Pagina 22 van 28

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 12.05.2017 - 22:00
door Fredraket
Ziet er weer strak uit. Erg mooie auto met knappe upgrades.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 12.05.2017 - 22:19
door Silver_R
Fredraket schreef: Ziet er weer strak uit. Erg mooie auto met knappe upgrades.
Thanx, ben er ook erg blij mee.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 12.05.2017 - 23:02
door diesel01
Mooi sjoerd.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 08:49
door Silver_R
diesel01 schreef: Mooi sjoerd.
Thanx man. Jij blij met de V70?

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 09:15
door Rha007
staat er weer keurig bij, wat een mooie glans.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 09:29
door Silver_R
Nog een paar 'sfeer plaatjes' van training on the job. 8-)

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 10:09
door Rha007
Ben je nu om Sjoerd, maw ga je voortaan zelf met een dualaction aan de slag?

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 10:11
door Silver_R
Rha007 schreef: Ben je nu om Sjoerd, maw ga je voortaan zelf met een dualaction aan de slag?
Zeker. Dat was ook het doel van deze dag. Daarom ook training on the job.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 17:23
door diesel01
Silver_R schreef:
diesel01 schreef: Mooi sjoerd.
Thanx man. Jij blij met de V70?
Top product, eerste 5k staan erbij nu op 30k.
Lekker rustig toeren maar voldoende power om even te kunnen inhalen.
Merk dat ik veel gebruik maak van acc, werkt goed en in het noorden voldoende ruimte om niemand in het vaarwater te zitten.
De luxe went snel en overtref je niet snel in andere autos.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 17:37
door Silver_R
diesel01 schreef: Top product, eerste 5k staan erbij nu op 30k.
Lekker rustig toeren maar voldoende power om even te kunnen inhalen.
Merk dat ik veel gebruik maak van acc, werkt goed en in het noorden voldoende ruimte om niemand in het vaarwater te zitten.
De luxe went snel en overtref je niet snel in andere autos.
Klinkt goed en het luxe verhaal klinkt heel bekend. Eerst leer, dan wil je niet meer zonder, dan xenon, dan wil je niet meer zonder, schuifdak, dan wil je niet meer zonder en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alle ACC kan ik echt niet aan wennen. Gister terug van Driven2shine nog even geprobeerd. Prima totdat er een auto in de range van de radar komt. Dan dat abrupte afremmen. Bah. Hoop dat dat bij nieuwere versies echt beter is.
Maar geniet er van in ieder geval.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 17:42
door diesel01
Die van mij detecteert, laat het gas los en laat hem doorlopen tot 40 meter en gaat dan actief remmen.
Voldoende tijd om van baan te wisselen of gas bij te geven en in te halen.
Ik denk dat my16 een verbeterde versie heeft van de eerdere bouwjaren.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 13.05.2017 - 18:24
door lint
Ik heb op mijn V70 uit september 2014 ook nog het oude systeem want ik herken het abrupte ingrijpen.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 14.05.2017 - 07:09
door Paul
Ik had in mijn vorige V60 was top hoor!

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 15.05.2017 - 10:01
door Summum
Er zit inderdaad verschil in de werking van het ACC tussen de nieuwere en oudere bouwjaren. Mijn 2011 V60 2.0T had ook de wat abruptere remacties. Ook trage reactie als je gaat inhalen, hij bleef afremmen totdat je helemaal op de linkerbaan zat. Met gevolg dat een achterligger soms op je bumper hangt.

Mijn huidige 2016 Twin Engine doet beide acties vloeiender. Als ik bij inhalen mijn richtingaanwijzer aanzet gaat hij al weer licht versnellen, zodat het invoegen op de linkerbaan vloeiender verloopt. Ook merk je duidelijk dat hij bij het inlopen op een voorganger eerst gas loslaat, om pas daarna echt af te remmen.

Overigens scheelt je eigen rijstijl wel bij de werking van het ACC. Je moet jezelf aanwennen op de werking te anticiperen, dan gaat het super. Ik wil niet meer zonder.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 15.05.2017 - 10:10
door Silver_R
En voor mij is het juist een reden om het niet te gebruiken. Wie weet ooit nog eens op een nieuwere auto.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 15.05.2017 - 10:23
door diesel01
Idd dat wat summum zegt.
Ik had er soms wel eens een handje van om op een voorganger toe te rijden, ik heb nu acc aanstaan die het voor mij mag uitzoeken.
Laatst iemand die vond dat hij, omdat ik afstand hield, er rechts voorbij moest dan denk ik nu je gaat je gang maar.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 29.05.2017 - 15:01
door Silver_R
Vandaag is de IPD stabilisatorstang er onderuit gehaald en de OEM stang gemonteerd. Perfect nu. Strak sturen en toch nog redelijk confort.
Met de stang van IPD was het eigenlijk iets te stug, zeker bij snelheden boven de 150 km/h en dan een flinke dwars richel, dan voelde je dat wel in je rug.
Nu dus niet meer. Polestar heeft gewoon geweldig werk geleverd met deze set up. Complimenten.

De flippers op het stuur zijn ook gemonteerd. Zo gaaf. Staat super. Nu nog alleen voor de show, goede kans om ze werkend te krijgen zijn.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 29.05.2017 - 15:56
door Silver_R
Toch wel leuk om te zien wat voor transformatie de auto ondergaan heeft sinds de aankoop 2.5 jaar geleden.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 29.05.2017 - 17:57
door Mart van der Steeg
ahhh bij Steve voor de deur zo te zien.
Ik tel zo 6 soorten aanpassingen.
en 7 met stuur.

Re: Van R naar R-Design

Geplaatst: 29.05.2017 - 18:13
door Silver_R
Mart van der Steeg schreef: ahhh bij Steve voor de deur zo te zien.
Ik tel zo 6 soorten aanpassingen.
en 7 met stuur.
De rest vd binnenkant nog niet mee geteld. 8-)