Pagina 22 van 25
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 00:26
door RoaldH
Ik heb het ook geprobeerd: maar in beide gevallen werkt de preconditioning prima.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 07:09
door rsnhakan
Bij ons zijn er een aantal updates uitgevoerd afgelopen beurt. (midden november) Sindsdien werkt preconditioning altijd. Dus voor ons is het opgelost. Ik zal eens proberen om met 6A te laden dit weekend, zodat de accu na 00:00 nog bezig is met opladen.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 08:29
door Dzes
@Roaldh, @rsnhakan: Maken jullie ook gebruik van geprogrammeerd opladen voor t laadstation, waarbij de accu alleen wordt opgeladen binnen een ingestelde periode, bij voorbeeld van 23:00 uur tot 09:00 uur? En hebben jullie de auto ook gekoppeld aan een 16A Laadstation met laadpas (lolo smart bijv.)?
Mijn auto heeft namelijk ook alle software updates die er zijn gekregen. Als ik geprogrammeerd laden niet instel, werkt de preconditiong prima, of die op dat moment nou wel of niet is aangesloten op de laadpaal. Alleen in de situatie van uitgesteld / geprogrammeerd laden is er het issue met de preconditioning.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 14:27
door rsnhakan
Nee, uitgesteld laden gebruiken wij niet. Puur om zulke problemen te voorkomen.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 22:38
door vaudi
Ook bij ons lukt het niet als je de dag ervoor insteld. Daarbij heb ik het idee dat bij 6A laden het niet werkt.
Het is erg ondoorzichtig.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 13.01.2015 - 23:32
door RoaldH
Dzes schreef:
@Roaldh, @rsnhakan: Maken jullie ook gebruik van geprogrammeerd opladen voor t laadstation, waarbij de accu alleen wordt opgeladen binnen een ingestelde periode, bij voorbeeld van 23:00 uur tot 09:00 uur? En hebben jullie de auto ook gekoppeld aan een 16A Laadstation met laadpas (lolo smart bijv.)?
Mijn auto heeft namelijk ook alle software updates die er zijn gekregen. Als ik geprogrammeerd laden niet instel, werkt de preconditiong prima, of die op dat moment nou wel of niet is aangesloten op de laadpaal. Alleen in de situatie van uitgesteld / geprogrammeerd laden is er het issue met de preconditioning.
Ik heb tot vorig jaar zomer gebruik gemaakt van "uitgesteld laden" van 23:00 t/m 9:00 uur. Toen had ik ook geen problemen met de preconditioning. Nu ik zonnepanelen heb, gebruik ik die optie niet meer. Als ik met 13a laad, is het laden voor 0:00 uur klaar. Dan werkt de timer prima. Maar ook met laden op 6a (klaar na 0:00 uur) gaat alles ook goed. Ik gebruik geen lolo maar heb een buiten stopcontact met een extra schuko/mennekes lader. Trouwens: als de timer niet staat in de periode dat uitgesteld laden actief mag zijn en je wil de standkachel niet gebruiken, dan faalt de poging sowieso.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 14.01.2015 - 07:58
door henkchroom
Bij mij ook geen probleem met de preconditioning als de auto pas na 0:00 uur is opgeladen. Ik gebruik ook een gewoon (CEE) buitenstopkontakt. Misschien dat daar het verschil zit ????
Re: Preconditioning
Geplaatst: 14.01.2015 - 19:19
door hansvl
Korte update: dealer had contact gehad met Volvo importeur en daar was het probleem bekend. Een oplossing was niet voorhanden.
Zoals eerder door iemand aangehaald is het melden bij de dealer een goede eerste stap. Ik krijg nu het idee dat Volvo het laag heeft geprioriteerd.
Op de vraag of bediening met de sleutel een goede werk-around is, krijg ik vrijdag hopelijk uitsluitsel. (Moet helaas al terug voor een nieuwe voorruit die vandaag in botsing is gekomen met een net te groot steentje......)
Re: Preconditioning
Geplaatst: 14.01.2015 - 20:35
door Dzes
Tegenstrijdige berichten dus. Ik heb deze week van de dealer juist het volgende bericht gehad:
"...Ik heb bericht van Volvo gehad. Ze zijn er mee bezig, het is nu afwachten wanneer de update er zal zijn.
Ik begreep dat ze erg druk waren in zweden met alle nieuwe ontwikkelingen..."
Tja, voorlopig maar even afwachten dus. En over een week of 2 maar weer informeren. Tenslotte zou de aanhouder toch moeten winnen uiteindelijk...
Re: Preconditioning
Geplaatst: 16.01.2015 - 22:23
door vaudi
Overdag nog een keer getest. Na het laden aan de laadpaal keurig warm.
Zit er een nacht tussen dan is het koud binnen.
Wacht de update wel af. maar het is vervelend dat we nu al het 2e jaar ingaan dat het niet goed werkt.
Van de zomer is het niet meer nodig.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 16.01.2015 - 22:41
door rsnhakan
vaudi schreef:
Overdag nog een keer getest. Na het laden aan de laadpaal keurig warm.
Zit er een nacht tussen dan is het koud binnen.
Wacht de update wel af. maar het is vervelend dat we nu al het 2e jaar ingaan dat het niet goed werkt.
Van de zomer is het niet meer nodig.
Dacht dat het bij ons was opgelost... Maar helaas ook hier de 00:00 bug.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 17.01.2015 - 12:14
door Superfunky
hansvl schreef:
Korte update: dealer had contact gehad met Volvo importeur en daar was het probleem bekend. Een oplossing was niet voorhanden.
Zoals eerder door iemand aangehaald is het melden bij de dealer een goede eerste stap. Ik krijg nu het idee dat Volvo het laag heeft geprioriteerd.
Op de vraag of bediening met de sleutel een goede werk-around is, krijg ik vrijdag hopelijk uitsluitsel. (Moet helaas al terug voor een nieuwe voorruit die vandaag in botsing is gekomen met een net te groot steentje......)
Fijn te lezen dat je nog vol enthousiasme bent en denkt dat ze het gaan fixen. Helaas leert het verleden dat het blijkbaar een hele zware dobber is waarbij het ook nog eens per auto anders lijkt te zijn, dus als ik jou was zou ik maar flink pushen op die sleuteloptie.
Bij mij is het zo dat het de vorige winter een puinhoop was en de timer na 00:00 in geen enkel scenario werkte. Nu (na servicebeurt en updates midden december) lijkt het wel in orde en was alle keren dat ik de auto heb geprogrammeerd de zaak opgewarmd.
Ik heb zelf het idee dat de app ook een rol speelt. Mijn broer had dezelfde updates gehad, maar hij bleef soms koude billen houden, maar sinds hij de app geupdate heeft is het bij hem ook weer goed.
Het feit dat ik om me heen ook mensen spreek die met de recentste updates van auto en app toch nog steeds storing hebben, maakt dat ik tot de conclusie kom dat het per auto en productieserie anders kan uitpakken.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 17.01.2015 - 17:18
door vaudi
Toch zou dat met software relatief eenvoudig zijn te fixen. Wat dat betreft zitten er wel complexere zaken in die wel perfect werken.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 17.01.2015 - 20:03
door hansvl
Gisteren de auto weer opgehaald met een nieuwe voorruit en tot m'n grote vreugde hadden ze de sleuteloptie aangezet.
Vanmorgen direct geprobeerd terwijl die aan de lader zat en heerlijk warm. Vanmiddag op "buiten" gezet en weer met de sleutel aangezet: wederom heerlijk warm.
Voorlopig dus weer helemaal happy. Laat de winter maar komen haha.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 17.01.2015 - 22:31
door MacDeluxe
Hoi Hans,
Ik ben nu wel benieuwd wat je mocht betalen voor het aanzetten van de 'sleutel optie' Die van mij mag namelijk woensdag naar de dealer voor het verhelpen van het 'huilen' van de standkachel. Ben benieuwd of er nog wat te regelen valt

Re: Preconditioning
Geplaatst: 18.01.2015 - 00:51
door Tukker999
Ik heb de sleutel optie ook achteraf ingekocht en het bevalt me uitstekend. Een kwartiertje voor vertrek aanzetten en je stapt in een behaaglijke auto.
Nou wil het geval dat ik geen Sensus Connect heb, dus bediening met een app wil sowieso niet en dan ben je gedwongen de avond tevoren achter het stuur te zitten prutsen om de juiste tijd in te stellen.
Nee, geef mij die handige sleutelbediening maar!
Daaraan gekoppeld heb ik een vraag.
Normaal gesproken gaat de standkachel uit op het moment dat je het systeem start en wegrijdt.
Maar soms komt het voor dat na een elektrisch ritje, op de plaats van bestemming, de standkachel evenzo vrolijk weer begint te blazen, ook al staat de auto niet aan de stekker.
Misschien heeft de standkachel wel de hele weg onderweg ook staan branden. Het is mij in ieder geval niet opgevallen.
Foutje? Dan vind ik het best wel een prettig foutje, want ik wil graag op ieder moment, aan de stekker of niet die standkachel wel aan kunnen zetten.
En ook op een koude dag tijdens het rijden. Dan houd ik de elektrische range misschien een beetje beter op peil.
Wie kan me meer vertellen over de sleutelbediening en de mogelijkheden om de standkachel tijdens de rit aan te kunnen zetten.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 18.01.2015 - 09:28
door Paul
Wat is die sleutelbediening? Bedoelen jullie lang op lampje knop drukken? Dit staat toch standaard aan als je standkachel hebt? Of mis ik nu iets?
Re: Preconditioning
Geplaatst: 18.01.2015 - 10:50
door hansvl
Paul,
Ik heb geen app mogelijkheid en ook geen tech line bijgekocht. Volgens mij zit in de tech line deze optie. Achteraf activeren kan dus ook, en nu kunnen we met het lampje inderdaad voorverwarmen.
Hein, ik heb nog niet veel ervaring met de afstandsbediening, maar het volgende viel me op: bij laden aan de stekker (stand binnen) ging de verwarming uit toen ik vertrok. Bij stand buiten bleef er een symbool in het dashboard toen ik startte en moest ik de preconditioning handmatig uitzetten. Ik heb ergens gelezen dat er maximaal 50 minuten wordt voorverwarmd. Om jouw vraag te kunnen betantwoorden is de grote hamvraag nu of de kachel ook daadwerkelijk aanblijft of dat alleen het symbool aanblijft. En dan natuurlijk of deze tijdens het rijden aangaat of alleen bij uitgezette motor.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 18.01.2015 - 11:39
door IkeV70
HeinvdW schreef:
Nou wil het geval dat ik geen Sensus Connect heb, dus bediening met een app wil sowieso niet en dan ben je gedwongen de avond tevoren achter het stuur te zitten prutsen om de juiste tijd in te stellen.
Ik heb ook geen Sensus Connect, maar wel bediening via de app hoor. Het gaat er denk ik om of je Volvo on Call hebt?
's Morgens aanzetten via de app is nog net iets comfortabeler dan via de sleutel. Voor dilaatste moet ik nl naar buiten lopen.
Re: Preconditioning
Geplaatst: 18.01.2015 - 12:04
door Tukker999
@hansvl
Ja, ik ben benieuwd hoe die standverwarming zich nou werkelijk gedraagt en hoe deze naar wens te beïnvloeden is.
Wat ik tot nu toe gezien heb wijst voorlopig op toevalstreffers.
Nalezen in het instructieboekje biedt geen houvast.
@IkeV70
Klopt, het gaat om Volvo on Call.
Het bereik van de sleutel is ongeveer 50 meter?
Dan heb je een verdraaid lange oprit, vriend!