Pagina 22 van 30

Geplaatst: 02.09.2009 - 09:12
door michel-C30
Inderdaad maar zal Volvo NL dat niet weten?
En zal Volvo zomaar wieldoppen leveren als ze weten dat het gevaarlijk is?

Geplaatst: 02.09.2009 - 09:14
door Christopher
Dan toch maar weer over op de V70 voor het KLPD en de V50 alleen voor de regiopolitie?

Geplaatst: 02.09.2009 - 09:22
door IkeV70
Als het zo makkelijk is om die remmen in de fik te laten vliegen, waarom hebben ze dit niet eerder ontdekt? Ze doen toch wel vaker tests op het circuit in Lelystad?

Volvo slaat overigens natuurlijk wel weer een mega-modderfiguur.

Geplaatst: 02.09.2009 - 09:27
door Paul
IkeV70 schreef: Volvo slaat overigens natuurlijk wel weer een mega-modderfiguur.
Wanneer dan eerder?

Ik denk dat dit juist een bezuiniging is geweest van de KLPD dat die auto's zijn uitgerust op wieldoppen. Ze rijden al een aantal jaar met de V50 T5 met lichtmetaal en daar is nooit wat mee gebeurd.

Geplaatst: 02.09.2009 - 09:36
door IkeV70
Nouja, dat "weer" is misschien niet helemaal op z'n plaats, ik dacht aan de problemen met uitvallende rembekrachtiging en de rechtzaak in Frankrijk, maar dat modderfiguur staat natuurlijk buiten kijf. Zelfs als het aan de wieldoppen ligt, dan hadden ze dat natuurlijk nooit zo mogen leveren. Ze wisten toch wel dat het om politieauto's ging.

Geplaatst: 02.09.2009 - 10:25
door diesel01
3200 lichtmetalen velgen :laughing6:

Geplaatst: 02.09.2009 - 10:33
door Paul
Voorlopig zullen er dus geen V70's op domeinen staan, die rijden nog even door!

Geplaatst: 02.09.2009 - 11:56
door Hans oet Twent
Paul schreef:Ohw echt, jeetje ben dan benieuwd wat het is... Yikes

Voorlopig zullen er dus geen V70's op domeinen staan, die rijden nog even door!
Nee ik heb een idee dat er binnenkort vele jong gebruikt V50 D5 jes in de kleur wit bij de Domeinen staan.... En dat er wellicht nieuwe V70 D5 jes op de weg gaan zien...... En over een x periode komen er weer vele 'oudere' V70 in de kleur wit met heul veul km op de klok.

Of zou Volvo zich niet laten kennen en de boel repareren todat ze de oplossing hebben... Carbon breaks....

Geplaatst: 02.09.2009 - 13:31
door Gast
Paul schreef:Dat komt door dat ze gebruik maken van wieldoppen, door de warmte vliegen denk ik die doppen in brand.

Ze moeten dus allemaal over op lichtmetaal.
Vreemd, want de V70's hadden ook wieldoppen.
Lijkt mij een kwestie van te kleine remmen, onvoldoende koeling dus.

Wie gaat dit betalen is een veel leukere discussie. :wink:

Geplaatst: 02.09.2009 - 14:26
door Niek850
Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...

Geplaatst: 02.09.2009 - 14:29
door Hans oet Twent
Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.

Geplaatst: 02.09.2009 - 14:42
door Niek850
Hans oet Twent schreef:
Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.
Dat ben ik helemaal met je eens! Het is alleen jammer dat zulke (negatieve) dingen vaak veel langer blijven hangen bij mensen, zeker als het zo in het nieuws wordt gegooid.

Geplaatst: 02.09.2009 - 16:48
door Ben
Vanzelfsprekend heeft de berichtgeving de volledige aandacht van Volvo Cars.
Volvo Cars Nederland heeft het volste vertrouwen in de remmen van alle modellen. Remsystemen worden door Volvo Car Corporation uitgebreid en zorgvuldig getest en functioneren voor 100% ook onder zeer zware omstandigheden. In de situatie die zich heeft voorgedaan op de A20 met de Volvo V50 D5 die in gebruik is bij de politie is sprake van zeer extreme omstandigheden waarbij een remblok vlam heeft gevat. Er is geen sprake van het in brand vliegen van de auto. Nogmaals, dit is alleen mogelijk onder zéér extreme omstandigheden. Ook in deze situatie is het zo dat de remmen volledig bleven functioneren. Particuliere gebruikers zullen dit nooit ervaren, ook niet als ze proberen deze reactie bewust op te roepen. Daar zijn wij van overtuigd.

Geplaatst: 02.09.2009 - 16:59
door bart simpson
Hans oet Twent schreef:
Niek850 schreef:Nou dit is niet echt goede reclame voor Volvo...
Ach ik denk dat elk willekeurig ander automerk hetzelfde zou kunnen hebben overkomen.
andere merken waren al niet door de loodzware politie eisen gekomen, en die eisen zijn echt tamelijk pittig

Geplaatst: 02.09.2009 - 17:47
door Niek850
Afgaande op het bericht van Volvo zal het waarschijnlijk ook wel een storm in een glas water zijn. In de tekst van de media kwam het op mij over alsof dit al vaker gebeurd was.

Geplaatst: 02.09.2009 - 18:40
door Rob Bakker
Het kwam net groots uitgemeten bij RTL4 op het nieuws, ben benieuwd wat het gaat worden...

Geplaatst: 02.09.2009 - 19:14
door V70 T5 assen
Vraag me wel af wat deze extreme omstandigheden waren , volgas en de andere voet op het rempedaal??

Geplaatst: 02.09.2009 - 19:23
door Paul
Ik ben er wel even in gedoken, het schijnt echt om 1 exemplaar te gaan en we hoeven ons echt geen zorgen te maken dat dit gebeurd met je eigen auto.

Geplaatst: 02.09.2009 - 19:36
door IkeV70
Volgens het radio-1 journaal zouden alle V50's zo spoedig mogelijk vervangen worden (ok, klinkt niet aannemelijk)

Volgens diverse berichten heeft de klpd naar aanleiding van een incident onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat er inderdaad sprake is van een oververhittingsprobleem is (dus niet 1 geisoleerd geval, maar hoe zijn ze dan door die "loodzware politie eisen" gekomen)

Geplaatst: 02.09.2009 - 20:02
door Paul
Dit is trouwens nog een reactie die ik op autoblog heb gezien:

Er staat hier ook duidelijk dat het dus allemaal wel mee valt!
UPDATE: na contact met Volvo blijkt het verhaal toch iets genuanceerder. Het remblokje van de V50 op de A20 was inderdaad in brand gevlogen na meerdere malen van zeer hoge snelheid tot nul te hebben afgeremd. Dat was niet tijdens normaal politiegebruik overigens, maar het was wel aanleiding om de V50 op een testbaan te gaan testen op het euvel.

Op zich hebben wij ook tijdens testwerk/ opnemen van video’s wel eens een erg sterk rokend remblokje gezien en ook tijdens intens circuitgebruik wil er wel eens een vlammetje te zien zijn. Lachen natuurlijk, maar bij de politie hebben ze toch een ander soort humor en dus moest de V50 op de testbank. Daar bleek bij testen door een onafhankelijk bureau dat de remmen van de V50 prima bestand zijn op hun taak. Pas nadat drie keer het volledige testprogramma achter elkaar werd doorlopen kon er een vlammetje worden opgewekt.

De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.