Dan ligt het nog maar net aan je uitleg. Je zou ook kunnen stellen juist door dat gewicht (en de aandrijving) op vooras ook banden met iets minder profiel langer grip zullen houden (bv bij dreigende aquaplaning) in tegenstelling tot de minder belaste achteras waar banden met meer profiel er juist voor kunnen zorgen dat het langer duurt voor er teveel gripverlies optreed, met slip tot gevolg, o.a bij bv. remmen waar er vaak nog meer gewichtsverplaatsing naar de vooras plaatsvindt. (En juist die achterwiel slip wordt geacht moeilijker te corrigeren te zijn)LtStone schreef:.......
Conclusie: de beste combi is meer grip te hebben op de voorwielen om de grotere kracht tegen te gaan, maar ook weer niet zo weinig op de achterwielen om dit tot de zwakke plek te maken opdat de wagen hier uitbreekt. Veiligste is dus je banden op tijd te vervangen, maar in de tussentijd wel de meeste grip op je voorwielen te hebben. Voeg daarbij de ijzeren logica dat de banden die (het meest) moeten aandrijven - stuwen het snelst zullen slijten en bij afremmen, vertragingsmechanica en ook grotere schijven waardoor de meeste kracht op de voorwielen komt, hetgeen meer slijtage betekend en de voorwielen winnen het helemaal.
Wat heb je als laatste gekocht om je auto te verwennen ?
- Jers3n
- 5th Gear member
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- LtStone
- 4th Gear member
Ja dat klopt inderdaad en heeft te maken met de verhouding die ervoor moet zorgen dat er geen zwakke(re) plek ontstaat (nummer 3). Aquaplenage is wellicht zo een. De variabelen worden iets te uitgebreid voor een forum discussie wellicht maar er is uiteraard een break even point te bepalen, dus met welke profieldikte kom je tot de ideale mix...
Als we voor het gemak gaan voor de grootste gemene deler, enerzijds omdat de meesten toch hieronder (zullen) vallen, en geen rekening houden met de dikke staarten van de grafieken (dwz anderzijds de (extreme) uitzonderingen - geen zorgen dit is een zeer vaak voorkomende valkuil, we zijn geneigd dat te doen). zou je kunnen beargumenteren dat aquaplenage een verkeerssituatie zal zijn die vele malen minder voorkomt dan het bochten- en afremwerk waar we dagelijks in het verkeer mee worden geconfronteerd.
De logica prefeleert nog steeds uit te gaan van meer grip voor (als je een noodstop moet maken op de snelweg zal je héél blij met me zijn als je de meeste grip op de voorwielen hebt - vertragingsmechanica), Maar wees inderdaad extra gewaarschuwd bij aquaplenage, want dat is een zeer goed gespotte situatie van punt 3!!! (waarbij je rekening moet houden bij aquaplenage dat dit wordt veroorzaakt door onvermogen van water af te stromen, dus meer profiel is juist een voordeel, maar goed ook hier zijn de variabelen iets te lastig).
Tenslotte is de overgang naar voorwiel aandrijving voor het (aller)grootste gedeelte ingegeven dat achteras aandrijving relatief veel gevaarlijker is dan vooras. De idee dat een achterwiel slip (a la Dukes of Hazard) het lastigste te corrigeren is, is hierdoor enigszins achterhaald, je stuwt de auto namelijk niet meer uit zen lood. Waarom denk je is het tegenwoordig, "Gas loslaten en niet (bij)sturen"?
De auto's uit Beieren (wiens naam ik niet mag noemen) doen dat nog steeds en hierdoor zijn ze (ook) de keuze van heel veel "echte mannen"
.
Als we voor het gemak gaan voor de grootste gemene deler, enerzijds omdat de meesten toch hieronder (zullen) vallen, en geen rekening houden met de dikke staarten van de grafieken (dwz anderzijds de (extreme) uitzonderingen - geen zorgen dit is een zeer vaak voorkomende valkuil, we zijn geneigd dat te doen). zou je kunnen beargumenteren dat aquaplenage een verkeerssituatie zal zijn die vele malen minder voorkomt dan het bochten- en afremwerk waar we dagelijks in het verkeer mee worden geconfronteerd.
De logica prefeleert nog steeds uit te gaan van meer grip voor (als je een noodstop moet maken op de snelweg zal je héél blij met me zijn als je de meeste grip op de voorwielen hebt - vertragingsmechanica), Maar wees inderdaad extra gewaarschuwd bij aquaplenage, want dat is een zeer goed gespotte situatie van punt 3!!! (waarbij je rekening moet houden bij aquaplenage dat dit wordt veroorzaakt door onvermogen van water af te stromen, dus meer profiel is juist een voordeel, maar goed ook hier zijn de variabelen iets te lastig).
Tenslotte is de overgang naar voorwiel aandrijving voor het (aller)grootste gedeelte ingegeven dat achteras aandrijving relatief veel gevaarlijker is dan vooras. De idee dat een achterwiel slip (a la Dukes of Hazard) het lastigste te corrigeren is, is hierdoor enigszins achterhaald, je stuwt de auto namelijk niet meer uit zen lood. Waarom denk je is het tegenwoordig, "Gas loslaten en niet (bij)sturen"?
De auto's uit Beieren (wiens naam ik niet mag noemen) doen dat nog steeds en hierdoor zijn ze (ook) de keuze van heel veel "echte mannen"

V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- Fredhead
- Geartronic member
Weer meer on-topic: Een setje 100 watt H7 lampen besteld.
Niet voor in het dimlicht maar voor in de verstralers, wil eens kijken hoe dat werkt en bevalt.
Niet voor in het dimlicht maar voor in de verstralers, wil eens kijken hoe dat werkt en bevalt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 6th Gear member
Wel uitkijken: 100W lampen worden veel heter en vormen een zwaardere belasting voor de kabels en relais.fredhead schreef: Weer meer on-topic: Een setje 100 watt H7 lampen besteld.
- Fredhead
- Geartronic member
Het Volvo systeem moet het aan kunnen, rijden mensen rond met heel wat zwaardere lampen aan dezelfde kabelboom.
De Hella's waar ze in komen zijn de kosten niet mochten die stuk branden.
Zijn ook lampen die niet dagelijks op lange stukken gebruikt worden, anders had ik het ook niet gedaan.
Ben eigenlijk een beetje verwent en op zoek naar meer
De Hella's waar ze in komen zijn de kosten niet mochten die stuk branden.
Zijn ook lampen die niet dagelijks op lange stukken gebruikt worden, anders had ik het ook niet gedaan.
Ben eigenlijk een beetje verwent en op zoek naar meer

Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fredhead
- Geartronic member
Als ik aan xenon ga bestel ik andere verstralers. Zijn een aantal erg fraaie setjes te krijgen die het standaard hebben, of dan misschien nog wel aan de led lampen.
Het is gewoon meer een luxe probleempje, is dit niets gaan de standaard 55 watt lampjes weer terug en ben ik nog altijd prima tevreden over de extra hoeveelheid licht die ik er nu bij heb.
Het is gewoon meer een luxe probleempje, is dit niets gaan de standaard 55 watt lampjes weer terug en ben ik nog altijd prima tevreden over de extra hoeveelheid licht die ik er nu bij heb.
- Basbas
- 2nd Gear member
Vandaag de V50 voorzien van een nieuw setje X-tremevision lampjes!
OW ja en maar meteen nieuwe koppelingsplaten en 2-massavliegwiel laten monteren.
OW ja en maar meteen nieuwe koppelingsplaten en 2-massavliegwiel laten monteren.
Volvo V60 T6 R-design 2020
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Haha, je weet hoofzaken goed van bijzaken te scheiden 

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb er 4 x 55watt in, over de standaard kabel. Die is nu aan de uiteinden zwart geschroeid dus ik zeg de kabel kan het niet hebben.fredhead schreef:Het Volvo systeem moet het aan kunnen, rijden mensen rond met heel wat zwaardere lampen aan dezelfde kabelboom.
Ben aan het kijken of ik er een dikkere kabel in kan maken, of 2 lampen er uit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
Gisteren bij Martin van MMTS met werkplaats in Oldenzaal het volgende vervangen bij km bijna 300.000:
Martin werkt met veel professionele aandacht en zorg aan je auto en je kunt gewoon meekijken.
Alle trillingen zijn uit de V70.
1. wiellager vervangen,
2. motor achterruit wisser
3 de twee ruitenwissers
4. Torsiestang bij versnellingsbak voor demping blok
5. Grote motorrubber achter achter onder blok
6. Bovenste motorrubber onder de stang
7. kentekenplaat voor
Martin werkt met veel professionele aandacht en zorg aan je auto en je kunt gewoon meekijken.
Alle trillingen zijn uit de V70.
1. wiellager vervangen,
2. motor achterruit wisser
3 de twee ruitenwissers
4. Torsiestang bij versnellingsbak voor demping blok
5. Grote motorrubber achter achter onder blok
6. Bovenste motorrubber onder de stang
7. kentekenplaat voor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb maar eens een liter olie gekocht, Emperol 5W40, en 4 stuks 5 watt-lampjes voor de achterlichten.
Er moet nu eenmaal olie in dat blok en gezien worden is ook van belang.
Er moet nu eenmaal olie in dat blok en gezien worden is ook van belang.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Geshopt bij mijn favoriete detailer:
- Autofinesse Aqua Drying towel
- Autofinesse Verso All Purpose Cleaner
- Autofinesse Ultra Glaze
- Autofinesse Revive trim-restorer
- Poorboys Natty's Blue Paste Wax
- EZ detail wheel brush
- Autofinesse Aqua Drying towel
- Autofinesse Verso All Purpose Cleaner
- Autofinesse Ultra Glaze
- Autofinesse Revive trim-restorer
- Poorboys Natty's Blue Paste Wax
- EZ detail wheel brush
- Fredhead
- Geartronic member
Recent:
Remklauw rechtsvoor
Tooltje om de remmen te ontluchten
Liter remolie, besloten gelijk de boel maar te verversen nu we toch bezig zijn
Lampje(s) om die van de sidemarker te vervangen
Parkeersensor
Remklauw rechtsvoor
Tooltje om de remmen te ontluchten
Liter remolie, besloten gelijk de boel maar te verversen nu we toch bezig zijn
Lampje(s) om die van de sidemarker te vervangen
Parkeersensor
- jtb81
- 3rd Gear member
- Nieuwe sierstukken en 2 uitlaten ipv 1
- 6 liter castrol 5w30
- een olie-uitzuig-pomp-ding (Pela)
- luchtfilter
- oliefilter
- een 32 dop (voor het oliefilter)
- een originele dakspoiler in de goede kleur
- 6 liter castrol 5w30
- een olie-uitzuig-pomp-ding (Pela)
- luchtfilter
- oliefilter
- een 32 dop (voor het oliefilter)
- een originele dakspoiler in de goede kleur
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Het wordt eentonig maar je moet soms even tanken. En dat hebben we deze keer gezamenlijk gedaan: zakelijk en privé. Dat kostte 1,12 en 1,42 euro de liter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 2nd Gear member
Distributieriem
Waterpomp
Spanrollen
2x multieriem
Remblokken voor
Originele koelvloeistof
Remvloeisof
En een apk
Waterpomp
Spanrollen
2x multieriem
Remblokken voor
Originele koelvloeistof
Remvloeisof
En een apk
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Belt de vrouw op dat er een lampje brandt: te weinig koelvloeistof.
Nieuwe gehaald bij de dealer en 's avonds bijgevuld. Maar een lekkage heb ik niet kunnen ontdekken, evenmin luchtbellen in het vaatje. Het zal mij benieuwen wat er aan de hand is. En inderdaad moet ik soms wel eens een beetje bijvullen.
Nieuwe gehaald bij de dealer en 's avonds bijgevuld. Maar een lekkage heb ik niet kunnen ontdekken, evenmin luchtbellen in het vaatje. Het zal mij benieuwen wat er aan de hand is. En inderdaad moet ik soms wel eens een beetje bijvullen.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht: