V90 D4 MY'18 blog - Twente

De nieuwe generatie S en V90
Gesloten
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Yep. Ik kon dus ook regelmatig in Brussel aanschuiven. Directeur ING België spreek je niet aan de telefoon, zeker niet als je verantwoording over de geleverde IT diensten af moet leggen :) lol



Fijn te lezen dat de wagen zo goed bevalt!
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Wat doet meneer Han voor de kost als ik zo nieuwsgierig mag zijn :)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21401
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik kwam deze heer 2 maal tegen bij een Amsterdams Duitsche autodealer en daar werd iets verkocht als schoonmaakmiddelen voor garagevloeren. Ik zal er wel naast zitten maar daar zag ik Han mee in de weer.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10635
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: Ik kwam deze heer 2 maal tegen bij een Amsterdams Duitsche autodealer en daar werd iets verkocht als schoonmaakmiddelen voor garagevloeren. Ik zal er wel naast zitten maar daar zag ik Han mee in de weer.
Stimmt... soort van 'Gifmenger' & tevens probleem oplosser. Men is altijd blij zodra ik de juiste oplossing voor 'hun probleem' gevonden heb.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3186
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Han,
heb je al eens de pook naar links in de stand 'S' gezet?
bijv. als je de snelweg op gaat of net 80 hebt gereden achter een LKW en weer los mag.

Maar eens proberen, is ook een mooie ervaring.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10635
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

PGV70 schreef: Han,
heb je al eens de pook naar links in de stand 'S' gezet?
bijv. als je de snelweg op gaat of net 80 hebt gereden achter een LKW en weer los mag.

Maar eens proberen, is ook een mooie ervaring.
Ik heb geen stand 'S' is slechts een instappertje...... Maar komt goed hoor! Ik red me wel met deze auto.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Alle V90 en S90 hebben geen sportstand...
Alleen bij modellen met de Drive mode is door het kiezen van de verschillende standen een ander schakelprogramma mogelijk.
Dus geen S zo als de V70 of XC70 had..
Ik persoonlijk vond die stand zeer nutteloos.. zeker als je hem bekijkt op koppel afgifte..
Ik vond de shifters achter het stuur zin voller zeker om op max. koppel te schakelen.
Dit is puur persoonlijk.
Was één V90
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik heb het wel, maar de keren dat ik het gebruikt heb zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2748
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3170
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

D5R-Design schreef: Alle V90 en S90 hebben geen sportstand...
Alleen bij modellen met de Drive mode is door het kiezen van de verschillende standen een ander schakelprogramma mogelijk.
Dus geen S zo als de V70 of XC70 had..
Ik persoonlijk vond die stand zeer nutteloos.. zeker als je hem bekijkt op koppel afgifte..
Ik vond de shifters achter het stuur zin voller zeker om op max. koppel te schakelen.
Dit is puur persoonlijk.
Echt waar......? Dat is een flinke stap terug dan. Het wordt er niet altijd leuker op bij Volvo. De prijzen vliegen omhoog, maar de specificaties kennelijk juist omlaag. Wordt ik niet blij van......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Ik deed dat ook wel eens maarrrr..de bak gaat direct een versnelling terug en bij een gelijke stand van het gaspedaal gaat hij er direct aan trekken.
Onze hond, die nogal eens in de kofferbak staat, heeft dan een helm nodig omdat hij dan direct tegen het achterraam aanvalt.
Op snelheid inhalen dan gebruik ik hem weleens, in het normale verkeer vind ik hem te bruuks reageren, straks in Oostenrijk het bultje op is het wel een mooie aanvulling.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3170
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik gebruik de S-stand ook regelmatig, de aandrijving wordt weliswaar een beetje bruusk, maar omdat een versnelling langer wordt vastgehouden stuurt de auto veel vlotter op slechte en bochtige wegen. Wat mij betreft een echte misser dat die stand weggesaneerd is....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29508
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb geen idee of mijn XC60 zo'n sportstand heeft, je kan de pook wel naar links opzij bewegen en dan handmatig schakelen maar of dat nu een sportstand is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10635
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Nou weet je, De bak heeft geen sportstand meer nodig. Het schakelen gaat zo ontzettend 'smooth' zodra je dat een beetje onder de knie hebt mbt het doseren vh gaspedaal. FF invoegen of er voorbij gaan gaat echt heel goed. Ik moet alleen dat 'Hoeveel gas geef ik bij welke situatie' gevoel nog ff krijgen. Begint te komen hoor.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Denk dat bij de 8 traps automaat een sportstand alleen nuttig zou zijn in de vorm van een wat directer gasprespons. De 4 cil diesel heeft een hoog koppel bij lage toeren en bouwt dat af naarmate de toeren stijgen. De D5 heeft zeker 500 toeren effectief over tov de D4. De 8 traps aut past daarom heel goed bij het karakter van de D4, hoger in toeren heeft geen enkele zin (iets wat bij de 2.4 5 cilinder wel zin heeft). De aut-8 maakt veel beter gebruik va het koppel van de diesel dat de sportstand geen nut meer heeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Bij het trekken van zware lasten,caravan richting zuiden heeft het wel degelijk nut.In S hoger toerental en dus betere koeling van de automaat...Ik heb met mijn audi A6 ook altijd in zijn S hellingen genomen met caravan er achter,anders houd de automaat het toerental zo laag dat er bijna geen koeling meer is...
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27365
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daarom reed ik altijd in de handmatige stand.
Ontbrak die S stand natuurlijk ook op de S60, maar vond het handmatig veel prettiger, kan je ook nog eens op de motor afremmen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Precies, daar zou ik ook de handmatige schakeling voor kiezen. Gebruik zelf nagenoeg nooit de sportstand, als ik harder wil trap ik gewoon het gas dieper in.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10635
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

edraket schreef: Denk dat bij de 8 traps automaat een sportstand alleen nuttig zou zijn in de vorm van een wat directer gasprespons. De 4 cil diesel heeft een hoog koppel bij lage toeren en bouwt dat af naarmate de toeren stijgen. De D5 heeft zeker 500 toeren effectief over tov de D4. De 8 traps aut past daarom heel goed bij het karakter van de D4, hoger in toeren heeft geen enkele zin (iets wat bij de 2.4 5 cilinder wel zin heeft). De aut-8 maakt veel beter gebruik va het koppel van de diesel dat de sportstand geen nut meer heeft.
Dat is exact zoals ik het beleef! Mooi omschreven! Met de caravan handmatig schakelen is een must. Ervaring met de V70 2.4D Geartronic. Veel over geschreven op dit forum.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2748
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Dan hebben ze kennelijk toch wat aan de bak geknutseld. Ik heb namelijk ook een GT-8 (icm met de D-4 in de 181 pk-uitvoering) en daar merk je wel degelijk verschil tussen de D- en de S-stand. In D laat’ie de motor gerust terug zakken naar 1300/1400 toeren (ook met caravan) en dan gebeurd er in eerste instantie weinig als je gas geeft. Te meer daar de bak even na moet denken voordat’ie terug schakelt, zelfs bij een kick-down. In de S-stand zakt en het toerental niet zo laag en schakelt hij wel direct terug en dat merk je.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gesloten

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”