Pagina 22 van 104

Geplaatst: 10.07.2013 - 15:57
door zakraket
Ik niet, ik heb al een driver alert systeem op de passagiersstoel zitten ;)

Geplaatst: 10.07.2013 - 15:59
door JustinK
LOL, ja die kun je helaas niet zo makkelijk uitzetten ;)

Geplaatst: 10.07.2013 - 16:04
door RichieB
Zit er daar geen ejectknop voor bij? Gemiste kans van Volvo!

Geplaatst: 10.07.2013 - 16:19
door Carlsson 900
JustinK schreef:LOL, ja die kun je helaas niet zo makkelijk uitzetten ;)

Die kun je helaas niet zo makkelijk er uitzetten :-)

Geplaatst: 10.07.2013 - 16:38
door Get!em
Ach, vanwege die dual-zone airco kun je die wel even laten "afkoelen" :)




Verkeerbordherkenning is inderdaad geen standaard, maar dat is SCT ook niet :)
Verkeerbord herkenning ziet overigens de snelheidsborden met onderbord wel, maar de tekst op die onderborden niet. Je ziet in je scherm een wit vlakje onder het bordje op je display.
Ook gaat hij leuk de mist in met parallelwegen, met daar een 30 of 60 limiet.

Geplaatst: 12.07.2013 - 14:21
door sandervd
Mijn eerste post :-), de Volvo arriveert volgende week. Wat zijn de ervaringen van de eerste gebruikers met tethering via een iPhone versus een USB stick?

- Moet je iedere keer tethering aanzetten op een iPhone of blijft dat aanstaan? http://www.youtube.com/watch?v=PeqWO0Rl ... 14Fh5LqSpL
- Kun je meerdere netwerken toevoegen op de SCT?
- Weet iemand hoeveel lokale storage de SCT precies heeft voor het cachen van bijvoorbeeld Spotify playlists?
- Starten bepaalde functies die Internet nodig hebben, zoals verkeersinfo bij iGo, automatisch als je tethering pas later aanzet? Of moet je de navi / app opnieuw opstarten?
- Is er misschien al een PDF van de handleiding online te vinden?

Geplaatst: 12.07.2013 - 22:38
door HFH
Voorlopig SCT geannuleerd, gezien matige ervaringen.
Ga voor de zekerheid van rti.
Rti is feitelijk duurder, dus raar om 500 extra te betalen voor iets wat mogelijk niet eens een goede gps ontvangst heeft. Geen spraak knopje op het stuur en geen volvo call route ingeven etcetc.
Ik heb aangegeven het dan maar als accessoire te willen nemen, echter dan wel voor de prijs die in Duitsland geld, 690,- staat in de Duitse prijslijst.
Gek genoeg ook op de Duitse site ook een bericht van aanbieding voor bestaande auto's en dan 950 euro.
Bovendien net in auto motor und sport gelezen dat er 8 automerken gaan voor apple integratie in de toekomst, oa Volvo. Misschien beter dan al dat android gedoe.
Kan mijn iphone en ipad immers altijd zeer gemakkelijk jailbreaken....

Geplaatst: 12.07.2013 - 23:02
door RichieB
Met iOS 7 heb je geen jailbreak meer nodig. SCT is inderdaad onvoldoende geïntegreerd om echt interessant te zijn. Hopelijk leert Volvo hiervan voor het volgende systeem.

Geplaatst: 13.07.2013 - 06:42
door Marc Apeldoorn
Fijn dat appeltjes systeem dat je moet jailbreaken.
De onvoldoende performance ligt in ieder geval niet aan Android. Het zou overigens bijzonder dom zijn om te kiezen voor een platform dat zo gesloten is en slechts voor de minderheid van de rijders te gebruiken valt.

Geplaatst: 13.07.2013 - 06:47
door RichieB
Om de SCT ten volle te benutten zal je die ook moeten rooten omdat Volvo het heeft laten dichttimmeren. Dus de keuze voor een gesloten platform heeft Volvo allang gemaakt.

Geplaatst: 13.07.2013 - 07:31
door Marc Apeldoorn
Die keuze kan Volvo heel simpel verlaten met Android, met apple nooit ....

Geplaatst: 13.07.2013 - 07:50
door RichieB
Volvo wil (net als Apple) zorgen dat ze verdienen aan elke app, elke functionaliteit, elk plezier dat we met SCT beleven. Een perfecte match met Apple iOS dus.

Geplaatst: 13.07.2013 - 07:58
door Marc Apeldoorn
Oneens, Volvo gaat dat niet volhouden en gaan dus niet verdienen aan iedere app, Apple is groot en kan dat afdwingen (lees wordt geaccepteerd door de meute), Mickey mouse Volvo kan dat m.i. niet (lees kan zich dat niet veroorloven...)

Geplaatst: 13.07.2013 - 08:15
door RichieB
Volvo heeft daarentegen een veel sterker machtsmiddel: vendor lock in. Je gaat immers niet een BMW kopen ipv Volvo omdat daar een open multimedia systeem in zit. Je koop een Volvo om de auto, wat daar aan multimedia inzit is bijzaak. Volvo kan dus doen wat ze willen, zo lang ze maar niet te veel achterlopen bij de andere premium merken.

Geplaatst: 13.07.2013 - 09:11
door Marc Apeldoorn
Volvo wil graag verdienen aan ICT als optie, en daar ga je er simpelweg minder van verkopen als die optie niet aantrekkelijk is. En waar denk je dat Volvo meer geld aan overhoudt?
Aan een (bijna) gratis android derivaat of aan Apple ..................

Geplaatst: 13.07.2013 - 09:25
door RichieB
Jij en ik snappen dat, maar Volvo duidelijk nog niet. Die denken dat het aantrekkelijker is als ze zelf alles bepalen, en het aantal apps overzichtelijk blijft. Mail ze maar eens om te vragen waarom SCT zo gesloten is: cem@volvocars.com

Geplaatst: 13.07.2013 - 13:13
door santu001
Ik loop wel al een tijdje te klagen dat Volvo auto's maakt die zelf rijden, stoppen, denken en redelijk modern zijn. Alleen de functionaliteit van media loopt altijd hopeloos achter. Ongeacht het systeem probeert men die behoefte aan te vullen. Dat zal ze niet gelijk lukken en denk niet dat ze daar een enorme geldbron in zien.

Nu kan het beperkt en gesloten zijn, maar android, asteroid of ios, het systeem zal vroeg of laat ten prooi vallen aan hobbiesten. Dan kunnen de mogelijkheden onbeperkt zijn. Ik zie dat met Android sneller gebeuren als met ios. Maar nu oogt het inderdaad nog vrij beperkt. Neemt niet weg dat elk apparaat van 4 mm dik en meer dan de helft goedkoper het altijd veel en veel beter zal kunnen dat alles wat volvo of parrot bedenkt, zonder al te veel beperkingen. Achter de feiten lopen doen ze dus sowieso nog steeds.., flink! Neemt niet weg dat ik verrast en blij was met de ontwikkeling. Tuurlijk, het is te duur voor wat je krijgt, maar dat vind ik sowieso bij audio en Volvo. Voor dat geld koop je een redelijke HT receiver inclusief relatief goede 5.1 speakerset. Ik heb het besteld, maar ik moet niet gaan nadenken aan wat ik straks in totaal aan multimedia heb uitgegeven.

Iig 5 augustus weet ik meer, eerst vakantie.

Geplaatst: 14.07.2013 - 10:08
door jongbj
RichieB schreef:Volvo heeft daarentegen een veel sterker machtsmiddel: vendor lock in. Je gaat immers niet een BMW kopen ipv Volvo omdat daar een open multimedia systeem in zit. Je koop een Volvo om de auto, wat daar aan multimedia inzit is bijzaak. Volvo kan dus doen wat ze willen, zo lang ze maar niet te veel achterlopen bij de andere premium merken.
Daar zou ik niet te zeker van zijn. Voor mij is een auto vooral functioneel, en met hoe het nu met SCT gaat (ca. 50% van de ritten GPS fix) is de kans minimaal dat ik bij Volvo zal blijven. Er zijn genoeg andere merken. Als ik kijk hoe b.v. Mercedes dit voor elkaar heeft dan leven we bij Volvo in het stenen tijdperk (vooral die belachelijke voice command van de RTI).

Geplaatst: 14.07.2013 - 10:24
door RichieB
Dan ben jij een van de weinigen die het multimedia systeem in een auto belangrijker vindt dan aspecten die met het rijden te maken hebben. Mbt Mercedes, kijk eens naar dit filmpje waarin AEB getest wordt. Dan heb ik toch liever een Volvo. :D

Geplaatst: 14.07.2013 - 11:58
door Carlsson 900
Sorry OT

Het is de som der "dingen" die bepalen voor welke auto "ik" kies.
Zo kies "ik" voorlopig niet voor een nieuwe C30 .....
omdat die er (nog steeds) niet is.

Tja, en het aanbod van coupés van andere merken is niet mijn keus.
Geluk voor VOLVO of niet.

Toch zijn van de vier C30's bij mij in de buurt, er inmiddels twee vervangen door een A3.