Fijn te lezen dat de wagen zo goed bevalt!
Stimmt... soort van 'Gifmenger' & tevens probleem oplosser. Men is altijd blij zodra ik de juiste oplossing voor 'hun probleem' gevonden heb.Msuidgeest schreef: Ik kwam deze heer 2 maal tegen bij een Amsterdams Duitsche autodealer en daar werd iets verkocht als schoonmaakmiddelen voor garagevloeren. Ik zal er wel naast zitten maar daar zag ik Han mee in de weer.
Ik heb geen stand 'S' is slechts een instappertje...... Maar komt goed hoor! Ik red me wel met deze auto.PGV70 schreef: Han,
heb je al eens de pook naar links in de stand 'S' gezet?
bijv. als je de snelweg op gaat of net 80 hebt gereden achter een LKW en weer los mag.
Maar eens proberen, is ook een mooie ervaring.
Echt waar......? Dat is een flinke stap terug dan. Het wordt er niet altijd leuker op bij Volvo. De prijzen vliegen omhoog, maar de specificaties kennelijk juist omlaag. Wordt ik niet blij van......D5R-Design schreef: Alle V90 en S90 hebben geen sportstand...
Alleen bij modellen met de Drive mode is door het kiezen van de verschillende standen een ander schakelprogramma mogelijk.
Dus geen S zo als de V70 of XC70 had..
Ik persoonlijk vond die stand zeer nutteloos.. zeker als je hem bekijkt op koppel afgifte..
Ik vond de shifters achter het stuur zin voller zeker om op max. koppel te schakelen.
Dit is puur persoonlijk.
Ik deed dat ook wel eens maarrrr..de bak gaat direct een versnelling terug en bij een gelijke stand van het gaspedaal gaat hij er direct aan trekken.jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Nou weet je, De bak heeft geen sportstand meer nodig. Het schakelen gaat zo ontzettend 'smooth' zodra je dat een beetje onder de knie hebt mbt het doseren vh gaspedaal. FF invoegen of er voorbij gaan gaat echt heel goed. Ik moet alleen dat 'Hoeveel gas geef ik bij welke situatie' gevoel nog ff krijgen. Begint te komen hoor.jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Dat is exact zoals ik het beleef! Mooi omschreven! Met de caravan handmatig schakelen is een must. Ervaring met de V70 2.4D Geartronic. Veel over geschreven op dit forum.edraket schreef: Denk dat bij de 8 traps automaat een sportstand alleen nuttig zou zijn in de vorm van een wat directer gasprespons. De 4 cil diesel heeft een hoog koppel bij lage toeren en bouwt dat af naarmate de toeren stijgen. De D5 heeft zeker 500 toeren effectief over tov de D4. De 8 traps aut past daarom heel goed bij het karakter van de D4, hoger in toeren heeft geen enkele zin (iets wat bij de 2.4 5 cilinder wel zin heeft). De aut-8 maakt veel beter gebruik va het koppel van de diesel dat de sportstand geen nut meer heeft.