Pagina 22 van 67

Geplaatst: 20.06.2013 - 15:22
door RoaldH
NielsPHEV schreef:voor wat betreft de rica tuning ik heb een isoftloader en die kan twee auto's tunen of detunen. Met een enkel kastje auto's van andere tunen lijkt me niet handig je wilt zelf de tuning kunnen herstellen na service.

Overigens heb ik mijn PIH niet getuned zeker in power is de auto af fabriek al erg snel en haalt ie ook langer door in de versnellingen. Nog meer vermogen en koppel krijg je volgens mij lastig op de weg.
Hopelijk haalt de tuning de vertraging in de "gasrepons" weg en maakt het oppakken van de geartronic beter.

Geplaatst: 20.06.2013 - 15:27
door Superfunky
RoaldH schreef: Hopelijk haalt de tuning de vertraging in de "gasrepons" weg en maakt het oppakken van de geartronic beter.
Grappig, dat zeggen ze bij Rica inderdaad. Je gaat toch niet beweren dat er iets aan te merken is op de PiH he??

F#@*, weer geen wielen!

Geplaatst: 20.06.2013 - 15:28
door tomtom
Aiaiai.....linke boel; én niet over wielen én iets slechts over een Volvo!! Dat wordt de brandstapel (van oude Volvo's :lol: !?).

Geplaatst: 20.06.2013 - 15:38
door RoaldH
Superfunky schreef:
RoaldH schreef: Hopelijk haalt de tuning de vertraging in de "gasrepons" weg en maakt het oppakken van de geartronic beter.
Grappig, dat zeggen ze bij Rica inderdaad. Je gaat toch niet beweren dat er iets aan te merken is op de PiH he??

F#@*, weer geen wielen!
De Duitse dealer had samen met Rica de eerste PIH laten tunen. Dus ik denk dat ik dat ook zal doen.

Ff zonder dollen nu: in vergelijking met mijn BMW, reageert de Volvo wat trager op de input van het gaspedaal en lijkt de geartronic in de laagste versnellingen meer "slip" te hebben dan de 6/8 traps ZF bakken. Nieuw is dit niet. Er zijn diverse specialisten die deze 2 eigenschappen kunnen verbeteren (ook bij de oudere en normale modellen).

Geplaatst: 20.06.2013 - 15:51
door Superfunky
:-x
RoaldH schreef: De Duitse dealer had samen met Rica de eerste PIH laten tunen. Dus ik denk dat ik dat ook zal doen.

Ff zonder dollen nu: in vergelijking met mijn BMW, reageert de Volvo wat trager op de input van het gaspedaal en lijkt de geartronic in de laagste versnellingen meer "slip" te hebben dan de 6/8 traps ZF bakken. Nieuw is dit niet. Er zijn diverse specialisten die deze 2 eigenschappen kunnen verbeteren (ook bij de oudere en normale modellen).
Ok, laat die mod break nu maar komen. We willen een apart tuning topic please!!

Cool, dus Rica heeft via die dealer hun product weten te ontwikkelen en daarom zijn ze dus zo snel met hun kit. Goed om te weten, ik had een beetje het idee dat ze een product neerzetten op basis van de standaard D5 tuning maar dat ze het nog niet echt op een PiH hadden toegepast (lees de discliamers, men is aansprakelijk voor nada).

Je opmerkingen over de bak lees ik inderdaad vaker. Daarom wilde ik o.a. nou zo graag flippers, dacht dat het daarmee beter zou zijn. Maar laat ik niet weer over flippers beginnen, want dan krijg ik het halve forum weer over me heen! :-x

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:00
door drowel

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:16
door RichieB
RoaldH schreef:De Duitse dealer had samen met Rica de eerste PIH laten tunen. Dus ik denk dat ik dat ook zal doen.
Dan had Rica de originele software niet terug hoeven te zetten! ;-) Nu snap ik ook de hoge korting die je hebt gekregen.. :lol:

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:19
door tomtom
En nu de hamvraag; wat kost de tuning!? (het tuning topic werkt niet bij mij :-().

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:32
door Superfunky
tomtom schreef:En nu de hamvraag; wat kost de tuning!? (het tuning topic werkt niet bij mij :-().
937,75 nog wat euries, vóór group-buy. De Loader kost 121.
Ik heb paar maanden geleden gevraagd voor 4 tegelijk, toen kreeg ik 10% en een gratis Loader.

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:38
door tomtom
Toen al voor de PIH? 4? Hoeveel auto's heb jij eigenlijk? Of moet ik vragen, Volvo's.....nog geen toch :-)? Maar een Group-Buy ben ik helemaal voor (kan ook voor een verlagingssetje :-):-)!!)!

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:45
door RoaldH
RichieB schreef:
RoaldH schreef:De Duitse dealer had samen met Rica de eerste PIH laten tunen. Dus ik denk dat ik dat ook zal doen.
Dan had Rica de originele software niet terug hoeven te zetten! ;-) Nu snap ik ook de hoge korting die je hebt gekregen.. :lol:
Ik heb via hem de 2e PIH die ze in Duitsland hadden gekregen van Volvo. ;)
Dus spijtig voor mij geen 315 pk en 700 nm :(

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:50
door RoaldH
Superfunky schreef::-x
Ok, laat die mod break nu maar komen. We willen een apart tuning topic please!!

Cool, dus Rica heeft via die dealer hun product weten te ontwikkelen en daarom zijn ze dus zo snel met hun kit. Goed om te weten, ik had een beetje het idee dat ze een product neerzetten op basis van de standaard D5 tuning maar dat ze het nog niet echt op een PiH hadden toegepast (lees de discliamers, men is aansprakelijk voor nada).

Je opmerkingen over de bak lees ik inderdaad vaker. Daarom wilde ik o.a. nou zo graag flippers, dacht dat het daarmee beter zou zijn. Maar laat ik niet weer over flippers beginnen, want dan krijg ik het halve forum weer over me heen! :-x
Ja, er schijnt zelfs rekening gehouden te zijn met het "tunen" van de elektro motor en het verbeteren van de koppelafgifte van de D5.

Ja, ik zou ook graag flippers willen. Al was het maar omdat de handmatige schakelstand precies verkeerd om zit (net als de volumeknoppen/cruisecontrol). :)

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:52
door The Volvoboy
Een GTI-verslinder met een lage uitstoot en gunstige bijtelling en iedereen begint over tunen.. ](*,) Sorry hoor, maar heb afgelopen zaterdag mogen ervaren wat een PIH doet in Power-stand, da's toch echt niet traag ofzo, integendeel! M'n hoofd werd tegen de hoofdsteun gesmakt. Waarom in hemelsnaam zou je dat willen tunen, doe ff normaal zeg...

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:59
door tomtom
Daaarrrr gaan we weeerrrrr, waarom zouden we niet? Ik denk dat degenen die al eerder met 250+ pk hebben gereden (zoals ik) helemaal niet zo onder de indruk zijn van de powerstand (en die gaat ook niet erg lang mee :-(). Als het zuiniger én met meer powerrrrr kan.....waarom in vredesnaam niet!?! Geloof me, niets went zo snel als vermogen. Toen ik de eerste keer in een V70 T5 reed schrok me een hoedje en nu ervaar ik dat als doodnormaal, nou ja ik geniet er wél iedere keer van!

Geplaatst: 20.06.2013 - 16:59
door WouterJ
Omdat het kan? Mijn huidige Golf 6 GTI is standaard ook geen stakker maar heb ik ook getuned. Super! Zou niet anders willen...

En misschien ben ik verpest door m'n huidige auto maar zo onvoorstelbaar snel is een V60 PIH ook weer niet... mijn huidige is sneller.

Geplaatst: 20.06.2013 - 17:04
door RoaldH
The Volvoboy schreef:Een GTI-verslinder met een lage uitstoot en gunstige bijtelling en iedereen begint over tunen.. ](*,) Sorry hoor, maar heb afgelopen zaterdag mogen ervaren wat een PIH doet in Power-stand, da's toch echt niet traag ofzo, integendeel! M'n hoofd werd tegen de hoofdsteun gesmakt. Waarom in hemelsnaam zou je dat willen tunen, doe ff normaal zeg...
Ik ben misschien wat verwend met snelle/getunde BMW diesels 330d/520d/X5 40d. Maar de vermogensopbouw lijkt wat te zijn geknepen. Zeker op de langere stukken (als de accu leeg is), heb je veel profijt van een D5 die meer koppel afgeeft onderin.

Geplaatst: 20.06.2013 - 17:07
door RoaldH
tomtom schreef:Daaarrrr gaan we weeerrrrr, waarom zouden we niet? Ik denk dat degenen die al eerder met 250+ pk hebben gereden (zoals ik) helemaal niet zo onder de indruk zijn van de powerstand (en die gaat ook niet erg lang mee :-(). Als het zuiniger én met meer powerrrrr kan.....waarom in vredesnaam niet!?! Geloof me, niets went zo snel als vermogen. Toen ik de eerste keer in een V70 T5 reed schrok me een hoedje en nu ervaar ik dat als doodnormaal, nou ja ik geniet er wél iedere keer van!
Na mijn eerste testrit in NL, heb ik ooit de (misplaatste) opmerking gemaakt dat de 285 paarden meer aanvoelden als zweedse pony's...

Geplaatst: 20.06.2013 - 17:09
door tomtom
:-):-):-)!

19 inch velgen

Geplaatst: 20.06.2013 - 20:19
door rrowel
Wat betreft de 19 inch velgen is het heel simple de max. laod voor de 19 inch banden is minder dan die van de 18 inch (ongeveer ruim 600 kg/band) en aangezien het max. laadvermogen ruim 2500kg van een PIH kunnen daarom de 19 inch banden niet gemonteerd worden

Geplaatst: 20.06.2013 - 21:08
door v60pih
Superfunky schreef: ...Om het zeker te weten, zou ik het bij een collega moeten nagaan, maar in de basis is er geen verschil tussen garantie op een privé gekcoht of zakelijk gekocht product. Het voornaamste verschil is dat voor consumenten een minimale termijn van 2 jaar geldt (en zelfs dat is maar een richtlijn, aangezien de wet zegt: zo lang als redelijkerwijs verondersteld mag worden dat het product zonder gebreken functioneert). Deze 2 jaars termijn is niet verplicht bij zakelijk verkeer. MAAR, de garantievoorwaarden die van toepassing zijn, zijn d evoorwaarden die je krijgt bij aankoop. Ik heb nog nooit een auto gekocht met een setje zakelijke en een setje privé voorwaarden, je mag dus aannemen dat de voorwaarden gelijk zullen zijn.

Dan de uitvoering. Het maakt voor de wetgever geen verschil of de koper een privé of een zakelijk persoon is. In beide gevallen geldt dat de leverancier de plicht heeft aan te tonen dat het mankement veroorzaakt is door ondeugdelijk gebruik. Die casus blijft m.i. gelijk.
Als jurist zou je moeten weten dat de reflexwerking op de bepalingen uit het consumentenrecht niet geldt voor BV's (jurisprudentie genoeg). In sommige gevallen geldt de reflexwerking wel maar de reeds bestaande jurisprudentie is daar vaag over. Wordt niet gemakkelijk...