V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ik heb een Audi A3 1.9 TDI (2005) gehad en dat ding tokkelde er ook op los. In 160.000 kilometer 1 x een kapot lampje, verder geen enkel probleem. Maar over de 2.0 TDI gingen toen al negatieve verhalen. Vriend van mij heeft zijn 1.8 tfsi onlangs bij 65.000 kilometer in de prak zien draaien. Nee, ik heb weinig vertrouwen in de huidige VAG-motoren. Leuk voor de lease, maar kopen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20984
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ergens wel vreemd: VAG deed de dingen vroeger veel beter dan nu.
Maar weer terug naar Ger: ik hoop toch een beetje dat zijn V70 weer prima rijdt. Hele prima zelfs.
Maar weer terug naar Ger: ik hoop toch een beetje dat zijn V70 weer prima rijdt. Hele prima zelfs.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als ik alle perikelen van Ger zo lees van het afgelopen jaar, is het bij Volvo niet anders Mark.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20984
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Op diverse websites zijn hele megabytes ingericht over dieselgate en TFSI-problemen. Over D5-problemen heb ik nog niets gelezen ... behalve hier. Heel soms maar zeker niet structureel.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb het ook niet niet over D5 problemen, want dat Ger z'n motor in de stront is gelopen lag niet aan het blok van Volvo, maar aan een overblijfsel van de defecte aircopomp van afgelopen zomer. Nee, dan doel ik dus meer op de zojuist genoemde aircopomp, de lekke schokdempers, lekke condensor, en zo zal ik vast nog wel wat van de remmelarij zijn vergeten. En dat het allemaal in 1 jaar gebeurt is natuurljk extra dikke pech, maar overtuigt mij in elk geval niet van de degelijkheid van de heden ten daagse Volvo.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20984
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb dat ook gelezen de afgelopen week. Maar bepaalde zaken zijn toch gewoon onderhoud omdat het slijt door gebruik. Maar het is wel veel te noemen in een kort tijdsbestek, ben ik mee eens. Kwaliteit of ontbreken daarvan vind ik lastig om zo even te benoemen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Nou, die remmen is vast gewoon onderhoud (en wellicht ook laksheid van de verkopende partij) maar ik heb toch het idee dat de V70 en de V70N beter in elkaar zaten voor hun tijd. Net als dat de Golf IV duidelijk de betere Golf is geweest. De V was een misère, de VI en VII lijken wel weer wat beter, maar het wordt nooit een IV qua degelijkheid. Maar al die milieu eisen maken het "ademen" van een motor welhaast onmogelijk, dus dan is het ook vragen om problemen hè.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Hier ex-rijder Golf IV tdi. Dat was een goede auto, achteraf spijt gehad mbt. inruil voor passat.Oceanracer schreef: Nou, die remmen is vast gewoon onderhoud (en wellicht ook laksheid van de verkopende partij) maar ik heb toch het idee dat de V70 en de V70N beter in elkaar zaten voor hun tijd. Net als dat de Golf IV duidelijk de betere Golf is geweest. De V was een misère, de VI en VII lijken wel weer wat beter, maar het wordt nooit een IV qua degelijkheid. Maar al die milieu eisen maken het "ademen" van een motor welhaast onmogelijk, dus dan is het ook vragen om problemen hè.
Ik heb het idee dat door kostenreductie de kwaliteit van de onderdelen niet ten goede komt.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20984
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Is dat niet allemaal een kostenkwestie? Alles moet groter, duurder en beter tegen minder geld. Dus waar bespaar je op? Arbeidskosten en vooral materiaal.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik rijd al sinds '99 VW Golf en mijn toen nieuwe '00 Golf TDI Variant Comfortline kostte toen Fl. 67.000,- omgerekend dus € 30.000,-
Ik heb zojuist een nieuwe Golf TGI besteld en die kost precies het zelfde en dat na 16 jaar! Tja, dat is natuurljk wel apart...
Ik heb zojuist een nieuwe Golf TGI besteld en die kost precies het zelfde en dat na 16 jaar! Tja, dat is natuurljk wel apart...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28571
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik vind de kwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van V70. Mijn vrouw heeft sinds kort een V70 Classic en die is beter afgewerkt dan mijn V70 uit 2014.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. In 2000 had je dan de sterkste motor. Kijk je nu bij een variant in comfortline met de sterkste motor, dan zit je boven de 35K (de allersterkste motor boven de 40K zelfs)...Oceanracer schreef: Ik rijd al sinds '99 VW Golf en mijn toen nieuwe '00 Golf TDI Variant Comfortline kostte toen Fl. 67.000,- omgerekend dus € 30.000,-
Ik heb zojuist een nieuwe Golf TGI besteld en die kost precies het zelfde en dat na 16 jaar! Tja, dat is natuurljk wel apart...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26998
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat zou je toch echt andersom verwachten.lint schreef: Ik vind de kwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van V70. Mijn vrouw heeft sinds kort een V70 Classic en die is beter afgewerkt dan mijn V70 uit 2014.
Overigens was mijn Ibiza 1.9 TDi ook de beste auto die ik tot nu toe heb gehad.
1 gebroken veer in dik 90.000 km en die auto is echt totaal niet gespaard inclusief wat spelerij op een aantal circuits.
Verder was het op tijd nieuwe olie erin, af en toe wat ander onderhoud en weer door crossen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dat is eigenlijk ook mijn mening.......de klassiekere 9XX (rijdende bakstenen) is de kwalitiet natuurlijk niet te overtreffen.lint schreef: Ik vind toch de bouwkwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van de V70.
Maar ik heb meer schik gehad van mijn V70 uit 2000 (classic) dan de V70 uit 2005 en later de 2008.
en voor schik; lees: minder onkosten, defecten en reparaties.
Ook kon ik langer doorrijden: de 940 stond op 780000 km met dezelfde koppeling, versnellingsbak, aandrijfassen, met de 2005 en 2008 modellen hoefde ik het echt niet te proberen.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En dan maar weer on topic: we gaan dit jaar NIET meer Volvo rijden. De garage is ook klaar met de leverancier die "ons" al twee weken aan het lijntje weet te houden en om de ene of de andere reden die kop niet wil/kan leveren. Die kop komt er maar nu via VCNL en dus is een goed begin van het nieuwe jaar.....De Volvo komt dan weer klaar. (klinkt mogelijk dubbelzinnig maar is niet zo bedoeld).
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ger, ik kijk met een schuin oog ook naar een D5 185 pk. Afhankelijk van mijn baan natuurlijk, maar zijn deze motoren dan af te raden??
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb tussen 2008 en 2012 zo een 90.000km met een V70 MY06 24D gereden (zelfde blok als de 185pk D5), daarna tussen 2012 en 2014 zo een 50.000km met een XC60 D3 AWD en nu sinds januari 2014 al 50.000km met een XC70 D3 AWD.
Ik moet toch zeggen dat ik meer probleempjes gehad heb met de V70N, gaande van kapotte wervelklep, gebroken bekabeling van de achterklep tot brandstoflek aan brandstoffilter enz.
De XC60 heeft alleen een probleempje gehad met loskomende alu bekleding op het stuurwiel en de XC70 een gebroken kabel om de motorkap te openen, dus in mijn geval is de XC60 & XC70 minder gevoelig voor problemen dan de V70N.
Ik moet toch zeggen dat ik meer probleempjes gehad heb met de V70N, gaande van kapotte wervelklep, gebroken bekabeling van de achterklep tot brandstoflek aan brandstoffilter enz.
De XC60 heeft alleen een probleempje gehad met loskomende alu bekleding op het stuurwiel en de XC70 een gebroken kabel om de motorkap te openen, dus in mijn geval is de XC60 & XC70 minder gevoelig voor problemen dan de V70N.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D