Pagina 22 van 41
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.12.2015 - 22:05
door 4wielen
Ik heb een Audi A3 1.9 TDI (2005) gehad en dat ding tokkelde er ook op los. In 160.000 kilometer 1 x een kapot lampje, verder geen enkel probleem. Maar over de 2.0 TDI gingen toen al negatieve verhalen. Vriend van mij heeft zijn 1.8 tfsi onlangs bij 65.000 kilometer in de prak zien draaien. Nee, ik heb weinig vertrouwen in de huidige VAG-motoren. Leuk voor de lease, maar kopen...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.12.2015 - 22:25
door V50 R
De tfsi verbruiken ook aardig wat olie. Collega moest op een gegeven moment elke 1500km olie toe voegen, lease heeft uiteindelijk de auto terug genomen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 17:05
door Msuidgeest
Ergens wel vreemd: VAG deed de dingen vroeger veel beter dan nu.
Maar weer terug naar Ger: ik hoop toch een beetje dat zijn V70 weer prima rijdt. Hele prima zelfs.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 20:09
door Oceanracer
Als ik alle perikelen van Ger zo lees van het afgelopen jaar, is het bij Volvo niet anders Mark.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 20:54
door Msuidgeest
Op diverse websites zijn hele megabytes ingericht over dieselgate en TFSI-problemen. Over D5-problemen heb ik nog niets gelezen ... behalve hier. Heel soms maar zeker niet structureel.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 21:07
door Oceanracer
Ik heb het ook niet niet over D5 problemen, want dat Ger z'n motor in de stront is gelopen lag niet aan het blok van Volvo, maar aan een overblijfsel van de defecte aircopomp van afgelopen zomer. Nee, dan doel ik dus meer op de zojuist genoemde aircopomp, de lekke schokdempers, lekke condensor, en zo zal ik vast nog wel wat van de remmelarij zijn vergeten. En dat het allemaal in 1 jaar gebeurt is natuurljk extra dikke pech, maar overtuigt mij in elk geval niet van de degelijkheid van de heden ten daagse Volvo.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 21:51
door Msuidgeest
Ik heb dat ook gelezen de afgelopen week. Maar bepaalde zaken zijn toch gewoon onderhoud omdat het slijt door gebruik. Maar het is wel veel te noemen in een kort tijdsbestek, ben ik mee eens. Kwaliteit of ontbreken daarvan vind ik lastig om zo even te benoemen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 21:57
door Oceanracer
Nou, die remmen is vast gewoon onderhoud (en wellicht ook laksheid van de verkopende partij) maar ik heb toch het idee dat de V70 en de V70N beter in elkaar zaten voor hun tijd. Net als dat de Golf IV duidelijk de betere Golf is geweest. De V was een misère, de VI en VII lijken wel weer wat beter, maar het wordt nooit een IV qua degelijkheid. Maar al die milieu eisen maken het "ademen" van een motor welhaast onmogelijk, dus dan is het ook vragen om problemen hè.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 22:03
door Mart van der Steeg
Oceanracer schreef:
Nou, die remmen is vast gewoon onderhoud (en wellicht ook laksheid van de verkopende partij) maar ik heb toch het idee dat de V70 en de V70N beter in elkaar zaten voor hun tijd. Net als dat de Golf IV duidelijk de betere Golf is geweest. De V was een misère, de VI en VII lijken wel weer wat beter, maar het wordt nooit een IV qua degelijkheid. Maar al die milieu eisen maken het "ademen" van een motor welhaast onmogelijk, dus dan is het ook vragen om problemen hè.
Hier ex-rijder Golf IV tdi. Dat was een goede auto, achteraf spijt gehad mbt. inruil voor passat.
Ik heb het idee dat door kostenreductie de kwaliteit van de onderdelen niet ten goede komt.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 22:23
door Msuidgeest
Is dat niet allemaal een kostenkwestie? Alles moet groter, duurder en beter tegen minder geld. Dus waar bespaar je op? Arbeidskosten en vooral materiaal.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 22:25
door Oceanracer
Ik rijd al sinds '99 VW Golf en mijn toen nieuwe '00 Golf TDI Variant Comfortline kostte toen Fl. 67.000,- omgerekend dus € 30.000,-
Ik heb zojuist een nieuwe Golf TGI besteld en die kost precies het zelfde en dat na 16 jaar! Tja, dat is natuurljk wel apart...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 22:31
door lint
Ik vind de kwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van V70. Mijn vrouw heeft sinds kort een V70 Classic en die is beter afgewerkt dan mijn V70 uit 2014.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 22:35
door 4wielen
Oceanracer schreef:
Ik rijd al sinds '99 VW Golf en mijn toen nieuwe '00 Golf TDI Variant Comfortline kostte toen Fl. 67.000,- omgerekend dus € 30.000,-
Ik heb zojuist een nieuwe Golf TGI besteld en die kost precies het zelfde en dat na 16 jaar! Tja, dat is natuurljk wel apart...
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. In 2000 had je dan de sterkste motor. Kijk je nu bij een variant in comfortline met de sterkste motor, dan zit je boven de 35K (de allersterkste motor boven de 40K zelfs)...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 23:20
door Fredhead
lint schreef:
Ik vind de kwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van V70. Mijn vrouw heeft sinds kort een V70 Classic en die is beter afgewerkt dan mijn V70 uit 2014.
Dat zou je toch echt andersom verwachten.
Overigens was mijn Ibiza 1.9 TDi ook de beste auto die ik tot nu toe heb gehad.
1 gebroken veer in dik 90.000 km en die auto is echt totaal niet gespaard inclusief wat spelerij op een aantal circuits.
Verder was het op tijd nieuwe olie erin, af en toe wat ander onderhoud en weer door crossen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.12.2015 - 23:33
door lint
Ik vind toch de bouwkwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van de V70.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 31.12.2015 - 00:31
door wim de jong
lint schreef:
Ik vind toch de bouwkwaliteit van de V70 Classic beter dan de latere versies van de V70.
Dat is eigenlijk ook mijn mening.......de klassiekere 9XX (rijdende bakstenen) is de kwalitiet natuurlijk niet te overtreffen.
Maar ik heb meer schik gehad van mijn V70 uit 2000 (classic) dan de V70 uit 2005 en later de 2008.
en voor schik; lees: minder onkosten, defecten en reparaties.
Ook kon ik langer doorrijden: de 940 stond op 780000 km met dezelfde koppeling, versnellingsbak, aandrijfassen, met de 2005 en 2008 modellen hoefde ik het echt niet te proberen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 31.12.2015 - 06:58
door V70/2.4D/2003
En dan maar weer on topic: we gaan dit jaar NIET meer Volvo rijden. De garage is ook klaar met de leverancier die "ons" al twee weken aan het lijntje weet te houden en om de ene of de andere reden die kop niet wil/kan leveren. Die kop komt er maar nu via VCNL en dus is een goed begin van het nieuwe jaar.....De Volvo komt dan weer klaar. (klinkt mogelijk dubbelzinnig maar is niet zo bedoeld).
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 31.12.2015 - 07:36
door dbosker
en om daar maar even op in te haken Ger, dat wordt dan weer een vruchtbaar 2016
Succes met het werken vandaag en een plezierige jaarwisseling toegewenst.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 31.12.2015 - 08:00
door rsnhakan
Ger, ik kijk met een schuin oog ook naar een D5 185 pk. Afhankelijk van mijn baan natuurlijk, maar zijn deze motoren dan af te raden??
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 31.12.2015 - 08:41
door BlackcurrantV70
Ik heb tussen 2008 en 2012 zo een 90.000km met een V70 MY06 24D gereden (zelfde blok als de 185pk D5), daarna tussen 2012 en 2014 zo een 50.000km met een XC60 D3 AWD en nu sinds januari 2014 al 50.000km met een XC70 D3 AWD.
Ik moet toch zeggen dat ik meer probleempjes gehad heb met de V70N, gaande van kapotte wervelklep, gebroken bekabeling van de achterklep tot brandstoflek aan brandstoffilter enz.
De XC60 heeft alleen een probleempje gehad met loskomende alu bekleding op het stuurwiel en de XC70 een gebroken kabel om de motorkap te openen, dus in mijn geval is de XC60 & XC70 minder gevoelig voor problemen dan de V70N.