Pagina 23 van 31
Geplaatst: 22.12.2008 - 16:02
door Frenk
let the beast go...

Geplaatst: 22.12.2008 - 21:47
door PeeJay
Net terug van mijn testrit
Alsof er een andere motor in ligt! :shock:
De auto rijdt heel anders. Hij trekt harder door, maar je kan er ook veel meer schakellui mee rijden dan eerst.
Geplaatst: 12.01.2009 - 17:39
door MaickelS60
Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo S40 T5 AWD uit 2005.
Ik zit er sterk aan te denken om hem te laten chiptunen door digitune of ziptuning? Hebben jullie nog adviezen over wat betreft de tuners?
Toevallig nog mensen op het forum die hun T5 hebben laten chippen? Ervaringen zijn van harte welkom!

Geplaatst: 12.01.2009 - 17:48
door crackedtooth
MaickelS60 schreef:Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo S40 T5 AWD uit 2005.
Ik zit er sterk aan te denken om hem te laten chiptunen door digitune of ziptuning? Hebben jullie nog adviezen over wat betreft de tuners?
Toevallig nog mensen op het forum die hun T5 hebben laten chippen? Ervaringen zijn van harte welkom!

ik zou voor max zekerheid gaan met hartog, rica of bsr
Geplaatst: 12.01.2009 - 19:15
door Edgar
Zou ik ook doen... en dan voor maatwerk gaan!
Geplaatst: 17.01.2009 - 17:06
door erwinD5
Ik heb dinsdag een afspraak om mijn D5 te tunen in enkuizen, dit schijnt een top bedrijf te zijn. ik laat het jullie weten wat het resultaat is geworden.
Geplaatst: 17.01.2009 - 17:07
door MaickelS60
Erwin, zou graag de bevindingen van je terug horen! Misschien kan jou verhaal mij overhalen...
Fijn weekend!
Maickel
Geplaatst: 18.01.2009 - 11:36
door erwinD5
ik hou je op de hoogte.maickel
Geplaatst: 18.01.2009 - 13:15
door Edgar
erwinD5 schreef:Ik heb dinsdag een afspraak om mijn D5 te tunen in enkuizen, dit schijnt een top bedrijf te zijn. ik laat het jullie weten wat het resultaat is geworden.
Hoe heet dit bedrijf?
Geplaatst: 18.01.2009 - 13:42
door ArthurPeters
Mijn beestje is een tijdje geleden bij Hartog Tuning gechipt.. Ben er echt heel tevreden over.
De motor loopt veel lekkerder en pakt sneller op
De resultaten die ik er bij kreeg waren niet echt duidelijk dus die zal ik nog wel even opvragen en hier posten.
Geplaatst: 19.01.2009 - 22:43
door raymond01
Een vriend van mij zijn nieuwe 2 weken oude witte V50 diesel laten chippen bij RICA heeft nu 183 PK.
Gisteren even uitgeprobeerd het is goed te merken met dat dieseltje.......
Geplaatst: 20.01.2009 - 19:47
door erwinD5
ja hoor..... eindelijk een een beetje power. echt een top bedrijf die Rica tuning.
zeer goed ontvangen incl koffie.
Nu heeft mijn D5 uit 2003 198pk ipv 163pk en 435Nm ipv 325Nm. merk het echt goed.
Ook heeft hij de automaatbak meteen aangepast. en een zeer mooi prijsje gerekend.
Ik was 300 goedkoper uit dat hij door de telefoon zij. dus..... die Rika is goed bezig. aanrader dus.
ook wilde ik een blow-off er tussen en hij vertelde dat ik dat beter niet kan doen omdat dit problemen geeft bij de luchtmassameter. kijk daar hebben we wat aan. ik zit er alleen toch wel aan te denken...... wat kan mij die luchtmassameter schelen ik leg er wel 2 in mijn kofferbak. zit er namelijk zo in. ik ben nou eenmaal een beetje eigenwijs. misschien dat er iemand hier op het forum is die al een een blow-off filter heeft geplaatst bij een diesel D5.
Groet,
een tevredenklant van Rica tuning in enkhuizen
Geplaatst: 21.01.2009 - 10:40
door PeeJay
Waarom wil je er een blow-off-valve op hebben? Het biedt geen voordelen zoals bij een benzine.
Geplaatst: 21.01.2009 - 18:17
door erwinD5
weet je..........? het geeft zo'n mooi geluid. ja het oor wil ook wat.
Geplaatst: 22.01.2009 - 15:19
door obelix
Ik heb bij Rica m'n V70 AWD 2.5 naar 240pk laten brengen.
Bij wegrijden merk je meteen op dat je ineens een fluitende turbo hebt.
Dit ebt later weg (helaas?)
Maar hij was een stuk sneller! en je merkt dat als je al 180 rijdt dat het doortrekken naar 230 een heel stuk korter is.
(jammer dat ie zo zwaar is mede dankzij AWD)
Prijzen lopen uiteen van €250.- tot meer dan €700.-
De een stuurt je een soort stick op die je zelf in je auto steekt en de ander komt langs en soldeert een andere chip erin, en bij anderen mag je op een rol-bank en prikt een laptop aan je wagen enz enz.
dus let op wat je wil en of het allemaal betrouwbaar is?
Na een tijd wen je er trouwens aan en ga je soms twijfelen of het allemaal nog wel werkt en ga je alweer denken aan iets nieuws.
Rica werd mij warm aanbevolen en heeft dus kennelijk een goede naam, vandaar mijn keuze.
Ze zijn als je gaat vergelijken niet de goedkoopste!
maar dat is je auto ook niet
Het is raadzaam om na het chippen super te gaan tanken (niet voor diesel rijders) en dat is trouwens ook enorm merkbaar als je vrouw dan weer eens 95 getankt heeft.
Geplaatst: 23.01.2009 - 08:53
door VolvoTech
En mocht je het wat goedkoper willen, maar wel Rica... give us a call.
Geplaatst: 26.01.2009 - 17:54
door hugoV70
Sinds 2 weken hebben wij een nieuwe V70 2.4d met rica chiptuning. Volgens het boekje zou die nu 226 pk en 460 nm hebben. Prima waarden dus.
Voorheen een A6 2.0tdi met chip van Abt erop gehad. Had toen rond de 170 pk en 380 nm. Ook geen vervelende motor, behalve de lawaaige 4-clinder met dat rauwe geluid.
Wat een verschil zeg... heb nog niet volgas in 1 en 2 gehad maar in ze 3 gaat de auto er als een raket vandoor! Wat een verschil met de audi zeg. Als je niet uitkijkt rijdt je zo 150, ook in 4, 5 en 6 is er een goede versnelling te merken van de auto. Gaat met het aantal nm zo ontzettend makkelijk allemaal. En door de rust in de auto rijd je sowieso al snel veeeeels te hard.
Heb ook in een standaard 2.4d gereden, welke een test-auto was en waarschijnlijk flink was misbruikt. Die motor vond ik gelijkwaardig aan mijn oude 2.0 tdi. De tuning geeft zo veel verschil. Het geld dubbel en dwas waard! Hier worden nog veel leuke km's mee gemaakt.
Geplaatst: 31.01.2009 - 10:01
door Edgar
hugoV70 schreef:Voorheen een A6 2.0tdi met chip van Abt erop gehad. Had toen rond de 170 pk en 380 nm. Ook geen vervelende motor, behalve de lawaaige 4-clinder met dat rauwe geluid.
Het nadeel van de je tuning van ABT is dat je geen software updates krijgt. Heeveel VW/Audi dealer zeggen ABT tuning te verkopen (vanwege de importeur PON) maar verkopen je toch een andere tuning waar ze betere ervaringen mee hebben. (maatwerk tuning)
tuning, oh yeah baby!
Geplaatst: 06.02.2009 - 03:29
door RobbertC70
Ik heb mn C70 T-5 Automaat uit 1998 laten tunen bij European Tuning die er MTE software overheen gezet hebben. Goed voor automaten...
Reed origineel al door, en nu gaat het helemaal lekker!
Op de wielen nu 225pk op 3500 toeren, en 350Nm. Plusminus.
Heb stage 0 daarvoor al laten doen (bougies, kabels, verdeelkap, rotor), en een 3'' DP en uitlaat 2,5'' Ferrita ligt er ook onder. En een ander liggend luchtfilter van K&N.
Wil onderin ook wel wat meer power, dus spaar ik nu voor een wat grotere turbo (ik denk 18T ipv de 16T) en een alu race intercooler.
Moet er bij zeggen dat ik er al eerder een grotere BBK set remmen op had zitten (NIET onbelangrijk!) en er ligt sinds kort ook een schroefveren set op van Intrax.
Ben een laagvlieger en wil dat ook graag zo houden!
Geplaatst: 07.02.2009 - 23:35
door PdJ
Heb mijn vorige auto (v40 1.9d) destijds ook in 's Heerenberg (Tunex) laten tunen. En heb daar gemengde gevoelens bij.
De auto reed zeker lekker na de tuning.
Maar ik kreeg ook problemen. Zo kwam viel die soms zomaar uit. En kwam dus niet in de noodloop.
Tegelijkertijd problemen gekregen met turbo en luchtmassameter. Dat laatste zal wel los van de tuning staan.
Aan het eind leek het ook alsof er ergens speling in lagers zat. Bij het uitzetten van de auto 'rammelde' de motor.
Nu zeg ik niet dat het door de tuning kwam, maar ik geloof best dat de tuning helpt om bepaalde slijtage processen te versnellen.
Zonder tuning zou het ook stuk zijn gegaan, maar misschien niet zo snel. Op zich logisch, waar je meer vraagt van de motor .... toch ?
Moet wel zeggen dat Tunex behoorlijk behulpzaam was.
Zo hebben ze enkele malen de software weer terug gezet en dan weer de getunede versie geladen.
Dit omdat ik soms de tuning wilde uitsluiten. Zo bleef de auto op een gegeven moment slecht lopen zowel met als zonder tuning. Toen bleek het aan de LMM te liggen. Maar je gaat toch snel twijfelen.
Al met al weet ik niet of ik het nog een keer zou laten doen. Ook al waren ze heel behulpzaam, het koste alles bij elkaar een hoop tijd.
Als de mogelijkheid er is zou ik waarschijnlijk eerder voor een auto met "af fabriek" een behoorlijke dosis PK's gaan.
Rij nu een V70 2.4 170PK.
Volgens mij is er niet veel aan te tunen. Geen turbo.
Ben het ook niet van plan

De 170PK is genoeg.
Daarbij rijd ik nu op LPG. Weet niet of de combi nu zo goed is.
MvGr.,
Patrick