Pagina 22 van 26
Geplaatst: 05.12.2013 - 08:18
door noten093
@HFH Ik had foutmeldingen doordat ik Torque op automatisch OBD protocol zoeken bij opstarten had staan. Ik liet Torque booten bij starten auto. Het zoeken naar het protocol tegelijk met het opstarten vd ECU vd auto brickte mijn auto volledig. Moet je eerst weer de ECU resetten door alle foutcodes te verwijderen. Simpel te voorkomen; start de auto en wacht 2 minuten. Start Torque en laat hem het juiste protocol zoeken. Ga naar instellingen en kijk welk protocol hij gevonden heeft. Iets wat eindigt op ...11/500. Selecteer dit handmatig.Vanaf dan kan je Torque zonder gevaar bij starten auto mee laten booten.
Ik ben niet zeker of Rica eerst je ECU moet hacken om de Softloader werkend te krijgen. Heb ze gevraagd of ze het de eerste keer voor me wilden doen. Volgens mij heb je genoeg aan de softloader.
In de power modus zonder geartronic gaat de motor uit bij stilstand. On geartronic niet. De powermodus blijft actief. Slippende 19 inch banden!
Ik ben voor custom tunen. Forum versie. 340pk zou mogelijk zijn. Had dit ooit op mijn X5 3.5d dual turbo. Alleen ging de turbo uit beveiliging een paar minuten uit als ik lang boven de 240 reed. Met een koekblik als de X5 was dit toch ook niet echt logisch. E=mC2 toch?
Geplaatst: 05.12.2013 - 08:42
door Paul
Ik ben benieuwd naar de foto's van je auto! Of staan die al ergens?
Geplaatst: 05.12.2013 - 08:58
door Ben
Ik ben benieuwd wie het als eerste lukt om z'n nieuwe auto helemaal op tilt te krijgen.
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:17
door Silver_R
noten093 schreef: Slippende 19 inch banden!
Dat is natuurlijk ook echt de bedoeling met een 'milieu vriendelijke' en zwaar gesubsidieerde auto.
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:18
door IV39
noten093 schreef:Beter koppelen aan karaktereigenschappen en/of een testosteronslot inbouwen.
Ik twijfel nog sterk aan mijn IQ. Kom er vandaag achter dat ik gewoon in de powershift moet rijden en dat hij dan een sportieve-automaat wordt. De modus wordt dan nog meegenomen. Dus Power modus en dan in powershift. Ik dacht dat de powershift los stond van de modi. Gaat hij nog sneller nu.
Ik heb ook meteen voor IV39 de hybrid modus getest. Kan dus ook weer in powershift. Gaat hij ook als de brandweer. In hybrid en dan niet in powershift gaat hij ook erg vlot. Gaat allemaal vlot. Als je in pure rijdt (kan niet in powershift) en je geeft gas, gaat hij ook vlot.
Elke dag weer wat nieuws te beleven.
Bedankt voor deze info en alle andere info. Informatief en interessant om te lezen. Ga zo door

.
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:33
door Montalbano
Ik heb dat tunen van dit soort auto's nooit echt begrepen. Dat je dat bij een 100pk Passat doet daar zie ik het nut wel van in, maar bij een auto met 250+pk en 600+Nm die in 6 seconden op de 100 zit? We staan toch allemaal in dezelfde files.
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:46
door ErikV60D6
@noten
Bedankt voor de info over de Rica tune, zeker iets wat ik ook overweeg.
Ik begrijp alleen je verhaal over de geartronic niet helemaal. Zover ik weet zit er geen "S" stand op de automaat, ik heb het idee dat dit enkel geregeld wordt door de Sportmodus te activeren. Na activatie van de sportmodus schakelt de auto sneller en reageert hij feller op het pedaal. Het verplaatsen van de pook is volgens mij enkel om manueel te schakelen. Hier zit meestal wel een beveiliging op; de auto gaat wel zelf schakelen als hij in de buurt van de toerenbegrenzer komt.
Zodra ik mijn power modus activeer wordt direct de dieselmotor geactiveerd, ook in stilstand.
Heb je meer info over die 340 pk tune (forum versie??)?
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:12
door drowel
Ben schreef:Ik ben benieuwd wie het als eerste lukt om z'n nieuwe auto helemaal op tilt te krijgen.
Ik ben benieuwd of jij bij elke opmerking over tunen een "leuk grapje" blijft posten. We weten jou mening hierover wel denk ik onderhand.
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:13
door noten093
@ErikV60D6 Ik zoek nog een keer uit hoe het nu allemaal in elkaar zit bij mijn auto. Die 340PK versie zou Rica moeten maken voor ons
@BEN Ik heb hem al helemaal gebrickt. Gelukkig ben ik dan ook iemand die hem dan zelf weer weet te unbricken. Moet iemand eerst de dingen uitproberen en dan melden wat je vooral niet moet doen. Is idd niet verstandig om te doen. Maar ja wie zegt dat ik verstandig ben?
@Silver_R Zo te zien heb je een R Design en ben je gevoelig voor Race elementen. Dat het allemaal gesubsidieerd wordt is prachtig voor de eigenaar. Wat wel of niet de bedoeling is is aan de politici. Door mijn harde werken subsideer ik al jaren hele bevolkingsgroepen. Mag ik ook een keer? Let wel dat ik met mijn gezin altijd elektrisch rij.
@Montalbano Er is ook een reden waarom er zo veel snelle autos verkocht worden en waarom veel mensen dat graag zouden bezitten. Liefde voor snelheid wellicht? Of G-krachten
Hier nog een filmpje voor jullie van deze ochtend opweg naar het werk. Nieuwe Torque plugin uitgeprobeerd. Race plugin.
YOUTUBE
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:22
door diesel01
Jij bent niet bekend met Silver-R zijn R?
Zoek eens op V70/S60 R en er zal een wereld open gaan voor jouw als Volvo :sign2:
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:27
door Superfunky
drowel schreef:Ben schreef:Ik ben benieuwd wie het als eerste lukt om z'n nieuwe auto helemaal op tilt te krijgen.
Ik ben benieuwd of jij bij elke opmerking over tunen een "leuk grapje" blijft posten. We weten jou mening hierover wel denk ik onderhand.
+100!
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:29
door Superfunky
noten093 schreef:
Hier nog een filmpje voor jullie van deze ochtend opweg naar het werk. Nieuwe Torque plugin uitgeprobeerd. Race plugin.
YOUTUBE
WTF!! Dat wil ik ook!! Geil!!
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:31
door Montalbano
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te lezen wat je/jullie allemaal tweaken ook al zie ik zelf het nut er niet van in.
Waarschijnlijk is het ook meer iets van "gewoon omdat het kan".
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:32
door Superfunky
noten093 schreef:Ik ben niet zeker of Rica eerst je ECU moet hacken om de Softloader werkend te krijgen. Heb ze gevraagd of ze het de eerste keer voor me wilden doen. Volgens mij heb je genoeg aan de softloader.
Rica moet de ECU open zetten, het kan niet alleen met de sofloader. Logisch ook, anders verkopen ze niet veel meer!
Ik ben een beetje lost.
@Noten093: je zegt dat na de tuning de bak in de S stand staat of beschikbaar is. Vraag:
- kun je nu dan schakelen tussen S on/off dan?
- als ze de bak in S kunnen zetten, hebben ze dan ook al ontdekt hoe ze de stuurbediening van de bak aankrijgen?? Ik droom al maanden van de enige PiH met flippers!! Lijkt me zo gaaf als ze dat aan de praat krijgen!
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:40
door noten093
Montalbano schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te lezen wat je/jullie allemaal tweaken ook al zie ik zelf het nut er niet van in.
Waarschijnlijk is het ook meer iets van "gewoon omdat het kan".
Big boys working hard playing hard. Nog altijd betere hobby dan vreemdgaan.
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:41
door Walter
goedkopere hobby ook, mits alles heel blijft
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:46
door Silver_R
noten093 schreef:
@Silver_R Zo te zien heb je een R Design en ben je gevoelig voor Race elementen. Dat het allemaal gesubsidieerd wordt is prachtig voor de eigenaar. Wat wel of niet de bedoeling is is aan de politici. Door mijn harde werken subsideer ik al jaren hele bevolkingsgroepen. Mag ik ook een keer? Let wel dat ik met mijn gezin altijd elektrisch rij.
Ik ben zeker gevoelig voor Race elementen, zoals jij dat noemt.
Ik rij een V70R (ietsje anders dan R-design) en zo'n R is niet in de markt gezet als zuinigheids wonder.
Je zou kunnen zeggen dat ik een milieu barbaar ben met het verbruik van mijn auto.
En het is zeker aan de politici om er wat mee te doen, helaas gebeurd dat niet.
Geplaatst: 05.12.2013 - 12:12
door noten093
@Silver_R Even gegoogled. Mooie wagen idd die V70R
Geplaatst: 05.12.2013 - 12:15
door Silver_R
noten093 schreef:@Silver_R Even gegoogled. Mooie wagen idd die V70R
Thanx
Geplaatst: 05.12.2013 - 12:22
door lightfeet
Tja, ik heb wel wat losgemaakt met mijn Datatechnic ervaring.
Inmiddels heb ik in 1 maand bijna 8000 km gereden met de tuning en het bevalt super, door het hogere koppel komen de schakelmomenten beter tot zn recht.
Gezien de vele km die ik rij "verslijt" ik ook de nodige auto's en tot op heden zijn al mijn auto's gechipt, ik heb hier eigenlijk nooit spijt van gehad. Wel hou ik rekening met overbelasting, zoals een zware aanhanger of caravan geef dan bewust wat rustiger gas en beul de auto niet af. Het Datatechnic kastje is beslist geen standaard powerbox met alle problemen van dien. Het is een maatoplossing waarbij de bestaande instellingen op diverse punten worden aangepast en hergeprogrammeerd, desgewenst op maat, dus er zit wel degelijk een programmeerbare chip in.
Ik ken ook de ervaringen van een standaard kastje met wat weerstanden en condensators geschikt voor bijna elke auto hiervan is hier geen sprake.
Na de eerste inbouw bij Datatechnic en een proefrondje was ik niet tevreden, na een herprogramering en aanpassing schrok ik van het geweldige verschil.
Volvo in Belgiƫ schijnt een zelfde systeem toe te passen met behoud van garanties.
Tot zover mijn bijdrage maar weer en die 2 seconden sneller waar ik eerder over las zijn geen enkel probleem.