Pagina 22 van 48

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 16.12.2017 - 13:49
door Blue-Eyes
Yep. Ik kon dus ook regelmatig in Brussel aanschuiven. Directeur ING België spreek je niet aan de telefoon, zeker niet als je verantwoording over de geleverde IT diensten af moet leggen :) lol



Fijn te lezen dat de wagen zo goed bevalt!

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 16.12.2017 - 21:41
door Tsjemp
Wat doet meneer Han voor de kost als ik zo nieuwsgierig mag zijn :)

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 16.12.2017 - 22:19
door Msuidgeest
Ik kwam deze heer 2 maal tegen bij een Amsterdams Duitsche autodealer en daar werd iets verkocht als schoonmaakmiddelen voor garagevloeren. Ik zal er wel naast zitten maar daar zag ik Han mee in de weer.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 17.12.2017 - 12:34
door Hans oet Twent
Msuidgeest schreef: Ik kwam deze heer 2 maal tegen bij een Amsterdams Duitsche autodealer en daar werd iets verkocht als schoonmaakmiddelen voor garagevloeren. Ik zal er wel naast zitten maar daar zag ik Han mee in de weer.
Stimmt... soort van 'Gifmenger' & tevens probleem oplosser. Men is altijd blij zodra ik de juiste oplossing voor 'hun probleem' gevonden heb.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 17:25
door PGV90
Han,
heb je al eens de pook naar links in de stand 'S' gezet?
bijv. als je de snelweg op gaat of net 80 hebt gereden achter een LKW en weer los mag.

Maar eens proberen, is ook een mooie ervaring.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 17:50
door Hans oet Twent
PGV70 schreef: Han,
heb je al eens de pook naar links in de stand 'S' gezet?
bijv. als je de snelweg op gaat of net 80 hebt gereden achter een LKW en weer los mag.

Maar eens proberen, is ook een mooie ervaring.
Ik heb geen stand 'S' is slechts een instappertje...... Maar komt goed hoor! Ik red me wel met deze auto.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 22:41
door D5R-Design
Alle V90 en S90 hebben geen sportstand...
Alleen bij modellen met de Drive mode is door het kiezen van de verschillende standen een ander schakelprogramma mogelijk.
Dus geen S zo als de V70 of XC70 had..
Ik persoonlijk vond die stand zeer nutteloos.. zeker als je hem bekijkt op koppel afgifte..
Ik vond de shifters achter het stuur zin voller zeker om op max. koppel te schakelen.
Dit is puur persoonlijk.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 22:53
door dbosker
ik heb het wel, maar de keren dat ik het gebruikt heb zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 22:57
door jalex_h
Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 18.12.2017 - 23:17
door mga1600
D5R-Design schreef: Alle V90 en S90 hebben geen sportstand...
Alleen bij modellen met de Drive mode is door het kiezen van de verschillende standen een ander schakelprogramma mogelijk.
Dus geen S zo als de V70 of XC70 had..
Ik persoonlijk vond die stand zeer nutteloos.. zeker als je hem bekijkt op koppel afgifte..
Ik vond de shifters achter het stuur zin voller zeker om op max. koppel te schakelen.
Dit is puur persoonlijk.
Echt waar......? Dat is een flinke stap terug dan. Het wordt er niet altijd leuker op bij Volvo. De prijzen vliegen omhoog, maar de specificaties kennelijk juist omlaag. Wordt ik niet blij van......

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 10:29
door diesel01
jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Ik deed dat ook wel eens maarrrr..de bak gaat direct een versnelling terug en bij een gelijke stand van het gaspedaal gaat hij er direct aan trekken.
Onze hond, die nogal eens in de kofferbak staat, heeft dan een helm nodig omdat hij dan direct tegen het achterraam aanvalt.
Op snelheid inhalen dan gebruik ik hem weleens, in het normale verkeer vind ik hem te bruuks reageren, straks in Oostenrijk het bultje op is het wel een mooie aanvulling.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 10:42
door mga1600
Ik gebruik de S-stand ook regelmatig, de aandrijving wordt weliswaar een beetje bruusk, maar omdat een versnelling langer wordt vastgehouden stuurt de auto veel vlotter op slechte en bochtige wegen. Wat mij betreft een echte misser dat die stand weggesaneerd is....

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 11:22
door lint
Ik heb geen idee of mijn XC60 zo'n sportstand heeft, je kan de pook wel naar links opzij bewegen en dan handmatig schakelen maar of dat nu een sportstand is.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 17:25
door Hans oet Twent
jalex_h schreef: Verrek! Ik had al getypt "Echt wel, gewoon de pook opzij schuiven als'ie in D staat." En toen toch maar even de handleiding van de V90 opgezocht. Wat blijkt: de S-stand is niet meer. Niet bij een echte instapper, niet bij een instappertje-à-la-Han en niet bij de meest luxe V90. Als je de pook nu opzij schuift, schakelt de bak alleen nog maar handmatig. Alleen als je het te bont maakt, schakelt'ie nog terug. In mijn V70 gebruik ik hem stiekum best wel vaak. Vooral bij invoegen of soms voor de lol. Those where the days...
Nou weet je, De bak heeft geen sportstand meer nodig. Het schakelen gaat zo ontzettend 'smooth' zodra je dat een beetje onder de knie hebt mbt het doseren vh gaspedaal. FF invoegen of er voorbij gaan gaat echt heel goed. Ik moet alleen dat 'Hoeveel gas geef ik bij welke situatie' gevoel nog ff krijgen. Begint te komen hoor.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 20:40
door edraket
Denk dat bij de 8 traps automaat een sportstand alleen nuttig zou zijn in de vorm van een wat directer gasprespons. De 4 cil diesel heeft een hoog koppel bij lage toeren en bouwt dat af naarmate de toeren stijgen. De D5 heeft zeker 500 toeren effectief over tov de D4. De 8 traps aut past daarom heel goed bij het karakter van de D4, hoger in toeren heeft geen enkele zin (iets wat bij de 2.4 5 cilinder wel zin heeft). De aut-8 maakt veel beter gebruik va het koppel van de diesel dat de sportstand geen nut meer heeft.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 20:48
door BendW
Bij het trekken van zware lasten,caravan richting zuiden heeft het wel degelijk nut.In S hoger toerental en dus betere koeling van de automaat...Ik heb met mijn audi A6 ook altijd in zijn S hellingen genomen met caravan er achter,anders houd de automaat het toerental zo laag dat er bijna geen koeling meer is...

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 20:52
door Fredhead
Daarom reed ik altijd in de handmatige stand.
Ontbrak die S stand natuurlijk ook op de S60, maar vond het handmatig veel prettiger, kan je ook nog eens op de motor afremmen.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 22:43
door edraket
Precies, daar zou ik ook de handmatige schakeling voor kiezen. Gebruik zelf nagenoeg nooit de sportstand, als ik harder wil trap ik gewoon het gas dieper in.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 19.12.2017 - 23:04
door Hans oet Twent
edraket schreef: Denk dat bij de 8 traps automaat een sportstand alleen nuttig zou zijn in de vorm van een wat directer gasprespons. De 4 cil diesel heeft een hoog koppel bij lage toeren en bouwt dat af naarmate de toeren stijgen. De D5 heeft zeker 500 toeren effectief over tov de D4. De 8 traps aut past daarom heel goed bij het karakter van de D4, hoger in toeren heeft geen enkele zin (iets wat bij de 2.4 5 cilinder wel zin heeft). De aut-8 maakt veel beter gebruik va het koppel van de diesel dat de sportstand geen nut meer heeft.
Dat is exact zoals ik het beleef! Mooi omschreven! Met de caravan handmatig schakelen is een must. Ervaring met de V70 2.4D Geartronic. Veel over geschreven op dit forum.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 21.12.2017 - 21:04
door jalex_h
Dan hebben ze kennelijk toch wat aan de bak geknutseld. Ik heb namelijk ook een GT-8 (icm met de D-4 in de 181 pk-uitvoering) en daar merk je wel degelijk verschil tussen de D- en de S-stand. In D laat’ie de motor gerust terug zakken naar 1300/1400 toeren (ook met caravan) en dan gebeurd er in eerste instantie weinig als je gas geeft. Te meer daar de bak even na moet denken voordat’ie terug schakelt, zelfs bij een kick-down. In de S-stand zakt en het toerental niet zo laag en schakelt hij wel direct terug en dat merk je.