Pagina 22 van 28
Geplaatst: 11.06.2013 - 08:49
door tomtom
Voor een Volvo verzekering is een (klasse 3) alarm niet nodig en ze zijn ook nog eens de goedkoopste (bij mij dan)

! GO VOLVO!!
Geplaatst: 11.06.2013 - 08:58
door JeroenV60PHID
rtino schreef:Paul schreef:af fabriek wil je inderdaad niet, dat is zo ordinair. Ik doe het achteraf zoals op mijn V50 70%
Heb de mijne af-fabriek besteld. Zijn er ergens voorbeelden van de verschillende percentages om zo te kunnen bepalen welke voor mij een goed percentage zou zijn?
Wil hem wat donkerder hebben, maar niet als van een grijs-kenteken autotje...
Dat is een persoonlijke keuze. Ligt ook aan welke kleur auto je neemt. Het mooiste is meestal om je voorportier ramen ook een tintje donkerder te maken als standaard en dan de achterportieren nog een tintje donkerder maar niet te donker. Dan loopt het mooi over. Af-fabriek zijn de voorportieren standaard en de achterportieren te donker. Het beste is om naar een ramen tint bedrijf te rijden en het dan samen uit te zoeken. Ze kunnen dan voorbeelden bij de ramen houden.
Geplaatst: 11.06.2013 - 11:56
door kissyfur
JeroenV60PHID schreef:kissyfur schreef:Is het alarm in de security line een ander alarm qua klasse dan het losse alarm dan?
Standaard heeft de V60 volgens mij maar een klasse 1 alarm wat door veel verzekeringsmaatschappijen als te weinig voor een auto van deze prijsklasse gezien wordt. Een klasse 3 alarm kan je bestellen (volgens mij 695 euro).
Standaard zit er geen alarm in toch? Ik wil de startonderbreker althans geen alarm noemen
Optie 140 is een alarm classe 3, dat kost 605 euro. In de security line zit ook #140 zie ik. Me dunkt dat dat toch hetzelfde alarm met dezelfde classe is?
Geplaatst: 11.06.2013 - 12:19
door JeroenV60PHID
kissyfur schreef:Standaard zit er geen alarm in toch? Ik wil de startonderbreker althans geen alarm noemen

Startonderbreker is officieel klasse 1
Startonderbrekers (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
Alarmsysteem (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), omtrekdetectie en ruimtelijke detectie, akoestisch signalering door middel van een sirene (zonder noodstroom) en optische signalering.
Alarmsysteem (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.
Voertuigvolgsystemen (klasse 4 en 5)
Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:
SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
VOOR DE V60
standaard geeft klasse 1
Optie 140 geeft klasse 3
Optie 140 icm on-call geeft klasse 5.
Geplaatst: 11.06.2013 - 12:24
door Summum
JeroenV60PHID schreef:rtino schreef:Paul schreef:af fabriek wil je inderdaad niet, dat is zo ordinair. Ik doe het achteraf zoals op mijn V50 70%
Heb de mijne af-fabriek besteld. Zijn er ergens voorbeelden van de verschillende percentages om zo te kunnen bepalen welke voor mij een goed percentage zou zijn?
Wil hem wat donkerder hebben, maar niet als van een grijs-kenteken autotje...
Dat is een persoonlijke keuze. Ligt ook aan welke kleur auto je neemt. Het mooiste is meestal om je voorportier ramen ook een tintje donkerder te maken als standaard en dan de achterportieren nog een tintje donkerder maar niet te donker. Dan loopt het mooi over. Af-fabriek zijn de voorportieren standaard en de achterportieren te donker. Het beste is om naar een ramen tint bedrijf te rijden en het dan samen uit te zoeken. Ze kunnen dan voorbeelden bij de ramen houden.
Bij Scholten in Tiel (en wellicht ook andere dealers) stond een display in de showroom met een aantal zijruiten voorzien van verschillende percentages getint folie. Op die manier heb ik de tint voor mijn V60 geselecteerd.
Geplaatst: 11.06.2013 - 13:00
door JeroenV60PHID
tomtom schreef:Voor een Volvo verzekering is een (klasse 3) alarm niet nodig en ze zijn ook nog eens de goedkoopste (bij mij dan)

! GO VOLVO!!
Ik zou iedereen aanraden om voor alarm klasse 5 te gaan (dus optie 140+on call). De V60 plug-in kan een interessant object zijn om te stelen (denk aan onderdelen zoals accu en electro motor). Wanneer dit gebeurd en hij wordt nooit meer teruggevonden (of uitgebrand of in een kanaal) dan mag je een nieuwe uitzoeken.. MAAR NIET TEGEN 0% BIJTELLING!!
Geplaatst: 11.06.2013 - 13:12
door IV39
Summum schreef:
Bij Scholten in Tiel (en wellicht ook andere dealers) stond een display in de showroom met een aantal zijruiten voorzien van verschillende percentages getint folie. Op die manier heb ik de tint voor mijn V60 geselecteerd.
Voor welk percentage ben je gegaan?
Aangezien meer ruimte een wens is van mij

... weet iemand toevallig welke dakkoffer er in het transport pack zit? Of heeft iemand een goede tip voor de aanschaf van een dakkoffer? Is het verstandig om ook de dragers bij Volvo te bestellen? Ik lees nog wel eens dat daar andere dakkoffers niet op gemonteerd kunnen worden omdat de dragers te breed zouden zijn.
Geplaatst: 11.06.2013 - 15:51
door wybo
JeroenV60PHID schreef:tomtom schreef:Voor een Volvo verzekering is een (klasse 3) alarm niet nodig en ze zijn ook nog eens de goedkoopste (bij mij dan)

! GO VOLVO!!
Ik zou iedereen aanraden om voor alarm klasse 5 te gaan (dus optie 140+on call). De V60 plug-in kan een interessant object zijn om te stelen (denk aan onderdelen zoals accu en electro motor). Wanneer dit gebeurd en hij wordt nooit meer teruggevonden (of uitgebrand of in een kanaal) dan mag je een nieuwe uitzoeken.. MAAR NIET TEGEN 0% BIJTELLING!!
Dat betekent dus ook als je de auto total-loss rijdt, je ook je 0% bijtelling kwijt bent? Dat wordt voorzichtig rijden!
Geplaatst: 11.06.2013 - 15:54
door JeroenV60PHID
wybo schreef:Dat betekent dus ook als je de auto total-loss rijdt, je ook je 0% bijtelling kwijt bent? Dat wordt voorzichtig rijden!
Voor zover ik kon vaststellen is dat wel het geval. Dus inderdaad voorzichtig rijden.
Geplaatst: 11.06.2013 - 16:53
door Paul
Ja dat is zeker het geval!
Heb ook Klasse (met een K) 5, krijg je meestal ook korting op je verzekering. Maar dat is al met klasse 3 volgens mij zo.
Geplaatst: 11.06.2013 - 22:37
door Dr Schupp
Vandaag bij dealer geweest die een wagen V70 met sensus connected touch kort ter beschikking had uit Beesd. Dit was een versie waarbij achteraf de SCT wordt geplaatst voor €1.500,-- met behoud van RTI. Ik overwoog namelijk de huidige RTI High Performance multimedia om te katten met SCT voor €500,-- extra. Gevolg is dat RTI wordt uitgenomen. Maar dat slechts gebaseerd op de info op internet, ik wilde het in het eggie zien.
Na de korte demo zag ik mijn vermoeden bevestigd, er zijn geen voordelen te behalen dan slechts een in de auto ingebouwd 7" scherm met gelijksoortige apps; met een iPhone iOS (of andere smartphhones) heb je eigenlijk alle functionaliteit al lang aan boord. Het wordt interessanter als de gisteren aangekondigde IOs 7 door Apple ook beschikbaar komt in auto's, waaronder Volvo (alleen AirPlay zou al mooi zijn). Ik wacht dat maar af.
Maar goed wie heeft SCT gekozen, en met welke reden?
Wellicht een styling kit aanschaffen voor ongeveer dat bedrag...
Geplaatst: 12.06.2013 - 08:36
door ZX10r
Ik heb het gekozen zal in de toekomst meer kunnen denk ik
Geplaatst: 12.06.2013 - 09:52
door Superfunky
Dr Schupp schreef:.... er zijn geen voordelen te behalen dan slechts een in de auto ingebouwd 7" scherm met gelijksoortige apps; met een iPhone iOS (of andere smartphhones) heb je eigenlijk alle functionaliteit al lang aan boord ....
Precies om deze reden heb ik i.p.v. ST voor hetzelfde geld als het vervangen van RTI door ST (¬500 dus) een ipad mini 4G met dash cradle aangeschaft. Overwegingen:
- betere bediening dan ST
- veel meer functionaliteit
- Tomtom HD traffic
- RTI beschikbaar als 2e systeem
- ook buiten de auto erg nuttig
De ipad is tevens wifi-point voor de passagiers.
Ik heb 2 cradles: eentje wordt bevestigd op het rechter luchtrooster, dus extra scherm naast de 7 inch. De andere wordt bevestigd in de DVD sleuf. Hij hangt er dan onder. Zal zien welke me het beste bevalt.
Nadeel is dat je de mini apart met laden en beter verwijdert als je in de gemiddelde straat geparkeerd staat, maar ach, mn telefoon neem ik ook meestal mee

Geplaatst: 12.06.2013 - 10:17
door volvosan
SCT af-fabriek besteld, met relatief gering bedrag bijbetalen toch een moderner systeem dan RTI, dat is nml. aan het einde lifecycle in huidige vorm.
iPad oplossing v Superfunky klinkt ook goed (ben zwaar Apple gebruiker), maar hou niet zo van losse zaken monteren, die je ook steeds weer moet los/aankoppelen.
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:22
door Bluemagics
SuperFunky,
Dit keer ben ik het niet met je eens. iPad mini heeft ook nadelen. Ik gebruik nu mijn iPhone als nagigatie in de auto, maar dat is ook niet perfect.
Ingebouwde systeem is veel cleaner. Geen lelijke kabels of lelijke cradles. Van alle apps in mijn telefoon gebruik ik er drie tijdens het rijden:
- Nagivatie (= TomTom)
- Flitsmeister
- Muziek / internet Radio
De iPad Mini in de zomer elke keer meenemen is ook een gedoe en in de auto achterlaten is niet zo veilig.
Als de Connected Touch ook TomTom en een Flitsservice-app draait dan ben ik blij. de internetRadio/Spotify zitten al op.
De Touch is denk ik die 500 euro wel waard, maar de 1500 euro voor achteraf inbouwen niet.
De styling-kit vind ik persoonlijk niks. Een paar plastic panelen maken een station echt niet mooier.
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:39
door P-V60
Bluemagics schreef:SuperFunky,
Dit keer ben ik het niet met je eens. iPad mini heeft ook nadelen. Ik gebruik nu mijn iPhone als nagigatie in de auto, maar dat is ook niet perfect.
Ingebouwde systeem is veel cleaner. Geen lelijke kabels of lelijke cradles. Van alle apps in mijn telefoon gebruik ik er drie tijdens het rijden:
- Nagivatie (= TomTom)
- Flitsmeister
- Muziek / internet Radio
De iPad Mini in de zomer elke keer meenemen is ook een gedoe en in de auto achterlaten is niet zo veilig.
Als de Connected Touch ook TomTom en een Flitsservice-app draait dan ben ik blij. de internetRadio/Spotify zitten al op.
De Touch is denk ik die 500 euro wel waard, maar de 1500 euro voor achteraf inbouwen niet.
De styling-kit vind ik persoonlijk niks. Een paar plastic panelen maken een station echt niet mooier.
Op alle fronten met je eens. Jij gaat dus ook een mooie PIH ontvangen :mrgreen:
Geplaatst: 12.06.2013 - 12:03
door kissyfur
Ik koop mn auto in Belgie en daar zit RTI er niet standaard in. Dat zit ook niet in een pakket maar heeft een eigen 'pakket' dat €1350 kost. Zouden jullie dat dan skippen, voor €75,- upgraden naar 7", CD, BT en dan voor €1200 SCT incl iGo navigatie nemen?
Geplaatst: 12.06.2013 - 17:53
door jvov60
Vandaag van mijn dealer gehoord:
Bij bestellen Sensus Connected Touch in plaats van RTI navigatie werkt de voice bediening voor navigatie en Bluetooth telefoon niet meer, ook zal deze bedieningsknop van het stuur af zijn.
Geplaatst: 12.06.2013 - 17:58
door Dr Schupp
Klopt @jov60, dat kan ik bevestigen toen ik gisteren de demo kreeg van mijn dealer in de V70. Ook werkt het scroll wieltje niet in alle gevallen (overigens de pijlen van links naar rechts wel).
Geplaatst: 12.06.2013 - 18:43
door Nagie
Ik heb ook de optie "sunblinds"genomen, vraag me alleen af of dit en fabrieks optie is. Ik mijn huidige auto zitten deze netjes gemonteerd in de portier. Het werkt als een rolgordijn. Weet iemand of dit in de PIH ook het geval is of gewoon met zuignappen oid.