Pagina 23 van 73
Geplaatst: 08.06.2011 - 20:38
door Soepkop
Volgens mij inderdaad niets om je druk over te maken. Onze Mini (non-turbo) kan er helemaal wat van
Maar moet de auto bij 10.000km niet voor de eerste (inloop)beurt? Kun je het meteen navragen bij de dealer.
Geplaatst: 08.06.2011 - 20:44
door rsnhakan
Vragen zal ik zeker doen. Dank voor jullie reacties

Geplaatst: 28.06.2011 - 14:00
door rsnhakan
Volgende week vrijdag hebben we de 10k km check. Het fluiten (met een gekanteld dak) is nog steeds niet opgelost. De rammel achterin is terug. Waarschijnlijk wordt er een software update uitgevoerd, omdat het Sensus systeem langzaam is. En het raam rechtsvoor piept.
Inmiddels hebben we zo'n 9200km gemaakt. En dat is 7.5 week tijd. Het verbruik staat op 6,4L/100km. Dit komt omdat mijn vader z'n enkel gebroken heeft en ik bijna alleen maar in de bebouwde kom rijdt. En ik rij niet zo rustig als mijn vader, dus dat is ook niet goed voor het verbruik.
Inmiddels hebben we de 2e schade ook al binnen. Een jongen kwam met een emmer vol zand (jongen die stage loopt bij een tuincentrum) tegen de S60 aan. Ik stapte gelijk uit, maar kon de kras niet vinden, omdat ik dacht dat de kras achter ergens zou zitten, maar bij thuiskomst mijn vader erbij gehaald en die heeft de kras kunnen ontdekken bij het linker voorportier. (deze was open toen ik uitstapte, dus niet gezien) Deze jongen zegt dat die de auto met z'n hand heeft geraakt, maar aangezien de kras erg laag is, is dat onmogelijk. De vader van de jongen was daar ook van overtuigd.
De S60 staat nu dus weer bij de spuiter. De eerste keer dat die daarheen moest, hadden we ze gevraagd hoe ze de auto wasten. Met de hand zeiden ze. (met behulp van een borstel, wat dus achteraf bleek) Hierdoor zijn er swirls ontstaan. De auto wordt door hun gepolijst in de hoop dat dit ook wordt opgelost. Er is ook kleurverschil tussen de bumper, die door hun gespoten is, met de rest van de auto. Dit wordt ook opgelost.
We zijn de auto 4 dagen kwijt. Aankomende vrijdag mag ik hem waarschijnlijk ophalen. In de tussentijd hebben we een VW Jetta. Ook niet verkeerd, maar mis de S60 toch wel.
Geplaatst: 28.06.2011 - 18:22
door olson
Spijtig om t horen... hopelijk wordt 't netjes opgelost.
Geplaatst: 28.06.2011 - 18:43
door Fredhead
Behalve de tijd voor het spuiten zou je denken dat ze ook behoorlijk wat tijd in het poetsen van de auto gaan steken als ze er 4 dagen voor uit trekken
Geplaatst: 28.06.2011 - 19:27
door rsnhakan
Poetsen moet nog een andere afspraak worden gemaakt. De auto moet in een cabine en helemaal afgeplakt worden. Ook wordt er met de lakleverancier overlegd over het kleurverschil achter. Misschien hebben ze iets verkeerd gedaan.
Geplaatst: 28.06.2011 - 21:20
door Paul
Gaat lekker Hakan!
Geplaatst: 28.06.2011 - 21:49
door ZX10r
rsnhakan schreef:Poetsen moet nog een andere afspraak worden gemaakt. De auto moet in een cabine en helemaal afgeplakt worden. Ook wordt er met de lakleverancier overlegd over het kleurverschil achter. Misschien hebben ze iets verkeerd gedaan.
Als je een andere spuitrichting neemt dan de rest van de auto kan dit kleurverschil lijken, je kijkt anders tegen de metallic aan.
Geplaatst: 01.07.2011 - 11:13
door rsnhakan
Waarschijnlijk hebben we volgende week zaterdag een meeting (S60/V60), iedereen die tijd heeft roep ik op om even langs te komen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=871582#871582
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:39
door rsnhakan
Ik reed 125 op de cruise, en ik schrok me kapot. Het leek net of iemand voor een halve seconde vol in de remmen ging. Het verbruik liep daarna direct op. Maar na een paar seconden werd die op de snelweg extreem zuinig! Rond de 4,5L/100km. Dat heb ik nog nooit gezien. Het werd daarna druk dus heb ik geen constante snelheid meer kunnen rijden. Ik verdenk de roetfilter die probeerde te reinigen.
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:52
door Hans oet Twent
Hakan,
Ik heb dat nog nooit met de Passat gehad en/of gemerkt. Uitlaatpijp altijd brandschoon. Bijzonder hoor dat Volvo dat heeft.
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:57
door rsnhakan
De vorige V50 had na de 120k beurt (nieuwe roetfilter) ook erg veel problemen.
Maar deze hevige schok heb ik zelfs in de V50 niet gehad. Het schoonmaak proces van de roetfilter in de S60 merk ik ook niet. Dit kwam voor het eerst voor. Heb hem daarna even in z'n 4 doorgetrokken en toen ging het verbruik met een razend tempo omlaag. Zo laag heb ik hem nog nooit gezien op de snelweg. Op rechte stukken verbruikte die zelfs rond de 4L.
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:38
door frankmmac
Komt bij meer auto's voor met dpf. Bij het reinigen hiervan is minder vermogen beschikbaar en loopt het verbruik behoorlijk op. Vaak blijft dan ook de turbo met meer toeren draaien als je stil staat en loopt de temperatuur in het uitlaatsysteem flink op, dit kan je soms voelen en ruiken als je net na het reinigen uit de auto stapt. Bij mijn vorige auto bleef ik dan net zolang rijden totdat ik merkte en zag (turbodrukmeter) dat het reinigen klaar was omdat het reinigingsproces na het uitzetten van de motor niet werd voortgezet en hierdoor het filter te vervuild zou kunnen raken met alle gevolgen van dien. Ik heb nooit problemen met het filter gehad en ook altijd een kurkdroge uitlaat gehad.
Geplaatst: 06.07.2011 - 10:17
door rsnhakan
Dat klopt inderdaad. Maar normaal voel ik niet dat de S60 reinigt. Dit was echt iets wat 1 keer in de 10k km gebeurd is.

Geplaatst: 07.07.2011 - 09:03
door rsnhakan
Morgen is de 10k km check. Er zijn nog een aantal kleine problemen, welke als het goed is opgelost zullen worden.
Wat mij opvalt is dat als je DRIVe aan hebt staan, en je staat voor een stoplicht, dus de auto valt uit, en als je dan je gordel af doet, gaat de auto compleet uit. Dit gebeurd ook als je de handrem erop zet.
Geplaatst: 07.07.2011 - 11:03
door nossy
Veiligheid he hakan, anders zou je wagen zomaar terug kunnen starten zonder dat je er nog inzit :twisted:
Geplaatst: 07.07.2011 - 12:46
door rsnhakan
Dat klopt.. ik wil eens kijken of er nog geluid vanuit de motorkap komt als s/s actief is.
Geplaatst: 07.07.2011 - 13:15
door Hans oet Twent
rsnhakan schreef:Morgen is de 10k km check. Er zijn nog een aantal kleine problemen, welke als het goed is opgelost zullen worden.
Wat mij opvalt is dat als je DRIVe aan hebt staan, en je staat voor een stoplicht, dus de auto valt uit, en als je dan je gordel af doet, gaat de auto compleet uit. Dit gebeurd ook als je de handrem erop zet.
Moet je ook niet doen voor een stoplicht......
Geplaatst: 07.07.2011 - 18:18
door rsnhakan
Als ik op iemand aan het wachten ben, en ik wil de airco aan hebben maar geen diesel verbruiken.. Dan moet ik of de rem blijven vasthouden of de motor laten draaien met de handrem erop. Dus motor uit icm s/s en handrem gaan niet samen..
Geplaatst: 07.07.2011 - 21:18
door arnoud
Ja maar, hoe ben je er achter gekomen dat bij het stoplicht de gordel losmaken de auto laat uitvallen? Dat heb ik nog nooit geprobeerd
Rem vasthouden? Je bedoelt de koppeling ingetrapt houden hoop ik?