V70 D4 MY'16 blog - Twente

Gesloten
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

V50 R schreef: @quota, heb je de volledige elektrische? Dus niet de versie met intrap handrem? Destijds op de 2008 d5 awd had ik de elektrische en die loste vanzelf als je weg wil rijden. Soms kan het helpen om even kort de rem aan te tikken en dan weg te rijden.
Yup, volledig electrische versie, heb er geen handle of pedaal voor... Maakt verder niet uit, mijn voertuigbeheersing is afdoende om het zonder te kunnen... ;-)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hans oet Twent schreef: Nee hoor valt bestwel mee. In Nl eigenlijk nauwelijks. Af en toe komt er één vanuit Duitsland en dan eigenlijk op stukken waar je 100 mag en dan net iets harder gaat. Na de tip van mijn collega's om net even uit het lood van de rijstrook en wat zwalkend te rijden is het wel minder geworden. De stukken waar ze meestal staan rij ik dan ook keurig netjes. Bad Hersfeld is zo'n stuk, en bij de afslag richting Bamberg staan ze ook vaak. Afstand wordt ook gemeten en het dragen van je gordel. Kleine camera's staan in de middenberm opgesteld met een kabeltje naar het talud er boven.
Eigenlijk best knap om in Dld protocolletjes te maken.
In NL rijd iedereen 10 tot 15 te hard en ga je mee in de stroom, Duitsers daarentegen zijn zeer puntlich en ga je alles en iedereen voorbij met 15 te hard.
Ik moet zeggen dat ik mij daar doorgaans beter aan de snelheid houd dan hier in NL, alhoewel een foutje gauw gemaakt is(met 140 de werkzaamheden in terwijl 60 de max was)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nou dussss....... Eerste lange rit met de D4 vandaag gemaakt. Nou ja vanochtend donders vroeg weg richting Luxemburg en zojuist weer terug. Ik moest er ff aan wennen...... Soepeltjes...? Mwoh..... Korte 1,2 en 3 doorschakelen naar 4 en dan is het net of hij ff na moet denken en dat doet hij ook van 4 naar 5. Naar 6 geen probleem. En ja dat alles met de rechtervoet strak onderin gedrukt.
Later kon ik daar wel iets beter mee omgaan maar toch het is net of de vermogens curve een tikkeltje inhoud en daarna weer bijkomt. Laten we wel zijn het is een genot om mee te rijden. Auto gedraagt zich heerlijk in het bereik tussen de 150 en 200 km/h. Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar. Terwijl je voelt dat de motor nog meer in zich heeft. Dus wie weet wat de D4 straks gaat doen in de nieuwe modellen. Ander bak en software en gaan met dat ding.

Auto gedraagt zich Steady met dit soort snelheden. Geeft een goed vertrouwen en goed gevoel. Tot nu toe geen geklapper in het stuur en zenuwachtige links rechts bewegingen. Daar waar de Mondeo ophield gaat de V70 nog even verder. En dan met name bergop geeft dat enorm veel meer plezier. Maar ook bij de V70 houdt het dus een keer op en is de fut er uit. Maar dat ligt ver boven het gemiddelde en komt gevoelsmatig niet vaak voor.

Dus vandaag heeft hij mogen gymnastieken met wat duurtestjes en pieken. Op de terugweg nog even 'gespeeld' met een Insignia OPC CDTI. Tering wat is dat kreng snel..... Ik kon hem volgen maar daar hield het dan ook mee op. Vervolgens dook er een Lexus LS400 zo'n grote sloep tussen de Opel en mij in. Kun je je voorstellen, kom je er aan met 200+ gooit die gast hem er gewoon tussen en Hannie in die bremse en grootlicht er op..... Daarna ging hij naar rechts en ik wilde er links langs..... ha ha ha dus niet, hij gooide het volle vermogen erop en weg was ie...... Ik werd dus even door die gast terecht gewezen.... Ha ha ha ha... Maar goed hij rijdt een Japanner en ik een "Chinees" dusss.....Rij ik toch liever in de "Chinees" toch? :D
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Carlsson 900

Sambal bij?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28648
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Hans oet Twent schreef: Nou dussss....... Eerste lange rit met de D4 vandaag gemaakt. Nou ja vanochtend donders vroeg weg richting Luxemburg en zojuist weer terug. Ik moest er ff aan wennen...... Soepeltjes...? Mwoh..... Korte 1,2 en 3 doorschakelen naar 4 en dan is het net of hij ff na moet denken en dat doet hij ook van 4 naar 5. Naar 6 geen probleem. En ja dat alles met de rechtervoet strak onderin gedrukt.
Later kon ik daar wel iets beter mee omgaan maar toch het is net of de vermogens curve een tikkeltje inhoud en daarna weer bijkomt. Laten we wel zijn het is een genot om mee te rijden. Auto gedraagt zich heerlijk in het bereik tussen de 150 en 200 km/h. Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar. Terwijl je voelt dat de motor nog meer in zich heeft. Dus wie weet wat de D4 straks gaat doen in de nieuwe modellen. Ander bak en software en gaan met dat ding.

Auto gedraagt zich Steady met dit soort snelheden. Geeft een goed vertrouwen en goed gevoel. Tot nu toe geen geklapper in het stuur en zenuwachtige links rechts bewegingen. Daar waar de Mondeo ophield gaat de V70 nog even verder. En dan met name bergop geeft dat enorm veel meer plezier. Maar ook bij de V70 houdt het dus een keer op en is de fut er uit. Maar dat ligt ver boven het gemiddelde en komt gevoelsmatig niet vaak voor.

Dus vandaag heeft hij mogen gymnastieken met wat duurtestjes en pieken. Op de terugweg nog even 'gespeeld' met een Insignia OPC CDTI. Tering wat is dat kreng snel..... Ik kon hem volgen maar daar hield het dan ook mee op. Vervolgens dook er een Lexus LS400 zo'n grote sloep tussen de Opel en mij in. Kun je je voorstellen, kom je er aan met 200+ gooit die gast hem er gewoon tussen en Hannie in die bremse en grootlicht er op..... Daarna ging hij naar rechts en ik wilde er links langs..... ha ha ha dus niet, hij gooide het volle vermogen erop en weg was ie...... Ik werd dus even door die gast terecht gewezen.... Ha ha ha ha... Maar goed hij rijdt een Japanner en ik een "Chinees" dusss.....Rij ik toch liever in de "Chinees" toch? :D
Klinkt allemaal erg goed, misschien gaat de V70 nog beter presteren als de kilometerstand oploopt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 3648
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

Mooi verhaal Han!
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Toch iets van een turbo gat, als je overschakelt misschien?
Verder mooi verhaal, ik zit zelf ook vaak in DLD en ook altijd volle bak. Het wordt helaas ook bij onze oosterburen minder en minder "zo hard als je durft":(.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
AST
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
Locatie: Hart van de BNL

Hans oet Twent schreef: Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar.
Volgens mij is hij niet begrensd. 230 moet te doen zijn. Of had je wind tegen? :D
XC60 D4 MY17 Polar+. Onyx Black

VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik heb geen idee. wellicht dat de solenoid die de turbodruk aanstuurt dat niet aan zou kunnen. Maar goed een kniesoor die daar op let..... toch? Volgende week zal het meer berg op en af gaan. wellicht dta het dan aan de orde kan gaan komen......
Begrenzing denk ik toch echt op 220. En weet je prima hoor gaat hard zat. Alhoewel er op de Bayern route wel leuke stukjes waar je wel iets harder kan.... Beetje naar beneden en als de weg dan vrij is.... BAMMM Mondeo gilde het uit op die stukken..... Ha ha ha ha
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Ergens zit er een begrenzing op volgens mij. Die van mij wil bergaf niet harder dan 243. En ik probeer het echt..... Net of hij inhoudt dan. 230 lukt vrijwel altijd, tenzij het echt omhoog gaat. Onder gunstige omstandigheden rond 235. En dat met automaat. Handbak moet dat ook kunnen dunkt me. Een V70 is niet veel zwaarder dan een V60.
Succes met proberen! Veel oefenen is goed. Übung macht der Meister!
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

243 is geloof ik ook de max wat ik zag bij m'n tweede rit door Duitsland, de eerste was het ook maar 230 ofzo op datzelfde stukje.
Laatst had ik op de terugweg een golf GTD voor me, en 120 tot 200+ bleef ik lekker bij.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ha ha ha ik lees het al... Er zijn meer k'leine jongetjes' hier op het forum die soms toch nog niet helemaal volwassen zijn..... :-) Enne houden zo keerls!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28648
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is altijd goed om nog een beetje "kleine jongetjes" gedrag te hebben dat maakt het leven een stuk leuker.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21002
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zit ik hier op het GSI-forum? Zal toch niet ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28648
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Nee hoor, dit is de afdeling van mannen met een bepaalde leeftijd en het "kleine jongetjes" gedrag. Geen zorgen maken het is een goedaardige afwijking.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn vrouw noemt dit "haantjesgedrag" :-)

Helaas kom ik nooit in DL, dus pakweg 130 is het snelste dat de onzen al gegaan zijn....

0-100 doen we dan wel regelmatig :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Dat harde rijden in dld vind ik pas knap als je dat kunt zonder te remmen
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Hans oet Twent schreef: Ha ha ha ik lees het al... Er zijn meer k'leine jongetjes' hier op het forum die soms toch nog niet helemaal volwassen zijn..... :-) Enne houden zo keerls!
8-)
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

NielsPHEV schreef: Dat harde rijden in dld vind ik pas knap als je dat kunt zonder te remmen

Stimmt..... En dat gebeurt gewoon.... Alleen de tijd voordat je moet remmen die is toch zoooo leuk.... :-)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
frisian1
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 15.04.2014 - 13:53

Mijn V60 D4 loopt inderdaad ook niet harder dan 243 op de teller. Dit gaat prima, de 1e keer dat ik het probeerde kwam ik niet verder dan 234.

Dat met dat schakelen naar z'n 4 en dan aarzelend optrekken doet de mijne ook, heel herkenbaar.
Inmiddels staat mijn 1e onderhoudsbeurt geplanned.
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”