klopt, ze blokkeren bewust..... en het dossier wordt dikker en dikker en dikker ......

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:55
door RoaldH
Superfunky schreef: Klopt, ze blokkeren bewust..... en het dossier wordt dikker en dikker en dikker ......
Ik denk dat ze de productieband willen laten lopen en ze je toch voor het eind van het jaar je auto gunnen. Maar klantgericht vind ik het niet. En over een paar maanden heeft dit ook geen zin meer om aan te kaarten bij de Europese commissie.

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:58
door Superfunky
RoaldH schreef:
Superfunky schreef: Klopt, ze blokkeren bewust..... en het dossier wordt dikker en dikker en dikker ......
Ik denk dat ze de productieband willen laten lopen en ze je toch voor het eind van het jaar je auto gunnen. Maar klantgericht vind ik het niet. En over een paar maanden heeft dit ook geen zin meer om aan te kaarten bij de Europese commissie.
ja, dat verwacht ik eerlijk gezegd ook wel, want er zal toch een punt zijn dat ze de lege plekken gaan vullen met orders in portefeuille. Maar als gezegd, het maakt me veel uit anders dan dat ik de Volvo wel goed kan gebruiken voor de wintersport.

Geplaatst: 17.09.2013 - 11:08
door RoaldH
@SF: passen om je Borretjes wel sneeuwkettingen? Mijn Duitse dealer heeft bevestigd dat die alleen om de originele 17 inch wielen passen (maar dat kan my2013 specifiek zijn).

Geplaatst: 17.09.2013 - 11:25
door Superfunky
RoaldH schreef:@SF: passen om je Borretjes wel sneeuwkettingen? Mijn Duitse dealer heeft bevestigd dat die alleen om de originele 17 inch wielen passen (maar dat kan my2013 specifiek zijn).
Ach, dat zeggen zo ongeveer alle autofabrikanten bij de grotere wielen. Ik rijd al jaren met 19 inch 245/35/19 of 245/40/19. Volgens Audi kun je daar geen sneeuwkettingen op leggen. Nou, gaat gewoon hoor. Het past in ieder geval echt wel, allen het omleggen is redelijk k met weinig bewegingsruimte, maar wie mooi wil zijn ......

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het grensbereik. Je mag maar een bepaalde max snelheid rijden met kettingen, dus ik kan me voorstellen dat: max snelheid x max belading x max inch geen positieve combi is, maar ach, wanneer gebruik ik nou ooit kettingen? Als ik een parkeerplaats of stijle helling niet op of af kan met quattro + winterbanden. Heeeeeelll zelden dus en dan meestal maar een paar honderd meter.

Geplaatst: 17.09.2013 - 14:20
door kvleeuw
Is het heel raar als ik hier meld dat ik vorige week van de dealer bericht kreeg dat ze nog 2 PIH's op kenteken konden zetten dit jaar? Nog volledig te specificeren (mits binnen 2 weken doorgegeven).

Een daarvan wordt de mijne...

Geplaatst: 17.09.2013 - 14:40
door RichieB
Gefeliciteerd met je keuze, en welkom op het forum. Anderen hebben meer dan een jaar op hun PIH moeten wachten, dus jij hebt geluk. Waren het productieplaatsen die al door de dealer waren ingeboekt? Of had iedere dealer deze plaatsen nog kunnen vullen?