Pagina 23 van 30
Geplaatst: 18.07.2009 - 00:08
door hvl
is geen nieuws
Geplaatst: 18.07.2009 - 09:44
door arnow
Ik denk dat volvo nog lang niet wordt verkocht. Reden is omdat de Ford RS de volvo t5 moter gebruikt....
Ik hoop dat het gewoon zo blijft zoals het nu is. Of dat het weer een Zweeds bedrijf wordt.
Geplaatst: 18.07.2009 - 10:35
door Johan
@arnow
Er zijn veel Ford modellen die Volvo's 5 cilinder motor gebruiken.
De Focus RS gebruikt echter niet de "standaard" T5 motor maar meer waarschijnlijk is de aangepaste motor die ook in de S60/V70 R serie werd gebruikt.
Dit zal overigens Ford er niet van weerhouden om Volvo te verkopen als aan Ford's eisen worden voldaan. Ook met de nieuwe eigenaar kan je gewoon afspraken maken over de levering van de 5 cil blokken.
Geplaatst: 18.07.2009 - 20:11
door arnow
Johan schreef:@arnow
Er zijn veel Ford modellen die Volvo's 5 cilinder motor gebruiken.
De Focus RS gebruikt echter niet de "standaard" T5 motor maar meer waarschijnlijk is de aangepaste motor die ook in de S60/V70 R serie werd gebruikt.
Dit zal overigens Ford er niet van weerhouden om Volvo te verkopen als aan Ford's eisen worden voldaan. Ook met de nieuwe eigenaar kan je gewoon afspraken maken over de levering van de 5 cil blokken.
T5 blokken moet gewoon van Volvo BLIJVEN vind ik!!!!
Laat Ford lekker hun eigen motor onwikkelen!
Geplaatst: 18.07.2009 - 23:56
door hvl
ze delen veel meer dan alleen moteren ( dat is nu net het probleem)
Geplaatst: 19.07.2009 - 12:37
door wim de jong
Dat er onderdelen onderling gebruikt worden, is niet vreemd.
Ook in de VOLVO's zitten andere merk-onderdelen, zoals in 340/4XX serie 1.4 en 1.7 motor, en in een V40 diesel zat een renault motor, de 1.9D en de benzine behalve de 1.8i komen uit de Mitsubitshi stal. De oudere types, gefrabiceerd in Nl.
De 2.4D komt van de VAG groep (mn Audi)
dus waarom niet in een Ford, ook na de verkoop een Volvo motor?
Als je een beproefd ontwerp goedkoper kan inkopen dan zelf fabriceren?
Geplaatst: 19.07.2009 - 18:04
door V480-S60
Ik moet nu toch even corrigerend gaan optreden, zoals het hierboven staat klopt niet!
Dit is het juiste rijtje.
66, 300 en 400 serie Motoren alle van Renault (behalve de 360 2.0l, Volvo)
S/V 40 serie alle motoren Volvo behalve de diesel (Renault) en de 1.8i ((lean burn) Mitsubishi).
Alle andere modellen: 4 en 5 cylinders benzine, Volvo!
6 cylinder diesels in de 200, 700/900 serie, VAG!
5 cylinder 2.5(T)D in de 850 X70 en eerste jaargangen S80 en V70 VAG.
De 2.4D of D5 in de S60, V70 S80 en natuurlijk de C30, S40, V50, C70 is absoluut een eigen Volvo product.
En nu even weer On Topic!
Het is momenteel technisch heel moeilijk om Volvo van Ford te scheiden. Met name in het geval van de onderstellen wordt nu heel veel samengewerkt.
Zoals bekend verondersteld mag worden staan de C30, S40, V50 en C70 op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Focus.
De V70 en S80 staan op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Mondeo.
Ze hebben dus vele zaken meer gemeen dan alleen de motoren.
Er zullen dus heel goede afspraken gemaakt moeten worden opdat Volvo van Ford afgesplitst kan worden.
En daar wordt nu aangewerkt.
Maar het zou inderdaad zo maar zo kunnen zijn dat (helaas in mijn opinie) Volvo niet meer verkocht gaat worden maar een luxe Ford wordt.
Geplaatst: 19.07.2009 - 23:55
door hvl
dat is precies wat ik zeg ( alleen wat korter)
of wel een moeilijk verhaal en waar haalt ford de techniek vandaan zoals electro metanol enz enz ( zelf heeft ford het niet)
en dan kan je van 1 en 1 3 maken
Of wel verkoop wordt een moelijker verhaal
Geplaatst: 20.07.2009 - 13:32
door elco440
bedoelde dus dat volvo zijn eigen techniek houd. en dat ford dit niet houd. dat volvo het kwijtraakt dus.
als ze het delen waarom niet. in elke ford een stukje volvo. worden ze misschien nog wel goed ook die fords

Geplaatst: 20.07.2009 - 14:37
door Maurice Pierik
V480-S60 schreef:Ik moet nu toch even corrigerend gaan optreden, zoals het hierboven staat klopt niet!
Dit is het juiste rijtje.
66, 300 en 400 serie Motoren alle van Renault (behalve de 360 2.0l, Volvo)
S/V 40 serie alle motoren Volvo behalve de diesel (Renault) en de 1.8i ((lean burn) Mitsubishi).
Alle andere modellen: 4 en 5 cylinders benzine, Volvo!
6 cylinder diesels in de 200, 700/900 serie, VAG!
5 cylinder 2.5(T)D in de 850 X70 en eerste jaargangen S80 en V70 VAG.
De 2.4D of D5 in de S60, V70 S80 en natuurlijk de C30, S40, V50, C70 is absoluut een eigen Volvo product.
En nu even weer On Topic!
Het is momenteel technisch heel moeilijk om Volvo van Ford te scheiden. Met name in het geval van de onderstellen wordt nu heel veel samengewerkt.
Zoals bekend verondersteld mag worden staan de C30, S40, V50 en C70 op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Focus.
De V70 en S80 staan op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Mondeo.
Ze hebben dus vele zaken meer gemeen dan alleen de motoren.
Er zullen dus heel goede afspraken gemaakt moeten worden opdat Volvo van Ford afgesplitst kan worden.
En daar wordt nu aangewerkt.
Maar het zou inderdaad zo maar zo kunnen zijn dat (helaas in mijn opinie) Volvo niet meer verkocht gaat worden maar een luxe Ford wordt.
Bovenstaande klopt aardig. Uiteraard kan het nog iets exacter.
De 340 is ook met de Volvo 2-liter geleverd.
De 240 is ook met een 5 cilinder diesel geleverd van Audi/Volkswagen. Deze wagens zijn heel zeldzaam.
De 4-cilinder motoren van de
huidige Volvo's zijn zeker geen Volvo-motoren.
De 1.6 benzinemotor komt van Ford.
De 1.8 en 2.0 benzine motoren komen van Mazda.
De 1.6D en 2.0D komen van Peugeot.
(edit: en ik vergat nog de V6 da's een Peugeot-Renault-Volvo motor.)
(edit 2: en dan is er nog de V8, een Volvo-Yamaha motor. Beide laatste motoren kun je als Volvo motor zien omdat deze in de oorsprong direct voor Volvo bedoeld zijn en slechts met partners zijn ontwikkeld. De daarboven genoemde motoren zijn zonder uitzondering reeds jaren in 'vreemde' auto's gebruikt alvorens zijn weg te vinden naar het vooronder van een Volvo-model.)
Naast onderstellen en motoren worden heel veel delen gedeeld met Ford (en Mazda).
Maar dit maakt het losweken van Volvo van Ford beslist niet onmogelijk.
Geplaatst: 20.07.2009 - 16:07
door Ben
Maurice Pierik schreef:[
De 240 is ook met een 5 cilinder diesel geleverd van Audi/Volkswagen. Deze wagens zijn heel zeldzaam.
Zoeen had ik. 0-100 in 3 weken

Geplaatst: 20.07.2009 - 17:23
door Johann
Volgens mij zijn de 1.8 en 2.0 van Ford, Duratec om precies te zijn. De 1.6 is een Zetec-SE.
Ook de versnellingsbakken die er achter zitten, IB5 en MTX75, zijn van Ford.
De oorsprong van de Duratec ligt wel bij Mazda.
Geplaatst: 21.07.2009 - 00:22
door hvl
Ik probeer te zeggen dat volvo meer know how heeft dan ford en ford wil en kan het nu niet missen ivm met mileu en veiligheid
Geplaatst: 21.07.2009 - 21:55
door Volvoman
Ik ken geen 5 cyl. diesel, mijn eerste 244 had een 6 cyl VW diesel, in minstens 3 weken naar de 100. Iemand zei ooit tegen me: het lijkt wel een vrachtwagen....
Geplaatst: 21.07.2009 - 22:09
door denkweb
en de V8 van yamaha niet te vergeten!
Geplaatst: 24.07.2009 - 13:22
door Johan
Bron: Autoweek
Ford heeft in het tweede kwartaal een winst geboekt van 2,3 miljard dollar. Vooral de reorganisatie die Ford aan het doorvoeren is, levert geld op. Ford heeft een plan in werking gezet waarmee tien miljard dollar kosten moeten worden bespaard.
Alan Mulally, de hoogste baas bij Ford, vertelt dat het imago van zijn merk flink is verbeterd omdat hij als enige van de Amerikaanse grote drie geen miljardenhulp van de overheid heeft gevraagd. Verder is er een aantal modellen op de markt gekomen die goed aanslaan. Daarbij wordt met name de Fiesta genoemd, die op de Europese markten successen boekt, en die volgend jaar in de VS leverbaar wordt.
Ford verandert ondanks de crisis niets aan de plannen waarbij ten doel is gesteld om in 2011 weer ‘break even’ te spelen. De kou is bij Ford zeker nog niet uit de lucht. In het tweede kwartaal is nog een miljard dollar liquiditeit verloren; dat is wel 2,7 miljard minder dan in het eerste kwartaal.
Verder is het verlies van Volvo in het tweede kwartaal opgelopen tot 231 miljoen dollar, ten opzichte van 120 miljoen in het vorige jaar. Volvo staat op de nominatie om te worden verkocht. “Maar dat gebeurt alleen als we een goede prijs voor kunnen krijgen,” verklaart Ford. Aan Volvo hangt een prijskaartje van één tot twee miljard dollar. Tot nu toe hebben vooral Chinese fabrikanten interesse getoond.
Geplaatst: 24.07.2009 - 14:46
door Maurice Pierik
Volvoman schreef:Ik ken geen 5 cyl. diesel, mijn eerste 244 had een 6 cyl VW diesel, in minstens 3 weken naar de 100. Iemand zei ooit tegen me: het lijkt wel een vrachtwagen....
De Volvo 244/245 GL D5 (inderdaad) is in 1980 en 1981 geleverd aan landen als Finland. In Volvo-taal heet dit de D20 motor en dat is in feite 5/6e deel van een D24 motor.
Geplaatst: 24.07.2009 - 14:49
door Maurice Pierik
De PRV V6 motor en de Yamaha V8 motor kun je als Volvo-motoren zien. Ze zijn beide immers mede ontwikkeld door Volvo en niet na een paar jaar ook in een Volvo terecht komen.
De PRV V6 debuteerde notabene in de Volvo 264 en de V8 was voor het eerst te zien in een Volvo XC90. In welke auto naast de S80 en XC90 wordt deze motor nog meer geleverd?
Geplaatst: 24.07.2009 - 17:47
door stockholmmarathon
De V8 is van Yamaha, deze motor wordt als basis gebruikt in Lexus en Toyota. Toyota/Lexus maakt zelf géén V8-motoren maar betrekt deze net als Volvo bij Yamaha.
Geplaatst: 24.07.2009 - 18:03
door volvo
Een bedrijf dat in één kwartaal 231 miljoen dollar verliest is toch geen knip voor de neus waard!!??!! Al maken ze fantastische auto's! Enkel alleen om de recessie?? Dan zou Ford toch ook verlies moeten boeken. Wordt er slecht gewerkt in Zweden/België?? Zijn de onwikkelkosten te hoog?? Onwikkelt Volvo auto's waar geen vraag naar is?? Lopen ze achter de feiten aan?? Milieutechnisch nog steeds vervuilende auto's?? Kortom Volvo, shame on you!!