Geplaatst: 02.09.2009 - 09:12
Inderdaad maar zal Volvo NL dat niet weten?
En zal Volvo zomaar wieldoppen leveren als ze weten dat het gevaarlijk is?
En zal Volvo zomaar wieldoppen leveren als ze weten dat het gevaarlijk is?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wanneer dan eerder?IkeV70 schreef: Volvo slaat overigens natuurlijk wel weer een mega-modderfiguur.
Nee ik heb een idee dat er binnenkort vele jong gebruikt V50 D5 jes in de kleur wit bij de Domeinen staan.... En dat er wellicht nieuwe V70 D5 jes op de weg gaan zien...... En over een x periode komen er weer vele 'oudere' V70 in de kleur wit met heul veul km op de klok.Paul schreef:Ohw echt, jeetje ben dan benieuwd wat het is... Yikes
Voorlopig zullen er dus geen V70's op domeinen staan, die rijden nog even door!
Vreemd, want de V70's hadden ook wieldoppen.Paul schreef:Dat komt door dat ze gebruik maken van wieldoppen, door de warmte vliegen denk ik die doppen in brand.
Ze moeten dus allemaal over op lichtmetaal.
Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
Dat ben ik helemaal met je eens! Het is alleen jammer dat zulke (negatieve) dingen vaak veel langer blijven hangen bij mensen, zeker als het zo in het nieuws wordt gegooid.Hans oet Twent schreef:Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
Volvo Cars Nederland heeft het volste vertrouwen in de remmen van alle modellen. Remsystemen worden door Volvo Car Corporation uitgebreid en zorgvuldig getest en functioneren voor 100% ook onder zeer zware omstandigheden. In de situatie die zich heeft voorgedaan op de A20 met de Volvo V50 D5 die in gebruik is bij de politie is sprake van zeer extreme omstandigheden waarbij een remblok vlam heeft gevat. Er is geen sprake van het in brand vliegen van de auto. Nogmaals, dit is alleen mogelijk onder zéér extreme omstandigheden. Ook in deze situatie is het zo dat de remmen volledig bleven functioneren. Particuliere gebruikers zullen dit nooit ervaren, ook niet als ze proberen deze reactie bewust op te roepen. Daar zijn wij van overtuigd.
andere merken waren al niet door de loodzware politie eisen gekomen, en die eisen zijn echt tamelijk pittigHans oet Twent schreef:Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
UPDATE: na contact met Volvo blijkt het verhaal toch iets genuanceerder. Het remblokje van de V50 op de A20 was inderdaad in brand gevlogen na meerdere malen van zeer hoge snelheid tot nul te hebben afgeremd. Dat was niet tijdens normaal politiegebruik overigens, maar het was wel aanleiding om de V50 op een testbaan te gaan testen op het euvel.
Op zich hebben wij ook tijdens testwerk/ opnemen van video’s wel eens een erg sterk rokend remblokje gezien en ook tijdens intens circuitgebruik wil er wel eens een vlammetje te zien zijn. Lachen natuurlijk, maar bij de politie hebben ze toch een ander soort humor en dus moest de V50 op de testbank. Daar bleek bij testen door een onafhankelijk bureau dat de remmen van de V50 prima bestand zijn op hun taak. Pas nadat drie keer het volledige testprogramma achter elkaar werd doorlopen kon er een vlammetje worden opgewekt.
De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.