Pagina 22 van 65
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 10.07.2015 - 13:07
door Quota
V50 R schreef:
@quota, heb je de volledige elektrische? Dus niet de versie met intrap handrem? Destijds op de 2008 d5 awd had ik de elektrische en die loste vanzelf als je weg wil rijden. Soms kan het helpen om even kort de rem aan te tikken en dan weg te rijden.
Yup, volledig electrische versie, heb er geen handle of pedaal voor... Maakt verder niet uit, mijn voertuigbeheersing is afdoende om het zonder te kunnen...

Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 10.07.2015 - 13:43
door diesel01
Hans oet Twent schreef:
Nee hoor valt bestwel mee. In Nl eigenlijk nauwelijks. Af en toe komt er één vanuit Duitsland en dan eigenlijk op stukken waar je 100 mag en dan net iets harder gaat. Na de tip van mijn collega's om net even uit het lood van de rijstrook en wat zwalkend te rijden is het wel minder geworden. De stukken waar ze meestal staan rij ik dan ook keurig netjes. Bad Hersfeld is zo'n stuk, en bij de afslag richting Bamberg staan ze ook vaak. Afstand wordt ook gemeten en het dragen van je gordel. Kleine camera's staan in de middenberm opgesteld met een kabeltje naar het talud er boven.
Eigenlijk best knap om in Dld protocolletjes te maken.
In NL rijd iedereen 10 tot 15 te hard en ga je mee in de stroom, Duitsers daarentegen zijn zeer puntlich en ga je alles en iedereen voorbij met 15 te hard.
Ik moet zeggen dat ik mij daar doorgaans beter aan de snelheid houd dan hier in NL, alhoewel een foutje gauw gemaakt is
(met 140 de werkzaamheden in terwijl 60 de max was)
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 17:36
door Hans oet Twent
Nou dussss....... Eerste lange rit met de D4 vandaag gemaakt. Nou ja vanochtend donders vroeg weg richting Luxemburg en zojuist weer terug. Ik moest er ff aan wennen...... Soepeltjes...? Mwoh..... Korte 1,2 en 3 doorschakelen naar 4 en dan is het net of hij ff na moet denken en dat doet hij ook van 4 naar 5. Naar 6 geen probleem. En ja dat alles met de rechtervoet strak onderin gedrukt.
Later kon ik daar wel iets beter mee omgaan maar toch het is net of de vermogens curve een tikkeltje inhoud en daarna weer bijkomt. Laten we wel zijn het is een genot om mee te rijden. Auto gedraagt zich heerlijk in het bereik tussen de 150 en 200 km/h. Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar. Terwijl je voelt dat de motor nog meer in zich heeft. Dus wie weet wat de D4 straks gaat doen in de nieuwe modellen. Ander bak en software en gaan met dat ding.
Auto gedraagt zich Steady met dit soort snelheden. Geeft een goed vertrouwen en goed gevoel. Tot nu toe geen geklapper in het stuur en zenuwachtige links rechts bewegingen. Daar waar de Mondeo ophield gaat de V70 nog even verder. En dan met name bergop geeft dat enorm veel meer plezier. Maar ook bij de V70 houdt het dus een keer op en is de fut er uit. Maar dat ligt ver boven het gemiddelde en komt gevoelsmatig niet vaak voor.
Dus vandaag heeft hij mogen gymnastieken met wat duurtestjes en pieken. Op de terugweg nog even 'gespeeld' met een Insignia OPC CDTI. Tering wat is dat kreng snel..... Ik kon hem volgen maar daar hield het dan ook mee op. Vervolgens dook er een Lexus LS400 zo'n grote sloep tussen de Opel en mij in. Kun je je voorstellen, kom je er aan met 200+ gooit die gast hem er gewoon tussen en Hannie in die bremse en grootlicht er op..... Daarna ging hij naar rechts en ik wilde er links langs..... ha ha ha dus niet, hij gooide het volle vermogen erop en weg was ie...... Ik werd dus even door die gast terecht gewezen.... Ha ha ha ha... Maar goed hij rijdt een Japanner en ik een "Chinees" dusss.....Rij ik toch liever in de "Chinees" toch?

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 17:46
door Carlsson 900
Sambal bij?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 18:19
door lint
Hans oet Twent schreef:
Nou dussss....... Eerste lange rit met de D4 vandaag gemaakt. Nou ja vanochtend donders vroeg weg richting Luxemburg en zojuist weer terug. Ik moest er ff aan wennen...... Soepeltjes...? Mwoh..... Korte 1,2 en 3 doorschakelen naar 4 en dan is het net of hij ff na moet denken en dat doet hij ook van 4 naar 5. Naar 6 geen probleem. En ja dat alles met de rechtervoet strak onderin gedrukt.
Later kon ik daar wel iets beter mee omgaan maar toch het is net of de vermogens curve een tikkeltje inhoud en daarna weer bijkomt. Laten we wel zijn het is een genot om mee te rijden. Auto gedraagt zich heerlijk in het bereik tussen de 150 en 200 km/h. Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar. Terwijl je voelt dat de motor nog meer in zich heeft. Dus wie weet wat de D4 straks gaat doen in de nieuwe modellen. Ander bak en software en gaan met dat ding.
Auto gedraagt zich Steady met dit soort snelheden. Geeft een goed vertrouwen en goed gevoel. Tot nu toe geen geklapper in het stuur en zenuwachtige links rechts bewegingen. Daar waar de Mondeo ophield gaat de V70 nog even verder. En dan met name bergop geeft dat enorm veel meer plezier. Maar ook bij de V70 houdt het dus een keer op en is de fut er uit. Maar dat ligt ver boven het gemiddelde en komt gevoelsmatig niet vaak voor.
Dus vandaag heeft hij mogen gymnastieken met wat duurtestjes en pieken. Op de terugweg nog even 'gespeeld' met een Insignia OPC CDTI. Tering wat is dat kreng snel..... Ik kon hem volgen maar daar hield het dan ook mee op. Vervolgens dook er een Lexus LS400 zo'n grote sloep tussen de Opel en mij in. Kun je je voorstellen, kom je er aan met 200+ gooit die gast hem er gewoon tussen en Hannie in die bremse en grootlicht er op..... Daarna ging hij naar rechts en ik wilde er links langs..... ha ha ha dus niet, hij gooide het volle vermogen erop en weg was ie...... Ik werd dus even door die gast terecht gewezen.... Ha ha ha ha... Maar goed hij rijdt een Japanner en ik een "Chinees" dusss.....Rij ik toch liever in de "Chinees" toch?
Klinkt allemaal erg goed, misschien gaat de V70 nog beter presteren als de kilometerstand oploopt.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 20:12
door Theo V70
Mooi verhaal Han!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 20:26
door Millimetervreter.
Toch iets van een turbo gat, als je overschakelt misschien?
Verder mooi verhaal, ik zit zelf ook vaak in DLD en ook altijd volle bak. Het wordt helaas ook bij onze oosterburen minder en minder "zo hard als je durft":(.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 22:20
door AST
Hans oet Twent schreef:
Top is begrensd op 220 km/h. Hij wil gewoon niet harder..... dan is het over en uit en helemaal klaar.
Volgens mij is hij niet begrensd. 230 moet te doen zijn. Of had je wind tegen?

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 13.07.2015 - 23:12
door Hans oet Twent
Ik heb geen idee. wellicht dat de solenoid die de turbodruk aanstuurt dat niet aan zou kunnen. Maar goed een kniesoor die daar op let..... toch? Volgende week zal het meer berg op en af gaan. wellicht dta het dan aan de orde kan gaan komen......
Begrenzing denk ik toch echt op 220. En weet je prima hoor gaat hard zat. Alhoewel er op de Bayern route wel leuke stukjes waar je wel iets harder kan.... Beetje naar beneden en als de weg dan vrij is.... BAMMM Mondeo gilde het uit op die stukken..... Ha ha ha ha
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 00:55
door Fredraket
Ergens zit er een begrenzing op volgens mij. Die van mij wil bergaf niet harder dan 243. En ik probeer het echt..... Net of hij inhoudt dan. 230 lukt vrijwel altijd, tenzij het echt omhoog gaat. Onder gunstige omstandigheden rond 235. En dat met automaat. Handbak moet dat ook kunnen dunkt me. Een V70 is niet veel zwaarder dan een V60.
Succes met proberen! Veel oefenen is goed. Übung macht der Meister!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 07:32
door kamikaze
243 is geloof ik ook de max wat ik zag bij m'n tweede rit door Duitsland, de eerste was het ook maar 230 ofzo op datzelfde stukje.
Laatst had ik op de terugweg een golf GTD voor me, en 120 tot 200+ bleef ik lekker bij.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 08:11
door Hans oet Twent
Ha ha ha ik lees het al... Er zijn meer k'leine jongetjes' hier op het forum die soms toch nog niet helemaal volwassen zijn.....

Enne houden zo keerls!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 10:09
door lint
Het is altijd goed om nog een beetje "kleine jongetjes" gedrag te hebben dat maakt het leven een stuk leuker.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 14:15
door Msuidgeest
Zit ik hier op het GSI-forum? Zal toch niet ...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 14:34
door lint
Nee hoor, dit is de afdeling van mannen met een bepaalde leeftijd en het "kleine jongetjes" gedrag. Geen zorgen maken het is een goedaardige afwijking.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 18:04
door BlackcurrantV70
Mijn vrouw noemt dit "haantjesgedrag"
Helaas kom ik nooit in DL, dus pakweg 130 is het snelste dat de onzen al gegaan zijn....
0-100 doen we dan wel regelmatig

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 19:01
door NielsPHEV
Dat harde rijden in dld vind ik pas knap als je dat kunt zonder te remmen
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 14.07.2015 - 23:36
door Fredraket
Hans oet Twent schreef:
Ha ha ha ik lees het al... Er zijn meer k'leine jongetjes' hier op het forum die soms toch nog niet helemaal volwassen zijn.....

Enne houden zo keerls!

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.07.2015 - 07:41
door Hans oet Twent
NielsPHEV schreef:
Dat harde rijden in dld vind ik pas knap als je dat kunt zonder te remmen
Stimmt..... En dat gebeurt gewoon.... Alleen de tijd voordat je moet remmen die is toch zoooo leuk....

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.07.2015 - 16:34
door frisian1
Mijn V60 D4 loopt inderdaad ook niet harder dan 243 op de teller. Dit gaat prima, de 1e keer dat ik het probeerde kwam ik niet verder dan 234.
Dat met dat schakelen naar z'n 4 en dan aarzelend optrekken doet de mijne ook, heel herkenbaar.
Inmiddels staat mijn 1e onderhoudsbeurt geplanned.