Pagina 23 van 162

Geplaatst: 10.10.2012 - 09:44
door Paul
Ik heb net de D5 weer ingeleverd bij VCNL, potverdikkie wat is die power toch heerlijk. Moet je daarna wel even wennen aan het feit dat je geen active cruisecontrole hebt, en moet schakelen als je even iets wilt inhalen. Man man wat schiet die D5 hard weg.

Overigens met 500km gereden verbruik van 6.4l/100km

Geplaatst: 10.10.2012 - 11:59
door Jolly Breeze Racing
Certificaat binnen, nummer 636

Geplaatst: 10.10.2012 - 13:07
door bart simpson
ze zitten al door de 800

Geplaatst: 10.10.2012 - 13:17
door Jolly Breeze Racing
bart simpson schreef:ze zitten al door de 800
dat gaat hard! volgens de dealer waren er 1200 stuks beschikbaar volgend jaar.

Geplaatst: 10.10.2012 - 13:18
door bart simpson
Volgens Volvo NL 1000

Geplaatst: 10.10.2012 - 13:43
door Paul
Nou als mijne er maar in zit :)

Cert. nr. 100

Geplaatst: 10.10.2012 - 14:05
door itstim
All,

Nieuw op dit forum en post hier om mee te kunnen praten over de V60 PiH.
Heb zelf Cert. nr. 100 vanuit een NL-dealer. Auto via Lease contract bij Volvo zelf besteld. Krijg in Juni/Juli bericht of de auto in 2013 geleverd kan worden anders kan de deal annuleren tevens wanneer de bijtelling mocht veranderen in 2013.

Allemaal succes met het wachten!

Tim

Geplaatst: 10.10.2012 - 14:14
door bart simpson
dat betekend dus de 1e 100? (die zal zomaar niet beschikbaar zijn in 2013 als ze november pas gaan bouwen)

Geplaatst: 10.10.2012 - 14:55
door NielsPHEV
Paul schreef:Ik heb net de D5 weer ingeleverd bij VCNL, potverdikkie wat is die power toch heerlijk. Moet je daarna wel even wennen aan het feit dat je geen active cruisecontrole hebt, en moet schakelen als je even iets wilt inhalen. Man man wat schiet die D5 hard weg.

Overigens met 500km gereden verbruik van 6.4l/100km
PIH is nog directer door combi met de elctro motor. Hoezo ging je de V50 missen ?

Geplaatst: 10.10.2012 - 15:35
door bart simpson
maar ook 200kg zwaarder

Geplaatst: 10.10.2012 - 16:32
door Magliaveli
Maar ook beter in balans volgens mij (Als BMW 1-serie rijder vond ik de V60 zwaar aanvoelen in de neus, ik had het idee dat door het extra gewicht achterin de PiH dat niet zo had) Gezien de geringe afstand die er mee gereden kom worden weet ik het helaas niet zeker.

Geplaatst: 10.10.2012 - 17:17
door NielsPHEV
ook ik meende te voelen wat magliavelie beschrijft maar wellicht was de wens vader van de gadachte want het was een kort ritje. Feit is dat de electromotor meteen meedoet waardoor de lag van de geatronic weg is en de auto levendig aanvoelt.

Geplaatst: 10.10.2012 - 18:23
door Magliaveli
Zeer zeker, en tot de 120 km/h vangt de electromotor de schakelmomenten op door 'vol' aan de bak te gaan schijnbaar (werd mij verteld bij de introductie). Ik was aangenaam verrast na al wat minder lovende recenties over de GT van volvo te hebben gelezen op het net. Het gaat niet zo lekker als de ZF bak die in de BMW 3 serie hangt maar wel een heeeeel stuk beter als de oude automaat van de 5 serie (E39).

Geplaatst: 10.10.2012 - 18:49
door Paul
Ja daar hadden jullie helemaal gelijk in, maar de GT in deze MY13 D5 was ook super snel, is groot verschil met die uit de XC60 van mijn vader. Reactiesnelheid is zo snel!

Geplaatst: 10.10.2012 - 20:11
door diesel01
Paul schreef:Ja daar hadden jullie helemaal gelijk in, maar de GT in deze MY13 D5 was ook super snel, is groot verschil met die uit de XC60 van mijn vader. Reactiesnelheid is zo snel!
Ik ken dat een beetje als ik mijn D5 op handmatig zet en hem op 2100rpm heb staan een trekker inhaal bijv.
Passagiers zitten je dan aan te kijken...wtf.
De souplesse die het met zich meebrengt is best apart ondanks dat het een oudere D5(185pk) betreft.
Het nieuwe blok(225pk) schijnt erg lekker te zijn, ach wie weet....

Geplaatst: 11.10.2012 - 00:13
door EV70S
Oude D5 is niet te vergelijken met de twin turbo MY10> 205-215pk af fabriek. De kleine turbo is er altijd vanaf lage toeren en de grotere haalt harder door. Karakter totaal anders.

Geplaatst: 11.10.2012 - 08:50
door Quota
EV70S schreef:Oude D5 is niet te vergelijken met de twin turbo MY10> 205-215pk af fabriek. De kleine turbo is er altijd vanaf lage toeren en de grotere haalt harder door. Karakter totaal anders.
Da's jammer, ben net zo te spreken over het karakter van mijn motor... Kun je aangeven wat er zo anders aan is?

Geplaatst: 11.10.2012 - 09:17
door EV70S
Lijkt in basis meer op een zware 6-cilinder benzine zonder turbo's dan een sterke dieselmotor. eigenlijk alleen door de twin-turbo techniek.

Ook na tuning van de nieuwe D5 krijgt je er geen echt 'diesel gevoel' in. Super motor met nog steeds een leuke soundtrack, en als je Polestar of Rica bezig laat met de twin-turbo gaat hij echt hard.

Nadeel is wel dat er in eerste versnellingen niet zoveel 'drama' of fun is dan bij de oude 185+ pk versie. Ik blijf ervan overtuigd dat dit gedeeltelijk in de software zit om de boel heel te houden en het nieuwe onderstel (vanaf MY09 R-design) veel meer kan hebben in de V70 dan de MY06/07. In z'n 5 tot ver boven de 160 maakt hij hele grote stappen, dat mis ik nu wel met de D4 maar komt vast weer goed met de PIH.. :D

Onderin ligt de huidige D4 dus dichter bij de oude D5 qua karakter/gevoel dan de nieuwe D5.

Geplaatst: 12.10.2012 - 19:08
door ZX10r
Zo vandaag een cosmic XC60 R-design D5 inc polestar en de rest afgeleverd gekregen en getekend voor een PIH, nu maar eens afwachten of deze volgend jaar ergens geleverd kan worden.

P.s. de V60 is er ook nog

Geplaatst: 12.10.2012 - 19:11
door NielsPHEV
ZX10r schreef:Zo vandaag een cosmic XC60 R-design D5 inc polestar en de rest afgeleverd gekregen en getekend voor een PIH, nu maar eens afwachten of deze volgend jaar ergens geleverd kan worden.

P.s. de V60 is er ook nog
Gefeliciteerd ! V60 gaat weg als PIH komt of ga je een verzameling starten !