Nou dussss....... Eerste lange rit met de D4 vandaag gemaakt. Nou ja vanochtend donders vroeg weg richting Luxemburg en zojuist weer terug. Ik moest er ff aan wennen...... Soepeltjes...? Mwoh..... Korte 1,2 en 3 doorschakelen naar 4 en dan is het net of hij ff na moet denken en dat doet hij ook van 4 naar 5. Naar 6 geen probleem. En ja dat alles met de rechtervoet strak onderin gedrukt.
Later kon ik daar wel iets beter mee omgaan maar toch het is net of de vermogens curve een tikkeltje inhoud en daarna weer bijkomt. Laten we wel zijn het is een genot om mee te rijden. Auto gedraagt zich heerlijk in het bereik tussen de 150 en 200 km/h. Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar. Terwijl je voelt dat de motor nog meer in zich heeft. Dus wie weet wat de D4 straks gaat doen in de nieuwe modellen. Ander bak en software en gaan met dat ding.
Auto gedraagt zich Steady met dit soort snelheden. Geeft een goed vertrouwen en goed gevoel. Tot nu toe geen geklapper in het stuur en zenuwachtige links rechts bewegingen. Daar waar de Mondeo ophield gaat de V70 nog even verder. En dan met name bergop geeft dat enorm veel meer plezier. Maar ook bij de V70 houdt het dus een keer op en is de fut er uit. Maar dat ligt ver boven het gemiddelde en komt gevoelsmatig niet vaak voor.
Dus vandaag heeft hij mogen gymnastieken met wat duurtestjes en pieken. Op de terugweg nog even 'gespeeld' met een Insignia OPC CDTI. Tering wat is dat kreng snel..... Ik kon hem volgen maar daar hield het dan ook mee op. Vervolgens dook er een Lexus LS400 zo'n grote sloep tussen de Opel en mij in. Kun je je voorstellen, kom je er aan met 200+ gooit die gast hem er gewoon tussen en Hannie in die bremse en grootlicht er op..... Daarna ging hij naar rechts en ik wilde er links langs..... ha ha ha dus niet, hij gooide het volle vermogen erop en weg was ie...... Ik werd dus even door die gast terecht gewezen.... Ha ha ha ha... Maar goed hij rijdt een Japanner en ik een "Chinees" dusss.....Rij ik toch liever in de "Chinees" toch?