Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
raspaardje
6th Gear member

Cris71 schreef: 05.06.2025 - 17:10 Mijn auto bjr.2020 kan niet de update krijgen naar Android carplay AAOS.
Als je op Sensus de Android Auto/Carplay functionaliteit hebt dan kan je zo goed als hetzelfde als op het nieuwere AAOS besturingssysteem.
Alleen dan op een beperkt scherm.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Henry82
5th Gear member

Wil je Apple Carplay / Android Auto? Dat is in jouw XC40 van 2020 wel mogelijk:
https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 15943/2020

Icup is het nieuwe systeem, ook wel AAOS genoemd of Google. Het is inderdaad niet mogelijk om van Sensus naar icup / AAOS / Google te upgraden. Maar Android Auto kun je dus wel krijgen, al heb je het dan wel op de helft van je scherm.
Life is what happens while you're busy making other plans
dimitripb
4th Gear member

Cris71 schreef: 05.06.2025 - 07:44 Als er zoveel gebruikers zijn die nu hun rug keren tegen Volvo en naar andere merken overstappen dan moet Volvo dit vroeg of laat behoorlijk duur komen te staan.
Ik denk niet dat er veel Volvorijders bereid zijn om hun merk de rug toe te keren vanwege een online dienst die niet meer werkt. Dit is niet speciaal iets voor Volvo. Dit is een verschijnsel wat we steeds vaker zien bij aan internet gekoppelde systemen. Heel veel Volvo rijders zullen sowieso overgestapt zijn op CarPlay en veel mensen die geen CarPlay hebben zullen al hun telefoon gebruiken om te navigeren met verkeersinformatie.
Franswa
5th Gear member

Het is voor mij wel een reden om weg te gaan bij Volvo. Als er gewoon een functionaliteit uit mijn auto verdwijnt vind ik dat toch onbetrouwbaar. Dit is mijn 5e Volvo en ik vind het jammer maar het zij zo. Ik wil niet mijn telefoon gebruiken voor navigatie. Ik hou van een schoon Dashboard.
V40 T3R Polar + Sport GT
PE1MTF
1st Gear member

Cris71 schreef: 05.06.2025 - 08:54 Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de redactie van het tijdschrift Autovisie in de hoop dat ze misschien door dit in hun tijdschrift te vermelden meer "losmaken" bij Volvo...?
Heel goed idee 👍
En misschien ook goed om een post op Instagram of X te plaatsen?
Ik heb gehoord dat men daar ook erg gevoelig voor is.
Ik heb zelf die sociale media niet, maar er zijn vast Volvo rijders die het wel hebben.
XC60 T8 R-Design MY2019
Eerder een heleboel van dat andere geweldige Zweedse merk (RIP)
Tom_XC60
1st Gear member

Goed idee. Misschien ook een aangetekende brief sturen, ondertekend met een rijtje namen en VIN nummers?
teebee
7th Gear member

Ik geloof er geen drol van dat Volvo ook maar een beetje gevoelig is voor al de hierboven genoemde akties….
De arrogantie lijkt daar te groot voor.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
MarcoC
Starter

Toen ik gisteren rond 18.00 naar huis reed deed de verkeersinformatie het ineens weer en waren de gekleurde lijnen ook weer zichtbaar op de kaart. Ook de serviceprovider Inrix was weer ingevuld. Deze ochtend deed hij het helaas weer niet en was de serviceprovider ook niet meer ingevuld. Volvo V90 2019
PE1MTF
1st Gear member

.... het lijkt er toch echt op dat ze er wel mee bezig zijn. Het schiet alleen nog niet zo op.
XC60 T8 R-Design MY2019
Eerder een heleboel van dat andere geweldige Zweedse merk (RIP)
dimitripb
4th Gear member

Franswa schreef: 05.06.2025 - 20:45 Het is voor mij wel een reden om weg te gaan bij Volvo.
Dit ga je bij alle merken zien. Online diensten veranderen voortdurend en software-ondersteuning is eindig.
BobvanAsselt
1st Gear member
Contacteer:

Dat het systeem het niet doet sucks, maar kan gebeuren. Wat mij mateloos irriteert is het feit dat je helemaal noppes te horen krijgt van Volvo. Dealers die je appelig aankijken (echt geen kleintje hier in de Kempen) en Volvo nl die een standaard 'we vinden het heel vervelend' mailtje stuurt als antwoord op je verzoek om (pro-actieve) informatie. Vorige maand ben ik opgebeld als reactie op mijn mail aan Volvo en kreeg eigenlijk een beetje het idee dat ik moest ophouden met dat gezeur en het wel zou zien, Volvo NL kon er namelijk ook niets aan doen. Boeien! Zij zijn de vertegenwoordiger van het merk dus neem aub je verantwoordelijkheid als Volvo nl en informeer je klanten!!!
Hier de inhoud van de Volvo mail van afgelopen donderdag: (nb, laatste zin is nieuw, stond er in vorig antwoord niet bij)

" Hartelijk dank voor uw bericht en voor het delen van uw ervaring.
We begrijpen uw frustratie volledig en waarderen het dat u de tijd heeft genomen om dit onder onze aandacht te brengen.
Op dit moment zijn wij ons er terdege van bewust dat de verkeersinformatie (RTTI en TMC) in bepaalde Volvo-modellen, waaronder de V90, sinds begin april niet naar behoren functioneert. Dit probleem heeft onze volle aandacht en wij werken samen met onze externe partners aan een oplossing.
Helaas kunnen wij op dit moment nog geen exacte datum geven waarop de dienst volledig hersteld zal zijn. Wij begrijpen dat dit bijzonder teleurstellend is, zeker gezien het comfort en de functionaliteit die u van uw Volvo mag verwachten.
Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Uw opmerkingen over de communicatie en ondersteuning nemen wij serieus en zullen wij intern bespreken om onze dienstverlening te verbeteren.
etc etc etc "
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Bluesbroeder
3rd Gear member

Haha soortgelijk had ik vandaag. Was in de buurt dus maar eens bij mn dealer Broekhuis binnen gelopen en dit topic maar eens aangekaart en mn ongenoegen laten blijken dat dit al 2,5 mnd duurt en nog steeds niet is opgelost en dat de communicatie heel ver beneden pijl is.

Sorry meneer, ik begrijp u helemaal meneer, ik heb geen informatie, ik heb al een paar meldingen gemaakt, kan het niet oplossen, er is nog niets bekend, ik begrijp u helemaal meneer... Onbegrijpelijk!
Veel verder kom je er dus niet mee en volgens mij voor Volvo een flut issue.

Kreeg wel de indruk dat ze er idd mee bezig zijn en dat het geen "stille dood" wordt.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”